справа № 285/3666/24
провадження у справі № 2-о/0285/159/24
У Х В А Л А
про залишеннязаяви безруху
15.07.2024 року м. Звягель
Суддя Новоград-Волинського міськрайонного суду Житомирської області Васильчук Л. Й., вирішуючи питання відкриття провадження у справі за заявою адвоката Горбань Марини Михайлівни, яка діє в інтересах ОСОБА_1 , заінтересовані особи: - ОСОБА_2 , орган опіки та піклування Звягельської міської ради Житомирської області, про встановлення юридичного факту, -
ВСТАНОВИВ:
10.07.2024 ОСОБА_3 звернулась до суду із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, у якій просить встановити факт виховання та перебування на утриманні ОСОБА_1 двох неповнолітніх дітей: - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Перевіривши подану заяву, суддя дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України), з наступних підстав.
Відповідно до частини третьоїстатті 294 ЦПК Українисправи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.
Відповідно до частини першої та пункту 5 частини другоїстатті 293 ЦПК Україниокреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
У порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, за наявності певних умов. А саме, якщо: згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.
Відповідно достатті 318 ЦПК Україниу заяві повинно бути зазначено:
-який факт заявник просить встановити та з якою метою,
-докази, що підтверджують факт.
До заяви додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини, і довідка про неможливість відновлення втрачених документів.
Вищевказана заява не відповідає вимогамстатті 318 ЦПК України, а саме у поданій заяві не конкретизовано, які юридичні наслідки для заявника має встановлення даного факту (виникнення, зміна, припинення особистих чи майнових прав), яка мета встановлення такого факту.
Зазначаючи у заяві про те, що метою встановлення вказаного факту є отримання соціальних пільг, заявник не долучає до заяви доказів звернення до уповноваженого органу із відповідною заявою про отримання соціальних пільг, та доказів того, що таким органом йому відмовлено у виплаті допомоги, в тому числі, з підстав відсутності доказів перебування у нього на утриманні неповнолітніх дітей та виховання дітей.
Зазначення інших причин для встановлення вказаного юридичного факту, не співвідносяться із виникнення, зміною припиненням особистих чи майнових прав заявника.
Відповідно достатті 294 ЦПК Українисправи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.
Згідно із пунктом 5Постанови Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року № 5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення»для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення, у кожній справі після її порушення суддя зобов`язаний провести підготовчі дії, передбаченістатті 143 ЦПК, зокрема, з`ясувати, які фізичні особи і організації можуть бути заінтересовані у вирішенні даної справи і підлягають виклику в судове засідання, у необхідних випадках запропонувати заявникові та заінтересованим особам подати додаткові докази на підтвердження заявлених вимог чи заперечень проти них.
Залежно від мети встановлення фактів заінтересованими особами в цих справах можуть бути, наприклад, відділи соціального захисту населення - у справах про встановлення факту перебування на утриманні особи, яка померла, для призначення пенсії заявникові; інші спадкоємці - у справах про встановлення факту прийняття спадщини; органи внутрішніх справ - у справах про встановлення факту родинних відносин для вирішення питання про належність до громадянства України; органи страхування - у справах про встановлення факту належності страхового свідоцтва.
До заінтересованих осіб належать особи, які беруть участь у справі та мають у ній юридичну заінтересованість. Коло заінтересованих осіб визначається взаємовідносинами із заявником у зв`язку з обставинами, які підлягають встановленню і які можуть вплинути на їх права та обов`язки. Участь у справі цих осіб зумовлюється тим, що із установленням окремих обставин заявник може реалізувати свої права у правовідносинах, у яких беруть участь і заінтересовані особи. Для цих осіб характерним є те, що їхні суб`єктивні права та обов`язки мають юридичний зв`язок із суб`єктивними правами і обов`язками заявників.
Заявником у заяві не зазначено обґрунтування чому заінтересованою особою визначено саме орган опіки й піклування Звягельської міської ради та яку юридичну заінтересованість вказаний орган має у цій справі.
Враховуючи те, що вимоги ЦПК України заявником в повному обсязі дотримані не були, заява підлягає залишенню без руху, з наданням йому строку для можливості усунення недоліків, а саме: зазначити, які юридичні наслідки для заявника має встановлення даного факту (виникнення, зміна, припинення особистих чи майнових прав), яка мета встановлення такого факту та у зв`язку з цим, визначитись із колом заінтересованих осіб у цій справі..
Керуючись статтями 175, 318 ЦПК України,
ПОСТАНОВИЛА:
Заяву ОСОБА_3 , яка діє в інтересах ОСОБА_1 , заінтересовані особи: - ОСОБА_2 , орган опіки та піклування Звягельської міської ради Житомирської області, про встановлення юридичного факту, про встановлення юридичного факту - залишити без руху.
Надати заявнику строк для усунення недоліків - десять днів з дня вручення даної ухвали.
Запропонувати заявнику усунути недоліки заяви шляхом подання до суду:
- уточненої заяви, оформленої з урахуванням вимог до складу учасників справи, встановлених ч.3 ст.42 та ч.4 ст.294 ЦПК України, а також уточнена заява має бути подана у кількості примірників відповідно до кількості учасників справи.
Роз`яснити заявнику, що у випадку, якщо вищезазначені недоліки не будуть усунуті у встановлений судом строк, заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявнику.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Л. Й. Васильчук
Суд | Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2024 |
Оприлюднено | 17.07.2024 |
Номер документу | 120386294 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Васильчук Л. Й.
Цивільне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Васильчук Л. Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні