Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
05 вересня 2024 року Справа №200/5692/20-а
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши звіт Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради по справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання відновити виплату житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг
В С Т А Н О В И В:
05 серпня 2020 року рішенням Донецького окружного адміністративного суду визнано протиправним та скасовано рішення Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради, що викладене у формі повідомлення №1225 від 26.12.2019 про припинення надання житлової субсидії (повернення наданої житлової субсидії), в частині зобов`язання позивача повернути суму надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії в розмірі 27092,13 грн.; визнано протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради щодо припинення з 01.05.2018 виплати ОСОБА_1 житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, здійснення зняття надмірно виплачених коштів у сумі 27092,13 грн., у т.ч. шляхом зняття з особових рахунків, відкритих на ім`я ОСОБА_1 в організаціях, що надають житлово-комунальні послуги, надмірно виплачених коштів у сумі 14346,44 грн.; зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради (84333, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Героїв Небесної Сотні, 23, код ЄДРПОУ 25953617) відновити з 01.05.2018 виплату ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, перерахувати на особові рахунки, відкриті на ім`я ОСОБА_1 в організаціях, що надають житлово-комунальні послуги, у тому числі: КАТП 052810 (о/р НОМЕР_2 ), КВП Краматорський водоканал (о/р 61260), Краматорський УГГ (о/р НОМЕР_3 ), ТОВ Краматорськтеплоенерго (о/р НОМЕР_2 ), ТОВ УК Ладіс (о/р 61260), ТОВ Донецькі енергетичні послуги протиправно зняті кошти у сумі загалом 14346,44 грн. Рішення набрало законної сили.
19 листопада 2020 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №200/5692/20-а зобов`язального характеру.
Ухвалою суду від 05 липня 2024 року зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради подати у 60-денний строк з дати постановлення цієї ухвали подати звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року по справі №200/5692/20.
Від Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради надійшов звіт про виконання судового рішення (від 13.08.2024). Повідомлено, що рішенням управління від 25.11.2020 № 77906 скасовано акт проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявником для призначення житлових субсидій від 26.12.2019 №1225. Отже, рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.08.2020 по справі № 200/5692/20-а в частині відновлення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , виплати житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг з 01.05.2018 та анулювання суми надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії ОСОБА_1 за період з 01.02.2019 по 30.09.2019 у розмірі 12745,69 грн. у готівковій формі, управлінням виконано. Щодо виплати коштів здійснено внесення рішення до Списку № 2 черговості виконання рішень суду винесених на користь громадян, відповідно до пріоритетності спрямування коштів на забезпечення виконання грошових зобов`язань щодо інших соціальних виплат (крім виплати разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань), що підлягають виконанню за бюджетною програмою за КПКВК 2501290 "Забезпечення виконання рішень суду" за датою його надходження до Управління, зокрема, 06.08.2020, (дата набрання чинності 10.11.2020, сума до виплати 14346,44 грн., 56-те за - черговістю) відповідно до пункту 7 Порядку. Крім того, з метою повідомлення про потребу у бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень за КПКВК 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду» нами щомісячно надсилається заявка- Інформація про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень, Департаменту соціальної політики Донецької обласної державної адміністрації, у відповідну інформацію в загальну суму заявки включено суму 14346,44 грн., яка необхідна для виконання рішення суду № 200/5692/20-а на користь ОСОБА_1 , вищезазначене рішення враховано при подачі починаючи з 2021 року (після затвердження Порядку), відповідно до п.11 Порядку, остання заявка станом на 04.12.2023 р. датована 04.12.2023, вих. № 29-01- 14/4749. Фактичне, у повному обсязі виконання судового рішення, можливе лише за наявності відповідного бюджетного призначення за рахунок коштів Державного бюджету. Станом на теперішній час кошти з Державного бюджету на здійснення виконання рішення суду щодо інших соціальних виплат, до яких відноситься виплата Позивачу, у розмірі 14346,44 грн. до Управління не надходили. Управлінням було здійснено усі залежні від нього дії спрямовані на виконання рішення суду, прийнятого по даній справі, що свідчить про відсутність наміру на ухилення від виконання судового рішення. Просив прийняти звіт.
Вирішуючи питання прийнятності звіту про виконання судового рішення, суд виходить з такого.
Відповідно достатті 129-1 Конституції Українисуд ухвалює рішення іменем України; судове рішення є обов`язковим до виконання; держава забезпечує виконання судового рішення у визначеномузакономпорядку; контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Суд звертає увагу, що Верховним Судом вже сформована судова практика щодо застосування цих положеньОсновного Закону України, зокрема, у постановах від 14 серпня 2018 року у справі № 826/4174/16, від 18 жовтня 2018 року у справі № 802/2135/17-а, від 22 січня 2019 року у справі № 813/142/16, від 11 листопада 2020 року у справі № 191/1169/16-а(2-а/191/7/17), від 18 травня 2022 року у справі № 140/279/21, від 01 червня 2022 року у справі № 640/25836/20, від 27 липня 2022 року у справі № 540/606/20, від 14 серпня 2023 року у справі № 480/279/21, від 05 грудня 2023 року у справі № 560/1347/23.
Відповідно достатті 14 КАС Українисудове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, установлену законом.
Аналогічні положення містяться устатті 370 КАС України, відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Отже, обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантованестаттею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначенихстаттею 129-1 Конституції України, а також статтями14та370 КАС України.
Судом встановлено, що управлінням частково виконано рішення. Однак, залишилось не виконаним рішення в частині перерахунку грошових коштів на особові рахунки, відкриті на ім`я ОСОБА_1 в організаціях, що надають житлово-комунальні послуги, у тому числі: КАТП 052810 (о/р НОМЕР_2 ), КВП Краматорський водоканал (о/р 61260), Краматорський УГГ (о/р НОМЕР_3 ), ТОВ Краматорськтеплоенерго (о/р 61260), ТОВ УК Ладіс (о/р 61260), ТОВ Донецькі енергетичні послуги зняті кошти у сумі загалом 14346,44 грн.
Переслідуючи мету забезпечення реалізації конституційного принципу обов`язковості судових рішень, адміністративні суди мають зважено підходити до вибору процесуальних засобів такого забезпечення, а саме: встановлювати дійсні причини виникнення затримки у виконанні судового рішення, аналізувати акти законодавства, враховувати здійснені відповідною посадовою особою дії, спрямовані на виконання судового рішення, та їх відповідність вимогам законодавства, встановлювати наявність та форму вини такої посадової особи, а також зазначати про співмірність розміру штрафу та доходів (фінансової спроможності) такої посадової особи. Це не повинно зумовлювати порушення основоположних засад адміністративного судочинства, зокрема, пропорційності, необхідності дотримання оптимального балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи та цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) тощо. Такі засоби не можуть бути надмірними за визначених умов та не мають призводити до порушення прав, гарантованих Конституцією України та Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод.
Суд враховує, що неповне виконання судового рішення управлінням в частині виплати грошових коштів, фактично, за відсутності відповідного фінансового забезпечення та відповідного механізму, не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин.
Разом з тим, враховуючи те, що рішення суду на момент подання відповідачем звіту виконано не в повному обсязі, суд на підставі частини першої статті 382 КАС України вважає за необхідне встановити новий строк для подання відповідачем звіту про виконання судового рішення в цій справі.
При цьому протягом нового строку відповідач має вжити завершальні заходи для виконання судового рішення, не обмежуватися лише направленням запитів на виділення коштів до центрального органу виконавчої влади; актуалізувати перед Міністерством соціальної політики України проблему неповного виконання судових рішень, ухвалених не на користь Фонду, ініціювати зміну системного підходу до виконання таких рішень.
На підставі викладеного, керуючись статтею 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради подати протягом шести місяців з дати постановлення ухвали звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року по справі №200/5692/20.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Суддя О.О. Кошкош
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121441586 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні