Постанова
від 15.07.2024 по справі 490/1145/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

15.07.24

33/812/333/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2024 року м. Миколаїв

Миколаївський апеляційний суд у складі:

головуючого судді Куценко О.В.,

за участю секретаря Козленко Ю.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу директора ТОВ «Арома Юкрейн» ОСОБА_1 , на постанову Центрального районного суду м. Миколаєва від 10.04.2024 року, якою

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого начальником відділу логістики ТОВ «Арома Юкрейн»,

- притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, та накладено адміністративне стягнення у виді: штрафу: у розмірі 100% вартості товарів, безпосередніх предметів порушення митних правил, тобто в сумі 63 645 (шістдесят три тисячі шістсот сорок п`ять) гривень 10 копійок; конфіскації товарів: Гама-бутиралоктон, у вигляді прозорої безбарвної рідини без запаху в пластиковій каністрі, вагою 9 кілограм; Гама-бутиралоктон, у вигляді прозорої безбарвної рідини без запаху в двох скляних банках з металевими кришками, вагою 0,999 кілограм,

В С Т А Н О В И В :

Згідно протоколупро порушеннямитних правил№ 0046/50400/23від 29.11.2023року, декларантом ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» в особі начальника відділу логістики вказаного товариства ОСОБА_2 заявлено у митній декларації № 23UA504180002820U7 від 14.11.2003 не достовірні відомості про не приналежність товару №17 Сполуки гетероциклічні лише з гетероатомом кисню: інші лактони: ГАММА БУТИРОЛАКТОН, CAS №96-48-0, (ГАММА Н-БУТИРОЛАКТОН), прозора рідина з ароматом вершків та карамелі у кількості (вагою нетто) - 9 кг до психотропних речовин, під час переміщення зазначеного товару через митний кордон України.

Крім того, декларантом ОСОБА_2 при декларуванні товару Сполуки гетероциклічні лише з гетероатомом кисню: інші лактони: ГАММА БУТИРОЛАКТОН - 9 кг, CAS №96-48-0, (ГАММА Н-БУТИРОЛАКТОН) у митній декларації №23UA504180002820U7 від 14.11.2003, безпідставно та незаконно зазначено код документу «5069», тобто ним заявлено про відсутність у складі вищевказаного товару психотропної речовини - гама-бутиролактон, ввезення якої на територію України здійснюється за наявності дозволу, який видається Держлікслужбою, за узгодженням з СБУ, тим самим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статті 472 Митного кодексу України.

Постановою судді ОСОБА_2 , притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, та накладено адміністративне стягнення у виді: штрафу: у розмірі 100% вартості товарів, безпосередніх предметів порушення митних правил, тобто в сумі 63 645 (шістдесят три тисячі шістсот сорок п`ять) гривень 10 копійок; конфіскації товарів: Гама-бутиралоктон, у вигляді прозорої безбарвної рідини без запаху в пластиковій каністрі, вагою 9 кілограм; Гама-бутиралоктон, у вигляді прозорої безбарвної рідини без запаху в двох скляних банках з металевими кришками, вагою 0,999 кілограм.

Не погодившись із зазначеним рішенням суду директор ТОВ «Арома Юкрейн» ОСОБА_1 , подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, а провадження у справі закрити.

Вказує, що суд неправомірно застосував до ОСОБА_2 штраф в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, тобто у розмірі 63645 грн. 10 коп., так як вартість товару "ГАММА БУТИРОЛАКТОН" вказана гривнях в МД та становить 9479 грн. 55 коп.

На думку апелянта, декларант ОСОБА_2 при заповненні МД №23 ИА504180002820И7 від 14.11.2003 допустив помилку, яка не призвела до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України. Крім того він не знав про приналежність товару гама-бутиролактон до психотропних речовин.

Наголошує, що дії в ОСОБА_2 не являють собою винні (умисні з необережності) дії, що посягають на встановлений Митним кодексом України порядок переміщення товарів через митний кордон України, а тому в його діях відсутній склад правопорушення передбаченого ст. 472 МК України.

Зауважує, що є незаконним накладене постановою суду стягнення у виді конфіскації товарів, оскільки вказаний товар вже вилучено митницею під час складання протоколу. Крім того, вилучений товар належить ТОВ «Арома Юкрейн» та не може бути конфіскований у ОСОБА_2 у якості стягнення.

В запереченнях на апеляційну скаргу, представник Миколаївської митниці Квасниця Ю. зазначає, що при розгляді справи відносно ОСОБА_2 судом першої інстанції не було порушено жодних норм матеріального або процесуального права, судом всебічно та об`єктивно з`ясовані усі обставини справи та з дотриманням вимог закону притягнено його до адміністративної відповідальності, передбаченою статтею 472 Митного кодексу України.

Апелянт директор ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» ОСОБА_1 та особа притягнута до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 в судове засідання не з`явились, подали до апеляційного суду заяви про розгляд справи за їх відсутності.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, апеляційний суд дійшов до наступного.

Згідно ст.489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил повинно бути з`ясовано: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясовані інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що суд першої інстанції при розгляді справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 вказаних вимог закону дотримався та з`ясував всі обставини, передбачені ст.489 МК України, дослідив і належним чином оцінив докази.

Статтею 472 МК України передбачена відповідальність, яка настає за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Відповідно до ст. 24 Закону України від 15.02.1995 № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»: частина 1 «Ввезення на територію України наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів здійснюється за наявності дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу»; частина 7 «Митні органи здійснюють митні формальності, необхідні для пропуску через митний кордон України, випуску у відповідний митний режим кожної партії наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, на підставі відповідного дозволу, отриманого від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, з використанням механізму «єдиного вікна» відповідно до Митного кодексу України»; частина 13 «Партія наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, що ввозиться на територію України чи вивозиться з території України без відповідного дозволу на ввезення, вивезення наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, підлягає затриманню та конфіскації в порядку, встановленому законом».

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.1997 № 146 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з території України або транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів» встановлено: п. 2. Імпорт та експорт наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюються підприємствами за умови одержання дозволу на кожну окрему операцію, який видається Держлікслужбою. Видача дозволу здійснюється за узгодженням з СБУ;

п. 8. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, що ввозяться в Україну або вивозяться з України без дозволу, підлягають затриманню відповідними митницями України; п. 9. Підприємства та фізичні особи, які порушують правила здійснення імпорту та експорту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлені відповідними актами законодавства та цим Порядком, несуть відповідальність згідно із законодавством України.

Відповідно до ст. 196 Митного кодексу України не можуть бути пропущені через митний кордон України:

1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом;

2) товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів;

3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог МК України та інших законів України, крім випадків, передбачених МК України.

Згідно з частиною 1 статті 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, в тому числі у вигляді кодів:

- про товари: найменування, звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, код товару згідно з УКТЗЕД;

- що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;

- відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу, а саме про документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до статті 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Відповідно до пункту 8 статті 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до частини 1 статті 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Відповідно до частини 2 статті 266 МК України, перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Як вбачаєтьсяз матеріалівпровадження, 13.11.2023 року на підставі попередньої митної декларації типу ІМ40ЕЕ №23UA504000900989U4 від 08.11.2023, що була складена декларантом - ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» (ЄДРПОУ 31613817), в особі начальника відділу логістики ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» (далі - декларант) ОСОБА_2 , з Львівської митниці до місця доставки автотранспорту ТОВ «Ян Марк-Термінал», що знаходиться у зоні діяльності ВМО № 2 митного поста Костянтинівка Миколаївської митниці та розташоване за адресою: м.Миколаїв, вул. Одеське шосе 69/1, на вантажному автомобілі д/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , для завершення митного контролю та оформлення, доставлено товари - хімічні сполуки, які використовуються у якості косметичної сировини (анісиловий спирт, ефірні олії, гамма бутиралоктон, суміші запашних речовин тощо).

Відповідно до відомостей, що містяться в попередній митній декларації типу ІМ40ЕЕ №23UA504000900989U4 від 08.11.2023, поставка товарів здійснювалась на виконання умов контракту від 06.06.2023 № IM23-06-06, укладеного між компанією «VIDARA LIFE INGREDIENTS, SAU» (Parque Empresarial Mas Blau II,c/Alta Ribagorza, 6-8,08820 El Prat de LLobregat, Barcelona, Іспанія) та ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» (Україна).

14.11.2023 декларантом ОСОБА_2 засобами електронного зв`язку до ВМО № 2 митного поста Костянтинівка Миколаївської митниці подано митну декларацію ІМ 40 ДЕ, довідковий № 3547, яка була посвідчена його електронним цифровим підписом. Того ж дня зазначена митна декларація прийнята до митного контролю та оформлення з присвоєнням порядкового номеру 23UA504180002820U7 (далі за текстом МД).

При цьому, до подачі до ВМО № 2 митного поста Костянтинівка Миколаївської митниці вище вказаної МД, декларант ОСОБА_2 або керівник ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» ОСОБА_1 до Миколаївської митниці із заявою для проведення фізичного огляду товарів, які знаходяться у вантажному автомобілі д/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , не звертались.

Разом з МД №23UA504180002820U7 від 14.11.2023, декларантом ОСОБА_2 , до митного контролю та оформлення було надіслано наступні документи: пакувальний лист б/н від 23.10.23, рахунок-проформа (proforma-invoice) № 9106009743 від 09.10.23, рахунок-фактура (invoice) № 7112016451 від 23.10.23, товаро-транспортна накладна CMR № 10179255 від 31.10.23, декларація експортера № 23ES0008551ANYSMB4 від 27.10.23, банківський платіжний документ SWIFT від 13.10.23, платіжне доручення 43 від 12.10.23, рахунок про транспортні витрати №СФ0001239 від 03.11.23, довідка про транспортні витрати №28 від 03.11.23, договір на транспортні послуги № 28 від 10.11.23, зовнішньоекономічний контракт № IM23-06-06 від 06.06.23.

Згідно з МД №23UA504180002820U7 від 14.11.23 декларантом ОСОБА_2 заявлено відомості про переміщення через митний кордон України у митному режимі імпорт 17 товарів, при цьому, згідно з додатковим аркушем 7 до вказаної митної декларації (форма МД-3) та спеціфікації (форма-6), ОСОБА_2 заявлені відомості про товар № 17, а саме: 1. Сполуки гетероциклічні лише з гетероатомом кисню: інші лактони: ГАММА БУТИРОЛАКТОН - 10 кг, CAS №96-48-0, (ГАММА Н-БУТИРОЛАКТОН ), прозора рідина з ароматом вершків та карамелі, не входить у список наркотичних, психотропних засобів та прекурсорів. Використовується у якості косметичної сировини. Виробник: VIDARA LIFE INGREDIENTS, SAU. Торгівельна марка: VIDARA. Спаковано у 1 пластикову каністру на палеті (графа 31 МД); код товару згідно з УКТЗЕД 2932202000 (графа 33 МД); вага нетто - 10 кг (графа 38); ціна товару - 240 євро (графа 42 МД); вартість товару у гривнях - 9479,55 (графа 45 МД).

Згідно з інвойсом від 23.10.2023 № 7112016451 вартість товару GAMMA BUTYROLACTONE складає 240 євро, що за курсом НБУ на 14.11.23 становить 9479,55 гривень.

Також декларантом ОСОБА_2 у графі 44 цієї МД №23UA504180002820U7 було зазначено код документу «5069», що згідно розділу 5 «Документи та відомості, що підтверджують дотримання обмежень, встановлених законами України, щодо переміщення окремих товарів через митний кордон України» Класифікатора документів, сертифікатів, дозволів та додаткової інформації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 (із змінами), означає - заява декларанта або уповноваженої ним особи, в вигляді внесення коду до митної декларації, про відсутність у товарах наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, ввезення на територію України, вивезення з території України чи транзит через територію України яких здійснюється за наявності дозволу.

За вказаною МД автоматизованою системою аналізу та управління ризиків АСМО Інспектор згенеровано додаткові форми митного контролю, що стосуються проведення митного огляду, а саме: № 203-1 (проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації), № 911-1 (здійснення фото- та/або відеофіксації виконання митних формальностей). Також Управлінням боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Миколаївської митниці на підставі системи управління ризиків додано додаткові форми митного контролю, а саме: 211-1 (проведення митного огляду із залученням підрозділу з питань протидії митним правопорушенням), 908-1 (Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин).

На запит Миколаївської митниці, 15.11.2023 о 10:18:49, декларантом ОСОБА_2 додатково до митної декларації в електронному вигляді додано наступний документ: Технічний опис б/н від 27.10.2023 на продукт GAMMA BUTYROLACTONE.

При проведенні аналізу цього документу встановлено, що чистота речовини GAMMA BUTYROLACTONE (гама-бутиролактон) складає мінімум 99,00% (Min. 99%), яка, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. №770 «Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів» (із змінами і доповненнями), віднесена до психотропних речовин, обіг яких обмежено і стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю (Таблиця ІІІ Список № 2).

Того ж дня, посадовою особою підрозділу митного оформлення, з урахуванням вимог статей 320, 338 Митного кодексу України, проведено митний огляд товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №23UA504180002820U7.

Під час проведення огляду здійснено відбір проб (зразків) товару ГАММА БУТИРОЛАКТОН, CAS №96-48-0, (ГАММА Н-БУТИРОЛАКТОН) у кількості 2 проби по 0,5 л (Акт відбору проб (зразків) товарів від 15.11.2023 №1/7.16-28.2-02-25).

Згідно з листом Миколаївської митниці від 16.11.2023 № 7.16-08-1/28.2/7.17/3104, зазначені вище проби (зразки) направлені для дослідження до Одеського управління експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Державної митної служби України (Запит про проведення дослідження (аналізу, експертизи) від 16.11.2023 № 1/7.16-28.2-02-25).

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 24.11.2023 № 142000-3600-0153 «в результаті проведених досліджень встановлено, що надана для дослідження проба товару являє собою гама-бутиролактон, який включено в Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770 (із змінами і доповненнями), та віднесений до психотропних речовин, обіг яких обмежено і стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю (Таблиця ІІІ Список № 2)».

Таким чином, декларантом ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» в особі начальника відділу логістики вказаного товариства ОСОБА_2 заявлено у митній декларації № 23UA504180002820U7 від 14.11.2003 недостовірні відомості про не приналежність товару №17 Сполуки гетероциклічні лише з гетероатомом кисню: інші лактони: ГАММА БУТИРОЛАКТОН, CAS №96-48-0, (ГАММА Н-БУТИРОЛАКТОН), прозора рідина з ароматом вершків та карамелі у кількості (вагою нетто) - 10 кг до психотропних речовин, під час переміщення зазначеного товару через митний кордон України.

Крім того, декларантом ОСОБА_2 при декларуванні товару Сполуки гетероциклічні лише з гетероатомом кисню: інші лактони: ГАММА БУТИРОЛАКТОН - 10 кг, CAS №96-48-0, (ГАММА Н-БУТИРОЛАКТОН) у митній декларації №23UA504180002820U7 від 14.11.2003, безпідставно та незаконно зазначено код документу «5069», тобто ним заявлено про відсутність у складі вищевказаного товару психотропної речовини - гама-бутиролактон, ввезення якої на територію України здійснюється за наявності дозволу, який видається Держлікслужбою, за узгодженням з СБУ.

Викладені в протоколі обставини підтверджуються письмовими поясненнями ОСОБА_2 , копією декларації №23UA504180002820U7, копією проформи інвойсу від 09.10.2023 року, копією інвойсу від 23.10.2023 року, копією пакувального листа від 23.10.2023 року, копією акту проведення огляду (переогляду) товарів по МД №23UA504180002820U7, листом спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень від 24.11.2023 року, копією контракту №ІМ23-06-06 від 06.06.2023 року, копією товарно-транспортної накладної, актом №17 про передання проб (зразків) товарів від 28.11.2023 року.

Висновок суду першої інстанції про наявність в діях ОСОБА_2 складу правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, є обґрунтованим і відповідає фактичним обставинам справи.

Посилання апелянтана те,що дії ОСОБА_2 не являютьсобою винні(умисніз необережності)дії,що посягаютьна встановленийМитним кодексомУкраїни порядокпереміщення товарівчерез митнийкордон Українита в його діях відсутній склад правопорушення передбаченого ст. 472 МК України є неспроможними, оскільки суперечать положенням законодавства з питань митної справи та матеріалам справи.

Так, відповідно до статті 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Відповідно до пункту 8 статті 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до частини 2 статті 266 МК України, перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Відповідно до частин 4, 5 статті 266 МК України, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачена цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Отже, законодавець: зобов`язав декларанта здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; передбачив відповідальність декларанта за подання недостовірних відомостей у митній декларації; надав право декларанту, до заповнення митної декларації, здійснювати фізичний огляд товарів, брати проби та зразки товарів.

Однак, відповідно до матеріалів справи, та письмових пояснень ОСОБА_2 від 15.11.2023, під час підготовки МД 23UA504180002820U7 він не звіряв дані про найменування товару № 17 - ГАММА БУТИРОЛАКТОН з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770, а тому йому не було відомо про віднесення цього товару до психотропних речовин. Також ОСОБА_2 пояснив, що він не скористався правами декларанта, передбаченими ст. 266 МК України, так як був впевнений, що у вищевказаній поставці товарів не має наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів.

Таким чином, декларант ОСОБА_2 при декларування товарів за МД 23UA504180002820U7 легковажно розраховував, що усі задекларовані ним митній декларації товари не містять наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, відповідно, для ввезення на територію України зазначених товарів, не потрібен дозвіл Держлікслужби, що узгоджується з СБУ, внаслідок чого могли настати шкідливі наслідки - незаконне переміщення через митний кодон України товару "ГАММ¬БУТИРОЛАКТОН", що містить психотропну речовину «гама-бутиролактон» яка включено в "Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин прекурсорів", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770 (Таблиця ІІІ Список № 2).

За такого, в діях декларанта ОСОБА_2 міститься склад правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, у тому числі суб`єктивна сторона цього правопорушення вина у вигляді необережності.

Щодо допущеної декларантом помилки у митній декларації, апеляційний суд звертає увагу, що законодавством передбачено звільнення від застосування санкцій, передбачених Митним кодексом України, лише у випадках коли декларантом допущена помилка у митній декларації яка не призвела до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Разом з тим, декларант ОСОБА_2 у МД №23UA504180002820U7 від 14.11.2003 заявив недоставлені відомості, тобто він заявив, що товар «гама-бутиролактон» не містить наркотичних засобів психотропних речовин або прекурсорів, а відповідно, для ввезення - на територію України зазначеного товару, згідно з вказаною митною декларацією, не потрібен дозвіл Держлікслужби, що узгоджується з СБУ, тобто фактично недоставлене декларування ОСОБА_3 вищевказаного товару спричинило не дотримання ТОВ «АРОМА ЮКРЕЙН» під час переміщення через митний кордон України товару «гама-бутиролактон» заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Щодо розміру штрафу, з яким не погоджується апелянт, апеляційний суд зазначає наступне. Відповідно до пункту 3 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.20005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», при визначенні вартості предмета контрабанди чи порушення митних правил потрібно виходити з нормативних актів про ціни й ціноутворення на відповідні товари. У разі потреби це питання може бути вирішено на підставі висновку експертизи.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до положень ст. 515, 516 МК України, під час провадження у справі була проведена товарознавча експертиза. Згідно з висновком експерта № 142000-3600-0031 від 25.01.2024 року вартість товару "ГАММА БУТИРОЛАКТОН", у кількості 10 кг станом на 29.11.2023, становить 63 645,10 гривень (а.с. 94-97).

Отже, вартість товару "ГАММА БУТИРОЛАКТОН", у кількості 10 кг. була встановлено відповідно до положень законодавства з питань митної справи, при цьому висновок експерта № 1420003600-0031 від 25.01.2024 року має доказове значення у вищевказаний справі, а отже судом правомірно застосовано до ОСОБА_2 штраф в розмірі 100 відсотків вартості вищевказаного товару, тобто у розмірі 63 645 грн. 10 коп.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції в межах наданих йому матеріалів справи про адміністративне правопорушення провів судовий розгляд, дослідив надані йому докази, з`ясував обставини, що підлягали з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення, ухвалив законну та обґрунтовану постанову про вчинення ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Тому підстав для скасування постанови Центрального районного суду м. Миколаєва від 10.04.2024 року, про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення передбаченого ст. 472 МК України суд апеляційної інстанції не вбачає.

Керуючись ст.ст. 283, 294 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу директора ТОВ «Арома Юкрейн» ОСОБА_1 , - залишити без задоволення.

Постанову Центральногорайонного судум.Миколаєва від10.04.2024року, щодо ОСОБА_2 , - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення і оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Суддя Миколаївського

апеляційного суду Куценко О.В.

СудМиколаївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2024
Оприлюднено17.07.2024
Номер документу120373082
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —490/1145/24

Постанова від 15.07.2024

Адмінправопорушення

Миколаївський апеляційний суд

Куценко О. В.

Постанова від 29.04.2024

Адмінправопорушення

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Постанова від 10.04.2024

Адмінправопорушення

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні