КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-7935/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Григорович П.О.
Суддя-доповідач: Романч ук О.М
У Х В А Л А
Іменем України
"26" жовтня 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Романчук О.М.
суддів: Собківа Я.М.,
Усенка В.Г.,
при секретарі: Шевчук К.В.,
розглянувши у суд овому засіданні апеляційну с каргу Державної податкової і нспекції у Дарницькому район і м. Києва на постанову Окружн ого адміністративного суду м . Києва від 15 вересня 2010 року у сп раві за позовом Приватного п ідприємства «Фактор-С»до Дер жавної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва про скасування податкового повідомлення-рішення № 0000962305/0/8443 від 18.03.2010 року та рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій № 0001212303 від 18.03.2010 р оку, -
В С Т А Н О В И В :
Приватне підприємство «Фактор-С»звернулися до Окр ужного адміністративного су ду м. Києва із позовом до Держа вної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва п ро скасування податкового по відомлення-рішення № 0000962305/0/8443 ві д 18.03.2010 року рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0001212303 від 18.03.2010 року.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 15 вересня 2010 року позовні ви моги задоволено повністю: ск асовано податкове повідомле ння-рішення № 0000962305/0/8443 від 18.03.2010 рок у та рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій № 0001212303 від 18.03.2010 року Держа вної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою, відповідач п о справі подали апеляційну с каргу, в якій просили скасува ти постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 15 вересня 2010 року та прийняти нову, якою відмовити у задово ленні позовних вимог повніст ю.
Заслухавши суддю-доповіда ча, учасників судового проце су, які з' явилися у судове за сідання, дослідивши матеріал и справи та доводи апеляційн ої скарги, колегія суддів вва жає, що апеляційна скарга зад оволенню не підлягає з таких підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що Приватне підпр иємство «Фактор-С»як платник податків та зборів взяте на о блік в Державній податковій інспекції у Дарницькому райо ні м. Києва та згідно свідоцтв а № 38826631 від 13.08.2004 року є платником податку на додану вартість.
Державною податковою і нспекцією у Дарницькому райо ні м. Києва проведено позапла нову виїзну перевірку Приват ного підприємства «Фактор С» з питань дотримання вимог по даткового та іншого законода вства за період з 01.01.2008 р. по 01.06.2009 р .
За результатами позаплан ової виїзної перевірки 05.03.2010 ро ку ДПІ у Деснянському районі міста Києва було складено Ак т № 1242/2306/33054351, яким встановлено по рушення пп. 7.2.4 п. 7.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 За кону України «Про податок на додану вартість», пп. 12.5 п. 12 Нак азу ДПА України від 30 травня 1997 року № 165 «Про затвердження фо рми податкової накладної та порядку її заповнення», заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 23 червня 1997 р. за № 233/2037 із змінами і доповненням и, внесеними наказами ДПА Укр аїни від 30 червня 2005 року № 244, в ре зультаті чого завищено подат ковий кредит з податку на дод ану вартість на суму 59801 гривен ь по періодах: квітень 2008 року н а суму 19890 грн.; травень 2008 року на суму 2833 грн.; червень 2008 року на с уму 24235 грн.; вересень 2008 року на с уму 12843 грн.
Тобто, у податкових наклад них від 17.04.2008 року № 1705085; від 30.04.2008 ро ку № 3004088; від 18.06.2008 року № 1806081; від 30.06.200 8 року № 30/06; від 29.09.2008 року № 29090815 на за гальну суму 358803 гривень в тому числі ПДВ в розмірі 59801 гривень невірно заповнена графа 6 под аткової накладної «Ціна пост авки одиниці продукції без у рахування ПДВ», в яких вказан о не ціну поставки, а кількіст ь наданих послуг.
На підставі вищевикладен ого податковим органом зробл ено висновок, що дані податко ві накладні не вважаються ді йсними і у відповідності до п п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість »від 03.04.1997 року № 168/97-ВР, не підляг ають включенню до складу под аткового кредиту та прийняте податкове повідомлення - ріш ення від 18.03.10 року №0000962305/0/8443, яким в изначено суму податкового зо бов'язання по податку на дода ну вартість в розмірі 89701,50 грив ень, з яких 59801,00 гривень - основн ий платіж, 29900,50 гривень - штрафні (фінансові) санкції.
Крім того, при перевірці дот римання ліміту залишку готів ки в касі підприємства встан овлено перевищення в сумі 3000 г ривень.
Так, для виведення залишку г отівки в касі не прийнято вид атковий касовий ордер № 29 від 21.05.2008 року на суму 3000 гривень (вид ача готівкових коштів з каси підприємства під звіт ОСОБ А_3) в зв'язку з відсутністю у вищезазначеному ордері підп ису одержувача готівкових ко штів ОСОБА_3 в сумі 3000 гриве нь.
За порушення позивачем вим ог абз. 2 п. 3.5 ст. 3 Положення про в едення касових
операцій у національній валюті в Украї ні, затвердженого Постановою Правління НБУ від
15.12.2004 року № 637, ДПІ у Дарницькому районі м . Києва винесене рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій у розмірі 6000 грив ень на підставі п. 1 Указу През идента України «Про застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки»у двократному ро змірі сум виявленої понадлім ітної готівки за кожен день.
Судом першої інстанції вст ановлено, що податковий кред ит ПП «Фактор С»виник внаслі док оплати виконаних робіт, з гідно договорів, укладених з TOB «Релан»(платіжні доручення № 466 від 29.09.2008 р., № 427 ід 05.08.2008 р., № 372 від 2 0.05.2008 р., № 402 від 18.06.2008 р., № 368 від 19.05.2008 р., № 362 від 14.05.2008 р., № 343 від 17.04.2008 р. на зага льну суму 358 802,59 гривень).
Спеціальним законом, який в изначає платників податків н а додану вартість, об'єкти, баз у та ставки оподаткування, пе релік неоподатковуваних і зв ільнених від оподаткування о перацій, особливості оподатк ування експортних та імпортн их операцій, поняття податко вої накладної, порядок облік у, звітування та внесення под атку до бюджету, є Закон Украї ни «Про податок на додану вар тість».
Відповідно до пункту 1.7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»податковий кр едит - сума, на яку платник под атку має право зменшити пода ткове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з ц им Законом.
Відповідно до вимог пп. 7.2.4 п. 7 .2 ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість»право на нарахування податку та ск ладання податкових накладни х надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку.
У відповідності до п. 6.2 Поряд ку заповнення податкової нак ладної, затвердженої наказом Державної податкової адміні страції України 30.05.1997 р. № 165, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 23.06.1997 р. за № 233/2037, по даткова накладна дає право п окупцю, зареєстрованому як п латник податку, на включення до податкового кредиту витр ат по сплаті податку на додан у вартість.
Згідно з абз. 1 п. 5 Порядку, под аткова накладна вважається н едійсною у разі її заповненн я особою, яка не зареєстрован а як платник податку в податк овому органі і якій не присво єно індивідуальний податков ий номер платника податку на додану вартість.
Відповідно до пп. 7.5.1 п. 7.5 статт і 7 Закону України «Про подато к на додану вартість», датою в иникнення права платника под атку на податковий кредит вв ажається дата здійснення пер шої з подій: або дата списання коштів з банківського рахун ку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата в иписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розра хунків з використанням креди тних дебетових карток або ко мерційних чеків; або дата отр имання податкової накладної , що засвідчує факт придбання платником податку товарів (р обіт, послуг).
Податкова накладна відпов ідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість»складається у момен т виникнення податкових зобо в'язань продавця у двох примі рниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю , копія залишається у продавц я товарів (робіт, послуг).
У відповідності до пп. 7.4.1 п. 7.4 с т. 7 Закону України «Про подато к на додану вартість»податко вий кредит звітного періоду визначається виходячи із дог овірної (контрактної) вартос ті товарів (послуг), але не вищ е рівня звичайних цін, у разі я кщо договірна ціна на такі то вари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товар и (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку з а ставкою, встановленою пунк том 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цьог о Закону, протягом такого зві тного періоду у зв'язку з прид банням або виготовленням тов арів (у тому числі при їх імпор ті) та послуг з метою їх подаль шого використання в оподатко вуваних операціях у межах го сподарської діяльності плат ника податку.
Відповідності до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст . 7 Закону України «Про податок на додану вартість», не дозво ляється включення до податко вого кредиту будь-яких витра т по сплаті податку, що не підт вердженні податковими накла дними чи митними деклараціям и, а при імпорті робіт (послуг) - актом прийняття робіт (послу г) чи банківським документом , який засвідчує перерахуван ня коштів в оплату вартості т аких робіт (послуг).
Відповідно до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 За кону України «Про податок на додану вартість», податкова накладна, має містити: а) поря дковий номер податкової накл адної; б) дату виписування под аткової накладної; в) повну аб о скорочену назву, зазначену у статутних документах юрид ичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особ и, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; г ) податковий номер платника п одатку (продавця та покупця); д ) місце розташування юридичн ої особи або місце податково ї адреси фізичної особи, заре єстрованої як платник податк у на додану вартість; е) опис (н оменклатуру) товарів (робіт, п ослуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скорочену н азву, зазначену у статутних д окументах отримувача; ж) ціну поставки без врахування под атку; з) ставку податку та відп овідну суму податку у цифров ому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Судом першої інстанції в становлено, що між позивачем та Товариством з обмеженою в ідповідальністю «Релан»бул и укладені договори субпідря ду будівельно-монтажних робі т, прийняття позивачем викон аних субпідрядних робіт та ї х оплату.
Як вбачається з матеріал ів справи, податкові накладн і, виписані позивачу ТОВ «Рел ан» містять всі необхідні ре квізити, в них заповнені всі г рафи, передбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість».
Крім того, як вірно зазначен о судом першої інстанції, ні н ормами Закону України «Про п одаток на додану вартість», н і нормами Порядку заповнення податкової накладної, затве рдженої наказом ДПА України від 30.05.1997р. № 165 не встановлено не дійсності податкової наклад ної у зв'язку з невірним визна ченням обов'язкових реквізит ів. Само по собі визначення ре квізитів в якості обов'язков их вказує тільки на його обов 'язкову наявність, і не може ро зглядатися як підстава для н евизнання податкової наклад ної.
Виходячи з приписів пп. 7.4.5 п. 7 .4 ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість»тільк и відсутність податкової нак ладної або взаємовідносини з особою незареєстрованою пла тником ПДВ безспірно позбавл яє платника податку права на включення до податкового кр едиту сплачених (нарахованих ) сум податків у звітному пері оді у зв'язку з придбанням тов арів (робіт, послуг), а тому, кол егія суддів погоджується із висновком суду першої інстан ції, що з боку позивача поруше ння вимог пп. 7.2.4 п. 7.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»відсутні.
Щодо позовних вимог про с касування рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій № 0001212303 від 18.03.2010 року колегія суддів вважає за н еобхідне зазначити наступне .
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями) визначений Положе нням про ведення касових опе рацій у національній валюті в Україні, затвердженого Пос тановою НБУ від 15.12.2004 р. № 617.
Так, відповідно до п. 5.2 Полож ення встановлення ліміту кас и проводиться підприємствам и самостійно на підставі роз рахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі, який п ідписується головним (старши м) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваж еною ним особою).
Відповідно до п. 5.9 роділу 5 По ложення якщо підприємством л іміт каси не встановлено (нез алежно від причин такого нев становлення), то ліміт такої к аси вважається нульовим. У ць ому разі вся готівка, що переб уває в його касі на кінець роб очого дня і не здана підприєм ством відповідно до вимог ць ого Положення, вважається по надлімітною.
При перевірці дотримання л іміту залишку готівки в касі підприємства контролюючим о рганом встановлено перевище ння в сумі 3000 гривень. Так для в иведення залишку готівки в к асі не прийнято видатковий к асовий ордер № 29 від 21.05.2008 р. на су му 3000 гривень (видача готівков их коштів з каси підприємств а під звіт ОСОБА_3) в зв'язку з відсутністю у вищезазначе ному ордері підпису одержува ча готівкових коштів ОСОБА _3 в сумі 3000 гривень.
Відповідно до абз. 1 пп. 3.5. п. 3 По ложення у разі видачі окреми м фізичним особам готівки (у т ому числі працівникам підпри ємства) за видатковим касови м ордером або видатковою від омістю касир вимагає пред'яв ити паспорт чи документ, що йо го замінює, записує його найм енування і номер, ким і коли ві н виданий. Фізична особа розп исується у видатковому касов ому ордері або видатковій ві домості про одержання готівк и із зазначенням одержаної с уми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чор нильну або кулькову ручку з ч орнилом темного кольору. Якщ о видаткова відомість складе на на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також п ред'являють паспорти чи доку менти, що їх замінюють, і розпи суються у відповідній графі документа.
Як вбачається з матеріалів справи під час перевірки кон тролюючим органом виявлено в идатковий касовий ордер № 29 ві д 21.05.2008 р., який не містить підпис особи, яка отримала готівку.
Відповідно до пп. 7.24 п. 7 Положе ння у разі виявлення під час п еревірок видаткових касових ордерів або видаткових відо мостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підпи сом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сум а готівки за такими видатков ими документами додається до залишку готівки в касі виклю чно в день, у якому оформлено з азначені видаткові документ и, і надалі зазначена сума не б ереться для розрахунку понад лімітних залишків готівки.
Так, перевіряючими при дода ванні суми за таким ордером д о залишку готівки на кінець д ня встановлено перевищення л іміту залишку готівки на сум у 3000 гривень.
Таким чином, за порушення по зивачем вимог абз. 2 п. 3.5 ст. 3 Пол оження ДПІ у Дарницькому рай оні м. Києва правомірно винес ене рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й у розмірі 6000 гривень на підст аві абз. 2 п. 1 Указу Президента « Про застосування штрафних са нкцій за порушення норм з рег улювання обігу готівки»у дво кратному розмірі сум виявлен ої понадлімітної готівки за кожен день.
Разом із тим, відповідно до ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-гос подарські санкції можуть бут и застосовані до суб'єкта гос подарювання протягом шести м ісяців з дня виявлення поруш ення, але не пізніш як через од ин рік з дня порушення цим суб 'єктом встановлених законода вчими актами правил здійснен ня господарської діяльності , крім випадків, передбачених законом.
Як вбачається із матеріалі в справи, порушення пункту 3.5 П оложення про ведення касових операцій у національній вал юті в Україні вчинене 21.05.2008 року (видатковий касовий ордер № 29 від 21.05.2008 року), встановлене акт ом перевірки від 05.03.2010 р., а оскар жуване рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій № 0001212303 винесене ДШ у Да рницькому районі м. Києва 18.03.2010 року.
Закінчення будь-якого із вс тановлених статтею 250 Господа рського кодексу України стро ку виключає можливість засто сування таких санкцій до суб 'єкта підприємницької діяльн ості за вчинене ним порушенн я правил здійснення господар ської діяльності.
Таким чином, суд першої інст анції дійшов правильного вис новку про скасування рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій ДШ у Дарни цькому районі м. Києва № 0001212303 від 18.03.2010 р. у розмірі 6000 гривен ь.
Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни, обґрунтованим є рішення, у хвалене судом на підставі по вно і всебічно з' ясованих о бставин у адміністративній с праві, підтверджених такими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні.
Враховуючи вищевикладене, судом першої інстанції прав ильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріальн ого і процесуального права, в зв' яку з чим, суд апеляційно ї інстанції, у відповідності до ст. 200 КАС України, залишає а пеляційну скаргу без задовол ення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 25 4 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва з алишити без задоволення, а по станову Окружного адміністр ативного суду м. Києва від 15 ве ресня 2010 року - без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення, ал е може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни в порядок і строки, визн ачені ст. 212 КАС України.
Головуючий-суддя:
Судді:
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2010 |
Оприлюднено | 06.11.2010 |
Номер документу | 12047502 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Романчук О.М
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні