У Х В А Л А
Справа №2-а-9863/11
Провадження №6-а/377/11/23
31 липня 2024 року Славутицький міський суд Київської області у складі головуючого - судді Малишенко Т.О., за участі секретаря судового засідання Маряхіної І.В., сторони у судове засідання не з`явились, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду звіт Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, про виконання рішення суду у справі за заявою ОСОБА_1 про встановлення судового контролю у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Славутичі Київської області, правонаступником якого є Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області - про стягнення та виплату щомісячної доплати як непрацюючому пенсіонеру, який проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю,-
У С Т А Н О В И Л А:
05жовтня 2023року ОСОБА_1 ,звернувся досуду іззаявою,в порядку статті 382 КАС України, в якій просить встановити судовий контроль за виконанням судового рішення постанови Славутицького міського суду Київської області у справі №2-а-9863/11 від 12 грудня 2011 року та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області подати у встановлений судом строк звіт про виконання вказаного судового рішення.
Заява мотивована тим, що постановою Славутицького міського суду Київської області від 12 грудня 2011 року по адміністративній справі №9863/11 зобов`язано Управління Пенсійного фонду України в м. Славутичі Київської області з 05.05.2011 року підвищити пенсію ОСОБА_1 на одну мінімальну заробітну плату, встановлену законом, відповідно до ч.2 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 №796-ХІІ та виплачувати в обрахованому розмірі, з урахуванням фактично проведених виплат.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2013 року вказана постанова суду першої інстанції залишена без змін.
02 червня 2023 року ухвалою Славутицького міського суду Київської області у справі №2-а-9863/11, яка набрала законної сили, замінено сторону боржника з Управління Пенсійного фонду України в м. Славутичі Київської області на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області.
В липні 2023 року ОСОБА_1 , звернувся до ГУ ПФУ у Київській області з приводу виконання судового рішення у справі №2-а-9863/11 на його користь в повному обсязі. Відповідачем вказане судове рішення в повному обсязі не виконано, що підтверджується листом від 01 серпня 2023 року №571-20765/С-02/8-1000/23. Боржник у даному листі чітко вказує, що рішення суду виконане тільки в частині за період з 05.05.2011 по 22.07.2011, при цьому за період з 23.07.2011 по сьогоднішній день судове рішення залишається без виконання.
Через невиконання рішення суду у повному обсязі ОСОБА_1 , просить суд встановити судовий контроль за виконанням судового рішення та зобов`язати відповідача подати відповідний звіт про виконання судового рішення у справі № 2-а-9863/11.
Ухвалою судді від 11.10.2023 року призначено заяву до розгляду в порядку письмового провадження, запропоновано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Київській області до 17.10.2023 року подати до суду письмові пояснення.
До суду 18.10.2023 року електронною поштою з Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області надійшов звіт про виконання рішення Славутицького міського суду Київської області від 12.12.2011 року у справі №2-а-9863/11, який надійшов поштою 26.10.2023 року з доказами направлення заявнику. Зі змісту заяви вбачається, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні у Київській області та отримуєте пенсію по інвалідності в розмірі відшкодування фактичних збитків відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
02.11.2023 від ОСОБА_1 до суду надійшла заява про невідповідність звіту ГУ ПФУ у Київській області.
Ухвалою суду від 27.11.2023 року заяву ОСОБА_1 задоволено. Встановлено судовий контроль за виконанням постанови .
До суду 28.12.2023 року з Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області надійшов звіт про виконання рішення Славутицького міського суду Київської області від 12.12.2011 року у справі №2-а-9863/11.
08.01.2024 від ОСОБА_1 , до суду надійшла заява про невідповідність звіту ГУ ПФУ у Київській області.
Ухвалою суду від 10.01.2024 року відмовлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Київській області у прийнятті звіту.
Постановою Шостого Апеляційного Адміністративного суду від 19.03.2024 року апеляційна скарга ГУ ПФУ у Київській області залишена без задоволення, ухвала від 10.01.2024 року залишено без змін.
18.04.2024 року через систему «Електронний суд» від ГУ ПФУ у Київській області надійшли доповнення до звіту про виконання рішення Славутицького міського суду Київської області від 12.12.2011 року у справі №2-а-9863/11.
21.06.2024 року від ОСОБА_1 до суду надійшла заява щодо вжиття заходів щодо усунення причин порушення.
12.07.2024 року ОСОБА_1 отримав у суді доповнення до звіту про виконання рішення Славутицького міського суду Київської області від 12.12.2011 року у справі №2-а-9863/11.
В призначене судове засідання 31.07.2024 року сторони не прибули.
ОСОБА_1 про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджено особистим підписом.
ГУ ПФУ у Київській області про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджено довідкою про доставку в особистий кабінет «Електронного суду».
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису, відповідно до ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснювалося.
З матеріалівсправи встановлено, що Постановою Славутицького міського суду Київської області від 12 грудня 2011 року по адміністративній справі №9863/11 зобов`язано Управління Пенсійного фонду України в м. Славутичі Київської області з 05.05.2011 року підвищити пенсію ОСОБА_1 на одну мінімальну заробітну плату, встановлену законом, відповідно до ч.2 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 № 796-ХІІ та виплачувати в обрахованому розмірі, з урахуванням фактично проведених виплат.
12.03.2012 Славутицьким міським судом Київської області видано ОСОБА_2 виконавчий лист по справі №2-а-9863/2011, яким зобов`язано Управління Пенсійного фонду України в м.Славутичі Київської області здійснити дії, викладені у резолютивній частині постанови суду.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2013 року вказана постанова суду першої інстанції залишена без змін.
Відповідно до постанови КабінетуМіністрів Українивід 22серпня 2018року №628«Деякі питанняфункціонування органівПенсійного фондуУкраїни» реорганізовано деякі територіальні органи Пенсійного фонду України, а саме, відповідно до вищевказаної постанови Управління Пенсійного Фонду України в м.Славутичі Київської області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області. Рішення про припинення внесено до реєстру 23.07.2019.
02 червня 2023 року ухвалою Славутицького міського суду Київської області у справі №2-а-9863/11, яка набрала законної сили, замінено сторону боржника з Управління Пенсійного фонду України в м. Славутичі Київської області на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області
19 липня 2023 року ОСОБА_1 , звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області із заявою щодо виконання судового рішення у справі №2-а-9863/11 в повному обсязі.
01 серпня 2023 року ОСОБА_1 , Головним управлінням Пенсійного фонду України в Київській області надано відповідь на його звернення №571-20765/С-02/8-1000/23, з якого вбачається, що перерахунок пенсії на виконання судового рішення у справі №2-а-9863/11/1023 здійснено. Кошти на виконання рішення суду за період з 05.05.2011 по 22.07.2011 нараховано в сумі 2464,00 гривень. Порядок визначення механізму обліку виконавчих документів та судових рішень затверджено постановою КМУ від 03.09.2014 №440 «Про затвердження Порядку погашення заборгованості за рішенням суду, виконання яких гарантується державою», відповідно до якого погашення заборгованості належить до компетенції органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Повідомлення про внесення рішення до Реєстру рішень, виконання яких гарантується державою, Управлінням державної виконавчої служби про здійснення нарахування на виконання рішення Славутицького міського суду Київської області по справі №2-а-9863/11 до ГУ ПФУ в Київській області не надходило.
Розглянувши звіт про виконання судового рішення з доповненнями, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд зазначає наступне.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання постанови суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штраф у розмірі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Системний аналіз викладених правових норм дозволяє стверджувати, що подання суду звіту про виконання судового рішення та доказів, які це підтверджують, є підставою для прийняття відповідного звіту.
Звітом Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області підтверджено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні у Київській області та отримуєте пенсію по інвалідності в розмірі відшкодування фактичних збитків відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідокЧорнобильської катастрофи».
Перерахунок пенсії ОСОБА_1 , згідно рішення суду по справі № 2-а-9863/11/1023 від 12.12.2011, яким зобов`язано управління Пенсійного Фонду України в м. Славутичі Київської області з 05.05.2011 підвищити пенсію ОСОБА_1 на одну мінімальну заробітну плату, встановлену законом, відповідно до ч.2 ст. 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та виплачувати в обрахованому розмірі з урахуванням фактично проведених виплат, було проведено після надходження до управління постанови державного виконавця про відкриття виконавчого провадження від 21.03.2012 для виконання, винесену на підставі Виконавчого листа № 2-а-9863/11/1023 від 12.03.2012, що видав Славутицький міський суд Київської області (вх. №1072/4 від 11.04.2012).
Сума коштів, нарахованих на виконання постанови по справі № 2-а-9863/11 за період з 05.05.211 по 22.07.2011 становить 2464,00 грн. Виплата заборгованості не проводилася в зв`язку з відсутністю відповідного фінансування. Відповідно до частин першої та другої статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України.
Кошти на виплату пенсій громадянам були закладені до державного бюджету відповідно до Постанови № 745 від 06.07.2011р. Тобто визначення порядку та розмірів виплат зазначеним категоріям громадян делеговано Кабінету Міністрів України.
Згідно п.1 Постанови №745 особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи,що належать до категорії 3, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до Закону №796-ХІІ виплачується у розмірі 10% прожиткового мінімуму, встановленого законом для осіб, які втратили працездатність.
Рішенням Конституційного Суду України від 26.12.2011 № 20-рп/2011 у справі № 1-11 п.4 Прикінцевих положень Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік» визнано таким, що відповідає Конституції України (є конституційним).
Постановою №1210 «Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення» від 23.11.2011, було затверджено Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».Порядком, зокрема, встановлено розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров ю особам, що належить до різних категорій. Постанова набрала чинності01.01.2012.
Законом України від 22.12.2011 № 4282-VI Про Державний бюджет України на 2012 рік» установлено, що і в 2012 році норми статей 20-23,30,31,37,39,48,50,51,54 Закону «796-ХІІ та статей 14,22 Закону № 2262-ХІІ застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2012 рік.
З метою здійснення у 2012 році заходів щодо поетапного до 2015 року підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення Кабінет Міністрів України прийняв Постанову від 28.12.2011 № 1381 «Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення».
П.4 Перехідних Положень Закону України від 06.12.2012 № 5515-VI «Про Державний бюджет України на 2013 рік», зокрема, встановлено що у 2013 році норми і положення статей 20,21,22,23,30,31,37,39,48,50,51,52 та 54 Закону № 796-ХІІ, статей 14,22,37 та 43 Закону №2262- ХІІ застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2013 рік. Вказана норма неконституційною не визнавалася та її дія у 2013 році не зупинялася.
Законом України від 31.07.2014 № 1622-VII «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік», яким розділ Прикінцеві положення Закону № 719- VII доповнено п.67, яким, зокрема, встановлено, що норми і положення статей 20-23, 30,31,37,39,48,50-52,54 Закону №796-ХІІ, статей 14,22,37 та 43 Закону № 2262-ХІІ застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету ПФУ на 2014 рік. На виконання вимог вищезазначеного Закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 06.07.2011 року № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», яка набрала чинності з 23.07.2011 року. Згідно цієї постанови підвищення пенсій непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, передбачене статтею 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», здійснюється в таких розмірах: тим, що проживають у зоні посиленого радіоекологічного контролю, - 5,2 гривні. Враховуючи зазначене, подальша виплата підвищення пенсії по постанові суду, згідно ч.2 ст.39 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» провадилась відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06 липня 2011 року № 745, яка була прийнята на виконання Закону №3491-VI від 18.06.2011.
Рішення, якими зобов`язано боржника здійснити нарахування (перерахунок тощо) та/ або виплатити кошти, які видані або ухвалені до 01 січня 2013 року, подаються до органу державної виконавчої служби відповідно до пункту 3 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 440 (далі Порядок № 440). Фінансування витрат, пов`язаних з реалізацією статей 39, 51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи» здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету, а виплати коштів по перерахункам за рішенням суду проводяться після надходження цільових коштів, призначених для їх фінансування. Нараховані суми підлягають виплаті органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів відповідно до Порядку погашення заборгованості за рішенням суду, виконання яких гарантується державою, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 №440 «Про затвердження Порядку погашення заборгованості за рішенням суду, виконання яких гарантується державою» (далі - Порядок № 440).
Згідно п. 20 Порядку № 440 погашення заборгованості здійснюється Казначейством в межах бюджетних асигнувань, визначених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Враховуючи вищевикладене, погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішенням суду було здійснено в межах відповідних бюджетних призначень.
Суд зазначає, що специфіка категорії справ, до якої належить розглядувана справа, полягає у залежності проведення виплат від бюджетних асигнувань на відповідні цілі з Державного бюджету України. В даному випадку Головне управління Пенсійного фонду України не є розпорядником бюджетних коштів.
Інформацію про кошти, що підлягають виплаті громадянам за рішеннями судів, які набрали законної сили, Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області надає Пенсійному фонду України, який, в свою чергу, здійснює виплату коштів в межах затверджених бюджетних призначень на погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду.
Відповідно до частини першої та другої статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно пунктів 20, 29 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України, зокрема, взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань та здійснення видатків бюджету з перевищенням бюджетних призначень є порушеннями бюджетного законодавства.
Отже, виділення коштів із державного бюджету на фінансування бюджетної програми не залежить від окремого керівника територіального органу Пенсійного фонду України і виконання ним дій, які виходять за межі його повноважень, немає правових підстав.
Верховний Суд у постанові від 23.04.2020 по справі № 560/523/19, розглянувши питання судового контролю, зазначає, що за умови дотримання Головним управлінням Пенсійного фонду України встановленого порядку виконання судового рішення, рішення судів щодо накладення штрафу на керівника Головного управління за результатами розгляду звіту про виконання судового рішення є передчасними, оскільки це жодним чином не захищає право особи на отримання належних їй коштів. Верховний Суд вважає, що відповідач в особі керівника Головного управління вжив конкретні заходи з метою виконання рішення суду. Фактична ж невиплата нарахованих коштів зумовлена тим, що бюджетні кошти, які виділяються на виконання судових рішень, боржником в яких є Пенсійний фонд України, спрямовуються на виконання таких рішень в порядку черговості.
Верховний Суд у постановах від 07.11.2019 у справі № 420/70/19 та від 24.01.2018 у справі № 405/3663/13-а дійшов аналогічного висновку про те, що невиконання судового рішення в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатись невиконанням судового рішення без поважних причин.
Наведені обставини свідчать, що Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області вчинило передбачені законодавством необхідні дії для виконання рішення суду.
На момент розгляду заяви та звіту, судом не встановлено свідомого невжиття відповідачем залежних від нього заходів з метою виконання судового рішення та порушення у зв`язку з цим прав позивача.
За таких обставин, зважаючи на те, що Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області було здійснено конкретні заходи, спрямовані на виконання рішення № 2-а-9863/11/1023 від 12.12.2011 року а також надано до суду актуальні докази вчинення дій, спрямованих на виконання судового рішення, суд приходить до висновку щодо відсутності підстав для накладення на керівника штрафу.
Зважаючи на викладене, суд вважає за необхідне прийняти звіт Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про виконання рішення Славутицького міського суду Київської області № 2-а-9863/11/1023 від 12.12.2011 року.
Керуючись статтями 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И Л А :
Прийняти звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області, про виконання рішення Славутицького міського суду Київської області від 12.12.2011 року у справі №2-а-9863/11.
У задоволенні заяви ОСОБА_1 про накладення штрафу - відмовити.
Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення ухвали.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 299 КАС України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала складена і підписана 31.07.2024 року.
Суддя Т. О. Малишенко
Суд | Славутицький міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120743698 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Славутицький міський суд Київської області
Малишенко Т. О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні