Ухвала
від 22.07.2024 по справі 908/3652/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 27/320/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

22.07.2024 Справа № 908/3652/23

м. Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Дроздової С.С. при секретарі судового засідання Вака В.С., розглянувши заяву Запорізької обласної прокуратури про зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі № 908/3652/23

за позовом: Заступника керівника Запорізької обласної прокуратури в інтересах держави (вул. Дмитра Апухтіна, 29а, м. Запоріжжя, 69005, ідентифікаційний номер юридичної особи 02909973)

до відповідача: Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, ідентифікаційний номер юридичної особи 04053915)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Громадська організація «СВІТАНОК-2022» (вул. Цитрусова, 1, кв. 124, м. Запоріжжя, 69071, ідентифікаційний номер юридичної особи 44905046)

про визнання незаконним та скасування рішення

За участю представників сторін:

прокурора (заявника): Усатенко Д.І., довіреність № 15-205 вк-23 від 27.07.2023

від відповідача: не з`явився

від третьої особи : не з`явився

УСТАНОВИВ:

Запорізька обласна прокуратура звернулася до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 22.04.2024 у справі № 908/3652/23, зазначивши наступне: «Стягнути з Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, ідентифікаційний номер юридичної особи 04053915) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, код ЄДРПОУ 02140892) на користь Запорізької обласної прокуратури (вул. Дмитра Апухтіна, 29а, м. Запоріжжя, 69005, ідентифікаційний номер юридичної особи 02909973, розрахунковий рахунок UA43820172034318000100000271,банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, КЕКВ 2800) кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в суді, в сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.».

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 11.07.2024, вказану вище заяву передано на розгляд судді Господарського суду Запорізької області Дроздовій С.С.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 12.07.2024 заяву суддею Дроздовою С.С. прийнято до розгляду. Засідання суду призначено на 22.07.2024.

Судове засідання 22.07.2024 проводилось за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Відповідно до ст. 222 Господарського процесуального кодексу України, далі ГПК України, суд під час судового розгляду справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку, передбаченому Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів). За заявою будь-кого з учасників справи або за ініціативою суду повне фіксування судового засідання здійснюється за допомогою відеозаписувального технічного засобу (за наявності в суді технічної можливості та за відсутності заперечень з боку будь-кого з учасників судового процесу).

Відводів складу суду, секретарю судового засідання не заявлено.

Права та обов`язки прокурору відомі, роз`яснень не потребують.

Судом з`ясовано у представників сторін про наявність заяв чи клопотань.

Заяв чи клопотань процесуального характеру не заявлено.

22.07.2024 прокурор оголосив заяву про зміну і порядку виконання судового рішення, зазначає, що виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 29.05.2024 у справі № 908/3652/23, в частині стягнення з Запорізької міської ради судового збору у сумі 2684 грн. 00 коп., без зміни способу а порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 22.04.2024 справі № 908/3652/23, шляхом списання грошових коштів, стягнутих з Запорізької міської ради (код ідентифікаційний номер юридичної особи 04053915), з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (ідентифікаційний номер юридичної особи 02140892).

Інші представники сторін в судове засідання 22.07.2024 не зявились, про поважні причини неявки суд не повідомили, про час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином.

Частиною 2 ст. 331 ГПК України передбачено, що заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

Неявка представників Запорізької міської ради та Громадської організації «СВІТАНОК-2022» не перешкоджає вирішенню заяви про зміну способу та порядку виконання рішення Господарського суду Запорізької області у справі № 908/3652/23.

Розглянувши заяву Запорізької обласної прокуратури про зміну способу та порядку виконання судового рішення по справі № 908/3652/23, матеріали заяви та обставини справи суд вважає її обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 22.04.2024 у справі № 908/3652/23 позов Заступника керівника Запорізької обласної прокуратури до Запорізької міської ради задоволено, а саме:

- визнано незаконним та скасовано рішення Запорізької міської ради від 27.04.2023 № 133 «Про передачу в оренду без проведення аукціону комунального майна Запорізької міської територіальної громади на вул. Гоголя, 145 та встановлення річної орендної плати за користування таким майном Громадській організації «СВІТАНОК-2022»;

- стягнуто з Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, ідентифікаційний номер юридичної особи 04053915) на користь Запорізької обласної прокуратури (вул. Дмитра Апухтіна, 29а, м. Запоріжжя, 69005, ідентифікаційний номер юридичної особи 02909973, розрахунковий рахунок UA43820172034318000100000271, відкритий у Державній казначейській службі України, м. Київ, МФО 820172, отримувач: Запорізька обласна прокуратура, ЄДРПОУ 02909973, код класифікації видатків бюджету - 2800) кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в суді, в сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.

29.05.2024 на виконання зазначеного рішення суду видано відповідний наказ.

Заявник в своїй заяві посилається на те, що механізм виконання рішень про стягнення коштів боржників, що обслуговуються в органах Державної казначейської служби України, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, відповідно до якого стягувані, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Державної казначейської служби України, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи. Виконання виконавчого документу про стягнення коштів з Запорізької міської ради є неможливим, оскільки вказана установа не є розпорядником бюджетних коштів, не має фінансових ресурсів та не має відкритих рахунків в органах Державної казначейської служби України.

Згідно з відомостями, наявними в Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, на обслуговуванні в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області знаходиться - Виконавчий комітет Запорізької міської ради (ідентифікаційний номер юридичної особи 02140892), який згідно з частиною 1 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування» є виконавчим органом Запорізької міської ради.

Частинами 1, 2 статті 11 та частиною 8 статті 51 Закону України Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлено, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети, які є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.

Відповідно до статті 28 Закону України Закону України «Про місцеве самоврядування» до відання виконавчих органів міських рад належить власні повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Виконавчий комітет Запорізької міської ради здійснює фінансування видатків з місцевого бюджету, у зв`язку з чим стягнення за наказом у справі № 908/3652/23 повинно здійснюватись з Запорізької міської ради шляхом списання коштів з відповідного рахунку виконавчого органу - Виконавчого комітету Запорізької міської ради (ідентифікаційний номер юридичної особи 02140892), що є окремою юридичною особою.

Статтею 124 Конституції України передбачено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України і виконуються в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Статтею 326 ГПК України встановлено, що рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода па обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Згідно зі статтею 327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Статтею 331 ГПК України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю, приватному виконавцю.

З наведеної норми слідує, що підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленим.

Слід відмітити, що Господарський процесуальний кодекс України не визначає переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи ускладнюють його виконання. Тому господарський суд оцінює докази, що підтверджують зазначені у заяві обставини щодо неможливості чи утруднення виконання рішення. В силу статті 74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок подання відповідних доказів покладається на заявника.

Приписами п. 7.1.3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» роз`яснено, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Відповідно до п. 2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, рішення про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України, у тому числі при звільненні з такої посади, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статей 75, 76 Бюджетного кодексу України складення проекту місцевого бюджету, його попереднє схвалення належить до повноважень виконавчих органів місцевої ради та місцевих фінансових органів .

Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» розгляд та затвердження місцевого бюджету відноситься законодавством до виключної компетенції місцевих рад .

Статтями 1, 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Статтею 22 Бюджетного кодексу України визначено, що до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Отже, Запорізька міська рада затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, але безпосередньо фінансових ресурсів не має.

Фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються за виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування (розпорядники, головні розпорядники).

Відповідно до інформації, наявної в Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, на обслуговуванні в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області знаходиться - Виконавчий комітет Запорізької міської ради (ідентифікаційний номер юридичної особи 02140892), який згідно з частиною 1 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування» є виконавчим органом Запорізької міської ради.

Відсутність відкритих рахунків у Запорізької міської ради не може звільнити орган місцевого самоврядування від необхідності виконання судового рішення. В свою чергу, інший висновок дозволить органу місцевого самоврядування використовувати такий підхід, щоб уникати виконання судового рішення, одночасно таке виконання було і залишається обов`язком вказаного органу, незалежно від того, який конкретно орган відповідає за виконання цієї функції у будь-який момент часу.

Згідно з частинами 1, 2 статті 11 та частиною 8 статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування» виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети, які є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.

Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування» до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Статтею 19 Конституції України унормовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів боржників, що обслуговуються в органах Державної казначейської служби України, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, далі Порядок № 845, відповідно до якого стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Державної казначейської служби України, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Згідно із пунктами 1, 3, 4 вказаного Порядку № 845, цей Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення (п. 1). Рішення (п. 3) про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій). Органи Казначейства (п. 4) … вживають заходів до виконання виконавчих документів…

Відповідно до ч. 1 ст. 18 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Наявні матеріали справи свідчать, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, на обслуговуванні в Управлінні державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області знаходиться виконавчий комітет Запорізької міської ради (ідентифікаційний номер юридичної особи У 02140892), який згідно із ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є виконавчим органом Запорізької міської ради.

Таким чином, враховуючи положення Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», судом встановлено, що Виконавчий комітет Запорізької міської ради здійснює фінансування видатків місцевого бюджету, у зв`язку з чим стягнення за наказом суду у справі № 908/3652/23 повинно здійснюватись із Запорізької міської ради шляхом списання з відповідного рахунку виконавчого органу Виконавчого комітету Запорізької міської ради, що є окремою юридичною особою, оскільки виконання судового рішення у даній справі щодо стягнення з Запорізької міської ради (органу місцевого самоврядування) є неможливим, так як відповідач не є розпорядником бюджетних коштів та не обслуговується в Державній казначейській службі України.

За таких обставин, заява Запорізької обласної прокуратури про зміну способу та порядку виконання судових рішень у справі № 908/3652/23 підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 232, 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Заяву Запорізької обласної прокуратури про зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі № 908/3652/23 задовольнити.

2. Змінити спосіб і порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 22.04.2024 у справі № 908/3652/23, зазначивши наступне: «Стягнути з Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, ідентифікаційний номер юридичної особи 04053915) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, ідентифікаційний номер юридичної особи 02140892) на користь Запорізької обласної прокуратури (вул. Дмитра Апухтіна, 29а, м. Запоріжжя, 69005, ідентифікаційний номер юридичної особи 02909973, розрахунковий рахунок UA43820172034318000100000271,банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, КЕКВ 2800) кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в суді, в сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.».

3. Копію даної ухвали направити сторонам у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення 22.07.2024 та відповідно до підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI «Перехідні положення» ГПК України може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня набрання нею законної сили.

Повний текст ухвали складено та підписано 26.07.2024.

Повний текст ухвали розміщено в Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою у мережі Інтернет за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua.

Суддя С.С. Дроздова

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення22.07.2024
Оприлюднено29.07.2024
Номер документу120625140
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —908/3652/23

Ухвала від 22.07.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 12.07.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Судовий наказ від 29.05.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Рішення від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 26.03.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 13.03.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 12.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 17.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні