СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40602, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2024 року Справа № 480/11356/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Павлічек В.О.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/11356/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «Агроальянс», звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Сумській області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «В1» від 11.08.2023 № 531118280703, яким встановлено завишення ТОВ «Агроальянс» суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 11 248 грн. за квітень 2023 року та застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 1124,80 грн.
Позовні вимоги вимоги обгрунтовані тим, що ГУ ДПС у Сумській області була проведена перевірка ТОВ «Агроальянс», за наслідками якої складний Акт від 06.07.2023 № 4485/18-28- 07-03-07/30174932/199.
На підставі цього акту, прийняте податкове повідомлення-рішення форми «В1» від 11.08.2023 № 531118280703, яким визначено, що ТОВ «Агроальянс» порушено п.п. «а» п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, тому завищено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 11 248 грн., оскільки відсутнє придбання залізничних послуг у зв`язку з їх коригуванням.
ТОВ «Агроальянс» не погоджується із цим податковим повідомленням-рішенням та вважає, що воно підлягає скасуванню виходячи з наступного.
Щодо заявленої до відшкодування з бюджету суми ПДВ за квітень 2023 року в сумі 11248,34 грн., то дана сума податкового кредиту відображена у Додатку 2 до податкової декларації з ПДВ за березень 2023 року, що сформувався у жовтні 2022 року.
Згідно договору № 8371062 від 30.06.2020 року між ТОВ «Агроальянс» та АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" у жовтні 2022 року було сплачено залізничні послуги у сумі 2 590 000,00 грн. та отримано акт виконаних робіт за жовтень 2022р. на суму 2 381 167,30 грн. у т.ч. ПДВ 28 440,10 грн.
На підставі оплати, згідно банківських виписок за жовтень 2022р. АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" виписала податкові накладні на загальну суму ПДВ 431 666,67 грн., та розрахунки коригування до цих податкових накладних на загальну суму ПДВ - 331 004,25 грн. Відомості про податковий кредит та коригування податкового кредиту відображено у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2022р. у Додатку 1 до цієї податковій декларації. Також у податковій декларації з ПДВ за листопад 2022 року у Додатку 1 до цієї податковій декларації відображено суми розрахунків коригування до податкової накладної жовтня 2022 р. у сумі - 48 209,73 грн.
Відповідно податкових накладних та розрахунків коригувань до них, даних Додатків 1 до Податкової декларації з ПДВ за жовтень та листопад 2022 року ТОВ «Агроальянс» має від АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" позитивне значення податкового кредиту на суму 52 452,69 грн.
Позивач вважає, що в акті перевірки не в повному обсязі відображені первинні документи по господарській операції між ТОВ «Агроальянс» та АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" за жовтень 2022 року, та безпідставно зроблено висновок про завищення від`ємного значення, яке підлягає бюджетному відшкодуванню (показник рядка 20.2 Декларації, на суму 11 248,34 грн. внаслідок порушення пп. а п. 198.1, п. 198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст. 200 Податкового кодексу України та що відсутнє придбання послуг у зв`язку з їх коригуванням.
Також не вірно відображені дані у таблиці на стор. 61-62 акту перевірки стосовно контрагента АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень".
Ухвалою суду відкрито провадження у даній справі та визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.
Представник відповідача надав суду відзив на позов, в якому проти позовних вимог заперечує та зазначає, що перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні в Декларації за квітень 2023 року від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, встановлено порушення платником податків пп. «а» п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188, п. 189.1 ст. 189, п.п. «а» п. 198.1, 198.2 ст. 198, абзацам першому - третьому, абзацам першому - другому п. 198.3, п.п. «г» п. 198.5 і абзацу третьому п. 198.6 ст. 198, п.200.4 ст. 200, п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України.
В Декларації за квітень 2023 року ТОВ «Агроальянс» (Додаток 3 розрахунок суми бюджетного відшкодування), зокрема було заявлено до бюджетного відшкодування суму ПДВ 11248,34 грн. по постачальнику AT "Українська залізниця", філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень ". В ході перевірки головним бухгалтером ТОВ «Агроальянс» було зазначено, що сума ПДВ 11248,34 грн. по постачальникуAT «Українська залізниця", філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень", яка відображена в Додатку 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» за квітень 2023 року (№ 9116491552 від 19.05.2023 року) є залишком податковій накладній 1300//586 від 04.10.2022 року на суму ПДВ 50 000,00 грн.
Перевіркою встановлено, що в жовтні 2022 року ТОВ «Агроальянс» отримано від AT "Українська залізниця", філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" залізничні послуги на суму 300 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 50 000,00 грн., які включено до складу податкового кредиту в Декларації з ПДВ за жовтень 2022 (рядок 10.1 Декларації (№924575999 від 18.11.2022), Додаток 1 (№ 9245757995 від 18.11.2022) суму ПДВ 50 000,00 грн.
До податкової накладної від 04.10.2022 року № 1300//586 було подано розрахунки коригування, якими повністю відкоригована сума ПДВ вищевказаної податкової накладної: від 04.10.2022 року № 1444//586 на суму ПДВ (-) 27217,72 грн.; від 06.10.2022 року № 2745//586 на суму ПДВ (-) 19410,9 грн., від 09.10.2022 року № 4328//586 на суму (-) 3371,38 грн.
Таким чином, підприємством завищено суму бюджетного відшкодування на 11248,34 грн. по постачальнику AT "Українська залізниця", філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень", яка є залишком податковій накладній 1300//586 від 04.10.2022 року на суму ПДВ 50 000,00 грн. та відображена в Додатку 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» за квітень 2023 року (№ 9116491552 від 19.05.2023 року).
Таким чином, перевіркою встановлено завищення рядка 20.2 та 20.2.1 Декларації
«Сума від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 20.2.1 + рядок 20.2.2) (рядок 3 та рядок 6 ДЗ): на рахунок платника у банку на 11248,34грн. внаслідок порушення пп. а п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п.200.1 ст. 200 Податкового Кодексу України.
Представник позивача надав суду додаткові пояснення, в яких зазначив, що сума ПДВ 11248,34 грн. формується згідно даних не однієї конкретної податкової накладної та розрахунків коригування до цієї податкової накладної, а на підставі даних усіх податкових накладних та розрахунків коригувань до них відповідного періоду (в нашому випадку такий період - місяць - жовтень 2022 року).
Проте, Головне управління ДПС у Сумській області в акті перевірки відобразило тільки одну податкову накладну від 04.10.2022 року №1300/586 на суму ПДВ 50 000,00 грн. та три розрахунки коригування до неї.
Разом з тим, податкових накладних за жовтень 2022 року було вісім та вісімнадцять розрахунків коригування до цих податкових накладних, про що було вказано в позовній заяві.
Дослідивши матеріали адміністративної справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Агроальянс» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 06.07.2023р. № 4485/18-28-07- 03-07/30174932/199 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Агроальянс» (код ЄДРПОУ 30174932) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке визначене з урахуванням від`ємного значення, задекларованого у попередніх звітних періодах, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету (а.с. 106 168, далі по тексту - акт перевірки).
Перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні в Декларації за квітень 2023 року від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, встановлено порушення платником податків пп. «а» п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188, п. 189.1 ст. 189, п.п. «а» п. 198.1, 198.2 ст. 198, абзацам першому - третьому, абзацам першому - другому п. 198.3, п.п. «г» п. 198.5 і абзацу третьому п. 198.6 ст. 198, п.200.4 ст. 200, п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями, оскільки ним:
завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок по декларації за квітень 2023 року на загальну суму ПДВ 94 998,34 грн.;
завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (ряд.21 декларації за квітень 2022 року) на загальну суму ПДВ 745 413,17 грн.;
занижено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (ряд.21 декларації за квітень 2022 року) на загальну суму ПДВ 83750,00 грн.
На підставі зазначеного акту перевірки, Головним управлінням ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення форми «В1» від 11.08.2023 №531118280703, яким визначено, що ТОВ «Агроальянс» порушено п.п. «а» п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, завищено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 11 248 грн., оскільки відсутнє придбання залізничних послуг у зв`язку з їх коригуванням. Період фінансово-господарської діяльності платника податків, при здійсненні якої вчинено ці порушення - квітень 2023 року.
Крім того, даним податковим повідомленням-рішенням ТОВ «Агроальянс» нараховані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1 124,80 грн. (а.с. 13).
Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням форми «В1» від 11.08.2023 № 531118280703, ТОВ «Агроальянс» в порядку ст. ст. 55, 56 Податкового кодексу України була подана скарга до Державної податкової служби України, але рішенням від 04.10.2023 № 29538/6/99-00-06-01-04-06 дана скарга була залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до пп. а п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Підпунктом пп. «а» п. 198.1 ст.198 Податкового Кодексу України визначено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг...».
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Згідно з п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв`язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п. 201.11 ст. 201 Кодексу). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
В акті перевірки податковим органом зазначено, що в Декларації за квітень 2023 року ТОВ «Агроальянс» (Додаток 3 розрахунок суми бюджетного відшкодування), зокрема було заявлено до бюджетного відшкодування суму ПДВ 11248,34 грн. по постачальнику AT "Українська залізниця", філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень " (код ЄДРПОУ 40075815) (а.с. 10 - 11).
Перевіркою встановлено, що в жовтні 2022 року ТОВ «Агроальянс» отримано від AT "Українська залізниця", філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" залізничні послуги на суму 300 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 50 000,00 грн., які включено до складу податкового кредиту в Декларації з ПДВ за жовтень 2022 (рядок 10.1 Декларації (№924575999 від 18.11.2022), Додаток 1 (№ 9245757995 від 18.11.2022) суму ПДВ 50 000,00 грн. відповідно до податкової накладної, складеної та зареєстрованої в ЄРПН постачальником:№1300//596 від 04.10.2022.
До податкової накладної від 04.10.2022 року № 1300//586 було подано розрахунки коригування, якими повністю відкоригована сума ПДВ вищевказаної податкової накладної: від 04.10.2022 року № 1444//586 на суму ПДВ (-) 27217,72 грн.; від 06.10.2022 року № 2745//586 на суму ПДВ (-) 19410,9 грн., від 09.10.2022 року № 4328//586 на суму (-) 3371,38 грн., суми по яким відображені в додатку №1 за жовтень 2022 (№9245757995 від 18.11.2022) в таблиці 2.1 «Відомості про коригування податкового кредиту згідно зі ст.192 розділу V Кодексу».
Таким чином, податковим органом зазначено, що ТОВ «Агроальянс» отримано оплату за залізничні послуги, які були повністю відкориговані, в зв`язку з чим податковим органом зроблено висновок про завищення підприємством рядка 20.2 та 20.2.1 Декларації «Сума від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню.
Натомість в позові позивач зазначає, що протягом жовтня 2022р. за результатами наданих залізничних послуг, АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" виписала ТОВ «Агроальянс» податкові накладні на загальну суму ПДВ 431 666,67 грн., та розрахунки коригування до цих податкових накладних на загальну суму ПДВ - 331 004,25 грн. Відомості про податковий кредит та коригування податкового кредиту відображено у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2022р. у Додатку 1 до цієї податковій декларації. Також у податковій декларації з ПДВ за листопад 2022 року у Додатку 1 до цієї податковій декларації відображено суми розрахунків коригування до податкової накладної жовтня 2022 р. у сумі - 48 209,73 грн.
Так з матеріалів справи суд вбачає, що АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" (код 40075815) протягом жовтня 2022 на адресу позивача виписало наступні податкові накладні та розрахунки коригування до них:
- податкова накладна №1300 від 04.10.2022 р, сума ПДВ +50 000,00грн.; розрахунки коригування до неї: №1444 від 04.10.22 - сума ПДВ -27 217,72 грн., №4328 від 09.10.22 - сума ПДВ -3371,38 грн., №2745 від 06.10.22 - сума ПДВ -19410,90 грн.
- податкова накладна № 2487 від 06.10.2022р. - сума ПДВ +41666,67 грн.; розрахунки коригування до неї: № 2744 від 06.10.22- сума ПДВ - 41666,67 грн.
- податкова накладна № 5849 від 12.10.2022р. - сума ПДВ +50 000,00 грн., розрахунки коригування до неї:№9655 від 18.10.22 - сума ПДВ - 27 910, 05 грн., №11269 від 20.10.22 - сума ПДВ -8875,75 грн. Залишок позитивного значення податкового кредиту складає +13 214,20 грн.
- податкова накладна № 9944 від 19.10.2022р. сума ПДВ +33 333,33 грн., розрахунки коригування до неї: №11268 від 20.10.22р. - сума ПДВ складає -33 333,33 грн.
- податкова накладна №11727 від 21.10.22р.- сума ПДВ + 66 666,67 грн., розрахунки коригування до неї: №12693 від 22.10.22 сума ПДВ -11 757,07 грн., №17122 від 28.10.22 - сума ПДВ -32 658,42 грн. Залишок позитивного значення податкового кредиту складає +22 251,18 грн.
- податкова накладна №13802 від 25.10.2022р. сума ПДВ +100 000,00 грн., розрахунки коригування до неї: №14026 від 25.10.22 - сума ПДВ -14995,40 грн., №15046 від 26.10.22 - сума ПДВ -54156,03 грн., №15840 від 27.10.22 - сума ПДВ -6626,00 грн., №17121 від 28.10.22 сума ПДВ -24222,57 грн.
- податкова накладна № 16256 від 28.10.2022р.-сума ПДВ +23 333,33 грн., розрахунки коригування до неї: №17120 від 28.10.22 сума ПДВ -23 333,33 грн.
- податкова накладна №17877 від 31.10.2022р.- сума ПДВ + 66 666,67 грн., розрахунки коригування до неї: №18841 від 31.10.22-сума ПДВ -1469,63 грн., №1272 від 02.11.22 - сума ПДВ -35344,98 грн., №7320 від 11.11.22 - сума ПДВ -627,28 грн., №9038 від 14.11.22 сума ПДВ -12237,47 грн. Залишок позитивного значення податкового кредиту складає + 16 987,31 грн.
Перелічені податкові накладні та розрахунки коригування до них зареєстровані в ЄРПН, що підтверджується матеріалами справи та не заперечувалося відповідачем (а.с. 20 63, 72 - 85).
Відповідно даних податкових накладних та розрахунків коригувань до них ТОВ «Агроальянс» за результатом господарських операцій з АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" протягом жовтні 2022 має позитивне значення податкового кредиту на суму 52 452,69 грн.
Як стверджує позивач, в декларації з ПДВ за квітень 2023 року ТОВ «Агроальянс» (Додаток 3 таблиця 2 розрахунку суми бюджетного відшкодування), зокрема було заявлено до бюджетного відшкодування суму ПДВ 11248,34 грн. по постачальнику АТ «Укрзалізниця» філія «Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень», яка сформувалася згідно даних не однієї конкретної податкової накладної та розрахунків коригування до цієї податкової накладної, а на підставі даних усіх податкових накладних та розрахунків коригувань до них відповідного періоду (в даному випадку такий період - місяць - жовтень 2022 року).
В акту перевірки суд вбачає, що Головне управління ДПС у Сумській області в акті перевірки відобразило тільки одну податкову накладну від 04.10.2022 року №1300/586 на суму ПДВ 50 000,00 грн., виписану АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" за жовтень 2022 року та три розрахунки коригування до неї: № 1444 від 04.10.22 сума ПДВ - 27 217,72 грн., № 4328 від 09.10.22 сума ПДВ - 3371,38 грн., № 2745 від 06.10.22 сума ПДВ - 19410,90 грн.
Натомість, інші податкові накладні виписані АТ "Укрзалізниця" Філія "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" за жовтень 2022 року та розрахунки коригування до цих податкових накладних, під час перевірки податковим органом не досліджувалися та в акті перевірки не описані.
Суд зазначає, що зі змісту акту перевірки неможливо з`ясувати, яким чином податковий орган встановив, що до сума ПДВ 11248,34, заявлена до бюджетного відшкодування по постачальнику АТ «Укрзалізниця» філія «Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень» сформувалася саме згідно податкової накладної від 04.10.2022 року №1300/586.
З метою з`ясування всіх обставин справи, суд ухвалою від 09.07.2024 зобов`язав відповідача надати додаткові пояснення щодо того, яким чином було встановлено, що сума ПДВ, заявлена до бюджетного відшкодування в розмірі 11 248,34 грн. є сумою саме за податковою накладною від 04.10.2022 року № 1300//586.
Натомість надані відповідачем пояснення дублюють висновки акту перевірки. Також відповідачем зазначено, що на арк.61 акту перевірки наведено дані первинних документів, що підтверджують факт оплати платником товарів/послуг сум зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ за квітень 2023 у розрізі контрагентів (а.с. 193).
Разом з тим, із арк.61 акту перевірки суд вбачає, що на ньому по постачальнику АТ «Укрзалізниця» філія «Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень» описана лише одна податкова накладна від 04.10.2022 року №1300/586 та розрахунки коригування до неї. Акт перевірки не містить данних первинних документів, що підтверджують факт оплати платником товарів/послуг сум зазначених у інших податкових накладних постачальника АТ «Укрзалізниця» філія «Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень» за той же період (а.с. 166).
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Положеннями ст. 72 КАС України закріплено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, тверджень позивача, наведення ним відповідних мотивів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу.
Відтак, оскаржуване рішення прийняте відповідачем необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв`язку із чим, таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи положення вказаних норм, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області суму судового збору в розмірі 2 684,00 грн., сплаченого відповідно до платіжної інструкції від 19.10.2023 року № 1024 (а.с. 94).
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «В1» від 11.08.2023 № 531118280703 Головного управління ДПС у Сумській області, яким встановлено завишення Товариству з обмеженою відповідальністю «Агроальянс» суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 11 248 грн. за квітень 2023 року та застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 1124,80 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроальянс" (вул. Супруна, 3/1, м. Суми, Сумська область,40004, код ЄДРПОУ 30174932) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, 13,м. Суми, Сумська область,40009, код ЄДРПОУ 43995469) суму судового збору в розмірі 2 684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.).
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя В.О. Павлічек
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120488217 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.О. Павлічек
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні