Постанова
від 19.10.2010 по справі 2а-12408/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 жовтня 2010 року 10:49 № 2а-12408/10/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і: головуючого судді Кармазі на О.А. при секретарі судовог о засідання Руденко Н.В.

за участю представників сторін:

позивача - Перимськог о О.Ц. (довіреність від 06.07.2010 ро ку № 359), Хачатурян Х.В. (ректо р університету, який діє на пі дставі статуту), Сидорчук Л .А. (довіреність від 18.10.2010 року № 437)

відповідача Пальчик А.М. (довіреність від 12.05.2010 р. № 52/10-021, по свідчення № 078033 від 10.08.2010 р.),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Приватного вищого навчаль ного закладу «Київський міжн ародний університет»

до Державної податкової інсп екції у Святошинському район і м. Києва

про визнання недійсним та скас ування податкових повідомле нь - рішень № 0002241504/0 від 25 лютого 2010 року, № 0020951504/3 від 18.08.2010 року

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся Приватний вищий навчаль ний заклад «Київський міжнар одний університет»з позовом до Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні м. Києва про визнання недій сним та скасування податково го повідомлення-рішення від 25.02.2010р. № 0002241504/0 про нарахування су ми податкового зобов'язання за платежем щодо орендної пл ати за землю у розмірі - 37 062,43 грн . та штрафних санкцій у розмір і - 3 706,24грн., а всього 40 768, 67 гривень , прийнятого на підставі Ак ту перевірки № 99 від 15.07.2010 року .

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається н а те, що зазначені суми податк ових зобов' язань нарахован і позивачу за період, коли дог овір оренди землі не був укла дений, тобто не діяв, а отже у п озивача не виникло право кор истування земельною ділянко ю в період за який нараховані податкові зобов' язання та, відповідно, був відсутній об ов' язок сплачувати орендну плату в період до укладання д оговору.

Відповідач, з посиланням на договори оренди земельних д ілянок, укладені між Київськ ою міською радою та позиваче м, зазначає, що умовами цих дог оворів передбачено, що у випа дку якщо договір оренди земл і не підписаний зацікавленою особою в установленому зако нодавством порядку протягом п'яти місяців з моменту набут тя чинності рішення Київсько ї міської ради про передачу в ідповідної земельної ділянк и в оренду, то розмір орендної плати за період, аналогічний терміну прострочення уклада ння договору оренди землі, вс тановлюється у п'ятикратному розмірі, але не більше десяти відсотків від грошової оцін ки земельної ділянки.

Крім того, в обґрунтування п озовних вимог позивач посила ється на те, що відповідач нес воєчасно надіслав рішення за результатами розгляду скарг и на спірне повідомлення-ріш ення від 25.02.2010р. № 0002241504/0, а отже відп овідно до вимог законодавств а його скарга вважається зад оволеною, у зв' язку з чим у ві дповідача не було правових п ідстав для прийняття оскаржу ваного рішення.

Під час судового розгляду п озивач звернувся із заявою в ід 11.10.2010 року та уточненням до н еї від 19.10.2010 року про збільшення позовних вимог, в якій також п росить визнати недійсним та скасувати податкове повідом лення-рішення № 0020951504/3 від 18.08.2010 ро ку, яке прийнято на підставі т ого ж Акту перевірки № 99 ві д 15.07.2010 року з урахуванням Рішен ня ДПА у м. Києві від 14.06.2010 року № 3133/10/25-214 за результатами розгляд у повторної скарги позивача на оскаржуване податкове пов ідомлення - рішення № 0002241504/0 ві д 25 лютого 2010 року. За результат ами розгляду даної заяви суд ухвалив прийняти зазначену заяву для розгляду у складі п озовних вимог, оскільки ріше ння відповідача від 18.08.2010 року с тосується спірних взаємовід носин, прийнято на підставі т ого ж Акту перевірки, за р езультатами якого ухвалено о скаржуване рішення від 25.02.2010 р. та взаємопов' язано з ним.

В судовому засіданні позив ач підтримав свої позовні ви моги, відповідач заперечив п роти задоволення позову з на ведених вище підстав, а також , з урахуванням заперечень ві д 30.09.2010 року № 1141/10-029, зазначив, що ст рок надіслання позивачу ріше ння за результатами розгляду його справи не був порушений , оскільки останній день наді слання рішення припадав на н еробочий день, а отже рішення було надіслано без порушенн я строків першого робочого д ня за цим неробочім днем.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 19.10.2010 ро ку судом проголошено вступну та резолютивну частини пост анови.

Розглянувши подані предст авником позивача матеріали, заслухавши пояснення предст авника позивача та представн ика відповідача, з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд встанов ив наступне.

Приватний вищий навчальни й заклад «Київський міжнарод ний університет»(код ЄДРПОУ 21595240), зареєстрований Святошин ською районною у м. Києві держ авною адміністрацією 04 берез ня 2004 року (номер запису 1 072 120 0000 00541 5), що підтверджується свідоцт вом про державну реєстрацію Серії А00 № 072070.

Приватний вищий навчальн ий заклад «Київський міжнаро дний університет»взято на об лік як платника податків в ДП І у Святошинському районі м. К иєва.

15 лютого 2010 року ДПІ у Святоши нському районі м. Києва було п роведено невиїзну документа льну перевірку Приватного ви щого навчального закладу «Ки ївський міжнародний універс итет», за результатами прове дення якої складено Акт № 99 від 15.07.2010 року «Про результати невиїзної документальної пе ревірки платника орендної пл ати за землю»(далі-Акт переві рки).

Перевіркою встановлено, щ о в порушення ст. 4 п.4.3. договорі в оренди від 30.06.2009 року, якими пе редбачено, що у випадку коли д оговір оренди землі не підпи саний орендарем в установлен ому законодавством порядку п ротягом п'яти місяців з момен ту набуття чинності рішення Київської міської ради, зазн аченого у п. 1.1. цього договору, розмір орендної плати (зазна чений у п.4.2. договору) на період , аналогічний терміну простр очення укладання договору ор енди землі, встановлюється у п'ятикратному розмірі, але не більше десяти відсотків від грошової оцінки земельної д ілянки (Рішення КМР від 18.09.2008 р. № 291/291). Підприємством не донарах овано п' ятикратний розмір о рендної плати за лютий - ч ервень 2009 року (до укладення 30.06.2009 року договорів оренди) за земельні ділянки за адресою : м. Київ, вул. Львівська, 49 площе ю 1213 кв.м., 19 кв.м. Заниження подат кового зобов' язання з оренд ної плати за землю склало, за в исновком податкового органу , 37062,43 грн.

На підставі Акту переві рки, п/п. «б»п/п. 4.2.2. та п/п. 17.1.3. Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »(далі - Закон № 2181), відповідач ем ухвалено податкове повідо млення рішення від 25.02.2010 року за № 0002241504/0, яким позивачу визначен о податкове зобов' язання за платежем «орендна плата з юр идичних осіб»за основним пла тежем у розмірі 37062,43 грн. та за ш трафними (фінансовими) санкц іями у розмірі 3 766,24 грн.

Зазначене рішення отриман о позивачем 09.03.2010 року.

16.03.2010р. позивач подав первинн у скаргу № 166 на податкове пові домлення-рішення ДПІ у Свято шинському районі м. Києва від 25.02.2010р. №0002241504/0.

Відповідно до п.п.5.2.2 п.5.2 статт і 5 Закону № 2181 відповідач повин ен був прийняти вмотивоване рішення і надіслати його поз ивачу не пізніше 05.04.2010 року (пон еділок).

В той же час, оскільки 4 квітн я 2010 року є неробочим днем - дне м релігійного свята - Пасха (Ве ликдень), факт чого визнаєтьс я судом загальновідомим і в с илу ч. 2 ст. 72 КАС України не потр ебує доказуванню, і цей день є вихідним днем (неділя), то в си лу ч. 3 ст. 67 КЗпП України, вихідн ий день з 04.04.2010 р. переноситься н а 05 квітня 2010 року (понеділок), у зв' язку з чим та на підставі п.п. 5.2.2. Закону № 2181 останнім днем надіслання рішення про резу льтати розгляду скарги є 06.04.2010 р оку.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення відповідача від 06.04.2010 року № 3601/10/25-033 за результа тами скарги позивача було на діслано 06.04.2010 року.

Тобто, відповідачем було до тримано строк надання мотиво ваної відповіді на скаргу по зивача у зв' язку з чим у суду не має правових підстав вваж ати скаргу задоволеною, а спі рне рішення відкликаним.

За результатами подальшог о адміністративного оскарже ння, ДПА у м. Києві прийняла рішення від 14.06.2010 року № 3133/10/25-214 за результатами розгляду по вторної скарги позивача на о скаржуване податкове повідо млення - рішення № 0002241504/0 від 25 л ютого 2010 року. Цим рішенням з більшено суму податкового зо бов' язання з орендної пл ати у розмірі 205,22 гривень основ ного платежу та штрафних сан кцій у розмірі 14927,60 гривень. Ріш ення мотивовано тим, що відпо відач невірно врахував кільк ість днів у місяці та при розр ахунку штрафних санкцій неві рно розрахував їх виходячи з розміру не 50%, а 10% від суми донар ахування. За наслідками прий няття даного рішення відпові дачем ухвалено податкове повідомлення-рішення № 0020951504/3 в ід 18.08.2010 року, яке також є пред метом оскарження у даній спр аві.

У податковому повідомленн і-рішенні № 0020951504/3 від 18.08.2010 року у г рафі «встановлено порушення »«посилання на пункт та ст аттю податкового законодавс тва»вказано «Ст. 4 п. 4.3. дог оворів оренди з КМР від 30.06.2009 р. ».

18.08.2010 року Державною податко вою адміністрацією України п рийнято рішення № 8188/6/25-0215 про рез ультати розгляду повторної с карги позивача, яким залишен о без змін оскаржуване подат кове повідомлення-рішення № 0002241504/0 від 25 лютого 2010 року, а також рішення відповідача та ДПА у м. Києві за результатами скар г позивача.

З урахуванням вищенаведе ного, вирішуючи спір по суті т а аналізуючи спірні рішення в контексті доводів позивача з приводу того, що у нього від сутній обов' язок сплачуват и орендну плату в період до ук ладання договору, суд відзна чає наступне.

Як вбачається з матеріалі в справи, 18.09.2008р. 2 сесією 6 склика ння Київської міської ради б уло прийняте рішення № 291/291 про передачу приватному вищому навчальному закладу «Київсь кий міжнародний університет » земельних ділянок для реко нструкції будівлі університ ету з подальшою її експлуата цією та обслуговуванням на в ул. Львівській, 49 у Святошинсь кому районі м. Києва.

Вказаним рішенням був зат верджений проект землеустро ю щодо відведення позивачу з емельних ділянок для реконст рукції будівлі університету з подальшою її експлуатаціє ю та обслуговуванням на вул. Л ьвівській, 49 у Святошинському районі м. Києва. Вирішено пере дати позивачу земельної діля нки площею 0,1234 га, у т.ч. 0,0021 га для реконструкції будівлі уніве рситету з подальшими її експ луатацією та обслуговування м на вул. Львівській, 49 у Святош инському районі м. Києва, з них : 0,1213 га у довгострокову оренду на 10 років, а 0,0021 га - у короткос трокову оренду на 5 років.

21.10.2008р. копія вказаного ріше ння надійшла до управління о рганізаційного та документа льного забезпечення Київськ ої міської ради, а 22.10.2008р копія р ішення була отримана Приватн им вищим навчальним закладом «Київський міжнародний унів ерситет».

Як вбачається з мате ріалів справи технічна докум ентація із землеустрою зі ск ладання договору оренди земл і площею 1213 кв.м. та 19 кв.м. за адре сою м. Київ, вул. Львівська, 49, що до яких нараховане спірне по даткове зобов' язання, була прийнята головним управлінн ям земельних ресурсів 14.01.2009 рок у.

17 червня 2009 року між Приватн им вищим навчальним закладом «Київський міжнародний унів ерситет»та Київською місько ю радою були підписані д ва договори оренди земельних ділянок: про передачу в оренд у земельної ділянки площею 0,12 13 га. (кадастровий номер 8000000000:75:211:00 37) та про передачу в оренду зем ельної ділянки площею 0,0019 га. (к адастровий номер 8000000000:75:211:0040).

Договори посвідчені нотар іально та зареєстровані 17.06.2009 р оку в державному реєстрі пра вочинів відповідно за № 3490504 та за № 3490532.

30 червня 2009 року договори зареєстровані головни м управлінням земельних ресу рсів виконавчого органу Київ ської міської ради (Київсько ї міської державної адмініст рації) відповідно за № 75-6-00452 та з а № 75-6-00453.

Пунктами 4.3. вказаних догово рів встановлено, що у випадку , якщо договір оренди землі не підписаний зацікавлен ою особою в встановленому за конодавством порядку протяг ом п'яти місяців з моменту наб уття чинності рішення Київсь кої міської ради про передач у відповідної земельної діля нки в оренду, то розмір орендн ої плати на період, аналогічн ий терміну прострочення укла дання договору оренди землі, встановлюється у п'ятикр атному розмірі, але не біл ьше десяти відсотків від гро шової оцінки земельної ділян ки.

Позивач зазначає, що після н абранням чинності вищевказа ними договорами оренди, він в часно сплачує орендну плату за орендовані земельні ділян ки, проти чого не заперечує ві дповідач.

Тобто, фактично спір вини к з того, що на думку податк ового органу позивач повинен сплатити п' ятикратний розм ір орендної плати (але не біль ше 10% від грошової оцінки земе льної ділянки) за період від п рийняття 18.09.2008р. рішення Київра ди та до 30.06.2010 року, а позивач цей обов' язок заперечує.

Вирішуючи спір, суд виход ить з наступного.

Виключно законами України встановлюються система опод аткування, податки і збори (п. 1 ч. 2 ст. 92 Конституції України)

Відповідно до положень ста тті 67 Конституції України кож ен зобов'язаний сплачувати п одатки і збори в порядку і роз мірах, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 статті 9 Зак ону України «Про систему опо даткування»платники податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і збор ів (обов'язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 14 Зако ну України «Про систему опод аткування», до загальнодержа вних податків і зборів належ ить, зокрема, плата за землю (з емельний податок, а також о рендна плата за земельні діл янки державної і комуна льної власності).

Статтею 2 Закону України «Пр о плату за землю»встановлено , що використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної плати, що визначається зал ежно від грошової оцінки зем ель.

Об' єктом плати за землю зг ідно статті 5 зазначеного зак ону, є земельна ділянка, а тако ж земельна частка (пай), яка пе ребуває у власності або кори стуванні, у тому числі на умов ах оренди.

Суб' єктом плати за зем лю (платником) є власник земел ьної ділянки, земельної част ки (паю) і землекористувач, у т ому числі орендар.

Підставою для нарахува ння орендної плати за земель ну ділянку, яка перебуває у де ржавній або комунальній влас ності, є договір оренди такої земельної ділянки (ст.13 цього Закону).

Платники земельного подат ку, а також орендної плати за з емельні ділянки державної аб о комунальної власності (крі м громадян) самостійно обчис люють суму земельного податк у та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого п оточного року подають відпов ідному органу державної пода ткової служби за місцезнаход женням земельної ділянки п одаткову декларацію на поточ ний рік (ст.14 цього закону).

Землекористувачі сплачуют ь орендну плату за земельні д ілянки державної та комуналь ної власності з дня виник нення права користуванн я земельною ділянкою (ст. 15 Зак ону).

Згідно ст.116 Земельного коде ксу України, громадяни та юри дичні особи набувають права користування земельними діл янками із земель державної а бо комунальної форми власнос ті за рішеннями органів вико навчої влади або органів міс цевого самоврядування в межа х їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Земельним кодексом Україн и встановлено два види права користування земельними діл янками державної або комунал ьної форми власності: право п остійного користування земе льною ділянкою (ст.92) та право о ренди земельної ділянки (ст.93) .

Право оренди земельної ділянки, відповідно до стате й 125, 126 Земельного кодексу Укра їни в редакції на час укладан ня вищезгаданих договорів, в иникає з моменту державно ї реєстрації цих прав. Прав о оренди земельної ділянки п освідчується договором орен ди землі, зареєстрованим від повідно до закону.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни "Про оренду землі" догов ір оренди землі підлягає дер жавній реєстрації і на підст аві ч. 1 ст. 210, ч. 3 ст. 640 ЦК України, с т. 125 Земельного кодексу Украї ни та ст. 18 Закону України "Про о ренду землі" є укладеним (наби рає чинності) з моменту такої реєстрації, яка здійснюєтьс я в порядку передбаченому по становою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1998 р. № 2073, а о тже з дати державної реєстра ції вищезгаданих договорів ( з 30.06.2009 р.) у позивача виникло пра во оренди вищевказаними земе льними ділянками з урахуванн ям підписаних Актів прий мання-передачі земельних діл янок від 30.06.2010 року.

Таким чином, виходячи з вищенаведеного в сукупності , об' єктом плати за землю є зе мельна ділянка, суб' єктом п лати є орендар, право оренди з емельної ділянки виникає з м оменту реєстрації договору ( в даному випадку з 30.06.2009 року), орендна плата сплачується з дня виникнення пра ва користування та за період використання земельної діля нки, який обліковується з дат и укладання договору та підп исання акту приймання-переда чі. Тобто, обов' язок сплачув ати орендну плату виник у поз ивача з 30.06.2009 року та на майбутн є і законодавство не пере дбачає сплати орендної пл ати (як податку) за минуле, кол и земельна ділянка позивачем не використовувалась, тобто в період до набуття права кор истування.

В даному випадку суд приход ить до висновку, що в період до 30.06.2009 року позивач не був земле користувачем стосовно вищез гаданих ділянок та до набутт я нормативно визначеного ста тусу землекористувача - оре ндаря, не набув статусу платн ика плати за землю за вищевка зані земельні ділянки, а умов и п. 4.3. зазначених договорів не створюють для позивача будь -яких правових наслідків з то чки зору оподаткування.

Оскаржувані рішення (№ 0002241504/0 в ід 25 лютого 2010 року та № 0020951504/3 від 1 8.08.2010 року) не враховують вищена ведених фактичних обставин, не відповідають вищевказани м вимогам законодавства, а от же є протиправними.

Вирішуючи спір по суті, суд також бере до уваги, що вищезг адане рішення Київради від 18.0 9.2008 р. було отримано позивачем лише 22.10.2008 р., який в свою чергу вж е 26.11.2008 року підписав акти по ви значенню меж земельних ділян ок та про отримання межових з наків, а 14.01.2009 року подав техніч ну документацію, необхідну д ля укладання договору оренди . Матеріали справи не містять доказів щодо умисного зволі кання позивача з укладанням вищезгаданих договорів.

Суд також враховує, що вищез гадані договори оренди не містять положень, що в пор ядку ч. 3 ст. 631 ЦК України умови д оговору застосовуються до ві дносин між ними, які виникл и до його укладення, що так ож не було враховано відпові дачем при прийнятті оскаржув аного рішення.

Що стосується податкового повідомлення-рішення № 0020951504/3 в ід 18.08.2010 року, суд додатково від значає, що воно не відповідає вимогам п. 6.1. Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», оскільки в ньому відсутнє посилання на норму податкового закону, ві дповідно до якої був зроблен ий розрахунок або перерахуно к податкових зобов'язань, що т акож є підставою для висновк у про його протиправність.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повнов ажень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.

В даному випадку, враховуюч и вищенаведене в сукупності, відповідач не довів законно сті оскаржуваних рішень, оск аржувані рішення відповідач а не ґрунтуються на вищевказ аних вимогах законодавства т а не враховують фактичних об ставин, пов' язаних з орендо ю вищезгаданих земельних діл янок, у зв' язку з чим позов пі длягає задоволенню в повному обсязі шляхом визнання оска ржуваних рішень протиправни ми та їх скасуванню з моменту прийняття.

Стаття 94 КАС України передб ачає, що судове рішення ухвал ене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України.

Керуючись вимогами ст. ст. 11, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, Ок ружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов Приватног о вищого навчального закладу «Київський міжнародний унів ерситет»(ідентифікаційний к од 21595240, адреса: 03179, м. Київ, вул. Льв івська, 49) задовольнити повніс тю.

Визнати протиправним та с касувати з моменту прийняття податкове повідомлення-ріше ння Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні м. Києва від 25.02.2010 року № 0002241504/0.

Визнати протиправним та ск асувати з моменту прийняття податкове повідомлення-ріше ння Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні м. Києва від 18.08.2010 року № 0020951504/3.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Прива тного вищого навчального зак ладу «Київський міжнародний університет»(03179, м. Київ, вул. Ль вівська, 49, код з ЄДРПОУ 21595240, раху нок № 260083012991909 в Ленінградському ПІБ м. Києва, МФО 322197) 6,80 гривень (ш ість гривень 80 копійок) відшко дування сплаченого судового збору.

Постанова набирає законно ї сили в строк і порядку, перед бачені статтею 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Постанова може бути оскаржена за правилами, вста новленими ст. ст. 185-187 КАС Україн и.

Суддя О.А. Кармазін

Повний текст постан ови складено та підписано 21 жо втня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.10.2010
Оприлюднено06.11.2010
Номер документу12041455
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12408/10/2670

Ухвала від 30.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 26.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 19.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні