ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
12 липня 2024 року ЧернігівСправа № 620/9671/24
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Лукашова О,Б., перевіривши матеріали адміністративного позову Фермерського господарства ''ЕКОЛАЙФ'' до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
У С Т А Н О В И Л А:
Фермерське господарство "ЕКОЛАЙФ" звернулось до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС в Чернігівській області, в якому просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Чернігівській області № 10254/Ж10/25-01-09-01-02 від 01.07.2024 на суму 7111985,72 грн.
Відповідно до частини 1статті 171 Кодексу адміністративного судочинства Українисуддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями160,161,172цьогоКодексу.
Перевіряючи позову заяву на відповідність вимогам процесуального закону, суд дійшов такого висновку.
Згідно із частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ч. 1ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2статті 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, розмір судового збору складав 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-під, розмір судового збору складав 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» визначено, що станом на 01 січня 2024 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 3028,00 грн.
У свою чергу, вимоги про скасування податкового повідомлення-рішення є вимогами майнового характеру, оскільки ними фактично змінено майновий стан позивача.
Позов у цій справі заявлено юридичною особою у 2024 році, який містить вимоги майнового характеру у загальному розмірі 7111985,72 грн,
Таким чином, ставка судового збору, що підлягає сплаті за звернення з цією позовною заявою, складає 30280,00 грн (7111985,72 х 1,5 %), але не більше 10 розмірів прожиткового мінімум для працездатних осіб).
Водночас до позовної заяви додана платіжна інструкція від 08.07.2024 № 2035 про сплату судового збору у сумі 3028,00 грн, таким чином позивачу необхідно сплатити різницю у розмірі 27 252,00 грн та надати до суду документ, який підтверджує таку сплату.
Пунктом 2 частини п`ятоїстатті 160 Кодексу адміністративного судочинства Українивизначено, що в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків(для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Згідно частини шостоїстатті 160 Кодексу адміністративного судочинства Україниякщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника.
Згідно з частиною шостоїстатті 18 Кодексу адміністративного судочинства Україниадвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку. Процесуальні наслідки, передбачені цим Кодексом у разі звернення до суду з документом особи, яка відповідно до цієї частини зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються судом також у випадках, якщо інтереси такої особи у справі представляє адвокат.
Так, позовна заява подана з порушенням вимог пункту 2 частини п`ятої статті160, частини шостої статті160 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме:
- у позовній заяві не зазначено відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у позивача, представника позивача, відповідача;
- у позовній заяві не зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків представника позивача, що, зокрема, позбавляє суд можливості перевірити реєстрацію представником позивача, як адвокатом, свого електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами.
Наведені обставини свідчать про невідповідність позовної заяви вимогам пункту 2 статті 160, частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому вона підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку на усунення вказаних недоліків шляхом зазначення відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету у позивача, представника позивача, відповідача і реєстраційного номеру облікової картки платника податків представника позивача та надання доказів сплати судового збору у розмірі 27252,00грн.
Відповідно до частини першоїстатті 169 Кодексу адміністративного судочинства Українисуддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями160,161цьогоКодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
На підставі наведеного та керуючись статтями160,161,169,243,248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И Л А:
Позовну заяву Фермерського господарства "ЕКОЛАЙФ" до Головного управління ДПС в Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без руху.
Встановити позивачу семиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали суду для усунення недоліку поданої позовної заяви.
Роз`яснити позивачу, що у разі не усунення зазначених недоліків, у встановлений судом строк, відповідно до пункту 1 частини 4статті 169 Кодексу адміністративного судочинства Українипозовна заява буде йому повернута.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати позивачу.
Відповідно до частини 2статті 256 Кодексу адміністративного судочинства Україниухвала, постановлена судом поза межами судового засідання, набирає законної сили з моменту її підписання суддею та згідно зістаттею 294 Кодексу адміністративного судочинства Україниоскарженню не підлягає.
Суддя Олена ЛУКАШОВА
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120354290 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Штульман Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Олена ЛУКАШОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні