Рішення
від 17.07.2024 по справі 420/3654/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3654/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2024 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді- Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» до Головного управління ДПС України в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних №9779363/38352380 від 24.10.2023 року, №9779364/38352380 від 24.10.2023 року, №9779365/38352380 від 24.10.2023 року, №9779362/38352380 від 24.10.2023 року, №9779369/38352380 від 24.10.2023 року, №9798085/38352380 від 26.10.2023 року, №9798087/38352380 від 26.10.2023 року, №9798089/38352380 від 26.10.2023 року, №9798090/38352380 від 26.10.2023 року, №9798091/38352380 від 26.10.2023 року, №9798100/38352380 від 26.10.2023 року, №9798078/38352380 від 26.10.2023 року, №9798077/38352380 від 26.10.2023 року, №9798082/38352380 від 26.10.2023 року, №9798084/38352380 від 26.10.2023 року, №9798076/38352380 від 26.10.2023 року, №9798075/38352380 від 26.10.2023 року, №9798080/38352380 від 26.10.2023 року, №9798081/38352380 від 26.10.2023 року, №9798079/38352380 від 26.10.2023 року, №9798083/38352380 від 26.10.2023 року, №9850345/38352380 від 02.11.2023 року, №9850343/38352380 від 02.11.2023 року, №9850699/38352380 від 02.11.2023 року, №9850350/38352380 від 02.11.2023 року, №9850352/38352380 від 02.11.2023 року, №9850356/38352380 від 02.11.2023 року, №9850359/38352380 від 02.11.2023 року, №9850365/38352380 від 02.11.2023 року, №9850367/38352380 від 02.11.2023 року, №9850369/38352380 від 02.11.2023 року, №9850361/38352380 від 02.11.2023 року, №9950385/38352380 від 16.11.2023 року, №9950408/38352380 від 16.11.2023 року, №9950407/38352380 від 16.11.2023 року, №9950444/38352380 від 16.11.2023 року, №9950452/38352380 від 16.11.2023 року, №9950460/38352380 від 16.11.2023 року, №9950469/38352380 від 16.11.2023 року, зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №51 від 07.12.2022 року на суму включно з ПДВ 5755,2 грн., №180 від 13.12.2022 року на суму включно з ПДВ 1689,24 грн., №398 від 28.12.2022 року на суму включно з ПДВ 6701,28 грн., №64 від 05.12.2022 року на суму включно з ПДВ 36124,26 грн., №355 від 18.05.2023 року на суму включно з ПДВ 428,64 грн., №438 від 20.05.2023 року на суму включно з ПДВ 11356,5 грн., №585 від 27.05.2023 року на суму включно з ПДВ 3217,74 грн., №216 від 10.06.2023 року на суму включно з ПДВ 6278,34 грн., №686 від 30.06.2023 року на суму включно з ПДВ 16563,06 грн., №486 від 22.07.2023 року на суму включно з ПДВ 10805,46 грн., №205 від 05.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7520,1 грн., №119 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 836,58 грн., №112 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 6628,44 грн., №130 від 17.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5637,24 грн., №273 від 26.01.2023 року на суму включно з ПДВ 9450,18 грн., №65 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 911 грн., №64 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1562 грн., №100 від 13.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1269 грн., №166 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5468 грн., №114 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 7903 грн., №149 від 18.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1575 грн., №152 від 04.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7083,84 грн., №11 від 01.08.2023 року на суму включно з ПДВ 3269,22 грн., №663 від 31.07.2023 року на суму включно з ПДВ 67032,77 грн., №560 від 18.08.2023 року на суму включно з ПДВ 10750,56 грн., №582 від 17.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1836,48 грн., №757 від 23.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1418,22 грн., №832 від 25.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1414,08 грн., №414 від 20.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2084,4 грн., №465 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2026,32 грн., №470 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 5047,98 грн., №124 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 9680,76 грн., №165 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 18872,94 грн., №519 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2211,18 грн., №530 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 17847,84 грн., №140 від 06.10.2023 року на суму включно з ПДВ 9587,82 грн., №232 від 11.10.2023 року на суму включно з ПДВ 11379,18 грн., №372 від 17.10.2023 року на суму включно з ПДВ 16961,94 грн., №519 від 23.10.2023 року на суму включно з ПДВ 6056,7 грн.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзивів на цю заяву, а позивачу - відповіді на відзиви.

Позов обґрунтований позивачем тим, що ним з метою реєстрації податкових накладних до контролюючого органу надавалися пояснення та копії необхідних первинних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Позивач вказує, що в даному випадку відсутні обставини, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних, тому оскаржувані рішення податкового органу щодо відмови в реєстрації податкових накладних є незаконними. Позивач зазначає, що з метою відновлення його прав та інтересів, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, відповідача (ДПС України) слід зобов`язати зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідачі позов не визнають та зазначають, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. За отриманими Квитанціями з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України позивачу повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена. Також, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмову в реєстрації податкових накладних. На виконання п. 11 Порядків №1165 позивачем було подано до контролюючого повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Відповідачі вказують, що комісією прийнято оскаржувані рішення у зв`язку із тим, що надані документи були складені/оформлені із порушенням законодавства. На думку відповідачів, позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасними, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» є юридичною особою, видами діяльності якого за КВЕД є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» (продавець, постачальник) з метою провадження господарської діяльності укладало договори поставки з наступними контрагентами: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕКСІМ-АВТО», ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФІРМА «ЯСКО», Товариство з обмеженою відповідальністю «СТК-АГРО», Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОПОЛІКОМ», Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНСАГРОТЕХМАРКЕТ», Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРАНЬ», Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЬВІВСЬКА АВТОБАЗА №1», Товариство з обмеженою відповідальністю «МОТОРСЕРВІС», Товариство з обмеженою відповідальністю - науково-виробниче підприємство «АРГОН».

В період з 05.12.2022 року по 23.10.2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» в якості продавця за фактом постачання товарів вказаним контрагентам склало (виписало) 39 податкових накладних, а саме: №51 від 07.12.2022 року на суму включно з ПДВ 5755,2 грн., №180 від 13.12.2022 року на суму включно з ПДВ 1689,24 грн., №398 від 28.12.2022 року на суму включно з ПДВ 6701,28 грн., №64 від 05.12.2022 року на суму включно з ПДВ 36124,26 грн., №355 від 18.05.2023 року на суму включно з ПДВ 428,64 грн., №438 від 20.05.2023 року на суму включно з ПДВ 11356,5 грн., №585 від 27.05.2023 року на суму включно з ПДВ 3217,74 грн., №216 від 10.06.2023 року на суму включно з ПДВ 6278,34 грн., №686 від 30.06.2023 року на суму включно з ПДВ 16563,06 грн., №486 від 22.07.2023 року на суму включно з ПДВ 10805,46 грн., №205 від 05.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7520,1 грн., №119 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 836,58 грн., №112 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 6628,44 грн., №130 від 17.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5637,24 грн., №273 від 26.01.2023 року на суму включно з ПДВ 9450,18 грн., №65 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 911 грн., №64 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1562 грн., №100 від 13.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1269 грн., №166 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5468 грн., №114 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 7903 грн., №149 від 18.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1575 грн., №152 від 04.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7083,84 грн., №11 від 01.08.2023 року на суму включно з ПДВ 3269,22 грн., №663 від 31.07.2023 року на суму включно з ПДВ 67032,77 грн., №560 від 18.08.2023 року на суму включно з ПДВ 10750,56 грн., №582 від 17.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1836,48 грн., №757 від 23.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1418,22 грн., №832 від 25.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1414,08 грн., №414 від 20.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2084,4 грн., №465 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2026,32 грн., №470 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 5047,98 грн., №124 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 9680,76 грн., №165 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 18872,94 грн., №519 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2211,18 грн., №530 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 17847,84 грн., №140 від 06.10.2023 року на суму включно з ПДВ 9587,82 грн., №232 від 11.10.2023 року на суму включно з ПДВ 11379,18 грн., №372 від 17.10.2023 року на суму включно з ПДВ 16961,94 грн., №519 від 23.10.2023 року на суму включно з ПДВ 6056,7 грн., та направило їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте позивачем отримано квитанції про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник «D» та «P». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо вказаних податкових накладних та копії наступних документів: договір оренди частини нежитлового приміщення (будівлі) №04-07/20 від 01.07.2020 р., з додатком та додатковими угодами (орендодавець - ТОВ «МЕТР-1»), договір найму нежитлового приміщення (будівлі) №010823 від 01.08.2023 (орендодавець - ТОВ «ФЛАНКЕР»), договір на перевезення вантажу №ОПГ-7 від 01.11.2019 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_1 ), договір на перевезення вантажу №ОМГ-7 від 01.11.2019 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_2 ), договір на перевезення вантажу №3-ОВІ/Т від 15.10.2022 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_1 ), договір на перевезення вантажу №4-ОВІ/Т від 15.10.2022 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_2 ), наказ ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» №48-К/д від 22.06.2018 р. «Про вступ на посаду директора Товариства», наказ ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» №1/1-ОД від 18.11.2019 р. «Про покладання обов`язків і надання права підпису», повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП) від 09.06.2021 р., зворотньо-сальдова відомість по рахунку 10 за 01.01.2023-27.10.2023 р., штатний розпис ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» від 31.08.2023 р., довіреність №1/02 від 02.01.2023 року (Івашина), довіреність №01/23 від 02.01.2023 року (Чопко), довіреність №05/23 від 02.01.2023 року (Ковальчук), довіреність №01/23 від 02.01.2023 року (Горчинська-Дячок), довіреність №02/23 від 02.01.2023 року (Коба), виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.12.2022 по 31.12.2022 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.12.2022 по 31.12.2022 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.01.2023 по 27.01.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.01.2023 по 27.01.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.05.2023 по 31.05.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.05.2023 по 31.05.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.06.2023 по 30.06.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.06.2023 по 30.06.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.07.2023 по 31.07.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.07.2023 по 31.07.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.08.2023 по 31.08.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.08.2023 по 31.08.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.09.2023 по 30.09.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.09.2023 по 30.09.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.10.2023 по 31.10.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.10.2023 по 26.10.2023 р., договір поставки №48-ОВІ від 23.02.2022 р. (покупець - ПП «ЕКСІМ-АВТО»), видаткова накладна №ЛВ8 від 08.09.2023 р. (по ПН №165 від 08.09.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ8 від 08.09.2023 р. (по ПН №165 від 08.09.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ27 від 22.09.2023 р. (по ПН №519 від 22.09.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ27 від 22.09.2023 р. (по ПН №519 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ28 від 22.09.2023 р. (по ПН №530 від 22.09.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ28 від 22.09.2023 р. (по ПН №530 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ6 від 06.10.2023 р. (по ПН №140 від 06.10.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ6 від 06.10.2023 р. (по ПН №140 від 06.10.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ16 від 11.10.2023 р. (по ПН №232 від 11.10.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ16 від 11.10.2023 р. (по ПН №232 від 11.10.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ31 від 17.10.2023 р. (по ПН №372 від 17.10.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ36 від 08.09.2023 р. (по ПН №519 від 23.10.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ36 від 23.10.2023 р. (по ПН №519 від 23.10.2023 р.), договір поставки №28-ОВИ від 09.07.2019 року (покупець - ПП «ФІРМА «ЯСКО»), видаткова накладна №ВН1 від 01.08.2023 р. (по ПН №11 від 01.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН82 від 18.08.2023 р. (по ПН №560 від 18.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН89 від 17.08.2023 р. (по ПН №582 від 17.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН112 від 23.08.2023 р. (по ПН №757 від 23.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН21 від 08.09.2023 р. (по ПН №124 від 08.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН86 від 20.09.2023 р. (по ПН №414 від 20.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН94 від 22.09.2023 р. (по ПН №465 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН99 від 22.09.2023 р. (по ПН №470 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН127 від 25.08.2023 р. (по ПН №832 від 25.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН23 від 04.08.2023 р. (по ПН №152 від 04.08.2023 р.), договір поставки №69-ОВІ від 16.06.2022 р. (покупець - ТОВ «СТК-АГРО»), видаткова накладна №56 від 07.12.2022 р. (по ПН №51 від 07.12.2022 р.), товарно-транспортна накладна №56 від 07.12.2022 р. (по ПН №51 від 07.12.2022 р.), договір поставки №7050423-ОВІ від 05.04.2023 р. (покупець - ТОВ «АГРОПОЛІКОМ»), видаткова накладна №ХМ60 від 10.06.2023 р. (по ПН №216 від 10.06.2023 р.), видаткова накладна №ХМ187 від 30.06.2023 р. (по ПН №686 від 30.06.2023 р.), видаткова накладна №ХМ47 від 05.08.2023 р. (по ПН №205 від 05.08.2023 р.), видаткова накладна №ХМ129 від 22.07.2023 р. (по ПН №486 від 22.07.2023 р.), видаткова накладна №ХМ159 від 27.05.2023 р. (по ПН №585 від 27.05.2023 р.), видаткова накладна №ХМ116 від 20.05.2023 р. (по ПН №438 від 20.05.2023 р.), договір поставки №3-ОА від 03.01.2020 р. (покупець - ТОВ «АЛЬЯНСАГРОТЕХМАРКЕТ»), видаткова накладна №70 від 05.12.2022 р. (по ПН №64 від 05.12.2022 р.), видаткова накладна №КВ53 від 18.05.2023 р. (по ПН №355 від 18.05.2023 р.), рахунок на оплату №КВ53 від 18.05.2023 р. (по ПН №355 від 18.05.2023 р.), договір поставки №47-ОВИ від 17.12.2019 р. (покупець - ТОВ «ЛЬВІВСЬКА АВТОБАЗА №1»), видаткова накладна №ЛВ17 від 16.01.2023 р. (по ПН №119 від 16.01.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ19 від 17.01.2023 р. (по ПН №130 від 17.01.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ15 від 16.01.2023 р. (по ПН №112 від 16.01.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ32 від 26.01.2023 р. (по ПН №273 від 26.01.2023 р.), договір поставки №106-ОВІ від 27.09.2021 р. (покупець - ТОВ «МОТОРСЕРВІС»), видаткова накладна №207 від 13.12.2022 р. (по ПН №180 від 13.12.2022 р.), видаткова накладна №ОД11 від 28.12.2022 р. (по ПН №398 від 28.12.2022 р.), договір поставки №ТО-192 від 01.01.2020 р. (покупець - ТОВ-НВП «АРГОН»), видаткова накладна №ВН19 від 11.01.2023 р. (по ПН №65 від 11.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН38 від 13.01.2023 р. (по ПН №100 від 13.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН43 від 14.01.2023 р. (по ПН №166 від 14.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН42 від 14.01.2023 р. (по ПН №114 від 14.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН51 від 18.01.2023 р. (по ПН №149 від 18.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН18 від 26.06.2023 р. (по ПН №64 від 11.01.2023 р.), договір поставки №26/04/21О від 26.04.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №12 від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №12-140722 від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №2 від 14.07.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція №1 до ПН №2 від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №1 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №1-011021 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №1 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №1 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №10 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №10-230921 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №10 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №10 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №59 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №59-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №1 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №1 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №60 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №60-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №2 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №2 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №61 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №61-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №3 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція №1 до ПН №3 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №62 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №62-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №4 від 03.11.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №105 від 20.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №105 від 20.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 20.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №119 від 20.01.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №116 від 17.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №116-170123 від 17.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 17.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №56 від 17.01.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №140 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №140 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №130 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №130 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №42 від 11.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №42-111022 від 11.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 11.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №7 від 11.10.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), договір поставки №07/02/19 від 07.02.2019 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_3 ), видаткова накладна №Т-10 від 21.12.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_3 ), оприбуткування товарів на склад №Т-10-211222 від 21.12.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), договір поставки №01/10/19 від 01.10.2019 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), видаткова накладна №8-1 від 02.02.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), оприбуткування товарів на склад №8-1-020222 від 02.02.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), договір поставки №22/05-1 від 22.05.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), видаткова накладна №Г-1 від 01.06.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), оприбуткування товарів на склад №Г-1 від 01.06.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), акт приймання-передачі товару від 01.06.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), видаткова накладна №Г-2від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), оприбуткування товарів на склад №Г-2-010723 від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), рахунок на оплату №Г-2 від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), акт приймання-передачі товару від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), видаткова накладна №Г-3 від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), оприбуткування товарів на склад №Г-3-010923 від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), рахунок на оплату №Г-3 від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), акт приймання-передачі товару від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), договір поставки №21/12/19/О від 21.12.2019 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №218 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №218-160522 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №423 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №0103212 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), товарно-транспортна накладна №423 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №316 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №316 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №380 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №380-010922 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №381 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №381 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №381 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №381-010922 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №382 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №382 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №218 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №218-160522 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №436 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №436-300922 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №555 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №555 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ17 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ17-090123 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №301 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №301 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ2 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ2-030423 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №351 від 03.04.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ5 від 21.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ5-210623 від 21.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 21.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №229 від 21.06.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ2 від 01.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ2-010823 від 01.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 01.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №173 від 01.08.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ3 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ3-030423 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №352 від 03.04.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), договір поставки №П-4/121119 від 12.11.2019 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), видаткова накладна №650 від 02.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), оприбуткування товарів на склад №650-020822 від 02.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), товарно-транспортна накладна №650 від 02.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), податкова накладна №12 від 02.08.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), видаткова накладна №897 від 25.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), оприбуткування товарів на склад №897-251022 від 25.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), товарно-транспортна накладна №897 від 25.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), рахунок на оплату №835 від 17.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), договір поставки №2019-169/06 від 18.06.2019 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), видаткова накладна №943 від 28.06.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС»), оприбуткування товарів на склад №943-280622 від 28.06.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), товарно-транспортна накладна №943 від 28.06.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), видаткова накладна №1509 від 29.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС»), оприбуткування товарів на склад №1509-290822 від 29.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), товарно-транспортна накладна №1509 від 29.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), договір поставки №26/11/21/ОАМ від 26.11.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №7 від 26.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №7-260122 від 26.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №7 від 26.01.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №21 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №21-161122 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №4 від 16.11.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №18 від 30.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №18 від 30.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 30.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №25 від 30.03.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №9 від 31.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №9-310122 від 31.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 31.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №9 від 31.01.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №39 від 16.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №39-160623 від 16.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №4 від 16.06.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №105 від 20.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №105 від 20.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 20.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №119 від 20.01.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №22 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №22-161122 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №5 від 16.11.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №50 від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №50-160823 від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), рахунок на оплату №14 від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №8 від 16.08.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №11 від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №11-160323 від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), рахунок на оплату №15 від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №6 від 16.03.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»).

Проте, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9779363/38352380 від 24.10.2023 року, №9779364/38352380 від 24.10.2023 року, №9779365/38352380 від 24.10.2023 року, №9779362/38352380 від 24.10.2023 року, №9779369/38352380 від 24.10.2023 року, №9798085/38352380 від 26.10.2023 року, №9798087/38352380 від 26.10.2023 року, №9798089/38352380 від 26.10.2023 року, №9798090/38352380 від 26.10.2023 року, №9798091/38352380 від 26.10.2023 року, №9798100/38352380 від 26.10.2023 року, №9798078/38352380 від 26.10.2023 року, №9798077/38352380 від 26.10.2023 року, №9798082/38352380 від 26.10.2023 року, №9798084/38352380 від 26.10.2023 року, №9798076/38352380 від 26.10.2023 року, №9798075/38352380 від 26.10.2023 року, №9798080/38352380 від 26.10.2023 року, №9798081/38352380 від 26.10.2023 року, №9798079/38352380 від 26.10.2023 року, №9798083/38352380 від 26.10.2023 року, №9850345/38352380 від 02.11.2023 року, №9850343/38352380 від 02.11.2023 року, №9850699/38352380 від 02.11.2023 року, №9850350/38352380 від 02.11.2023 року, №9850352/38352380 від 02.11.2023 року, №9850356/38352380 від 02.11.2023 року, №9850359/38352380 від 02.11.2023 року, №9850365/38352380 від 02.11.2023 року, №9850367/38352380 від 02.11.2023 року, №9850369/38352380 від 02.11.2023 року, №9850361/38352380 від 02.11.2023 року, №9950385/38352380 від 16.11.2023 року, №9950408/38352380 від 16.11.2023 року, №9950407/38352380 від 16.11.2023 року, №9950444/38352380 від 16.11.2023 року, №9950452/38352380 від 16.11.2023 року, №9950460/38352380 від 16.11.2023 року, №9950469/38352380 від 16.11.2023 року відмовлено в реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податку надано копії документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся до Державної податкової служби України зі скаргами про їх скасування, проте рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скарги залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач не погодився із вказаними рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області та звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Згідно п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками, визначеними статтею 193 Кодексу, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5, 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних вбачається, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність податкових накладних п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що є достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Додатком 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій зазначено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Згідно висновків Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, які враховуються судом, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Крім того, згідно висновків Верховного Суду у постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, які враховуються судом, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, для кожного критерію передбачений самостійний список документів, за умови подання якого, приймається рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому загальне посилання на Вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.

Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.

Крім того, в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки не зазначено чіткого переліку наданих позивачем документів, які були складені із порушенням законодавства, що могло б позбавити можливості відповідача прийняти рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

Також, суд встановив, що позивачем до податкового органу надавалися первинні документи щодо яких відповідачі не зазначають будь-яких невідповідностей та не можливість встановити зміст і обсяг господарських операцій за цими документами, їх дефектність, тощо.

Посилання відповідачів у відзиві, що надані позивачем документи ймовірно складені з порушенням чинного законодавства суд оцінює критично, оскільки такі доводи взагалі ніяким чином не обґрунтовані та не підтверджені.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, доводи податкового органу про недоліки окремих первинних документів є необґрунтованими, оскільки їх недоліки чи відсутність вказаних документів не була підставою для зупинення реєстрації податкових накладних та не зазначалася у відповідних квитанціях.

Таким чином, оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Отже, суд вважає, що під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто, ефективний спосіб захисту порушеного права беззаперечно повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини протиправності оскаржуваних рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, суд вважає, що саме зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є ефективним способом захисту порушених прав позивача, оскільки законодавством України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних покладено на Державну податкову службу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Враховуючи те, що позовні вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є похідною вимогою від визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 94473,60 грн. у відповідності до ст. 139 КАС України має бути стягнута з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН».

Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» (вул. Дальницька, буд. 43/15, м. Одеса, 65005, код ЄДРПОУ 38352380) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9779363/38352380 від 24.10.2023 року, №9779364/38352380 від 24.10.2023 року, №9779365/38352380 від 24.10.2023 року, №9779362/38352380 від 24.10.2023 року, №9779369/38352380 від 24.10.2023 року, №9798085/38352380 від 26.10.2023 року, №9798087/38352380 від 26.10.2023 року, №9798089/38352380 від 26.10.2023 року, №9798090/38352380 від 26.10.2023 року, №9798091/38352380 від 26.10.2023 року, №9798100/38352380 від 26.10.2023 року, №9798078/38352380 від 26.10.2023 року, №9798077/38352380 від 26.10.2023 року, №9798082/38352380 від 26.10.2023 року, №9798084/38352380 від 26.10.2023 року, №9798076/38352380 від 26.10.2023 року, №9798075/38352380 від 26.10.2023 року, №9798080/38352380 від 26.10.2023 року, №9798081/38352380 від 26.10.2023 року, №9798079/38352380 від 26.10.2023 року, №9798083/38352380 від 26.10.2023 року, №9850345/38352380 від 02.11.2023 року, №9850343/38352380 від 02.11.2023 року, №9850699/38352380 від 02.11.2023 року, №9850350/38352380 від 02.11.2023 року, №9850352/38352380 від 02.11.2023 року, №9850356/38352380 від 02.11.2023 року, №9850359/38352380 від 02.11.2023 року, №9850365/38352380 від 02.11.2023 року, №9850367/38352380 від 02.11.2023 року, №9850369/38352380 від 02.11.2023 року, №9850361/38352380 від 02.11.2023 року, №9950385/38352380 від 16.11.2023 року, №9950408/38352380 від 16.11.2023 року, №9950407/38352380 від 16.11.2023 року, №9950444/38352380 від 16.11.2023 року, №9950452/38352380 від 16.11.2023 року, №9950460/38352380 від 16.11.2023 року, №9950469/38352380 від 16.11.2023 року про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» №51 від 07.12.2022 року на суму включно з ПДВ 5755,2 грн., №180 від 13.12.2022 року на суму включно з ПДВ 1689,24 грн., №398 від 28.12.2022 року на суму включно з ПДВ 6701,28 грн., №64 від 05.12.2022 року на суму включно з ПДВ 36124,26 грн., №355 від 18.05.2023 року на суму включно з ПДВ 428,64 грн., №438 від 20.05.2023 року на суму включно з ПДВ 11356,5 грн., №585 від 27.05.2023 року на суму включно з ПДВ 3217,74 грн., №216 від 10.06.2023 року на суму включно з ПДВ 6278,34 грн., №686 від 30.06.2023 року на суму включно з ПДВ 16563,06 грн., №486 від 22.07.2023 року на суму включно з ПДВ 10805,46 грн., №205 від 05.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7520,1 грн., №119 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 836,58 грн., №112 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 6628,44 грн., №130 від 17.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5637,24 грн., №273 від 26.01.2023 року на суму включно з ПДВ 9450,18 грн., №65 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 911 грн., №64 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1562 грн., №100 від 13.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1269 грн., №166 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5468 грн., №114 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 7903 грн., №149 від 18.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1575 грн., №152 від 04.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7083,84 грн., №11 від 01.08.2023 року на суму включно з ПДВ 3269,22 грн., №663 від 31.07.2023 року на суму включно з ПДВ 67032,77 грн., №560 від 18.08.2023 року на суму включно з ПДВ 10750,56 грн., №582 від 17.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1836,48 грн., №757 від 23.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1418,22 грн., №832 від 25.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1414,08 грн., №414 від 20.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2084,4 грн., №465 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2026,32 грн., №470 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 5047,98 грн., №124 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 9680,76 грн., №165 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 18872,94 грн., №519 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2211,18 грн., №530 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 17847,84 грн., №140 від 06.10.2023 року на суму включно з ПДВ 9587,82 грн., №232 від 11.10.2023 року на суму включно з ПДВ 11379,18 грн., №372 від 17.10.2023 року на суму включно з ПДВ 16961,94 грн., №519 від 23.10.2023 року на суму включно з ПДВ 6056,7 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» (вул. Дальницька, буд. 43/15, м. Одеса, 65005, код ЄДРПОУ 38352380) сплачений судовий збір у розмірі 94473,60 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЛеонід СВИДА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2024
Оприлюднено19.07.2024
Номер документу120434131
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/3654/24

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 17.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні