ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"08" липня 2024 р. справа № 300/4337/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Боршовського Т.І., розглянувши в письмовому провадженні клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Рада адвокатів Івано-Франківської області, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) звернулася до суду з адміністративним позовом до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Івано-Франківської області (далі відповідач, КДКА), в якому просить суд: визнати протиправною бездіяльність КДКА Івано-Франківської області, яка полягає у невиконанні свого обов`язку щодо оприлюднення наборів даних у формі відкритих даних на офіційному вебсайті (http://advokaty.if.ua/#) та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (https://data.gov.ua/), що передбачений ст. 10-1 Закону України Про доступ до публічної інформації та постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015; зобов`язати КДКА Івано-Франківської області оприлюднити на офіційному вебсайті (http://advokaty.if.ua/#) та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (https://data.gov.ua/) набори даних у формі відкритих даних, передбачені постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015, а саме: реєстр наборів даних, що перебувають у володінні КДКА; інформацію про структуру (організаційну структуру) КДКА; звіти, у тому числі щодо задоволення запитів на інформацію; переліки нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийнятих КДКА, проекти нормативно-правових актів тощо; інформацію про нормативно-правові засади діяльності КДКА; інформацію із системи обліку публічної інформації.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач є розпорядником публічної інформації для цілей Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки КДКА Івано-Франківської області здійснює владні управлінські функції відповідно до законодавства, а її рішення є обов`язковими для виконання. За змістом частини першої статті 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується, серед іншого, шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації на офіційних вебсайтах у мережі Інтернет; на єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Так, відповідно до абзацу другого частини першої статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» на розпорядників публічної інформації покладено обов`язок оприлюднювати й регулярно оновлювати публічну інформацію у формі відкритих даних та на своєму вебсайті. Перелік даних, які розпорядники зобов`язані оприлюднювати, міститься у додатку, що є частиною Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015. Водночас, на офіційному вебсайті (http://advokaty.if.ua/#) та на Порталі (https://www.data.gov.ua) не оприлюднено жодного набору даних. При цьому, КДКА взагалі не зареєстрована на Порталі, що додатково ускладнює оприлюднення наборів даних на цьому ресурсі відповідно до законодавства. Бездіяльність КДКА щодо оприлюднення відкритих даних перешкоджає реалізації права позивача на доступ до публічної інформації під час здійснення діяльності у громадській організації «Фундація DEJURE».
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.06.2024: відкрито провадження в адміністративній справі, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Раду адвокатів Івано-Франківської області та визначено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
17.06.2024 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив КДКА від 14.06.2024 на позовну заяву. Так, відповідач зазначив, що на сайті КДКА (http://advokaty.if.ua/#) розміщена інформація щодо набору даних, визначених відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015, в якій затверджено Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, що підтверджується скріншотами з сайту КДКА. Так, на сайті КДКА (http://advokaty.if.ua/#) розміщена інформація про: структуру (організаційну структуру) розпорядника інформації; склад КДКА; звіти з сайту; перелік нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийнятих розпорядником інформації, проекти нормативно-правових актів; нормативно-правові засади діяльності розпорядника інформації, перелік нормативно-правових актів з сайту. За вказаних обставин, представник відповідача просив суд на підставі пункту 8 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України закрити провадження у цій справі, оскільки оскаржувані порушення виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною після такого виправлення (а.с. 14-23).
02.07.2024 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла відповідь позивача від 02.07.2024 на відзив, в якій ОСОБА_1 зазначила, що інформація, яка міститься на вебсайті відповідача та зображена на скриншотах, не є публічною інформацією у формі відкритих даних. Як приклад розміщення публічної інформації у формі відкритих даних позивач вказала вебсторінку Вищої ради правосуддя. ОСОБА_1 вказала на те, що відповідач оприлюднює певну інформацію на своєму вебсайті, однак КДКА продовжує не виконувати обов`язок оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних, яка дозволяє її автоматизовану обробку. Таке оприлюднення повинне здійснюватися не тільки на вебсайті розпорядника, але й на Порталі. За вказаних обставин, позивач вважає, що немає підстав для закриття провадження в цій справі.
Розглянувши клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі № 300/4337/24, суд зазначає таке.
Пунктом 8 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд своєю ухвалою закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Представник відповідача зазначив, що КДКА самостійно усунула порушення, яке було підставою звернення до суду з цим позовом, а саме: розмістило на сайті КДКА (http://advokaty.if.ua/#) інформацію щодо набору даних, визначених відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015, в якій затверджено Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних.
Так, в підтвердження фактів розміщення на сайті КДКА щодо набору даних відповідач надав суду скріншоти з сайту КДКА щодо розміщення інформації про: структуру (організаційну структуру) розпорядника інформації; склад КДКА; звіти з сайту; перелік нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийнятих розпорядником інформації, проекти нормативно-правових актів; нормативно-правові засади діяльності розпорядника інформації, перелік нормативно-правових актів з сайту.
З огляду на зміст таких скріншотів з сайту КДКА, суд дійшов висновку, що на сайті КДКА не оприлюднено усю інформацію, яка визначена додатком «Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» до Положення, а саме: реєстр наборів даних, що перебувають у володінні розпорядника інформації, звіти щодо задоволення запитів на інформацію, інформацію із системи обліку публічної інформації.
Окрім цього, КДКА Івано-Франківської області не виконало встановленого частиною першою статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обов`язку оприлюднювати і регулярно оновлювати публічну інформацію у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (https://data.gov.ua/). Так, в Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (https://data.gov.ua/), в розділі «Розпорядники» КДКА Івано-Франківської області взагалі не зареєстрована.
Суд звертає увагу на те, що обов`язковими умовами закриття провадження у справі на підставі пункту 8 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України є: виправлення суб`єктом владних повноважень порушення; повне відновлення законних прав та інтересів позивача.
В спірному випадку відповідач не усунув порушення та не виконав обов`язку, передбаченого частиною першою статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки не оприлюднив публічну інформацію у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (https://data.gov.ua/) та частково оприлюднив публічну інформацію у формі відкритих даних на сайті КДКА ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
Окрім цього, позивач у відповіді від 02.07.2024 на відзив заперечила щодо закриття провадження в цій справі, оскільки КДКА продовжує не виконувати обов`язок оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних, яка дозволяє її автоматизовану обробку.
Вказані обставини свідчать про відсутність повного відновлення законних прав та інтересів позивача, порушених бездіяльністю відповідача щодо невиконання обов`язку щодо оприлюднення наборів даних у формі відкритих даних на офіційному вебсайті (http://advokaty.if.ua/#) та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (https://data.gov.ua/), встановленого статтею 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність передбачених пунктом пункту 8 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України підстав для закриття провадження в цій адміністративній справі.
Керуючись статтею 238, 256, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Відмовити в задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Рада адвокатів Івано-Франківської області, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання до вчинення дій.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, оскарженню не підлягає, заперечення на ухвалу, окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2024 |
Оприлюднено | 10.07.2024 |
Номер документу | 120235604 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні