Ухвала
від 08.07.2024 по справі 340/3299/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

08 липня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/3299/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши у порядку спрощеного провадження клопотання про зупинення провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури Кіровоградської області (25006, м.Кропивницький, вул. Дворцова, 69, код ЄДРПОУ 20634988) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулась до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність КДКА Кіровоградської області, яка полягає у невиконанні свого обов`язку щодо оприлюднення наборів даних у формі відкритих даних на офіційному вебсайті (https://kdka.kr.ua/) та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (https://data.gov.ua/), що передбачений ст. 10-1 Закону України Про доступ до публічної інформації та постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015;

- зобов`язати КДКА Кіровоградської області оприлюднити на офіційному вебсайті (https://kdka.kr.ua/) та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (https://data.gov.ua/) набори даних у формі відкритих даних, передбачені постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015, а саме:

- реєстр наборів даних, що перебувають у володінні КДКА;

- інформацію про структуру (організаційну структуру) КДКА;

- звіти, у тому числі щодо задоволення запитів на інформацію;

- переліки нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийнятих КДКА, проекти нормативно-правових актів тощо;

- інформацію про нормативно-правові засади діяльності КДКА;

- інформацію із системи обліку публічної інформації.

Ухвалою судді від 10.06.2024 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у даній справі та справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (а.с.15).

Представником відповідача подано клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішенням Конституційного Суду України від 15 червня 2023 року (№ 95-3(II)/2023) у справі № 3-79/2023(157/23). (а.с.21-23) В обґрунтування даного клопотання посилається на те, що на даний час питання наявності у КДКА області статусу суб`єкта владних повноважень та/чи суб`єкта, що здійснює владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання є предметом розгляду Конституційного Суду України. Ухвалою Третьої колегії суддів Другого сенату Конституційного Суду України від 15 червня 2023 року (№ 95-3(II)/2023) у справі № 3-79/2023(157/23) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v095u710-23/print) було відкрито конституційне провадження у справі за конституційною скаргою ОСОБА_2 щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзацу п`ятнадцятого частини першої статті 1, підпункту «в» пункту 2 частини першої статті 3, частини першої статті 45, частини першої статті 51-1 Закону України «Про запобігання корупції», пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України. Представник вважає, що в межах вказаної справи, перш за все, Конституційний Суд України має надати відповідь щодо статусу КДКА області: чи є КДКА області суб`єктом владних повноважень та чи наділені КДКА області певними владними управлінськими функціями. а вже на підставі наданої відповіді прийняти рішення, що стосується декларування членами органів адвокатського самоврядування. Вирішення вказаного питання Конституційним Судом України має ключове значення для розгляду даної справи, оскільки відсутність у КДКА області вказаного статусу, унеможливлює поширення на неї норм Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI, та, відповідно, виключає можливість КДКА області мати статус розпорядника публічної інформації.

Позивачем надані заперечення щодо зупинення провадження у справі, оскільки справа, яка розглядається КСУ (справа № 3-79/2023(157/23)), не стосується питання, чи є КДКА суб?єктом владних повноважень, чи розпорядником інформації за ст.13 Закону. Ця справа стосується відповідності Конституції України деяких положень Закону, якими визначено поняття терміну суб`єкти декларування, перелік таких суб`єктів, обов`язок подачі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, а також види фінансового контролю (відповідності Конституції України абз. 15 ч. 1 ст. 1, пп. „в п. 2 ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 45, ч. 1 ст. 51-1 Закону України Про запобігання корупції від 14.10.2014 № 1700-VII зі змінами, п. 1 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України). Поняття визначені Законом Про доступ до публічної інформації не тотожні тим, що визначені Законом Про запобігання корупції, тому зупиняти провадження у цій справі через справу КСУ немає підстав, оскільки її рішення не вплине на рішення у цій справі.

Так суд зазначає, що статтею 326 КАС України встановлені підстави для зупинення провадження у справі.

Суд зупиняє провадження у справі в разі: 1) смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи, ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника; 2) необхідності призначення або заміни законного представника сторони чи третьої особи - до вступу у справу законного представника; 3) об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду; 4) звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення, у тому числі шляхом медіації, - до закінчення строку, про який сторони заявили у клопотанні; 5) перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції; 6) прийняття рішення про врегулювання спору за участю судді - до припинення врегулювання спору за участю судді.

Суд має право зупинити провадження у справі в разі: 1) захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання; 2) знаходження учасника справи у довгостроковому відрядженні, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до повернення з відрядження; 3) перебування учасника справи на альтернативній (невійськовій) службі не за місцем проживання або на строковій військовій службі - до припинення перебування на альтернативній (невійськовій) службі не за місцем проживання або на строковій військовій службі; 4) призначення судом експертизи - до одержання її результатів; 5) перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції; 6) направлення судового доручення щодо збирання доказів - до надходження ухвали суду, який виконував доручення, про виконання доручення або неможливість виконання доручення; 7) звернення із судовим дорученням про надання правової допомоги, вручення виклику до суду чи інших документів до іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави - до надходження відповіді від іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави на судове доручення про надання правової допомоги, вручення виклику до суду чи інших документів; 9) розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі - до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі; 10) постановлення ухвали про тимчасове вилучення доказів державним виконавцем для дослідження судом - до закінчення виконавчого провадження з вилучення доказів для дослідження судом.

Представником відповідача не наведено жодної належної підстави, передбаченої ст.236 КАС України для зупинення провадження у справі.

Так, суд зазначає, що справа № 3-79/2023(157/23) стосується відповідності Конституції України абз.15 ч.1 ст.1, пп. „в п.2 ч.1 ст.3, ч.1 ст.45, ч.1 ст.51-1 Закону України Про запобігання корупції від 14.10.2014 № 1700-VII зі змінами, п.1 ч.1 ст.238 Кодексу адміністративного судочинства України, а не відповідності Конституції норм Закону України Про доступ до публічної інформації.

Таким чином, у межах справи №340/3299/24 відсутня об`єктивна неможливість розгляду цієї справи до вирішення справи, що розглядається в порядку конституційного провадження № 3-79/2023(157/23) та, з урахуванням дії в часі, висновки рішення Конституційного Суду України не підлягають застосуванню до спірних правовідносин, які виникли в період до його ухвалення. Отже, відсутні, передбачені п.3 ч.1 ст.238 КАС України, підстави для зупинення провадження у справі №340/329924 до набрання законної сили рішенням у справі №№ 3-79/2023(157/23), що розглядається Конституційним Судом України.

Отже, у задоволенні клопотання представника відповідача належить відмовити.

Керуючись ст.ст.236, 243, 248, 256, 293-297 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.256 КАС України та окремому оскарженню не підлягає.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Т.М. КАРМАЗИНА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2024
Оприлюднено10.07.2024
Номер документу120235792
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —340/3299/24

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 06.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 09.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні