Ухвала
від 16.07.2024 по справі 320/10272/22
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

16 липня 2024 року

м. Київ

справа № 320/10272/22

адміністративне провадження № К/990/24950/24

Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Яковенка М. М., перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 березня 2024 року у справі №320/10272/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Авантранс» до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,

УСТАНОВИВ:

У листопаді 2022 року,ТОВ «Авантранс» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з обмеженою відповідальністю «Авантранс» з позовом до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259293/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 28.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259294/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №36 від 25.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259292/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 30.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259291/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 29.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7280829/38230339 від 01.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 01.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7280828/38230339 від 01.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 08.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296899/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 02.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296904/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 05.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296902/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 09.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296910/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 04.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296905/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 03.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296901/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 06.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296897/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 09.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296907/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 08.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296908/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 08.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7331387/38230339 від 13.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 12.08.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні №46 від 28.07.2022, №36 від 25.07.2022, №51 від 30.07.2022, №48 від 29.07.2022, №1 від 01.08.2022, №9 від 08.08.2022, №3 від 02.08.2022, №6 від 05.08.2022, №12 від 09.08.2022, №5 від 04.08.2022, №4 від 03.08.2022, №7 від 06.08.2022, №13 від 09.08.2022, №10 від 08.08.2022, №8 від 08.08.2022, №17 від 12.08.2022 датами їх фактичного подання на реєстрацію.

Ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 березня 2024 року, позов задоволено.

Не погоджуючись із рішенням суду першої та апеляційної інстанцій, скаржник подав до Верховного Суду касаційну скаргу.

Зазначена скарга не може бути прийнята до розгляду і підлягає поверненню з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру судових рішень суд першої інстанції вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження.

За правилами п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо:

а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;

б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;

в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;

г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

При цьому, скаржник подаючи касаційну скаргу вказав, що підставою касаційного оскарження судових рішень у цій справі є п. 1, 4 ч. 4 ст. 328 КАС України - якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку; якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених ч. 2 і 3 ст. 353 цього Кодексу.

Разом з цим, оскарження ухвалених судових рішень у справі, розгляд якої відбувся за правилами спрощеного позовного провадження, вимагає від скаржника зазначення у касаційній скарзі випадку, перелік яких міститься у п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Як вбачається зі змісту касаційної скарги, скаржник, як на підставу для відкриття касаційного провадження, посилається на «в» п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України - справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу.

Посилання скаржника на те, що розгляд даної справи становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки сама лише вказівка на те, що справа має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу без належного обґрунтування та за відсутності належних та допустимих доказів, не може бути визнана судом підставою для відкриття у малозначних справах та у справах розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження.

Під «значним суспільним інтересом» необхідно розуміти серйозну, обґрунтовану зацікавленість, яка має неабияке виняткове значення для усього суспільства в цілому, певних груп людей, територіальних громад, об`єднань громадян тощо до певної справи в контексті можливого впливу ухваленого у ній судового рішення на права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб. Вказане поняття охоплює ті потреби суспільства або окремих його груп, які пов`язані із збереженням, примноженням, захистом існуючих цінностей, девальвація та/або втрата яких мала б значний негативний вплив на розвиток громадянського суспільства. Наявність значного суспільного інтересу може мати місце й тоді, коли предмет спору зачіпає загальнодержавне значення, як от визначення і зміни конституційного ладу в Україні, виборчий процес (референдум), обороноздатність держави, її суверенітет, найвищі соціальні цінності, визначені Конституцією України, тощо.

Отже, у касаційній скарзі в достатній мірі не зазначено про наявність випадку (випадків) передбаченого підпунктом «в» п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, який на думку скаржника міг б бути підставою для відкриття касаційного провадження.

Пунктом 4 ч. 5 ст. 332 КАС України встановлено, що касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем, зокрема якщо у касаційній скарзі не викладені передбачені цим Кодексом підстави для оскарження судового рішення в касаційному порядку.

За таких обставин касаційну скаргу слід повернути скаржнику, що не перешкоджає йому реалізувати своє право звернутися із касаційною скаргою повторно.

Відповідно до ч. 7 ст. 332 КАС України копія ухвали про повернення касаційної скарги надсилається учасникам справи у порядку, визначеному ст. 251 цього Кодексу. Скаржнику надсилається копія ухвали про повернення касаційної скарги разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами. Копія касаційної скарги залишається в суді касаційної інстанції.

Повернення Верховним Судом касаційної скарги та надання заявнику права в межах розумних строків та при дотриманні всіх інших вимог процесуального закону на повторне звернення до Верховного Суду з такою скаргою, не є обмеженням доступу до суду (зокрема, що гарантовано п. 8 ч. 2 ст. 129 Конституції України), та забезпечує практичну можливість реалізації права особи на суд у формі касаційного оскарження судового рішення учасником справи особисто або через представника.

Керуючись статтями 169, 328, 330, 332 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 березня 2024 року у справі №320/10272/22 - повернути особі, яка її подала.

Роз`яснити, що повернення касаційної скарги не позбавляє права повторного звернення до суду касаційної інстанції в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.

Суддя М. М. Яковенко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення16.07.2024
Оприлюднено17.07.2024
Номер документу120408961
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/10272/22

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 07.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні