МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
11.07.2024 р. № 400/14018/23
м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Устинова І.А. розглянув в порядку письмового провадження клопотання про заміну сторони виконавчого провадження у справі
за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , доДержавної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Миколаївській області ", вул. Флотська, 71,м. Миколаїв,54025, провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,ВСТАНОВИВ:
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 26.02.2024 у справі № 400/14018/23 адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Миколаївській області " про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Судом 02.04.2024 видано виконавчі листи на виконання рішення суду.
04.07.2024 відповідачем до суду подано клопотання про заміну сторони її правонаступником, в якій просить суд замінити сторону виконавчого провадження у справі №400/15002/23, а саме: боржника (відповідача) Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Миколаївській області області» на Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (Місцезнаходження: 65114, м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 5, код ЄДРПОУ 45239068).
Ухвалою від 08.07.2024 суд прийняв до розгляду заяву та враховуючи воєнний стан і з метою безпеки учасників судового процесу постановив розглядати клопотання позивача в порядку письмового провадження.
Від Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях надійшли заперечення щодо заміни сторони виконавчого провадження., оскільки Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях не є правонаступником ДУ "ТМО МВС України по Миколаївській області.
Суд розглянув клопотання позивача, ознайомився з запереченнями відповідача та встановив наступне.
Так, Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Миколаївській області» було створено 05.11.2015 року наказом МВС України № 1363 «Про врегулювання діяльності закладів охорони здоров`я МВС» шляхом перейменування Сектора медичного забезпечення Головного управління МВС України в Миколаївській області.
Наказом МВС від 07.11.2015 № 1447 було затверджено Положення про ДУ ТМО. Відповідно до нього ДУ ТМО є бюджетною установою та підпорядковується МВС України.
Наказом МВС України від 25.02.2019 № 129 «Про визнання в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунок) пенсій» було визнано в МВС України уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів ПФУ документів для призначення (перерахунку) пенсій Департамент персоналу, організації освітньої та наукової діяльності МВС України з покладанням таких функцій на управління координації пенсійних та соціально-гуманітарних питань цього Департамент. Пунктом 2 цього наказу забезпечення внесення відповідних змін до положень про територіальні медичні об`єднання МВС України по областях, місту Києву.
16.04.2021 року наказом МВС України № 291 було внесено зміни до наказу МВС України від 25.02.2019 № 129, а саме: « 1. Визнати в МВС України: 1) Департамент персоналу уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів ПФУ документів для призначення (перерахунку) пенсій з покладанням таких функцій на управління координації пенсійних питань та соціальної роботи цього Департаменту; 2) Територіальні медичні об`єднання МВС України по областях, місту Києву уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладанням таких функцій на відповідні сектори (відділи) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ»
Отже на підставі наказу МВС України від 25.02.2019 № 129 (зі змінами) ДУ «ТМО МВС України по Миколаївській області» було визнано уповноваженим органом за видачу довідок про розмір грошового забезпечення для призначення (перерахунку) пенсій в структурі МВС України.
Наказом МВС України від 22.04.2024 № 259 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій» (в редакції наказу зі змінами внесеними наказом МВС України від 21.06.2024 № 432), уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ за їх зверненнями довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі №160/8324/19 та судових рішень у справах №826/3858/18 та №826/12704/18, а також здійснювати відповідно до законодавства України розгляд звернень таких осіб про видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за інші періоди з покладенням таких функції на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС).
Відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Згідно з ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч. 4 ст. 379 КАС України).
Таким чином, заміна сторони правонаступником може відбуватись як при відкритому виконавчому провадженні, так і за відсутності виконавчого провадження, тобто, може бути проведена на будь-якій стадії процесу.
Судові рішення, які набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України. Реорганізація органів державної влади не скасовує обов`язковості виконання рішення суду, при цьому реалізувати право на примусове стягнення присуджених судом сум можливо лише шляхом заміни боржника у виконавчому листі, оскільки виконання рішення в частині стягнення судового збору здійснюється органами Казначейства, без відкриття виконавчого провадження органами ДВС.
Європейський суд з прав людини вказує, що "право на суд" було б ілюзорним, якби правова система Договірної держави допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося на шкоду одній із сторін. Важко собі навіть уявити, щоб стаття 6 детально описувала процесуальні гарантії, які надаються сторонам у спорі, - а саме: справедливий, публічний і швидкий розгляд, - і водночас не передбачала виконання судових рішень. Якщо вбачати у статті 6 тільки проголошення доступу до судового органу та права на судове провадження, то це могло б породжувати ситуації, що суперечать принципу верховенства права, який Договірні держави зобов`язалися поважати, ратифікуючи Конвенцію. Отже, для цілей статті 6 виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина "судового розгляду" (HORNSBY v. GREECE, № 18357/91, § 40, ЄСПЛ, від 19.03.1997 р.).
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необхідність часткового задоволення заяви відповідача шляхом заміни боржника у виконавчому листі, оскільки доказів відкриття виконавчого провадження суду не надано.
Керуючись ст. 379 КАС України, -
У Х В А Л И В:
1. Клопотання Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Миколаївській області про заміну неналежної сторони задовольнити частково.
2. Замінити боржника у виконавчому листі від 02.04.2024 р. по справі № 400/14018/23 (про зобов`язання підготувати довідку) з Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Миколаївській області" на її правонаступника Головний сервісний центр МВС (вулиця Лук`янівська, 62, м. Київ, 04071, ЄДРПОУ 40109173).
3. У задоволенні решти вимог заяви відмовити.
Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому КАС України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею в порядку ст. 256 КАС України.
Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення в порядку, визначеному ст. 295-297 КАС України.
Суддя І.А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120346131 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні