Рішення
від 26.07.2024 по справі 910/3785/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

26.07.2024Справа № 910/3785/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комерцбудпласт"

до Державного підприємства "Гарантований покупець"

про стягнення 915 594,87 грн.

Суддя: Людмила ШКУРДОВА.

Представники: без виклику представників сторін.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду міста Києва Товариство з обмеженою відповідальністю "Комерцбудпласт" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом Державного підприємства "Гарантований покупець" про стягнення 932 763,77 грн за додатковою угодою №390/1 від 03.07.2019 до Договору купівлі-продажу електроенергії № 13359/07 від 27.04.2017, що складається з основного боргу у розмірі 741 407,88 грн, пені у розмірі 69 717,52 грн, інфляційних втрат у розмірі 65 654,49 грн та 3% річних у розмірі 38 814,98 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.04.2024 у справі №910/3785/24 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Із поданого відповідачем відзиву вбачається, що сторона заперечує щодо задоволення позову та зазначає, що розрахунки з позивачем здійснюються виключно у відповідності до вимог Наказів № 140 та № 206, а відтак вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

27 квітня 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Комерцбудпласт» (надалі - Позивач) та Державним підприємством «Енергоринок» укладено договір купівлі-продажу електроенергії № 13359/07 (надалі - Договір). 03 липня 2019 року між позивачем та Державним підприємством «Енергоринок» за участі Державного підприємства «Гарантований покупець» (надалі - Відповідач) укладено додаткову угоду № 390/01 до Договору, якою змінено сторону договору з Державного підприємства «Енергоринок» на відповідача, а також викладено Договір у новій редакції.

Відповідно до пункту 1.1. якого визначено, що за цим договором продавець за "зеленим" тарифом зобов`язується продавати, а гарантований покупець зобов`язується купувати всю відпущену електричну енергію, вироблену продавцем за "зеленим" тарифом, та здійснювати її оплату відповідно до умов цього договору та законодавства України, у тому числі, відповідно до Порядку купівлі електричної енергії за "зеленим" тарифом, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі також - НКРЕКП) від 26.04.2019 № 641 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 2.1. Договору сторони визнають свої зобов`язання згідно з законом України "Про ринок електричної енергії", Порядком, Правилами ринку, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 та керуються їх положеннями та положеннями законодавства України при виконанні цього Договору.

Пунктом 2.3. Договору визначено, що продавець за "зеленим" тарифом зобов`язується продавати, а гарантований покупець зобов`язується купувати всю відпущену електричну енергію в точках комерційного обліку електричної енергії генеруючих одиниць продавця за "зеленим" тарифом за встановленим йому "зеленим" тарифом з урахуванням надбавки до тарифу.

За умовою пункту 2.5. Договору вартість електричної енергії, купленої гарантованим покупцем у продавця за "зеленим" тарифом у розрахунковому місяці, визначається відповідно до глави 10 Порядку на підставі тарифів, встановлених НКРЕКП для кожної генеруючої одиниці за "зеленим тарифом".

Обсяг фактично проданої та купленої електричної енергії визначається відповідно до положень глави 8 Порядку або глави 5 Порядку продажу електричної енергії споживачам на підставі даних обліку, наданих гарантованому покупцю адміністратором комерційного обліку відповідно до глави 7 Порядку (пункт 3.1 Договору).

За правилами пунктів 3.2 та 3.3 Договору розрахунок за куплену гарантованим покупцем електроенергію здійснюється грошовими коштами, що перераховуються на поточний рахунок виробника за "зеленим" тарифом, з урахуванням ПДВ.

Оплата товарної продукції (електричної енергії), купленої гарантованим покупцем у продавців за "зеленим" тарифом у розрахунковому місяці, та формування актів купівлі-продажу електричної енергії та актів купівлі-продажу відшкодування частки вартості врегулювання небалансу електричної енергії здійснюються відповідно до положень глави 10 Порядку.

Пунктом 4.5 Договору встановлено обов`язок Відповідача купувати у продавця за "зеленим" тарифом вироблену електричну енергію, за винятком обсягів електричної енергії, необхідних для власних потреб та у повному обсязі здійснювати своєчасні розрахунки за куплену у продавця за "зеленим" тарифом електричну енергію.

Пунктом 10.1 Порядку купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі- НКРЕКП) від 26.04.2019 № 641 (далі- Порядок №641) встановлено, що до 15 числа (включно) розрахункового місяця гарантований покупець здійснює оплату платежу продавцям із забезпеченням їм пропорційної оплати відповідно до оперативних даних щодо обсягу товарної продукції, наданої адміністратором комерційного обліку (АКО), підписаної кваліфікованим електронним підписом (КЕП), за перші 10 днів розрахункового місяця, що визначається відповідно до обсягів відпуску електричної енергії генеруючими одиницями продавця, що визначені відповідно до пунктів 8.7 та 8.8 глави 8 цього Порядку, з урахуванням авансових платежів та заборгованості продавця перед гарантованим покупцем за спожиту електричну енергію.

До 25 числа (включно) розрахункового місяця гарантований покупець здійснює оплату платежу продавцю із забезпеченням йому пропорційної оплати відповідно до оперативних даних щодо обсягу товарної продукції, наданої АКО, підписаної КЕП, за перші 20 днів розрахункового місяця, що визначається відповідно до обсягів відпуску електричної енергії генеруючими одиницями продавця, що визначені відповідно до пунктів 8.7 та 8.8 глави 8 цього Порядку, з урахуванням авансових платежів та заборгованості продавця перед гарантованим покупцем за спожиту електричну енергію.

Пунктом 10.3 Порядку закріплено, що після отримання від гарантованого покупця на електронну адресу акта купівлі-продажу продавець надає у триденний строк з дати отримання актів купівлі-продажу гарантованому покупцю два примірники акта купівлі-продажу, підписані зі своєї сторони.

Гарантований покупець у п`ятиденний строк з дати отримання актів купівлі-продажу підписує їх зі своєї сторони та надсилає продавцю один примірник поштою.

У разі наявності у продавця зауважень до акта купівлі-продажу, наданого гарантованим покупцем, продавець письмово повідомляє про це гарантованого покупця.

За наявності зауважень до акта купівлі-продажу та/або ненадання продавцем акта купівлі-продажу, підписаного зі своєї сторони, остаточний розрахунок за відпущену продавцем електричну енергію здійснюється в розмірі, визначеному в наданому гарантованим покупцем акті купівлі-продажу, з подальшим коригуванням сплачених коштів після врегулювання розбіжностей.

Відповідно до пункту 10.4 Порядку після отримання від продавця акта купівлі-продажу протягом трьох робочих днів з дати оприлюднення рішення Регулятора щодо затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел, наданої гарантованим покупцем у розрахунковому місяці, гарантований покупець здійснює остаточний розрахунок з продавцем із забезпеченням йому 100 % оплати відпущеної електричної енергії попереднього розрахункового періоду (місяця) з урахуванням авансових платежів.

Згідно доводів позивача, відповідачем порушено термін оплати за куплену електричну енергію за жовтень 2021 та за лютий 2022.

На виконання умов Договору: - позивачем протягом жовтня 2021 року продано Відповідачу електричну енергію на загальну суму 5 246 466,61 грн, що підтверджується актом купівлі-продажу електроенергії за жовтень 2021 року, підписаним 31 жовтня 2021 року Позивачем та Відповідачем; - Позивачем протягом лютого 2022 року продано Відповідачу електричну енергію на загальну суму 3 288 221,82 грн, що підтверджується актом купівлі-продажу електроенергії за лютий 2022 року, підписаним 28 лютого 2022 року Позивачем та Відповідачем .

Таким чином, позивач продав відповідачу: - у жовтні 2021 року електроенергію на загальну суму 5 246 466,61 грн, а Відповідач, в свою чергу, здійснив оплату на загальну суму 4 736 410,01 грн, залишок неоплаченої відповідачем суми становить 492 901,43 грн = 5 246 466,61 грн (вартість поставленої електроенергії) - 4 753 565,18 грн (оплати); - у лютому 2022 року електроенергію на загальну суму 3 288 208,09 грн, а відповідач, в свою чергу, здійснив оплату на загальну суму 3 039 701,64 грн, залишок неоплаченої відповідачем суми, з урахуванням суми коригування, що здійснено позивачем та відповідачем 31.05.2023 на підставі інформації отриманої від НЕК «Укренерго» за лютий 2022 року, становить 248 506,45 грн = 3 288 221,82 грн (вартість поставленої електроенергії) - 3 039 701,64 грн (оплати) - 13,73 грн (сума коригування).

Суд вказує, що відповідачем не заперечуються факт існування заборгованості за Договором за спірний період та суми сплачених коштів за договором, однак заперечуються обставини прострочення строків з її оплати, настання такого обов`язку в цілому, а також підстави та порядок нарахування позивачем 3 % річних та інфляційних втрат,пені.

Заперечення відповідача обґрунтовуються наступним:

- наявність наказів Міністерства енергетики України № 140 від 28.03.2022 та № 206 від 15.06.2022;

- законодавче обмеження щодо нарахування пені під час дії воєнного стану.

Так, згідно доводів відповідача, Наказом № 140 та № 206 зобов`язано ДП "Гарантований покупець" з дати набрання ним чинності на період дії воєнного стану України з коштів, що наявні на поточному рахунку забезпечити перерахування коштів на сплату платежів за придбану електричну енергію, вироблену з альтернативних джерел енергії, в межах 15 % та 18 % від середньозваженого розміру "зеленого" тарифу за 2021 рік (у випадку Позивача - виробника електричної енергії з енергії сонячного випромінювання) із дотриманням Порядку.

Відтак, відповідач зазначає, що всі його розрахунки здійснюються у відповідності до зазначених вище наказів, а тому згідно доводів відповідача позивачем не доведено порушення порядку розрахунків та строків оплати електричної енергії.

Відповідачем також звертається увага суду на те, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.12.2022 у справі № 640/10894/22, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2023, судом відмовлено у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування Наказу № 206, на період дії воєнного стану існує законодавче обмеження щодо нарахування пені.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України "Про ринок електричної енергії" (на момент виникнення спірних правовідносин) учасники ринку електричної енергії провадять свою діяльність на ринку електричної енергії на договірних засадах. Для забезпечення функціонування ринку електричної енергії укладається, зокрема, двосторонній договір купівлі-продажу електричної енергії (двосторонній договір).

Двосторонній договір - договір купівлі-продажу електричної енергії, укладений між двома учасниками ринку поза організованими сегментами ринку, крім договору постачання електричної енергії споживачу (пункт 17 частини 1 статті 1 Закону України "Про ринок електричної енергії).

Згідно з частиною 1 статті 66 Закону України "Про ринок електричної енергії" купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами здійснюють виробники, електропостачальники, оператор системи передачі, оператори систем розподілу, трейдери, гарантований покупець та споживачі.

Відповідно до частини першої статті 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться (стаття 193 ГК України).

Зазначене також кореспондується з нормами статей 525 та 526 ЦК України.

Стаття 629 ЦК України передбачає, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

В силу частини 3 статті 65 Закону України "Про ринок електричної енергії" договір купівлі-продажу електричної енергії за "зеленим" тарифом є обов`язковим до укладення між виробником, якому встановлено "зелений" тариф, та гарантованим покупцем і має відповідати типовому договору купівлі-продажу електричної енергії за "зеленим" тарифом, затвердженим Регулятором.

Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 30 Закону України "Про ринок електричної енергії" Виробник має право на своєчасне та у повному обсязі отримання коштів за продану електричну енергію відповідно до укладених договорів на ринку електричної енергії та за допоміжні послуги.

Згідно з пунктом 8 частини 9 статті 65 Закону України "Про ринок електричної енергії" Підприємство зобов`язане сплачувати своєчасно та повному обсязі за електричну енергію, куплену у виробників, яким встановлено "зелений" тариф, а також у виробників, які за результатами аукціону набули право на підтримку.

Згідно з частиною 1 статті 693 ЦК України якщо договором встановлений обов`язок покупця частково або повністю оплатити товар до його передання продавцем (попередня оплата), покупець повинен здійснити оплату в строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо такий строк не встановлений договором, - у строк, визначений відповідно до статті 530 цього Кодексу. У разі невиконання покупцем обов`язку щодо попередньої оплати товару застосовуються положення статті 538 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 65 Закону України "Про ринок електричної енергії" встановлено, що гарантований покупець зобов`язаний купувати у суб`єктів господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, або у суб`єктів господарювання, які за результатами аукціону набули право на підтримку, всю відпущену електричну енергію, вироблену на об`єктах електроенергетики з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), за встановленим їм "зеленим" тарифом, аукціонною ціною з урахуванням надбавки до нього/неї протягом всього строку застосування "зеленого" тарифу або строку дії підтримки, якщо такі суб`єкти господарювання входять до складу балансуючої групи гарантованого покупця. При цьому у кожному розрахунковому періоді (місяці) обсяг відпуску електричної енергії, виробленої на об`єкті електроенергетики з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), визначається за вирахуванням обсягу витрат електричної енергії на власні потреби в електричній енергії відповідного об`єкта електроенергетики згідно з показниками приладів обліку на власні потреби.

За змістом частин 4-5 статті 65 Закону України "Про ринок електричної енергії" гарантований покупець зобов`язаний купувати весь обсяг електричної енергії, відпущеної виробниками, які за результатами аукціону набули право на підтримку, за аукціонною ціною з урахуванням надбавки до неї протягом всього строку надання підтримки, якщо такі виробники входять до складу балансуючої групи гарантованого покупця.

Обсяг відпущеної такими виробниками електричної енергії у кожному розрахунковому періоді (місяці) визначається за вирахуванням обсягу витрат електричної енергії на власні потреби в електричній енергії відповідного об`єкта електроенергетики згідно з показниками приладів обліку на власні потреби.

Купівля-продаж такої електричної енергії здійснюється на підставі договору купівлі-продажу електричної енергії між гарантованим покупцем та суб`єктом господарювання, який за результатами аукціону набув право на підтримку, що укладається відповідно до частини п`ятої статті 71 цього Закону.

Гарантований покупець здійснює оплату електричної енергії, купленої за "зеленим" тарифом та за аукціонною ціною, за фактичний обсяг відпущеної електричної енергії на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії (а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), на підставі даних комерційного обліку, отриманих від адміністратора комерційного обліку, у порядку та строки, визначені відповідними договорами.

З огляду на встановлені судом вище обставини та враховуючи підписані сторонами Акти приймання-передачі електричної енергії за спірний період, суд дійшов висновку, що Відповідачем порушено строки оплати визначені Договором чим допущено прострочення виконання грошового зобов`язання, у зв`язку з чим Позивачем правомірно заявлена до стягнення заборгованість за Договором за поставлену електричну енергію, яка підлягає задоволенню в розмірі 741407,88 грн.

Крім того, суд вважає безпідставними посилання Відповідача на Накази № 140 та № 206, оскільки останні закріплюють забезпечення Виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії з альтернативних джерел мінімальною оплатою, встановленою Міністерством енергетики України) вартості переданої ДП "Гарантований покупець" електричної енергії, однак не звільняють Відповідача від обов`язку повного розрахунку.

Відтак, вказані вище накази не є підставою для відповідача не виконувати грошове зобов`язання, передбачене умовами Договору.

При цьому в рішенні Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.12.2022 у справі № 640/10894/22, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2023 та на яке звертав увагу суду Відповідач, зазначено, що на переконання суду Наказ № 206 виданий для стабілізації ситуації в енергетичному секторі країни в період дії воєнного стану та з метою збереження можливості для всіх без винятку генерацій здійснювати виробництво електричної енергії з альтернативних джерел в умовах значного дефіциту коштів на ринку електричної енергії, а твердження позивача про те, що оскаржуваний наказ містить пряму дискримінацію як відносно інших учасників ринку електричної енергії (атомна енергетика), яким не врегульовано порядок та рівень оплати, так і до учасників всередині групи (наприклад, виробників електричної енергії з енергії вітру) є помилковим.

Зазначеним вище також підтверджуються доводи щодо безпідставності заперечень Відповідача стосовно неможливості оплати вартості електричної енергії за межами розмірів, встановлених Наказами № 140 та № 206.( аналогічна правова позиція викладена у постанові об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 21.06.2024 у справі № 910/4439/23).

Так, відповідно до статті 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Частиною 1 статті 614 ЦК України визначено, що особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов`язання. При цьому відсутність своєї вини відповідно до ч. 2 ст. 614 Цивільного кодексу України доводить особа, яка порушила зобов`язання.

Відповідно до частини 2 статті 625 ЦК України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

У відповідності до встановленого пунктом 10.4. Порядку строку остаточного розрахунку за прийняту електричну енергії судом встановлено, що постанова НКРЕКП від 09.09.2022 № 1117 (про затвердження розміру вартості виробництва електричної енергії у жовтні 2021 року та у лютому - червні 2022 року) оприлюднена 12.09.2022, а отже про строчка має місце з 16.09.2022.

Судом з врахуванням кінцевого строку оплати , здійснено перерахунок інфляційних втрат і 3% річних,згідно якого втрати від інфляції склали- 37 660,57 грн , 3% річних за період з 16.09.2022 по 26.03.2024 -26 664,68 грн , нарахування яких згідно вимоги позивача має здійснюватися органом, що здійснюватиме примусове виконання рішення суду до моменту погашення боргу відповідачем.

Щодо нарахування пені суд зазначає наступне : 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 було введено воєнний стан в України, який і надалі триває.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі - Закон про НКРЕКП), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП, Регулятор), є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що утворений Кабінетом Міністрів України. Регулятор є колегіальним органом, що здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Згідно п.1 ч. 2 ст. 17 Закону про НКРЕКП , Регулятор має право приймати рішення з питань, що належать до його компетенції, які є обов`язковими до виконання.

НКРЕКП прийнято Постанову «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії на період дії в Україні воєнного стану» від 25.02.2022 № 332. 26.04.2022 Постанову НКРЕКП доповнено п. 16, згідно з яким передбачено зупинення нарахування та стягнення штрафних санкцій, передбачених договорами, що укладені відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», між учасниками ринку електричної енергії, на період воєнного стану.

При цьому, повноваження НКРЕКП визначені законом про НКРЕКП, п.1 ч.2 ст.17 якого установлено, що регулятор має право приймати рішення з питань, що належать до його компетенції, які є обов`язковими до виконання.

Як визначено п.1 ч.І ст.2 Закону про НКРЕКП, регулятор, яким є НКРЕКП, здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема у сфері енергетики: діяльності з виробництва, передачі, розподілу, постачання електричної енергії, зберігання енергії; діяльності з організації купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, забезпечення купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом, рейдерської діяльності тощо.

Відповідно до ч.І ст.З Закону про НКРЕКП, регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб' єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

Слід зазначити, що згаданою постановою регулятор надав настанову щодо зупинення нарахування та стягнення штрафних санкцій, передбачених відповідними договорами, для всіх учасників ринку електричної енергії, у т.ч. для відповідача та позивача, чим досягається баланс інтересів всіх учасників ринку у період оголошення воєнного стану для запобігання негативним наслідкам у відповідній сфері.

Так, спірні господарські правовідносини склалися відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», у зв`язку з чим вказана постанова НКРЕКП підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

Згідно з розрахунком пені позивача вона розрахована за період дії воєнного стану , а отже задоволенню не підлягає.

Частинами 1-2 статті 74 ГПК України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на не вчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину не вчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Відповідно до статті 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до частин 1-3 статті 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Статтею 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Підсумовуючи встановлене вище судом, за сукупності наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку, що відповідачем порушено умови договору в частині здійснення оплати за поставлену електричну енергію, у зв`язку з чим вимоги позивача є правомірними, а позов підлягає частковому задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до статті 129 ГПК України покладаються на сторін пропорційно задоволеним позовним вимогам.

Kеруючись статтею 74, статтями 76-79, статтею 86, 123, 129, статтями 236-238, статтями 240 та 241 ГПК України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Стягнути з Державного підприємства "Гарантований покупець" (01032, м. Київ, вул. Симона Петлюри, буд. 27, код ЄРДПОУ 43068454) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Комерцбудпласт" (03115, м. Київ, проспект Берестейський 121-В, офіс 106, код ЄРДПОУ 40049628) 758 576,78 грн ( сімсот п`ятдесят вісім тисяч п`ятсот сімдесят шість) грн 78 коп. - основний борг, 26 664,68 грн ( двадцять шість тисяч шістсот шістдесят чотири) грн 68 коп - 3% річних, 37 660,57 грн (тридцять сім тисяч шістсот шістдесят) грн 57 коп. - інфляційні втрати , 12 343,53 грн (дванадцять тисяч триста сорок три) грн 53 коп. - судовий збір.

3. Зобов`язати орган (особу), що здійснюватиме примусове виконання рішення нарахувати 3% річних за формулою: сума 3% річних = С х 3 х Д : 365:100, де С - сума заборгованості, Д - кількість днів прострочення, з 27.03.2024 до моменту виконання рішення.

4. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

5. В задоволенні іншої частини позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили через 20 днів з моменту виготовлення повного тексту рішення в разі не оскарження його в установленому порядку. Рішення може бути оскаржене в 20-денний строк до Північного апеляційного господарського суду.

Суддя Людмила ШКУРДОВА

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.07.2024
Оприлюднено29.07.2024
Номер документу120625332
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —910/3785/24

Ухвала від 21.11.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Ухвала від 26.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Рішення від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 28.08.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Ухвала від 20.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 20.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Рішення від 26.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні