ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
03 липня 2024 рокум. Дніпросправа № 340/8440/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Шлай А.В., Малиш Н.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Департаменту патрульної поліції
на рішення Кіровградського окружного адміністративного суду від 25.01.2024, (суддя суду першої інстанції Дегтярьової С.В.), прийняте в порядку спрощеного провадження в місті Кропивницькому, в адміністративній справі №340/8440/23 за позовом ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції Національної поліції України, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В :
05.10.2023 ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив:
- визнати протиправними дії Департаменту патрульної поліції Національної поліції України щодо відмови у складанні відносно ОСОБА_1 нової Довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про надбавку за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по жовтень 2021 року включно;
- зобов`язати Департамент патрульної поліції Національної поліції України скласти відносно ОСОБА_1 нову Довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про надбавку за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по жовтень 2021 року включно та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що наказом начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України полковника поліції від 12.10.2022 р. № 1298 о/с «По особовому складу», відповідно до п. 2 частини першої статті 77 Закону України «Про Національну поліцію», звільнено зі служби в поліції майора поліції ОСОБА_1 , заступника начальника управління - начальника відділу моніторингу та аналітичного забезпечення управління патрульної поліції в Кіровоградській області. Департаментом патрульної поліції Національної поліції України підготовлено довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» від 15.11.2022 року № 2154. Однак у довідці не зазначено відомостей щодо нарахування та виплати надбавки за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по жовтень 2021 року включно.
Кіровоградський окружний адміністративний суд рішенням від 25.01.2024 адміністративний позов задовольнив частково. Визнав протиправними дії Департаменту патрульної поліції Національної поліції України щодо відмови у видачі на ім`я ОСОБА_1 нової довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про надбавку за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по вересень 2021 року включно. Зобов`язав Департамент патрульної поліції Національної поліції України скласти на ім`я ОСОБА_1 нову Довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про надбавку за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по вересень 2021 року включно та направити її до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області. В задоволенні решти позовних вимог - відмовив.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Департамент патрульної поліції звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що премія це стимулююча виплата та заохочення за успішну трудову діяльність та її виплата залежить від особистого вкладу поліцейського у загальний результат служби. Відповідач зазначає, що ОСОБА_1 за спірний період виплачувалась не заробітна плата, а середній заробіток за час вимушеного прогулу. Суд першої інстанції не врахував що довідку з розмежуванням складових сум за додатковими видами грошового забезпечення видати неможливо, оскільки в спірний період позивачу було нараховано середню заробітну плату виходячи з розміру заробітної плати за останні два місяці перед звільненням, шляхом визначення середнього арифметичного її розміру.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 проходив службу в Національній поліції з 22.02.2016 року. Наказом начальника Департаменту патрульної поліції від 20.08.2020 № 619 о/с «По особовому складу» ОСОБА_1 звільнено зі служби в поліції (запис в трудовій книжці №17).
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 16.09.2021 року позивача з 21.08.2020 року поновлено на посаді заступника начальника управління - начальника відділу моніторингу та аналітичного забезпечення управління патрульної поліції в Кіровоградській області Департаменту патрульної поліції та стягнуто середній заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 196603,68 грн.
В ході розгляду справи №340/3730/20 судом обраховано середній заробіток за час вимушеного прогулу на підставі довідки про доходи №1367 від 24.09.2020 року: взято розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за два місяці, що передують звільненню - 30594,112 грн. (червень 2020 року 13081,17 грн., липень 2020 року 17512,95 грн). Середньоденне грошове забезпечення позивача склало 501,54 грн (30594,12 грн / 61 календарний день). Також до уваги взято розрахункові листи за червень та липень 2020 року, які були надані Департаментом та які містили відомості про нарахування та виплату ОСОБА_1 надбавки за специфічні умови проходження служби в сумі 5167,50 грн. та щомісячної премії в сумі 4385,51 грн. у липні 2020 року (а.с.20).
Як видно зі змісту рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 16.09.2021 року, середній заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 196603,68 грн. нараховано за період з 21.08.2020 року по 16.09.2021 року.
Судом встановлено, що трудова книжка позивача містить запис про роботу на посаді професіонала з охоронної діяльності та безпеки в товаристві з обмеженою відповідальністю з 01.06.2021 року по 30.11.2021 року (записи №18 та 19).
Записом №20 в трудовій книжці позивача від 15.11.2021 року є запис про недійсність запису №17 (звільнення з 20.08.2020 року) (а.с.9).
Наказом начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України від 12.10.2022 р. № 1298 о/с «По особовому складу» відповідно до п. 2 частини першої статті 77 Закону України «Про Національну поліцію» звільнено зі служби в поліції майора поліції ОСОБА_1 , заступника начальника управління - начальника відділу моніторингу та аналітичного забезпечення управління патрульної поліції в Кіровоградській області (запис №21) (а.с.21).
Департаментом патрульної поліції Національної поліції України 15.11.2022 року підготовлено довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» від 15.11.2022 року № 2154 (а.с.27).
Довідка від 15.11.2022 року №2154 містить загальну суму виплаченого ОСОБА_1 в якості середнього заробітку за час вимушеного прогулу грошового забезпечення помісячно без опису її складових та сум за додатковими видами грошового забезпечення за період з жовтня 2020 року по вересень 2021 року. В довідці вказано, що позивач виплат за жовтень 2021 року не отримував. Період з листопада 2021 року по вересень 2022 року містить загальну суму виплачено за період з 21.08.2020 року по 16.09.2021 року середнього заробітку з розмежуванням складових та сум за додатковими видами грошового забезпечення, зокрема, містить розмір надбавки за специфічні умови проходження служби в сумі 5366,25 грн щомісячно (листопад частково), та премії (щомісячні суми різняться).
Представник позивача подав 20.07.2023 року адвокатський запит та просив скласти нову довідку із зазначенням відомостей про надбавки за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по жовтень 2021 року включно (а.с.22-23).
Листом від 22.08.2023 р. №833ад/41/1/5/05-2023 відповідач відмовив у складенні нової довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» із зазначенням відомостей про надбавки за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по жовтень 2021 року включно. Вказаний лист отримано засобами поштового зв`язку 05.09.2023 року.
Відсутність відомостей щодо нарахування та виплати надбавки за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по жовтень 2021 року включно у довідці від 15.11.2022 року №2154 стала підставою для звернення до суду з даним позовом, оскільки незазначення у Довідці № 2154 таких відомостей призвело до неправильного розрахунку середньомісячної суми додаткових видів грошового забезпечення при призначенні пенсії і як наслідок до порушення прав позивача.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги частково суд першої інстанції виходив з того, що оскільки розмір середнього заробітку за час вимушеного прогулу позивачу було нараховано, зокрема з урахуванням премій та інших додаткових видів грошового забезпечення, за два останні місяці перед звільненням відповідач повинен був виокремити зазначені платежі з сум середнього заробітку та вказати їх у довідці.
Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» Пенсії, які призначаються відповідно до цього Закону особам із числа військовослужбовців строкової служби та членам їх сімей, обчислюються за встановленими нормами у процентах до середньомісячного заробітку, який одержували військовослужбовці до призову на строкову військову службу чи після звільнення з військової служби до звернення за пенсією, або до середньомісячного грошового забезпечення, одержуваного військовослужбовцями в період проходження військової служби за контрактом. При цьому середньомісячний заробіток (грошове забезпечення) для обчислення їм пенсій визначається в порядку, встановленому Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Особам із числа військовослужбовців строкової служби, які до призову на строкову військову службу та після звільнення з військової служби не працювали і не перебували на військовій службі за контрактом, та членам їх сімей пенсії встановлюються у мінімальних розмірах, передбачених відповідно статтями 22 і 37 цього Закону.
Пенсії особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, оклади та/чи доплати за військове (спеціальне) звання, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку (доплату) за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Розділу І Наказу МВС України від 06.04.2016 № 260 «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських» (далі - Наказ № 260) встановлено, що грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання.
До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Порядок призначення та виплати щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, зокрема надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії передбачені пунктами 4 та 12 Розділу II Наказу № 260.
Відповідно до п. 4 Наказу №260, надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції поліцейським виплачується в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби.
Розмір надбавки встановлюється кожному поліцейському індивідуально залежно від специфіки умов проходження служби (успішне виконання повноважень, якість, складність, обсяг та важливість виконуваних завдань, залучення до розробки проектів нормативно-правових актів тощо) на підставі мотивованого подання керівника структурного підрозділу відповідного органу поліції та оголошується наказом по особовому складу.
Виплата надбавки проводиться на підставі наказу про її встановлення з дня, зазначеного в наказі, у разі відсутності дати - з дня підписання наказу.
У відповідності до п. 12 Наказу №260, керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції.
Розміри премії встановлюються за рішенням керівників органів поліції відповідно до затверджених ними положень про преміювання та наявного фонду грошового забезпечення.
Виплата премій поліцейським здійснюється за наказами керівників органів поліції.
У випадку допущення поліцейськими проступків, які впливають на розмір премії, до наказу вносяться відповідні зміни та проводиться перерахунок премії в наступному місяці.
Накази про преміювання поліцейських видаються до 25 числа кожного місяця на підставі списків начальників структурних підрозділів органу поліції, погоджених з фінансовим підрозділом у частині розміру фонду преміювання.
Виплата премії проводиться щомісяця в останній день місяця за поточний місяць разом з виплатою грошового забезпечення.
Пунктом 3 Розділу VII Наказу № 260 передбачено, що поліцейським, які звільняються з призначенням пенсії, грошовий атестат на руки не видається, а передається разом з іншими документами до підрозділу відповідного органу поліції, який здійснює підготовку та подання до органів, що призначають пенсії, необхідних для призначення пенсії документів, за запитом такого підрозділу.
Наказом МВС України від 17.09.2018 № 760 «Про затвердження Інструкції про організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та з інших соціальних питань» (далі - Інструкція) визначено порядок оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій особам, які мають право на пенсійне забезпечення згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу II Інструкції, уповноважені структурні підрозділи готують та подають у встановленому чинним законодавством порядку до органів, які призначають пенсії, документи для призначення (перерахунку) пенсій.
Відповідно до пункту 4 розділу III Інструкції Підрозділи фінансового забезпечення (бухгалтерські підрозділи) апарату МВС, територіальних органів з надання сервісних послуг МВС, закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС, ЦОВВ та Національної гвардії України, готують:
1) грошовий атестат;
2) довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 календарні місяці служби підряд перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - довідка про додаткові види грошового забезпечення) (додаток 4).
В 5-денний строк після отримання інформації про прийняття від особи заяви про призначення пенсії грошовий атестат та довідка про додаткові види грошового забезпечення подаються до уповноваженого структурного підрозділу.
Аналіз зазначених норм права свідчить, що за загальними правилом підставою для нарахування та виплату поліцейським премій, надбавок є наказ керівника та поіменний список начальників структурних підрозділів органу поліції, погоджений з фінансовим підрозділом у частині розміру фонду преміювання.
Виплачена співробітнику поліції премія, надбавка чи інший вид щомісячного грошового забезпечення, при звільненні працівника підлягає зазначенню в довідці про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 календарні місяці служби підряд перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - довідка про додаткові види грошового забезпечення).
Як видно з матеріалів справи, 20.08.2020 року ОСОБА_1 був звільнений з ініціативи роботодавця протиправно, що встановлено рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 16.09.2021 року у справі № 340/3730/20 та поновлено на займаній посаді зі стягненням грошового забезпечення за час вимушеного прогулу.
Позивачеві було сплачено середній заробіток, зокрема за період з жовтня 2020 року по вересень 2021 року вирахувано на підставі довідки про доходи від 24.09.2020 р. №1367 та розрахункових листів про виплати за червень та липень 2020 року, що були визначені позивачеві на день звільнення в розумінні пункту 6 Розділу III Наказу № 260.
Колегія суддів звертає увагу, що розмір середнього заробітку за час вимушеного прогулу позивачу було нараховано виходячи як основного виду грошового забезпечення так і з урахуванням премій та доплат за два місяці, що передували незаконному звільненню та з цього приводу зазначає про наступне.
Пунктом 6 Розділу III Наказу № 260 визначено, що поліцейським, звільненим зі служби в поліції, а потім поновленим на службі у зв`язку з визнанням звільнення незаконним, за час вимушеного прогулу з дня звільнення виплачуються всі види грошового забезпечення (в тому числі премія), які були їм визначені на день звільнення.
Підставою для нарахування та виплати грошового забезпечення є наказ керівника органу поліції про поновлення особи на службі або скасування наказу про його звільнення.
Натомість, як видно з рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 16.09.2021 року у справі № 340/3730/20, яким позивача поновлено на роботі, середній заробіток за час вимушеного прогулу позивачу було розраховано на підставі постанови КМУ №100.
Тобто, у спірний період позивачу не призначались та не виплачувались додаткові види грошового забезпечення (в тому числі надбавки, премії та підвищення), а був виплачений середній заробіток, розрахований відповідно до рішення суду на підставі постанови №100 шляхом поділу розміру грошового забезпечення за два останні перед звільненням місяці на число робочих днів за вказаний період, а отримане середньоденне грошове забезпечення помножене на кількість днів вимушеного прогулу.
Таким чином, виплачені позивачу суми середнього заробітку не є грошовим забезпеченням, а також додатковим грошовим забезпеченням, нарахованим відповідно до Наказу №260, незважаючи на складові його нарахування, а є середнім арифметичним добутком, розрахованим виходячи з загального розміру заробітку за два місяці перед звільненням та кількості днів прогулу.
При цьому, суд зазначає, що середній заробіток виплачується суцільним платежем без виокремлення видів грошового забезпечення, таким чином відповідач не мав підстав для внесення в довідку про додаткові види грошового забезпечення розмірів додаткових видів грошового забезпечення, адже у вказаний період позивач таких виплат не отримував.
Що стосується нарахувань за жовтень 2021, то суд першої інстанції правильно зазначив, що такі вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Як встановлено вище, в довідці від 15.11.2022 року №2154 вказано, що позивач виплат за жовтень 2021 року не отримував. Стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу здійснене за період з 21.08.2020 року по 16.09.2021 року.
Матеріали справи не містять документальних доказів того, що позивач отримував грошове забезпечення в органах Національної поліції за жовтень 2021 року або виплату у вигляді середнього заробітку, з якої був би сплачений ЄСВ, а тому позовні вимоги в цій частині є безпідставними.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції слід скасувати в частині задоволених позовних вимог ОСОБА_1 та прийняти в цій частині нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог, в іншій частині рішення суду слід залишити без змін.
Керуючись ст. 243, 308, 311, 315, 317, 321, 325 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Департаменту патрульної поліції задовольнити.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 в адміністративній справі № 340/8440/23 скасувати в частині задоволених позовних вимог ОСОБА_1 про визнання протиправними дії Департаменту патрульної поліції Національної поліції України щодо відмови у видачі на ім`я ОСОБА_1 нової довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про надбавку за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по вересень 2021 року включно; зобов`язання Департаменту патрульної поліції Національної поліції України скласти на ім`я ОСОБА_1 нову Довідку про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії за останні 24 останні місяці служби перед місяцем звільнення, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про надбавку за специфічні умови проходження служби та премії за період з жовтня 2020 року по вересень 2021 року включно та направити її до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області прийняти в цій частині нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 в адміністративній справі № 340/8440/23 скасувати в частині стягнення судового збору.
В іншій частині Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 в адміністративній справі № 340/8440/23 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Головуючий - суддяО.О. Круговий
суддяА.В. Шлай
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120210690 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні