Постанова
від 05.12.2024 по справі 420/3654/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/3654/24

Перша інстанція: суддя Свида Л.І.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

02 лютого 2024 року товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило:

визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних №9779363/38352380 від 24.10.2023 року, №9779364/38352380 від 24.10.2023 року, №9779365/38352380 від 24.10.2023 року, №9779362/38352380 від 24.10.2023 року, №9779369/38352380 від 24.10.2023 року, №9798085/38352380 від 26.10.2023 року, №9798087/38352380 від 26.10.2023 року, №9798089/38352380 від 26.10.2023 року, №9798090/38352380 від 26.10.2023 року, №9798091/38352380 від 26.10.2023 року, №9798100/38352380 від 26.10.2023 року, №9798078/38352380 від 26.10.2023 року, №9798077/38352380 від 26.10.2023 року, №9798082/38352380 від 26.10.2023 року, №9798084/38352380 від 26.10.2023 року, №9798076/38352380 від 26.10.2023 року, №9798075/38352380 від 26.10.2023 року, №9798080/38352380 від 26.10.2023 року, №9798081/38352380 від 26.10.2023 року, №9798079/38352380 від 26.10.2023 року, №9798083/38352380 від 26.10.2023 року, №9850345/38352380 від 02.11.2023 року, №9850343/38352380 від 02.11.2023 року, №9850699/38352380 від 02.11.2023 року, №9850350/38352380 від 02.11.2023 року, №9850352/38352380 від 02.11.2023 року, №9850356/38352380 від 02.11.2023 року, №9850359/38352380 від 02.11.2023 року, №9850365/38352380 від 02.11.2023 року, №9850367/38352380 від 02.11.2023 року, №9850369/38352380 від 02.11.2023 року, №9850361/38352380 від 02.11.2023 року, №9950385/38352380 від 16.11.2023 року, №9950408/38352380 від 16.11.2023 року, №9950407/38352380 від 16.11.2023 року, №9950444/38352380 від 16.11.2023 року, №9950452/38352380 від 16.11.2023 року, №9950460/38352380 від 16.11.2023 року, №9950469/38352380 від 16.11.2023 року;

зобов`язати зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №51 від 07.12.2022 року на суму включно з ПДВ 5755,2 грн, №180 від 13.12.2022 року на суму включно з ПДВ 1689,24 грн, №398 від 28.12.2022 року на суму включно з ПДВ 6701,28 грн, №64 від 05.12.2022 року на суму включно з ПДВ 36124,26 грн, №355 від 18.05.2023 року на суму включно з ПДВ 428,64 грн, №438 від 20.05.2023 року на суму включно з ПДВ 11356,5 грн, №585 від 27.05.2023 року на суму включно з ПДВ 3217,74 грн, №216 від 10.06.2023 року на суму включно з ПДВ 6278,34 грн, №686 від 30.06.2023 року на суму включно з ПДВ 16563,06 грн, №486 від 22.07.2023 року на суму включно з ПДВ 10805,46 грн, №205 від 05.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7520,1 грн, №119 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 836,58 грн, №112 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 6628,44 грн, №130 від 17.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5637,24 грн, №273 від 26.01.2023 року на суму включно з ПДВ 9450,18 грн, №65 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 911 грн, №64 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1562 грн, №100 від 13.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1269 грн, №166 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5468 грн, №114 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 7903 грн, №149 від 18.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1575 грн, №152 від 04.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7083,84 грн, №11 від 01.08.2023 року на суму включно з ПДВ 3269,22 грн, №663 від 31.07.2023 року на суму включно з ПДВ 67032,77 грн, №560 від 18.08.2023 року на суму включно з ПДВ 10750,56 грн, №582 від 17.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1836,48 грн, №757 від 23.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1418,22 грн, №832 від 25.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1414,08 грн, №414 від 20.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2084,4 грн, №465 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2026,32 грн, №470 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 5047,98 грн, №124 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 9680,76 грн, №165 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 18872,94 грн, №519 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2211,18 грн, №530 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 17847,84 грн, №140 від 06.10.2023 року на суму включно з ПДВ 9587,82 грн, №232 від 11.10.2023 року на суму включно з ПДВ 11379,18 грн, №372 від 17.10.2023 року на суму включно з ПДВ 16961,94 грн, №519 від 23.10.2023 року на суму включно з ПДВ 6056,7 грн.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» зазначило, що у процесі проведення позивачем господарської діяльності складено податкові накладні та направлено їх на реєстрацію до податкового органу, однак, реєстрація зупинена податковим органом з підстав відповідності п.1 критеріям ризиковості. Позивачем направлено на адресу податкового органу додаткові документи, однак незважаючи на надання ним копій первинних документів, які підтверджують реальність здійснення господарської операції по зазначених податкових накладних, податковим органом ухвалено рішення про відмову в їх реєстрації.

Відповідно до відзиву ГУ ДПС в Одеській області, відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, що реєстрація податкових накладних не здійснена, так як на розгляд комісії були надані документи, які складені з порушенням вимог законодавства.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року позовну заяву ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» задоволено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, ГУ ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. Зокрема, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не враховано, що позивачем на розгляд комісії подано не всі документи, передбачені у п.5 Порядку № 520, який до того ж містить орієнтовний перелік підтверджуючих документів. Крім того, апелянт стверджує, що саме через ненадання платником податків копій документів, які документально підтверджують реальність господарської операції, контролюючим органом прийнято правомірне рішення.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, у якому товариство заперечую проти її задоволення та просить суд залишити без змін оскаржуване рішення.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» є юридичною особою, видами діяльності якого за КВЕД є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» (продавець, постачальник) з метою провадження господарської діяльності укладало договори поставки з наступними контрагентами: приватне підприємство «ЕКСІМ-АВТО», приватне підприємство «ФІРМА «ЯСКО», товариство з обмеженою відповідальністю «СТК-АГРО», товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОПОЛІКОМ», товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНСАГРОТЕХМАРКЕТ», товариство з обмеженою відповідальністю «КАРАНЬ», товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЬВІВСЬКА АВТОБАЗА №1», товариство з обмеженою відповідальністю «МОТОРСЕРВІС», товариство з обмеженою відповідальністю - науково-виробниче підприємство «АРГОН».

В період з 05.12.2022 року по 23.10.2023 року товариство з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» в якості продавця за фактом постачання товарів вказаним контрагентам склало (виписало) 39 податкових накладних, а саме: №51 від 07.12.2022 року на суму включно з ПДВ 5755,2 грн., №180 від 13.12.2022 року на суму включно з ПДВ 1689,24 грн., №398 від 28.12.2022 року на суму включно з ПДВ 6701,28 грн., №64 від 05.12.2022 року на суму включно з ПДВ 36124,26 грн., №355 від 18.05.2023 року на суму включно з ПДВ 428,64 грн., №438 від 20.05.2023 року на суму включно з ПДВ 11356,5 грн., №585 від 27.05.2023 року на суму включно з ПДВ 3217,74 грн., №216 від 10.06.2023 року на суму включно з ПДВ 6278,34 грн., №686 від 30.06.2023 року на суму включно з ПДВ 16563,06 грн., №486 від 22.07.2023 року на суму включно з ПДВ 10805,46 грн., №205 від 05.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7520,1 грн., №119 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 836,58 грн., №112 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 6628,44 грн., №130 від 17.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5637,24 грн., №273 від 26.01.2023 року на суму включно з ПДВ 9450,18 грн., №65 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 911 грн., №64 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1562 грн., №100 від 13.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1269 грн., №166 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5468 грн., №114 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 7903 грн., №149 від 18.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1575 грн., №152 від 04.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7083,84 грн., №11 від 01.08.2023 року на суму включно з ПДВ 3269,22 грн., №663 від 31.07.2023 року на суму включно з ПДВ 67032,77 грн., №560 від 18.08.2023 року на суму включно з ПДВ 10750,56 грн., №582 від 17.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1836,48 грн., №757 від 23.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1418,22 грн., №832 від 25.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1414,08 грн., №414 від 20.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2084,4 грн., №465 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2026,32 грн., №470 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 5047,98 грн., №124 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 9680,76 грн., №165 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 18872,94 грн., №519 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2211,18 грн., №530 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 17847,84 грн., №140 від 06.10.2023 року на суму включно з ПДВ 9587,82 грн., №232 від 11.10.2023 року на суму включно з ПДВ 11379,18 грн., №372 від 17.10.2023 року на суму включно з ПДВ 16961,94 грн., №519 від 23.10.2023 року на суму включно з ПДВ 6056,7 грн., та направило їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте позивачем отримано квитанції про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник «D» та «P». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо вказаних податкових накладних та копії наступних документів: договір оренди частини нежитлового приміщення (будівлі) №04-07/20 від 01.07.2020 р., з додатком та додатковими угодами (орендодавець - ТОВ «МЕТР-1»), договір найму нежитлового приміщення (будівлі) №010823 від 01.08.2023 (орендодавець - ТОВ «ФЛАНКЕР»), договір на перевезення вантажу №ОПГ-7 від 01.11.2019 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_1 ), договір на перевезення вантажу №ОМГ-7 від 01.11.2019 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_2 ), договір на перевезення вантажу №3-ОВІ/Т від 15.10.2022 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_1 ), договір на перевезення вантажу №4-ОВІ/Т від 15.10.2022 р. (перевізник - ФОП ОСОБА_2 ), наказ ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» №48-К/д від 22.06.2018 р. «Про вступ на посаду директора Товариства», наказ ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» №1/1-ОД від 18.11.2019 р. «Про покладання обов`язків і надання права підпису», повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП) від 09.06.2021 р., оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 за 01.01.2023-27.10.2023 р., штатний розпис ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» від 31.08.2023 р., довіреність №1/02 від 02.01.2023 року (Івашина), довіреність №01/23 від 02.01.2023 року (Чопко), довіреність №05/23 від 02.01.2023 року (Ковальчук), довіреність №01/23 від 02.01.2023 року (Горчинська-Дячок), довіреність №02/23 від 02.01.2023 року (Коба), виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.12.2022 по 31.12.2022 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.12.2022 по 31.12.2022 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.01.2023 по 27.01.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.01.2023 по 27.01.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.05.2023 по 31.05.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.05.2023 по 31.05.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.06.2023 по 30.06.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.06.2023 по 30.06.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.07.2023 по 31.07.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.07.2023 по 31.07.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.08.2023 по 31.08.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.08.2023 по 31.08.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.09.2023 по 30.09.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.09.2023 по 30.09.2023 р., виписка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_1 за період з 01.10.2023 по 31.10.2023 р., виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» по рахунку ТОВ «ОВІ-ДИСТРИБУШН» № НОМЕР_2 за період з 01.10.2023 по 26.10.2023 р., договір поставки №48-ОВІ від 23.02.2022 р. (покупець - ПП «ЕКСІМ-АВТО»), видаткова накладна №ЛВ8 від 08.09.2023 р. (по ПН №165 від 08.09.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ8 від 08.09.2023 р. (по ПН №165 від 08.09.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ27 від 22.09.2023 р. (по ПН №519 від 22.09.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ27 від 22.09.2023 р. (по ПН №519 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ28 від 22.09.2023 р. (по ПН №530 від 22.09.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ28 від 22.09.2023 р. (по ПН №530 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ6 від 06.10.2023 р. (по ПН №140 від 06.10.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ6 від 06.10.2023 р. (по ПН №140 від 06.10.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ16 від 11.10.2023 р. (по ПН №232 від 11.10.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ16 від 11.10.2023 р. (по ПН №232 від 11.10.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ31 від 17.10.2023 р. (по ПН №372 від 17.10.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ36 від 08.09.2023 р. (по ПН №519 від 23.10.2023 р.), товарно-транспортна накладна №ЛВ36 від 23.10.2023 р. (по ПН №519 від 23.10.2023 р.), договір поставки №28-ОВИ від 09.07.2019 року (покупець - ПП «ФІРМА «ЯСКО»), видаткова накладна №ВН1 від 01.08.2023 р. (по ПН №11 від 01.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН82 від 18.08.2023 р. (по ПН №560 від 18.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН89 від 17.08.2023 р. (по ПН №582 від 17.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН112 від 23.08.2023 р. (по ПН №757 від 23.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН21 від 08.09.2023 р. (по ПН №124 від 08.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН86 від 20.09.2023 р. (по ПН №414 від 20.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН94 від 22.09.2023 р. (по ПН №465 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН99 від 22.09.2023 р. (по ПН №470 від 22.09.2023 р.), видаткова накладна №ВН127 від 25.08.2023 р. (по ПН №832 від 25.08.2023 р.), видаткова накладна №ВН23 від 04.08.2023 р. (по ПН №152 від 04.08.2023 р.), договір поставки №69-ОВІ від 16.06.2022 р. (покупець - ТОВ «СТК-АГРО»), видаткова накладна №56 від 07.12.2022 р. (по ПН №51 від 07.12.2022 р.), товарно-транспортна накладна №56 від 07.12.2022 р. (по ПН №51 від 07.12.2022 р.), договір поставки №7050423-ОВІ від 05.04.2023 р. (покупець - ТОВ «АГРОПОЛІКОМ»), видаткова накладна №ХМ60 від 10.06.2023 р. (по ПН №216 від 10.06.2023 р.), видаткова накладна №ХМ187 від 30.06.2023 р. (по ПН №686 від 30.06.2023 р.), видаткова накладна №ХМ47 від 05.08.2023 р. (по ПН №205 від 05.08.2023 р.), видаткова накладна №ХМ129 від 22.07.2023 р. (по ПН №486 від 22.07.2023 р.), видаткова накладна №ХМ159 від 27.05.2023 р. (по ПН №585 від 27.05.2023 р.), видаткова накладна №ХМ116 від 20.05.2023 р. (по ПН №438 від 20.05.2023 р.), договір поставки №3-ОА від 03.01.2020 р. (покупець - ТОВ «АЛЬЯНСАГРОТЕХМАРКЕТ»), видаткова накладна №70 від 05.12.2022 р. (по ПН №64 від 05.12.2022 р.), видаткова накладна №КВ53 від 18.05.2023 р. (по ПН №355 від 18.05.2023 р.), рахунок на оплату №КВ53 від 18.05.2023 р. (по ПН №355 від 18.05.2023 р.), договір поставки №47-ОВИ від 17.12.2019 р. (покупець - ТОВ «ЛЬВІВСЬКА АВТОБАЗА №1»), видаткова накладна №ЛВ17 від 16.01.2023 р. (по ПН №119 від 16.01.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ19 від 17.01.2023 р. (по ПН №130 від 17.01.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ15 від 16.01.2023 р. (по ПН №112 від 16.01.2023 р.), видаткова накладна №ЛВ32 від 26.01.2023 р. (по ПН №273 від 26.01.2023 р.), договір поставки №106-ОВІ від 27.09.2021 р. (покупець - ТОВ «МОТОРСЕРВІС»), видаткова накладна №207 від 13.12.2022 р. (по ПН №180 від 13.12.2022 р.), видаткова накладна №ОД11 від 28.12.2022 р. (по ПН №398 від 28.12.2022 р.), договір поставки №ТО-192 від 01.01.2020 р. (покупець - ТОВ-НВП «АРГОН»), видаткова накладна №ВН19 від 11.01.2023 р. (по ПН №65 від 11.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН38 від 13.01.2023 р. (по ПН №100 від 13.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН43 від 14.01.2023 р. (по ПН №166 від 14.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН42 від 14.01.2023 р. (по ПН №114 від 14.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН51 від 18.01.2023 р. (по ПН №149 від 18.01.2023 р.), видаткова накладна №ВН18 від 26.06.2023 р. (по ПН №64 від 11.01.2023 р.), договір поставки №26/04/21О від 26.04.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №12 від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №12-140722 від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №2 від 14.07.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція №1 до ПН №2 від 14.07.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №1 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №1-011021 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №1 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №1 від 01.10.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №10 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №10-230921 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №10 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №10 від 23.09.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №59 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №59-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №1 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №1 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №60 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування на склад №60-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №2 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №2 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №61 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №61-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №3 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція №1 до ПН №3 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №62 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №62-031122 від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 03.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №4 від 03.11.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №105 від 20.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №105 від 20.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 20.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №119 від 20.01.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №116 від 17.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №116-170123 від 17.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 17.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №56 від 17.01.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №140 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №140 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №130 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), квитанція до ПН №130 від 24.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), видаткова накладна №42 від 11.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), оприбуткування товарів на склад №42-111022 від 11.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), акт приймання-передачі товару від 11.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), податкова накладна №7 від 11.10.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТОЖЕНЕВА»), договір поставки №07/02/19 від 07.02.2019 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_3 ), видаткова накладна №Т-10 від 21.12.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_3 ), оприбуткування товарів на склад №Т-10-211222 від 21.12.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), договір поставки №01/10/19 від 01.10.2019 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), видаткова накладна №8-1 від 02.02.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), оприбуткування товарів на склад №8-1-020222 від 02.02.2022 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_4 ), договір поставки №22/05-1 від 22.05.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), видаткова накладна №Г-1 від 01.06.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), оприбуткування товарів на склад №Г-1 від 01.06.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), акт приймання-передачі товару від 01.06.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), видаткова накладна №Г-2від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), оприбуткування товарів на склад №Г-2-010723 від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), рахунок на оплату №Г-2 від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), акт приймання-передачі товару від 01.07.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), видаткова накладна №Г-3 від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), оприбуткування товарів на склад №Г-3-010923 від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), рахунок на оплату №Г-3 від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), акт приймання-передачі товару від 01.09.2023 р. (постачальник - ФОП ОСОБА_5 ), договір поставки №21/12/19/О від 21.12.2019 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №218 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №218-160522 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №423 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №0103212 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), товарно-транспортна накладна №423 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №316 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №316 від 01.03.2021 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №380 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №380-010922 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №381 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №381 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №381 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №381-010922 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №382 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №382 від 01.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №218 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №218-160522 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №236 від 16.05.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №436 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №436-300922 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №555 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №555 від 30.09.2022 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ17 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ17-090123 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №301 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), квитанція до ПН №301 від 09.01.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ2 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ2-030423 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №351 від 03.04.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ5 від 21.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ5-210623 від 21.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 21.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №229 від 21.06.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ2 від 01.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ2-010823 від 01.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 01.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №173 від 01.08.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), видаткова накладна №БУ3 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), оприбуткування товарів на склад №БУ3-030423 від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), акт приймання-передачі товару від 03.04.2023 р. (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), податкова накладна №352 від 03.04.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ВІТОЛ»), договір поставки №П-4/121119 від 12.11.2019 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), видаткова накладна №650 від 02.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), оприбуткування товарів на склад №650-020822 від 02.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), товарно-транспортна накладна №650 від 02.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), податкова накладна №12 від 02.08.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), видаткова накладна №897 від 25.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), оприбуткування товарів на склад №897-251022 від 25.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), товарно-транспортна накладна №897 від 25.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), рахунок на оплату №835 від 17.10.2022 р. (постачальник - ТОВ «ХЛАДАР-ТЕХСОЮЗ»), договір поставки №2019-169/06 від 18.06.2019 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), видаткова накладна №943 від 28.06.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС»), оприбуткування товарів на склад №943-280622 від 28.06.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), товарно-транспортна накладна №943 від 28.06.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), видаткова накладна №1509 від 29.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОН-ПРОМСЕРВІС»), оприбуткування товарів на склад №1509-290822 від 29.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), товарно-транспортна накладна №1509 від 29.08.2022 р. (постачальник - ТОВ «НЬЮТОНПРОМСЕРВІС»), договір поставки №26/11/21/ОАМ від 26.11.2021 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №7 від 26.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №7-260122 від 26.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №7 від 26.01.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №21 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №21-161122 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №4 від 16.11.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №18 від 30.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №18 від 30.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 30.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №25 від 30.03.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №9 від 31.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №9-310122 від 31.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 31.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №9 від 31.01.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №39 від 16.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №39-160623 від 16.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.06.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №4 від 16.06.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №105 від 20.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №105 від 20.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 20.01.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №119 від 20.01.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №22 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №22-161122 від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.11.2022 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №5 від 16.11.2022 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №50 від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №50-160823 від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), рахунок на оплату №14 від 16.08.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №8 від 16.08.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), видаткова накладна №11 від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), оприбуткування на склад №11-160323 від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), акт приймання-передачі товару від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), рахунок на оплату №15 від 16.03.2023 р. (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»), податкова накладна №6 від 16.03.2023 р. з квитанцією (постачальник - ТОВ «АВТО-МАТ»).

Проте, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9779363/38352380 від 24.10.2023 року, №9779364/38352380 від 24.10.2023 року, №9779365/38352380 від 24.10.2023 року, №9779362/38352380 від 24.10.2023 року, №9779369/38352380 від 24.10.2023 року, №9798085/38352380 від 26.10.2023 року, №9798087/38352380 від 26.10.2023 року, №9798089/38352380 від 26.10.2023 року, №9798090/38352380 від 26.10.2023 року, №9798091/38352380 від 26.10.2023 року, №9798100/38352380 від 26.10.2023 року, №9798078/38352380 від 26.10.2023 року, №9798077/38352380 від 26.10.2023 року, №9798082/38352380 від 26.10.2023 року, №9798084/38352380 від 26.10.2023 року, №9798076/38352380 від 26.10.2023 року, №9798075/38352380 від 26.10.2023 року, №9798080/38352380 від 26.10.2023 року, №9798081/38352380 від 26.10.2023 року, №9798079/38352380 від 26.10.2023 року, №9798083/38352380 від 26.10.2023 року, №9850345/38352380 від 02.11.2023 року, №9850343/38352380 від 02.11.2023 року, №9850699/38352380 від 02.11.2023 року, №9850350/38352380 від 02.11.2023 року, №9850352/38352380 від 02.11.2023 року, №9850356/38352380 від 02.11.2023 року, №9850359/38352380 від 02.11.2023 року, №9850365/38352380 від 02.11.2023 року, №9850367/38352380 від 02.11.2023 року, №9850369/38352380 від 02.11.2023 року, №9850361/38352380 від 02.11.2023 року, №9950385/38352380 від 16.11.2023 року, №9950408/38352380 від 16.11.2023 року, №9950407/38352380 від 16.11.2023 року, №9950444/38352380 від 16.11.2023 року, №9950452/38352380 від 16.11.2023 року, №9950460/38352380 від 16.11.2023 року, №9950469/38352380 від 16.11.2023 року відмовлено в реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податку надано копії документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся до Державної податкової служби України зі скаргами про їх скасування, проте рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скарги залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з відмовою у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що контролюючим органом в оскаржуваному рішенні викладена загальна правова норма, без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані. Оскаржуване рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та породжує їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі-Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України(далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

З 01 лютого 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Як вбачається зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, фактичною підставою для такого зупинення став п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості визначені Додатком №3 до Порядку №1165.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є сукупна наявність таких обставин: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Додатком 4 до Порядку № 1165 затверджено типову форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яка містить наступне формулювання: «Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.»

Отже, самим Порядком № 1165 встановлена можливість платника податку оскаржити рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, у тому числі в судовому порядку.

У квитанціях про зупинення контролюючий орган запропонував надати платнику податку пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Колегія суддів зауважує, що контролюючий орган не конкретизував обсяг документів, які має подати підприємство, однак позивач, діючи на власний розсуд та з метою подальшої реєстрації (після зупинення) податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних направив до контролюючого органу пояснення та копії первинних документів, які розкривають суть господарських операцій.

Так, наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520 у редакції від 08.03.2023 року), прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Згідно з п. 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначений перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який (перелік) може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Водночас колегія суддів зазначає, що наведений перелік документів є загальним, а застосований законодавцем вираз «може включати» безумовно свідчить про необхідність індивідуального застосування відповідної норми, виходячи з конкретних господарських операцій та об`єму наданих документів.

Також колегія суддів зауважує, що п. 9 Порядку № 520 з 08.03.2023 року викладено в новій редакції на підставі наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023 року, яким змінено порядок розгляду контролюючим органом поданих платником податків письмових пояснень та копій документів до зупинених ПН/РК, а саме передбачено, що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, окрім рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може направити повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.

Відповідно до абз.6 п.9 Порядку № 520 платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Згідно з абз.9 п.9 Порядку № 520 якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, з 08.03.2023 року контролюючий орган на етапі зупинення реєстрації ПН/РК має можливість реалізувати свої функції шляхом складення та направлення повідомлення про надання додаткових пояснень та та/або документів, а затверджена форма повідомлення зобов`язує податковий орган зазначати конкретні пояснення та документи, яких не вистачає платнику податку для реєстрації поданої ПН/РК. Також передбачена відповідальність платника податків у разі невиконання зазначених вимог комісії у формі відмови у реєстрації ПН/РК.

Однак, контролюючий орган, за наявної необхідності та можливості конкретизації переліку документів та зазначення відповідних мотивів зупинення реєстрації податкової накладної, не виконав покладений обов`язок, оскільки не витребував додаткових документів, виходячи з конкретних господарських операцій та аналізу наданих документів, що виключало можливість позивача належно відреагувати на вимогу суб`єкта владних повноважень .

В той же час, позивачем під час процедури реєстрації податкової накладної надавались первинні документи, зокрема щодо походження товару, його придбання перевезення. Зберігання та подальшої реалізації.

Таким чином, відповідач на час прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної поза розумним сумнівом мав належне документальне підтвердження господарської операції, по якій виписана спірні податкова накладна.

На переконання колегії суддів, зазначені пояснення та надані під час процедури реєстрації податкової накладної документи у своїй сукупності були достатніми для здійснення її реєстрації.

При цьому, під час розгляду даної справи у судах з боку контролюючого органу зазначено, що подані позивачем банківські виписки не містять підпису надавача платіжних послуг та особи, що здійснювала оплату.

Колегія суддів зауважує, що банківська виписка є регістром бухгалтерського обліку та формується в автоматичному режимі в системі клієнт-банк, тому позивач не має вплив на її форму. В той же час, банківська виписка не є первинним документом, оскільки не фіксує факт господарської операції, а лише відображає інформацію про здійсненні банком операції за дорученням клієнта.

Зазначаючи про неналежне оформлення поданих документів, відповідач не вказує, яким чином даний недолік впливає на неможливість реєстрації поданих податкових накладних за наявність інших документів, які відповідають вимога щодо змісту і форми та розкривають суть операції.

Колегія суддів звертає увагу, що Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 12 листопада 2019 року у справі № 816/2183/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі № 360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а та ряді інших наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, що підтверджується ухвалою суду про відкриття провадження від 07 лютого 2024 року, постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена до Верховного Суду лише з підстав, передбачених пп. "а"- "г" п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Керуючись ст.ст.308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, судова колегія

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення, з підстав, передбачених ст.328 КАС України.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: О.В.Джабурія

Суддя:К.В.Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123555223
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/3654/24

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 17.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні