Рішення
від 01.08.2024 по справі 420/2941/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2941/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2024 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області, за участю третьої особи Херсонської районної ради Херсонської області про визнання протиправним та скасування розпорядження,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області, за участю третьої особи Херсонської районної ради Херсонської області, в якому позивачка просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Розпорядження № 103 «Про скасування стимулюючих виплат голові Херсонської районної ради ОСОБА_1 », винесене 04.12.2023р. начальником Херсонської районної державної (військової) адміністрації Линецьким Михайлом;

- зобов`язати Херсонську районну державну (військову) адміністрацію нарахувати та виплатити грошові кошти голові Херсонської районної ради І скликання ОСОБА_1 в сумі, в якій не було здійснено їй виплати внаслідок прийняття начальником Херсонської районної державної (військової) адміністрації Линецьким М. розпорядження № 103 від 04.12.2023р. «Про скасування стимулюючих виплат голові Херсонської районної ради ОСОБА_1 ».

Ухвалою суду від 30.01.2024 року позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою суду від 06.02.2024 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою суду від 15.04.2024 року відмовлено у задоволенні клопотання позивачки про залучення співвідповідача у справі.

Справу розглянуто з урахуванням перебування судді ОСОБА_2 у відпустці.

В обґрунтування позовних вимог позивакою зазначено, що вона є головою Херсонської районної ради І скликання. 04.12.2023 р. начальником Херсонської районної державної (військової) адміністрації ОСОБА_3 було винесено Розпорядження № 103 «Про скасування стимулюючих виплат голові Херсонської районної ради ОСОБА_1 ». Згідно вказаного Розпорядження скасовано, встановлені п. 1 рішення V сесії І скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021р. № 49 ОСОБА_1 , голові Херсонської районної ради І скликання, надбавки за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи у відсотках від посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років, в межах встановленого фонду оплату праці (п. 1 розпорядження); скасовано встановлені п. 2.2. рішенням V сесії І скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021р. № 49 щомісячні премії у відсотках від посадового окладу та премії до державних і професійних свят та ювілейних дат за фактично відпрацьований час в межах затвердженого фонду оплати праці; скасовано, визначені п. 3 умови дії рішення V сесії І скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021р. № 49; доручено відділу фінансів Херсонської районної державної (військової) адміністрації здійснювати щомісяця фінансування в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі Херсонської районної ради, з урахуванням пунктів 1,2 цього розпорядження. На думку позивачки, при винесенні Розпорядження № 103 від 04.12.2023р. «Про скасування стимулюючих виплат голові Херсонської районної ради ОСОБА_1 » начальник Херсонської районної державної (військової) адміністрації ОСОБА_3 перевищив свої повноваження, грубо порушивши норми чинного законодавства України та права ОСОБА_1 на оплату праці, гарантоване ст. 21 КЗпП України.

28.02.2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов відзив, в якому відповідач не погоджується з викладеними у позовній заяві підставами, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. Вказує, що окремого рішення інших органів державної влади щодо початку здійснення районними військовими адміністраціями та обласною військовою адміністрацією повноважень не потребується, до їх здійснення вони приступають самостійно та під власну відповідальність. Відповідач зазначає, що Рішення №49 від 25.03.2021 року не може діяти вже протягом більше, аніж два роки і не відповідає умовам преміювання та встановлення надбавок, визначених Постановою Кабінету Міністрів від 9 березня 2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», на яку в своєму рішенні посилається Херсонська районна рада. Умовою преміювання та встановлення надбавок є затвердження видатків на оплату праці на відповідний бюджетний рік. У рішенні Херсонської районної ради від 25.03.2021р. № 49, при встановленні надбавок і премій позивачці, мали бути визначені часові рамки протягом відповідного року, а не «на весь період повноважень голови». Тому, саме цей пункт Рішення був скасований розпорядженням начальника Херсонської районної державної (військової) адміністрації. Скасування розпорядженням встановлених надбавок за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи у відсотках від посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років, в межах встановленого фонду оплату праці та скасування встановлених щомісячних премій у відсотках від посадового окладу та премії до державних і професійних свят та ювілейних дат за фактично відпрацьований час в межах затвердженого фонду оплати праці є цілком законним. Зазначені Рішенням надбавки і премії є не обов`язковою складовою заробітної плати, вони нараховуються і виплачуються при виконанні працівником певних умов. Підтверджень виконання таких умов позивачкою немає.

Від третьої особи, Херсонської районної ради Херсонської області надійшла заява про розгляд справи без її участі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Рішенням ІІ сесії І скликання Херсонської районної ради від 23.12.2020 року №9 ОСОБА_1 обрано головою Херсонської районної ради.

Рішенням V сесії І скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021 року №49 встановлено ОСОБА_1 , голові Херсонської районної ради І скликання, надбавку за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи в розмірі 50% від посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років, в межах встановленого фонду оплати праці (пункт 1 Рішення).

Пунктом 2 Рішення №49 визначено дозволити виплату ОСОБА_1 , голові Херсонської районної ради І скликання:

2.1. матеріальної допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань у розмірі середньомісячної заробітної плати, за заявою;

2.2. щомісячної премії у розмірі 70% від посадового окладу та премії до державних і професійних свят та ювілейних дат у розмірі 30% від посадового окладу, за фактично відпрацьований час в межах затвердженого фонду преміювання та економії фонду оплати праці;

2.3. надбавки за почесне звання заслуженого працівника освіти України у розмірі 5% посадового окладу.

Пунктом 3 визначено, що Рішення від 25.03.2021 року №49 є чинним і обов`язковим до виконання з 01.04.2021 року і діє на весь період повноважень голови.

Розпорядженням начальника Херсонської районної державної (військової) адміністрації Херсонської області від 04.12.2023 року №103 визначено:

1. скасувати, встановлені п.1 рішення V сесії І скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021 року №49, ОСОБА_1 , голові Херсонської районної ради І скликання, надбавки за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи у відсотках від посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років, в межах встановленого фонду оплати праці.

???2. скасувати, встановлені п. 2.2. рішення V сесії І скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021 року №49, ОСОБА_1 , голові Херсонської районної ради і скликання, щомісячні премії у відсотках від посадового окладу та премії до державних і професійних свят та ювілейних дат за фактично відпрацьований час в межах затвердженого фонду преміювання та економії фонду оплати праці.

???3. скасувати. визначені п.3 умови дії рішення V сесії 1 скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021 року №49.

4. відділу фінансів Херсонської районної державної (військової) адміністрації ( ОСОБА_4 ) здійснювати щомісяця фінансування в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі Херсонської районної ради, з урахуванням пунктів 1, 2, цього розпорядження.

Вважаючи таке Розпорядження протиправним, позивачка звернулася до суду із цим позовом.

Вирішуючи даний публічно-правовий спір, суд виходить з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, частинами першою-третьою статті 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII (далі Закон № 389-VIII) визначено, що на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.

Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.

Так, Указом Президента України від 24.02.2022 № 68/2022 «Про утворення військовий адміністрацій» утворено на базі існуючих районних державних адміністрацій відповідні районні військові адміністрації.

У зв`язку з утворенням районних військових адміністрацій відповідні районні державні адміністрації та голови таких адміністрацій набувають статусу відповідних районних військових адміністрацій та начальників таких військових адміністрацій (пункт 2).

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону № 389-VIII, у разі утворення обласної та/або районної військової адміністрації на період дії воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення чи скасування, у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області або у разі прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України відповідного рішення:

1) повноваження такої обласної та/або районної ради здійснюють відповідні обласні та районні військові адміністрації;

2) виконавчий апарат такої районної та обласної ради підпорядковується начальнику відповідної військової адміністрації;

3) відповідні районні та обласні ради не здійснюють свої повноваження;

4) комунальні підприємства, установи та організації, засновані на базі майна спільної власності територіальних громад району або області, підпорядковуються відповідній військовій адміністрації;

5) управління об`єктами спільної власності територіальних громад таких району та/або області здійснюється начальником відповідної районної та/або обласної військової адміністрації;

6) призначення осіб на посади та звільнення з посад, які здійснюються начальником районної військової адміністрації, погоджуються з начальником відповідної обласної військової адміністрації;

7) начальник обласної військової адміністрації, начальник районної військової адміністрації за погодженням з начальником відповідної обласної військової адміністрації може увільняти від виконання посадових обов`язків працівників виконавчого апарату такої районної та/або обласної ради (для таких працівників оголошується простій або здійснюється їх переведення на рівнозначну чи нижчу посаду).

Частиною 4 ст. 10 Закону № 389-VIII визначено, що у разі прийняття Верховною Радою України рішення, передбаченого частиною другою або третьою цієї статті, начальник військової адміністрації, відповідна обласна та/або районна військова адміністрація здійснюють повноваження, передбачені відповідно частиною другою або третьою цієї статті, з дня набрання чинності зазначеним рішенням Верховної Ради України протягом строку, передбаченого цими частинами.

У разі усунення загроз для безпеки і правопорядку на території області за поданням Президента України Верховна Рада України може прийняти рішення про поновлення роботи органів місцевого самоврядування на території відповідної області до закінчення 30-денного строку, передбаченого частиною другою або третьою цієї статті, але не раніше дня припинення чи скасування воєнного стану.

Згідно роз`яснень Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування щодо застосування окремих положень Закону України «Про правовий режим воєнного стану» затверджених протоколом № 112 від 07.02.2023 року щодо визначення конкретних дат початку здійснення районними та обласними військовими адміністраціями повноважень відповідних районних, обласних рад, то у разі звернення Президента України з поданням до Верховної Ради України, раніше утворені Президентом України районні та обласні військові адміністрації згідно з частиною четвертою статті 10 Закону мають здійснювати повноваження відповідних районних, обласних рад із дня набрання чинності рішеннями Верховної Ради України з даного питання. Водночас, у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області дату початку здійснення обласними та районними військовими адміністраціями повноважень відповідних обласних і районних рад слід пов`язувати з визнанням фактів тимчасової окупації або оточення уповноваженими на це органами. При цьому окремого рішення інших органів державної влади щодо початку здійснення районними військовими адміністраціями та обласною військовою адміністрацією таких повноважень не потребується. До їх здійснення вони приступають самостійно та під власну відповідальність.

Відповідно до ч.6 ст.15 Закону № 389-VIII начальник військової адміністрації:

1) забезпечує на відповідній території додержання Конституції і законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

2) організовує роботу відповідної військової адміністрації та здійснює керівництво її діяльністю, несе персональну відповідальність за виконання військовою адміністрацією покладених на неї повноважень;

4) є розпорядником бюджетних коштів;

8) видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад). Накази, видані в межах повноважень місцевих рад, мають бути оприлюднені, крім тих, що містять інформацію з обмеженим доступом.

Позивачка вказує, що на момент прийняття оскаржуваного розпорядження № 103 від 04.12.2023р. передумови для набуття Херсонською районною державною (військової) адміністрацією повноважень Херсонської районної ради були відсутні, оскільки рішення про визнання обласного центра - м. Херсона тимчасово окупованим чи оточеним відповідними органами державної влади не приймалось та фактично м. Херсон не перебував у тимчасовій окупації чи оточенні, рішення Верховної ради України про передачу повноважень від Херсонської районної ради до Херсонської районної державної (військової) адміністрації також було відсутнє.

Водночас, враховуючи наведені норми чинного законодавства, Херсонська районна державна (військова) адміністрація Херсонської області виконує повноваження Херсонської районної ради з початку окупації м. Херсона, а рішення Верховної ради про передачу повноважень не є обов`язковим в даному випадку.

Відповідно до постанови Верховної Ради України № 807-IX від 17.07.2020 року у Херсонській області утворено Херсонський район (з адміністративним центром у місті Херсон) у складі територій Білозерської селищної, Великокопанівської сільської, Виноградівської сільської, Дар`ївської сільської, Музиківської сільської, Олешківської міської, Станіславської сільської, Херсонської міської, Чорнобаївської сільської, Ювілейної сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Суд зауважує, що неприйнятними є й доводи позивачки про відсутність передумов для набуття Херсонською районною державною (військової) адміністрацією повноважень Херсонської районної ради у зв`язку з відсутністю окупації та оточення м. Херсон, оскільки судом вже з`ясовано, що початком набуття таких повноважень відповідачем є факт окупації м. Херсон, разом із тим припинення повноважень пов`язується із закінченням воєнного стану або окремим рішенням Верховної Ради України, яке прийнято не було, а воєнний стан не скасовано.

Крім того, відповідачем зазначено та надано докази, що Херсонська районна рада фактично припинила виконання повноважень у 2022 році, оскільки з цього часу не відбулось жодної сесії Херсонської районної ради, що дійсно свідчить про припинення повноважень, оскільки сесії є основною організаційно-правовою формою роботи ради.

З системного аналізу викладеного вбачається, що начальник Херсонської районної державної (військової) адміністрації Херсонської області Линецький Михайло Валерійович наділений повноваженням щодо прийняття розпоряджень стосовно позивачки та скасування рішень Херсонської районної ради.

Щодо правомірності скасування надбавок та премій ОСОБА_1 , встановлених Рішенням V сесії І скликання Херсонської районної ради від 25.03.2021 року №49, суд зазначає наступне.

Згідно із статтею першою Закон України від 24.03.1995 № 108/95-ВР "Про оплату праці" (далі Закон № 108/95-ВР) заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.

Статтею 2 Закону № 108/95-ВР передбачено, що структура заробітної плати включає:

- основна заробітна плата. Це - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов`язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

- додаткова заробітна плата. Це - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

- інші заохочувальні та компенсаційні виплати. До них належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону України від 07.06.2001 № 2493-ІІІ "Про службу в органах місцевого самоврядування" (далі Закон № 2493-ІІІ) встановлено, що умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (далі Постанова № 268) передбачено, що умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених цією постановою, і схем посадових окладів згідно з додатками 48-53 і 57.

Відповідно до підпункту "в" підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 2 Постанови № 268 надано право керівникам органів, зазначених у пункті 1 цієї Постанови, у межах затвердженого фонду оплати праці:

в) надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи:

керівникам структурних підрозділів, їх заступникам, спеціалістам - у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця, посадової особи місцевого самоврядування (дипломатичний ранг, кваліфікаційний клас, спеціальне звання) та надбавки (винагороди) за вислугу років; керівним працівникам і спеціалістам департаментів, управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, які безпосередньо займаються розробленням проектів нормативно-правових актів, проводять експертизу проектів таких актів (якщо положеннями про підрозділи передбачено виконання такої роботи); керівним працівникам і спеціалістам структурних підрозділів органів Державної фіскальної служби, які забезпечують адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, протидію контрабанді та порушенню митних правил, особам начальницького складу податкової міліції, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність та досудове розслідування кримінальних правопорушень; керівним працівникам і слідчим органів Національної поліції, посади яких віднесені до відповідних категорій посад державних службовців і які здійснюють досудове розслідування кримінальних правопорушень, - у розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця (дипломатичний ранг, кваліфікаційний клас, спеціальне звання) та надбавки (винагороди) за вислугу років.

службовцям - у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за вислугу років.

У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначена надбавка скасовується або розмір її зменшується;

2) здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи, а також до державних і професійних свят та ювілейних дат у 2006 році в межах коштів, передбачених на преміювання у кошторисі відповідного органу, та економії коштів на оплату праці, а починаючи з 1 січня 2007 р. - у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.

Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу.

Згідно з абзацом 2 пункту 6 Постанови № 268 преміювання голів обласних, районних і районних у містах рад, їх заступників, сільських, селищних і міських голів, установлення їм надбавок, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірах, визначених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймається відповідною радою.

З вищевикладеного слідує, що надбавки та премія не входять до складу основної заробітної плати, а є винагородою за особливі умови праці (надбавки), заохочувальними та компенсаційними виплатами (премія), тому не є обов`язковими платежами, хоча і входять до структури заробітної плати.

При цьому, установлення надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи та виплата премії є правом, а не обов`язком районної ради, та їх виплата здійснюється за відповідним рішенням районної ради.

Разом із тим, відповідно до п. 8 ч.6 ст.15 Закону № 389-VIII начальник військової адміністрації видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад).

З огляду на те, що повноваження Херсонської районної ради фактично виконуються Херсонською районною державною (військовою) адміністрацією Херсонської області, голова Херсонської районної ради Покотилова В.І. фактично не виконує свої обов`язки, сесії не проводяться, голова ради не звітує про роботу, то відповідач мав право щодо розгляду питання про скасування виплат позивачці надбавок та премій.

Крім того, умовою преміювання та встановлення надбавок є затвердження видатків на оплату праці.

Згідно статті 13 Закону № 108/95-ВР, оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань. Обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом.

Оскільки, кошторис органу місцевого самоврядування, затверджується щороку, після затвердження Державного бюджету України на відповідний рік, то відповідачем було скасовано п. 3 рішення Херсонської районної ради від 25.03.2021 року №49.

Суд наголошує, що рішення, які містяться в розпорядженні начальника Херсонської районної державної (військовою) адміністрації Херсонської області фактично є вираженням дискреційних повноважень відповідача, яке відповідає законодавству, а саме розпорядження від 04.12.2023 року №103 прийнято в межах повноважень ОСОБА_3 .

Оскільки вимога щодо зобов`язання Херсонської районної державної (військової) адміністрації нарахувати та виплатити грошові кошти ОСОБА_1 в сумі, в якій не було здійснено їй виплати внаслідок прийняття начальником Херсонської районної державної (військової) адміністрації Линецьким М. розпорядження № 103 від 04.12.2023р. «Про скасування стимулюючих виплат голові Херсонської районної ради Покотиловій В.І.» є похідною від вимоги щодо скасування вищезазначеного Розпорядження, то вона також не підлягає задоволенню.

Таким чином, оцінивши у сукупності докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку, що доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За правилами ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Статтею 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

З урахуванням висновку суду про відмову у задоволенні позову, суд зазначає про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 12, 139, 242-246, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Херсонської районної державної адміністрації Херсонської області (73000, м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 47, код ЄДРПОУ 44348932), за участю третьої особи Херсонської районної ради Херсонської області (3000, м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 47, код ЄДРПОУ 44047192) про визнання протиправним та скасування розпорядження, відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.

Суддя Токмілова Л.М.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120753293
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/2941/24

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 01.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні