Ухвала
від 27.12.2024 по справі 420/3654/24
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

27 грудня 2024 року

м. Київ

справа №420/3654/24

адміністративне провадження № К/990/50448/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Ханової Р. Ф.,

суддів -Гімона М. М., Хохуляка В. В.,

перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області

на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року

та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2024 року

у справі №420/3654/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН»

до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

До Верховного Суду надійшла касаційна скарга Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2024 року у справі №420/3654/24, предметом спору у якій є визнання протиправними та скасування рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9779363/38352380 від 24.10.2023 року, №9779364/38352380 від 24.10.2023 року, №9779365/38352380 від 24.10.2023 року, №9779362/38352380 від 24.10.2023 року, №9779369/38352380 від 24.10.2023 року, №9798085/38352380 від 26.10.2023 року, №9798087/38352380 від 26.10.2023 року, №9798089/38352380 від 26.10.2023 року, №9798090/38352380 від 26.10.2023 року, №9798091/38352380 від 26.10.2023 року, №9798100/38352380 від 26.10.2023 року, №9798078/38352380 від 26.10.2023 року, №9798077/38352380 від 26.10.2023 року, №9798082/38352380 від 26.10.2023 року, №9798084/38352380 від 26.10.2023 року, №9798076/38352380 від 26.10.2023 року, №9798075/38352380 від 26.10.2023 року, №9798080/38352380 від 26.10.2023 року, №9798081/38352380 від 26.10.2023 року, №9798079/38352380 від 26.10.2023 року, №9798083/38352380 від 26.10.2023 року, №9850345/38352380 від 02.11.2023 року, №9850343/38352380 від 02.11.2023 року, №9850699/38352380 від 02.11.2023 року, №9850350/38352380 від 02.11.2023 року, №9850352/38352380 від 02.11.2023 року, №9850356/38352380 від 02.11.2023 року, №9850359/38352380 від 02.11.2023 року, №9850365/38352380 від 02.11.2023 року, №9850367/38352380 від 02.11.2023 року, №9850369/38352380 від 02.11.2023 року, №9850361/38352380 від 02.11.2023 року, №9950385/38352380 від 16.11.2023 року, №9950408/38352380 від 16.11.2023 року, №9950407/38352380 від 16.11.2023 року, №9950444/38352380 від 16.11.2023 року, №9950452/38352380 від 16.11.2023 року, №9950460/38352380 від 16.11.2023 року, №9950469/38352380 від 16.11.2023 року про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» №51 від 07.12.2022 року на суму включно з ПДВ 5755,2 грн., №180 від 13.12.2022 року на суму включно з ПДВ 1689,24 грн., №398 від 28.12.2022 року на суму включно з ПДВ 6701,28 грн., №64 від 05.12.2022 року на суму включно з ПДВ 36124,26 грн., №355 від 18.05.2023 року на суму включно з ПДВ 428,64 грн., №438 від 20.05.2023 року на суму включно з ПДВ 11356,5 грн., №585 від 27.05.2023 року на суму включно з ПДВ 3217,74 грн., №216 від 10.06.2023 року на суму включно з ПДВ 6278,34 грн., №686 від 30.06.2023 року на суму включно з ПДВ 16563,06 грн., №486 від 22.07.2023 року на суму включно з ПДВ 10805,46 грн., №205 від 05.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7520,1 грн., №119 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 836,58 грн., №112 від 16.01.2023 року на суму включно з ПДВ 6628,44 грн., №130 від 17.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5637,24 грн., №273 від 26.01.2023 року на суму включно з ПДВ 9450,18 грн., №65 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 911 грн., №64 від 11.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1562 грн., №100 від 13.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1269 грн., №166 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 5468 грн., №114 від 14.01.2023 року на суму включно з ПДВ 7903 грн., №149 від 18.01.2023 року на суму включно з ПДВ 1575 грн., №152 від 04.08.2023 року на суму включно з ПДВ 7083,84 грн., №11 від 01.08.2023 року на суму включно з ПДВ 3269,22 грн., №663 від 31.07.2023 року на суму включно з ПДВ 67032,77 грн., №560 від 18.08.2023 року на суму включно з ПДВ 10750,56 грн., №582 від 17.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1836,48 грн., №757 від 23.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1418,22 грн., №832 від 25.08.2023 року на суму включно з ПДВ 1414,08 грн., №414 від 20.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2084,4 грн., №465 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2026,32 грн., №470 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 5047,98 грн., №124 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 9680,76 грн., №165 від 08.09.2023 року на суму включно з ПДВ 18872,94 грн., №519 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 2211,18 грн., №530 від 22.09.2023 року на суму включно з ПДВ 17847,84 грн., №140 від 06.10.2023 року на суму включно з ПДВ 9587,82 грн., №232 від 11.10.2023 року на суму включно з ПДВ 11379,18 грн., №372 від 17.10.2023 року на суму включно з ПДВ 16961,94 грн., №519 від 23.10.2023 року на суму включно з ПДВ 6056,7 грн.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року, ухваленим за наслідками розгляду справи в порядку спрощеного провадження, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2024 року, позов задоволено.

У касаційній скарзі скаржник, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2024 року у справі №420/3654/24, та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою Суд виходить з наступного.

Згідно пункту 8 статті 129 Конституції України, основними засадами судочинства є забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.

В свою чергу, відповідно до пункту другого частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовної практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Згідно з положеннями частини четвертої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує: для юридичних осіб - п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; для фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців - вісімдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 6) щодо оскарження індивідуальних актів Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства фінансів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу.

У цій справі, суд першої інстанції, врахувавши вимоги частин третьої та четвертої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження. Предмет спору цієї справи не містить ознак, за яких її не можна було розглядати за правилами спрощеного провадження.

Так, у касаційній скарзі заявник посилався на те, що подана ним касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовної практики та має виняткове значення для скаржника.

Однак, в чому саме полягає фундаментальне значення саме даної справи для формування єдиної правозастосовчої практики із зазначенням новітніх, проблемних, засадничих, раніше ґрунтовано не досліджуваних питань права, відповідь касаційного суду на які мала б надати нового, уніфікованого розуміння та застосування права як для сторін спору, так і для невизначеного, але широкого кола суб`єктів правовідносин, скаржником не обґрунтовано.

Винятковість значення справи для учасника справи можна оцінити тільки з урахуванням особистої оцінки справи таким учасником. Відтак, особа, яка подає касаційну скаргу, має обґрунтувати наявність відповідних обставин у касаційний скарзі.

Оцінивши доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що посилання скаржника на положення підпункту «а» і «в» пункту 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України є необґрунтованими, оскільки предмет спору не містить обґрунтованих фактичних передумов для віднесення справи до категорії винятково значимих. Крім того, наведені скаржником в касаційній скарзі обставини не дають підстав для висновку, що справа має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики.

Згідно з пунктом першим частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.

Керуючись статтями 328, 333, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2024 року у справі №420/3654/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВІ-ДИСТРИБУШН» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

СуддіР.Ф. Ханова М.М. Гімон В.В. Хохуляк

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення27.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124124036
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/3654/24

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 17.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні