Ухвала
від 19.08.2024 по справі 320/10272/22
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

19 серпня 2024 року

м. Київ

справа №320/10272/22

адміністративне провадження №К/990/31967/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Юрченко В.П.,

суддів: Гімона М.М., Васильєвої І.А.,

перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.01.2023 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №320/10272/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Авантранс» до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Авантранс» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259293/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 28.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259294/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №36 від 25.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259292/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 30.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7259291/38230339 від 26.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 29.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7280829/38230339 від 01.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 01.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7280828/38230339 від 01.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 08.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296899/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 02.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296904/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 05.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296902/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 09.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296910/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 04.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296905/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 03.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296901/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 06.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296897/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 09.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296907/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 08.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7296908/38230339 від 05.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 08.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області №7331387/38230339 від 13.09.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 12.08.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні №46 від 28.07.2022, №36 від 25.07.2022, №51 від 30.07.2022, №48 від 29.07.2022, №1 від 01.08.2022, №9 від 08.08.2022, №3 від 02.08.2022, №6 від 05.08.2022, №12 від 09.08.2022, №5 від 04.08.2022, №4 від 03.08.2022, №7 від 06.08.2022, №13 від 09.08.2022, №10 від 08.08.2022, №8 від 08.08.2022, №17 від 12.08.2022 датами їх фактичного подання на реєстрацію.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16.01.2023, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2024, позов задоволено.

15.08.2024 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.01.2023 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №320/10272/22.

При вирішенні питання щодо відкриття касаційного провадження, суд зазначає наступне.

Згідно із частиною першою статті 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Оскаржуване рішення суду апеляційної інстанції ухвалене та набрало законної сили 07.03.2024, опроилюднено в ЄДРСР 11.03.2024. Тобто, скаржником пропущено процесуальний строк касаційного оскарження судових рішень.

У зв`язку з пропуском зазначеного процесуального строку, скаржником в касаційній скарзі заявлено клопотання про поновлення процесуального строку на касаційне оскарження судових рішень, в обґрунтування якого не зазначено умотивованих доводів щодо поновлення такого строку.

Суд звертає увагу податкового органу на те, що відповідно до частини другої статті 44 КАС України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Аналіз положень статей 5, 13, 328, 329 КАС України дозволяє дійти висновку, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку, яке повинно бути реалізовано у встановлений вказаним кодексом строк.

Законодавче обмеження строку оскарження судового рішення, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах.

Підстави пропуску строку касаційного оскарження можуть бути визнані поважними, а строк поновлено лише у разі, якщо вони пов`язані з дійсно непереборними та об`єктивними перешкодами, істотними труднощами, які не залежать від волі особи та унеможливили своєчасне, тобто у встановлений процесуальним законом строк подання касаційної скарги.

Отже, тільки наявність об`єктивних перешкод для своєчасної реалізації прав щодо оскарження судового рішення в касаційному порядку у строк встановлений процесуальним законом, може бути підставою для висновку про пропуск строку касаційного оскарження з поважних причин.

Згідно з частиною третьою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 329 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку або якщо підстави вказані нею у заяві визнані неповажними. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху особа має право звернутися до суду касаційної інстанції із заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.

Враховуючи викладене, касаційну скаргу необхідно залишити без руху, встановивши строк, протягом якого скаржник має усунути виявлені недоліки, шляхом надання до суду обґрунтованого клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження.

На підставі вищенаведеного та керуючись положеннями статей 169, 330, 332 КАС України, Суд, -

УХВАЛИВ:

Визнати неповажними причини пропуску строку на касаційне оскарження.

Касаційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.01.2023 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі №320/10272/22 - залишити без руху, надавши скаржнику строк тривалістю десять днів для усунення виявлених недоліків касаційної скарги з моменту отримання ухвали про залишення касаційної скарги без руху.

Після усунення недоліків касаційної скарги у строк, встановлений судом, вона вважатиметься поданою у день первинного її подання до суду.

Роз`яснити заявнику касаційної скарги, що у разі невиконанні вимог цієї ухвали, у відкритті касаційного провадження буде відмовлено.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

В.П. Юрченко

М.М. Гімон

І.А. Васильєва ,

Судді Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення19.08.2024
Оприлюднено21.08.2024
Номер документу121113285
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/10272/22

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 07.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні