Рішення
від 04.07.2024 по справі 320/47901/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 липня 2024 року справа №320/47901/23

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПарненко В.С.,

розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» до Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

18.12.2023 до Київського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» (далі позивач) із позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач), як відокремлений підрозділ ДПС України, у якій просить суд:

- визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 19.01.2021 року № 26510416;

- визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС ум. Києві від 19.01.2021 року № 26500416;

- стягнути з Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України судові витрати, що складаються із сплаченого ТОВ «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» судового збору.

В обґрунтування позовних вимог позивач викладає незгоду з оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями. Оскаржувані податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві №26510416 від 19.01.2021, яким до ТОВ «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» застосовано штраф у сумі 34991,80 грн за порушення строку сплати суми грошового зобов?язання з податку на додану вартість та податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 19.01.2021 №26500416, яким до ТОВ «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» застосовано штраф у сумі 427751,20 грн за порушення строку сплати суми грошового зобов?язання з податку на додану вартість. Перевіркою встановлено порушення граничних строків сплати узгодженої суми грошового забезпечення з податку на додану вартість, визначених у податковому повідомленні-рішенні від 05.03.2019 №190561207. Вказаним в акті податковим повідомленням-рішенням ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 № 0190561207, було застосовано до ТОВ «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» штраф у загальній сумі 2542057,89 грн за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних. Позивач зазначає, що вказане податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 скасовано в судовому порядку. Отже, дані, вказані відповідачем в акті, не відповідають існуючим фактам, діючому законодавству України та є необґрунтованими, у зв?язку з чим оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті всупереч положень Податкового кодексу України, а відтак є протиправними та підлягають скасуванню.

За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Київського окружного адміністративного суду справа №320/47901/23 передана 25.12.23 до розгляду судді Парненко В.С.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 відкрито провадження в адміністративній справі №320/47901/23 та вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, яку отримано відповідачем 07.02.2024 в системі «Електронний суд», що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Відповідно до частини 7 статті 18 КАС України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

З аналізу наведених норм законодавства встановлено, що у випадку реєстрації учасника судового процесу в системі «Електронний суд», суд повідомляє вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі.

Суд вважає відповідача належним чином повідомленим про судовий розгляд справи.

12.03.2024 представником відповідача подано до суду клопотання про залишення позовної заяви без розгляду через пропуск позивачем строку звернення до суду з позовом.

12.03.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач не погоджується з позовними вимогами, вважає їх безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають, оскільки відповідачем правомірно винесено податкові повідомлення - рішення від 19.01.2021 №26510416, №26500416 про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій, а саме: за порушення граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов?язання з податку на додану вартість у розмірі 462743 грн. Відповідач вказує, що рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2020 №640/10870/19, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 28.07.2020, в задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №190561207 відмовлено. Таким чином, граничний строк сплати 06.10.2020, проте фактично зобов`язання сплачено - 23.10.2020, 30.10.2020, 29.12.2020, 26.11.2020, 24.11.2020 та 23.11.2020. Відповідачем вказано, що позивач в своїй позовній заяви жодним чином не спростовує висновок податкового органу про порушення граничних строків сплати податку на додану вартість, та не наводить жодних доказів і посилань на своєчасність сплати узгодженого грошового зобов`язання.

15.03.2024 до суду надійшла відповідь на відзив від позивача, згідно якої позивач не погоджується з доводами відповідача та підтримує свої позовні вимоги. Позивач вказує, що податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №190561207 було скасовано (відкликано) ГУ ДПС у м. Києві.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у м. Києві про залишення позовної заяви без розгляду відмовлено.

01.04.2024 позивачем подано клопотання про виключення з числа доказів у справі №320/47901/23 рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за №0410717131618, як таке, що викликає сумнів у його достовірності.

З приводу зазначеного клопотання, суд вказує, що Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено виключення доказів у справі.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.05.2024 розгляд справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» до Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень призначено за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання, яке відбудеться 05.06.2024.

В судове засідання, призначене на 05.06.2024, з`явились представники сторін. Судом відкладено розгляд справи для надання часу представнику відповідача для підготовки додаткових пояснень.

02.07.2024 представником відповідача подані до суду додаткові пояснення у справі, в яких зазначено, що податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 стало узгодженим у зв`язку з набранням законної сили рішення суду у справі №640/10870/19. Під час розгляду справи №640/9529/21 податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 вже було узгодженим відповідно до постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 28.07.2020 у справі №640/10870/19 та підлягало до сплати в установлені строки, які визначено Податковим кодексом України.

03.07.2024 представником позивача подано клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні. Представник відповідача не заперечував проти розгляду справи в письмовому провадженні, що підтверджується відповідним зазначенням представника відповідача на клопотанні.

З огляду на приписи ч. 1, ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за можливе здійснити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

ТОВ «Тріумф Медіа Груп» перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві та зареєстрований платником податку на додану вартість, присвоєно індивідуальний податковий номер 344307226593.

ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН ТОВ «Тріумф Медіа Груп», результати якої оформлено актом № 498/26-15-12-07-20/34430721 від 08.02.2019.

На підставі акта перевірки № 498/26-15-12-07-20/34430721 від 08.02.2019 ГУ ДФС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення № 0190561207 від 05.03.2019, яким застосовано штраф у розмірі 10% суми ПДВ за податковими накладними, що коригувались на суму 2 542 057,89 гривень.

У подальшому ТОВ «Тріумф Медіа Груп» направило до Державної фіскальної служби України скаргу на податкове повідомлення-рішення № 0190561207 від 05.03.2019 з вимогою його скасувати. Рішенням Державної фіскальної служби України від 17.05.2019 податкове повідомлення-рішення № 0190561207 від 05.03.2019 залишено в силі, скаргу - без задоволення.

Позивач не погодився з прийнятим податковим повідомленням-рішенням та звернувся із адміністративним позовом до Окружного адміністративного суду м.Києва.

Рішенням Окружного адміністративного суду м.Києва від 22.01.2020 у справі №640/10870/19 у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріумф Медіа Груп» про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення № 0190561207 від 05.03.2019 відмовлено.

Вказаним судовим рішенням встановлено факт порушення позивачем строків реєстрації розрахунків коригування, зазначених в акті перевірки № 498/26-15-12-07-20/34430721 від 08.02.2019.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 28.07.2020 у справі №640/10870/19 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріумф Медіа Груп» залишено без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2020 - без змін.

23.05.2020 вступив в силу Закон України №466-ІХ, яким було внесено зміни до п. 73 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, на підставі яких податковий орган був зобов`язаний провести перерахунок сум штрафу, застосованих до позивача згідно податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 року №0190561207, оскільки сума штрафу, що визначена у вказаному повідомленні-рішенні в розумінні пп.56.15 та 56.18 Податкового кодексу України вважається узгодженою з 28.07.2020.

Наведені зміни до Податкового кодексу України стали підставою для звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріумф Медіа Груп» до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом про:

- визнання протиправним і скасування рішення ГУ ДПС у м. Києві від 16.12.2020 року № 157584/10/26-15-04-14-18 щодо відмови у здійсненні перерахунку суми штрафу, вказаного у податковому повідомленні-рішенні ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 року № 0190561207 відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України;

- зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України, здійснити перерахунок суми штрафу згідно податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 року № 0190561207 та надіслати нове податкове повідомлення-рішення відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.02.2022 у справі №640/9529/21 Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Тріумф медіа груп" (04073, м. Київ, просп. Степана Бандери, буд. 34-В, ЄДРПОУ 34430721) задоволено частково.

Визнано протиправним і скасовано рішення ГУ ДПС у м. Києві викладене в листі від 16.12.2020 року № 157584/10/26-15-04-14-18 щодо відмови у здійсненні перерахунку суми штрафу, вказаного у податковому повідомленні-рішенні ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 року № 0190561207 відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

Зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України, здійснити перерахунок суми штрафу згідно податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 року № 0190561207 та надіслати нове податкове повідомлення-рішення відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.11.2020 у справі №640/10870/19 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріумф Медіа Груп» залишено без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2020 - без змін.

09.01.2023 Головним управлінням ДПС у м. Києві направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріумф Медіа Груп» повідомлення №1078/6/26-15-04-13-08 про скасування (відкликання) податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 з підстав здійснення податковим органом перерахунку суми штрафної санкції за податковим повідомленням-рішенням від 05.03.2019 року №0190561207 та надіслано нове податкове повідомлення-рішення.

В повідомленні зазначено, що попереднє податкове повідомлення-рішення від 05.03.2019 року №0190561207 вважається скасованим (відкликаним).

На підставі п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, в порядку п. 76.3 ст. 76 ПК України проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету Товариством з обмеженою відповідальністю «Тріумф Медіа Груп», за результатами якої складено акт № 15393/Ж5/26-15-04-17-13 від 31.12.2020.

Вказаним актом перевірки встановлено несвоєчасність сплати узгоджених податкових зобов`язань, визначених в податковому повідомленні-рішенні від 05.03.2019 №0190561207.

Не погодившись з висновком акту камеральної перевірки, позивачем було подано заперечення на акт.

За результатами розгляду вказаних заперечень на акт, позивач отримав лист за №1633/1/26-15-04-16-13 від 05.02.2021, відповідно до якого ГУ ДПС у м. Києві залишено без змін висновки акту № 15393/Ж5/26-15-04-17-13 від 31.12.2020 про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» (код ЄДРПОУ 34430721).

У вказаному рішенні контролюючий орган посилається на п. 52 прим. 1 підрозд. 10 розділ XX «Перехідні положення» ПКУ, яким встановлено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій, зокрема за порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

За результатами розгляду заперечень до акту перевірки ТОВ «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» не отримало податкові повідомлення-рішення, про що відповідачем заперечень не наведено.

У серпні 2021 року позивачем було подано запити до ГУ ДПС у м. Києві про надання інформації щодо складання податкових повідомлень-рішень за результатами акту №15393/Ж5/26-15-04-17-13 від 31.12.2020, та за наявності вказаних податкових повідомлень-рішень, направити вказані податкові повідомлення-рішення позивачу.

У жовтні 2023 року позивачем повторно було подано запит до ГУ ДПС у м. Києві про надання інформації щодо складання податкових повідомлень-рішень за результатами акту №15393/Ж5/26-15-04-17-13 від 31.12.2020, та за наявності вказаних податкових повідомлень-рішень, направити вказані податкові повідомлення-рішення ТОВ «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП».

У відповідь на останній запит позивача, відповідач направив копії податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві № 26510416 від 19.01.2021, яким до позивача застосовано штраф у сумі 34991,80 грн за порушення строку сплати суми грошового зобов?язання з податку на додану вартість та податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 19.01.2021 № 26500416, яким до позивача застосовано штраф у сумі 427751,20 грн. за порушення строку сплати суми грошового зобов?язання з податку на додану вартість.

Згідно розрахунків штрафної санкції до вказаних податкових повідомлень-рішень, штраф розраховано на підставі встановлених перевіркою порушень сплати граничних строків суми узгодженого грошового зобов`язання з податку на додану вартість згідно податкового повідомлення-рішення форми «Н» №190561207 від 05.03.2019.

Не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями від 19.01.2021 №26510416 та №26500416, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Згідно з п.п.20.1.4 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з п. 75.1. ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов??язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах (підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Кодексу).

Згідно із пунктом 86.2 статті 86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно із пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Кодексу, платник податків зобов?язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 36.1 статті 36 Кодексу визначено, що податковим обов?язком визнається обов' язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом.

Відповідно до п. 36.5 статті 36 Кодексу, відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов?язку несе платник податків, крім випадків, визначених Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно з п. 54.1 ст. 54 Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов?язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов?язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов?язаний самостійно сплатити суму податкового зобов?язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених Податковим кодексом України (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).

Відповідно до ст. 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом з ПДВ є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених ПКУ, календарний квартал. Згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов?язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації з ПДВ, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 ст. 203 ПКУ для подання податкової декларації (п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України).

Окремої норми щодо перенесення граничного терміну сплати податкового зобов?язання з ПДВ Податковим кодексом України не передбачено.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов?язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов?язаний сплатити нараховану суму грошового зобов?язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно п. 86.7.5. ст. 86 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу , на підставі висновку комісії контролюючого органу з питань розгляду заперечень протягом п?яти робочих днів, наступних за днем прийняття такого висновку комісією і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків, у порядку, визначеному підпунктом 86.7.1 цього пункту.

У відповідності до пункту 86.8 статті 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом?якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов?язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до п.п. 14.1.152 п. 14.1 ст. 14 Кодексу погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом

Згідно з п. 31.1 ст. 31 Кодексу строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов?язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Пунктом 31.3 ст. 31 Кодексу визначено, що строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених Податковим кодексом України.

Зміна строку сплати податку та збору здійснюється шляхом перенесення встановленого податковим законодавством строку сплати податку та збору або його частини на більш пізній строк (п. 32.1 ст. 32 Кодексу).

Пунктом 32.2 ст. 32 Кодексу визначено, що зміна строку сплати податку здійснюється у формі відстрочки або розстрочки.

Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Кодексу виконанням податкового обов?язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов?язань встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу джерелами самостійної сплати грошових зобов?язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелом самостійної сплати грошових зобов?язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов?язань, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках

Відповідно до п. 201.5 ст. 200 Податкового кодексу України, з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов?язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов?язань та суми податкового боргу з податку.

Судом встановлено, що вказаним в акті податковим повідомленням-рішенням ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 №0190561207 було застосовано до ТОВ «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» штраф у загальній сумі 2 542 057,89 грн за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.

Так, платником податків несвоєчасно сплачено (перераховано) узгоджену суму грошового зобов?язання з податку на додану вартість, визначену в податковому повідомленні-рішенні від 05.03.2029 року №190561207, дати сплати: 23.10.2020, 30.12.2020, 29.12.2020, 26.11.2020, 24.11.2020, 23.11.2020 при граничному терміні сплати 06.10.2020.

Відповідно до п.124.1 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов?язання (крім грошового зобов?язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов?язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов?язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Таким чином, відповідно до вказаної норми, відповідальності у вигляді застосування штрафу за несвоєчасну сплату штрафних санкцій не передбачено.

В той же час судом встановлено, що рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.02.2022 у справі № 640/9529/21, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.11.2022 було задоволено позовні вимоги позивача, визнано протиправним і скасовано рішення ГУ ДПС у м. Києві викладене в листі від 16.12.2020 № 157584/10/26-15-04-14-18 щодо відмови у здійсненні перерахунку суми штрафу, вказаного у податковому повідомленні-рішенні ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 №0190561207 відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, а також зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України здійснити перерахунок суми штрафу згідно податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 та надіслати нове податкове повідомлення-рішення відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

Так, на виконання вимоги державного виконавця, на підставі рішення Окружного адміністративного суду, податкове повідомленням-рішенням ГУ ДФС у м. Києві від 05.03.2019 № 0190561207, на підставі якого були розраховані штрафні санкції згідно оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, було скасовано (відкликано) ГУ ДПС у м. Києві.

Скасування податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207 податковим органом підтверджується повідомленням ГУ ДПС у м. Києві від 09.01.2023 №1078/6/26-15-04-13-08 про скасування (відкликання) податкового повідомлення-рішення від 05.03.2019 №0190561207.

Отже, прийняті за результатом встановленого порушення про несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань, визначених податковим повідомленням-рішенням від 05.03.2019 № 0190561207, податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 19.01.2021 № 26510416 та № 26500416 є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відтак на підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи встановлено, що за подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 6941,15 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №22045 від 12.12.2023.

Отже, оскільки позовну заяву задоволено повністю, судовий збір у сумі 6941,15 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, cуд,

в и р і ш и в:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» (код ЄДРПОУ: 34430721, місцезнаходження: 04073, м. Київ, вул. Степана Бандери, 34-В) до Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС України (код ЄДРПОУ: 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 19.01.2021 № 26510416.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 19.01.2021 № 26500416.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ МЕДІА ГРУП» судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 6941,15 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Парненко В.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2024
Оприлюднено08.07.2024
Номер документу120212686
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —320/47901/23

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 09.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Постанова від 09.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 04.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні