Рішення
від 17.09.2010 по справі 2-3010/2010
ОРІХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

№ 2- 3010 /2010р.

   

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2010 року            м. Оріхів

Оріхівський районний суд Запорізької області в складі головуючої судді Л.С. Щербань, при секретарі Л.Г.Щербина,  розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали цивільної справи за позовом

ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України в Оріхівському районі Запорізької області про зобов’язання вчинити певні дії та визнання бездіяльності неправомірною, -

                   ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Оріхівського районного суду Запорізької області з позовом до управління Пенсійного фонду України в Оріхівському районі Запорізької області, в якому вказує, що він   належить до соціальної категорії «Дитина війни» та відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» розмір пенсії підвищується на тридцять відсотків мінімальної пенсії за віком. Відповідач всупереч Рішення Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 р., яким були визнані неконституційними окремі положення Закону України «Про державний бюджет України на 2006 рік» та Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» в тому числі й щодо зупинення ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», не здійснив нарахування та виплату відповідного підвищення до пенсії. А з 01.01.2009 року виплачував 10 %, що не відповідає Конституції України та Рішенню Конституційного суду України  від 22 травня 2008 року №10- рп/2008р.

        Просить суд визнати протиправною бездіяльність Управління пенсійного фонду України в Оріхівському районі Запорізької області. Зобов’язати відповідача провести перерахунок пенсії з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч.1 ст. 28 Закону України „Про загальнообов’язкове пенсійне страхування” та провести відповідні виплати за 2007 рік -  з 09.07.2007 року по 31.12.2007 рік, за 2008 - 2009 роки   та  з 01.01.2010 р. по час постановляння рішення. Зобов’язати відповідача, починаючи з дня постановлення рішення виплачувати щомісячно пенсію з доплатою надбавки, як „діти війни” в розмірі 30 % від мінімальної пенсії і Україні за віком.

        Позивач у судове засідання не з’явився, надав заяву, у якій просить розглянути справу у його відсутність.

        Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнає.

        Суд, дослідивши матеріали справи, вважає що позов підлягає частковому  задоволенню за таких обставин:

Позивач має статус «Дитини війни», підтвердженням чого є посвідчення, що міститься в матеріалах справи.

Враховуючи зазначений статус позивача, він відповідно до ст. 6   Закону України „Про соціальний захист дітей війни" має право на отримання державної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Згідно ст. 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік», дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», з урахуванням ст. 111 цього Закону, було зупинено.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 р. за №6-рп/2007 року, у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36 ч. 2 ст. 56, ч, 2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, п.п. 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46, ст., 73, ст., ст., 98, 101, 103, 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» (справа про соціальні гарантії громадян), визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) положення    п. 12 ст.71 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік», яким зупинено дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», з урахуванням ст. 111 вказаного Закону.

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, що визнані неконституційними. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність,

Виходячи з приписів ч. 2 ст., 152 Конституції України та дати ухвалення рішення Конституційним Судом України, УПФУ в Оріхівському районі Запорізької області повинен був нараховувати та сплачувати позивачу доплату до пенсії, передбачену ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни" з 09.07.2007 р., оскільки з моменту ухвалення Конституційним Судом України рішення щодо неконституційності пункту 12 статті 71 Закону України „Про Державний бюджет України", ця норма втратила чинність та не підлягала застосуванню. Отже, відповідач з 09.07.2007 р. мав діяти у відповідності з приписами діючої норми ст. 6   Закону України „Про соціальний захист дітей війни", нараховувати та здійснювати позивачу відповідні доплати.

Стосовно позовних вимог щодо здійснення позивачу доплати до пенсії за 2008 рік, суд вважає їх підлягаючими задоволенню, з таких підстав.

Відповідно до п.п.41 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" текст статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" викладено в наступній редакції. Дітям війни (крім тих на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки. встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" дане підвищення провадиться за їх   вибором згідно з одним із законів.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 за №10-рп/2008 року, у справі за конституційними поданнями Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень ст.65 розділу 1, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу 2, пункту З розділу 3 Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та. про внесення змін до деяких законодавчих актів України" і 101 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень ст. 67 розділу 1, п.п. 14, 6-22. 24-100 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (справа щодо предмета та Змісту закону про Державний бюджет України), визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) положення п.п.41 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, що визнані неконституційними. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

Виходячи із системного аналізу зазначених норм законодавства, рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року та приписів ч.2 ст. 152 Конституції України, суд дійшов висновку, що з 22.05.2008 року УПФУ в Оріхівському районі Запорізької області повинен був нараховувати та сплачувати позивачу доплату до   пенсії, передбачену ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни" в редакції; яка діяла до 01.01.2008 року, оскільки з моменту ухвалення Конституційним Судом України рішення щодо неконституційності пп.41 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", ця норма втратила чинність та не підлягала застосуванню. Отже, відповідач з 22.05.2008 року мав діяти у відповідності з приписами діючої норми ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни", нараховувати та здійснювати позивачу доплату до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

Між тим, до 22.05.2008 року, тобто до ухвалення зазначеного рішення Конституційним Судом України, відповідач, здійснюючи позивачу доплати, передбачені ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни" в  редакції від 01.01.2008 року, з урахуванням п.п.41 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», діяв на підставі та у відповідності з діючою нормою зазначених законів, а тому позовні вимоги, щодо стягнення доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком з 01.01.2008 рок    у по 21.05.2008 року задоволенню не підлягають.

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік» та Закону України «Про Державний бюджет на 2010 рік», дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» не було зупинено. Отже, відповідач з 01.01.2009 р. мав діяти у відповідності з приписами діючої норми ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», нараховувати та здійснювати позивачу відповідні доплати.

Не підлягають задоволенню позовні вимоги щодо зобов’язання відповідача у подальшому, з дня винесення рішення, виплачувати  пенсію, з урахуванням підвищення на 30 %  від мінімальної пенсії за віком як дитині війни, оскільки спори на майбутнє суд не вправі вирішувати.

Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положення „Про Пенсійний фонд України" і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. Відповідно до Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів.

Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни" покладено на УПФУ в  Оріхівському районі Запорізької області, за місцем проживання позивача.

  На підставі викладеного, керуючись ст. 64, 124, 152 Конституції України, ст.ст. 3 , б Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст.15 Цивільного процесуального кодексу України, суд -

                                                    ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1   до Управління пенсійного фонду України в Оріхівському районі Запорізької області про зобов’язання вчинити певні дії та визнання бездіяльності неправомірною - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління пенсійного фонду України в Оріхівському  районі Запорізької області.

Зобов'язати Управління пенсійного фонду України в Оріхівському районі Запорізької області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" та провести відповідні виплати за 2007 рік - з 09.07.07 р. по 31.12.07 р., за 2008 рік - з 22.05.08 р. по 31.12.2008 р., за 2009 рік - з 01.01.2009 р. по 31.12.2009 рік, за 2010 рік – з 01.01.2010 року по 17.09.2010 рік.

В іншій частині позовних вимог  ОСОБА_1 - відмовити.

         Рішення може бути оскаржене позивачем в апеляційному порядку до Апеляційного суду Запорізької області через Оріхівський районний суд Запорізької області шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

                Суддя Оріхівського районного суду:                                                Л.С. Щербань

СудОріхівський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.09.2010
Оприлюднено06.11.2010
Номер документу12028184
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-3010/2010

Ухвала від 09.07.2024

Цивільне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

МИЦИК С. А.

Рішення від 03.09.2010

Цивільне

Селидівський міський суд Донецької області

Ясинський О. В.

Ухвала від 25.12.2010

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ковальова О. О.

Постанова від 20.09.2010

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Гончаренко П. П.

Рішення від 11.08.2010

Цивільне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Чернявська Яна Анатоліївна

Рішення від 09.07.2010

Цивільне

Ленінський районний суд міста Севастополя

Кукурекін Костянтин Васильович

Рішення від 17.09.2010

Цивільне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Щербань Лариса Сергіївна

Ухвала від 12.10.2010

Цивільне

Заводський районний суд м. Запоріжжя

Яцун Олександр Сергійович

Ухвала від 10.09.2010

Цивільне

Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області

Мозгова Ольга Анатоліївна

Рішення від 08.09.2010

Цивільне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Білюнас Володимир Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні