Ухвала
від 29.07.2024 по справі 947/22127/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/22127/24

Провадження № 1-кс/947/9697/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.07.2024 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора Полубок- ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника підозрюваного адвоката ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , яке погоджено прокурором Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Одеської обласної прокуратури ОСОБА_7 в рамках кримінального провадження № 42024160000000082 від 17.04.2024 року про відсторонення від посади головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Москви, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається із матеріалів поданого клопотання, Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.11.2023 року за № 42024160000000082 від 17.04.2024 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України.

Процесуальне керівництво здійснюється прокурорами Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Одеської обласної прокуратури.

На підставі Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 року, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

У подальшому, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента № 133/2022 від 14.03.2022 року, з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента № 259/2022 від 18.04.2022 року, з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 341/2022 від 17.05.2022 року, з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 573/2022 від 12.08.2022 року з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 757/2022 від 07.11.2022 року, з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 58/2023 від 06.02.2023 року, з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 254/2023 від 01.05.2023 року, з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 451/2023 від 26.07.2023 року, з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 734/2023 від 06.11.2023 року, з 05 години 30 хвилин 14 лютого 2024 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 49/2024 від 05.02.2024 року та з 05 години 30 хвилин 14 травня 2024 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 271/2024 від 06.05.2024 року.

Правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні, визначення засад організації цієї роботи, повноваження органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також обов`язки підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності (далі - підприємства, установи і організації), повноваження і відповідальність посадових осіб та обов`язки громадян щодо здійснення мобілізаційних заходів встановлюється Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Згідно частини 1 зазначеного Закону, мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.

Особливий період - період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, сил оборони і сил безпеки, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і час демобілізації після закінчення воєнних дій.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про мобілізаційну підготовку

та мобілізацію», мобілізаційна підготовка та мобілізація здійснюються, зокрема, на основі принципу бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час.

Механізм бронювання під час дії воєнного стану військовозобов`язаних за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час визначається Порядком бронювання військовозобов`язаних за списком військовозобов`язаних під час дії воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 76 від 27.01.2023 року «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час», (далі Порядок).

Відповідно до пункту 2 Порядку, бронювання військовозобов`язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, погодженими Міноборони (військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, - за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

Згідно пункту 8 Порядку (у редакції від 19.01.2024 року), підприємства, установи і організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської військової/військово-цивільної адміністрації (у разі її утворення), на території юрисдикції якої вони розташовані.

Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або обласна, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, або обласна, Київська та Севастопольська міські військові/військово-цивільні адміністрації (у разі їх утворення), МЗС, Секретаріат Кабінету Міністрів України проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, дотримання вимог щодо кількості військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню, та подають його у строк не більше ніж п`ять робочих днів з дня отримання списку на погодження Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

Відповідно до Положення про Департамент економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації № 533/А-2023 від 01.08.2023 року, Департамент є структурним підрозділом Одеської обласної державної адміністрації, що утворюється головою Одеської обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Одеської області забезпечує виконання покладених на нього завдань. Департамент підпорядкований голові Одеської обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі Мінекономіки) з питань реалізації єдиної державної політики економічного і соціального розвитку України.

Серед основних завдань, Департаменту, згідно Положення є розроблення та надання Мінекономіки пропозиції щодо віднесення підприємств до тих, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, формування пропозицій до переліку таких підприємств.

Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади головою Одеської обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з Мінекономіки.

Згідно Положення про Департамент економічної політики

та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, директор Департаменту, серед іншого:

- здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань, сприяє створенню належних умов праці в Департаменті;

- подає на затвердження голові Одеської обласної державної адміністрації положення про Департамент;

- затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту

та посадові інструкції працівників Департаменту, розподіляє обов`язки між ними;

- представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, а за дорученням голови обласної державної адміністрації - з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

- видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в територіальному органі Міністерства юстиції України;

- здійснює добір кадрів;

- організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту;

- забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього службового розпорядку та виконавської дисципліни;

- здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби у Департаменті;

- забезпечує здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно наказу директора Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної адміністрації № 57/к від 27.07.2023 року ОСОБА_4 , з 01.08.2023 року переведено з посади головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та регуляторної політики управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації на посаду головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації.

Серед основних посадових обов`язків ОСОБА_4 на займаній посаді, згідно посадової інструкції головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, затвердженої 10.10.2023 року виконуючим обов`язки директора Департаменту економічної політикита стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації ОСОБА_8 є:

- участь у відпрацюванні документів мобілізаційного плану області та розробці документів щодо організації громадського харчуваннята забезпечення продовольчими товарами, речовим майном особового складу оперативних груп і структурних підрозділів облдержадміністрації на запасних пунктах управління;

- участь в організації взаємодії з центральними та місцевими органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які є виконавцями мобілізаційних завдань щодо забезпечення потреб Збройних сил України та інших військових формувань в особливий період стосовно сприяння проведенню заходів мобілізації, уточнення показників мобілізаційних планів та коригування мобілізаційних завдань;

- підготовка для керівництва Одеської обласної державної адміністрації документальних матеріалів з питань мобілізаційної готовності Департаменту економічної політики та стратегічного планування облдержадміністрації. Забезпечує виконання повноважень, передбачених Законами України «Про державну службу», «Про місцеві державні адміністрації», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про державну таємницю»;

- участь у перевірці стану мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності районних державних адміністрацій та виконавчих комітетів рад міст обласного значення.

Відповідно до посадової інструкції ОСОБА_4 та статті 6 Закону України «Про державну службу», посада головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної адміністрації відноситься до категорії посад державної служби «В» - інші посади державної служби, не віднесені до категорій «А» і «Б».

Враховуючи вищевикладене, відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3, ст. 22, ч. 1 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 є суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення та зобов`язаний, як державний службовець, дотримуватись вимог вищевказаного закону.

Відтак, ОСОБА_4 знав та розумів, що вказаними вимогами Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що державні службовці є суб`єктами відповідальності за корупційні правопорушення та їм заборонено використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

У відповідності до ст. ст. 19, 68 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Проте, як зазначає слідчий, ОСОБА_4 , будучи державним службовцем, при здійсненні повноважень за посадою вчинив корупційний злочин за наступних обставин.

Установлено, що на території Одеської області здійснює господарську діяльність Мале підприємство у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю «Технічний науково-виробничий центр Том» (далі - МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ»), код ЄДРПОУ 19045985, яке очолює його директор ОСОБА_9 .

Основним видом діяльності вказаного товариства є виробництво інших машин і устаткування загального призначення, не введені в інші угруповання та інші види діяльності, серед яких, діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування, установлення та монтаж машин і устаткування, будівництво житлових і нежитлових будівель.

На підставі розпорядження Одеської обласної військової адміністрації від 12.03.2024 року № 244/А-2024 Мале підприємство у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю «Технічний науково-виробничий центр Том» визнано критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період на території Одеської області.

З метою забезпечення функціонування МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ» під час дії воєнного стану, виникла необхідність у бронюванні військовозобов`язаних працівників вказаного підприємства на період мобілізації та на воєнний час, у зв`язку з чим, його директор ОСОБА_9 вирішив звернутися до відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, а саме - до ОСОБА_4 , який був відомий останньому як головний спеціаліст відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, що займається перевіркою на направленням документів щодо бронювання до Міністерства оборони України та Міністерством економіки України.

З цією метою у березні 2024 року, точний час в ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_9 прибув до робочого кабінету № 565 ОСОБА_4 , розташованого в приміщенні Одеської обласної державної (військової) адміністрації за адресою: АДРЕСА_2 , де у ході розмови надав повний пакет необхідних документів для бронювання працівників МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ».

Як зазначає слідчий, не пізніше вказаного часу, у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на особисте протиправне збагачення, який полягав у одержанні від директора МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ» ОСОБА_9 неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особами, уповноваженими на виконання функцій держави, поєднаному з вимаганням такої вигоди за вчинення дій, пов`язаних з отриманням, опрацюванням та подальшим погодженням Генеральним штабом Міністерства оборони України та Міністерством економіки України документів щодо бронювання працівників вказаного підприємства, в інтересах ОСОБА_9 , як того, хто надає неправомірну вигоду.

Реалізуючи свій злочинний умисел на одержання неправомірної вигоди, 09.04.2024 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні свого службового кабінету № 565 за адресою: АДРЕСА_2 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи з корисливих мотивів, використовуючи становище, яке він займає, виказав вимогу ОСОБА_9 надати йому грошові кошти без зазначенням суми у якості неправомірної вигоди за вчинення дій, пов`язаних з отриманням, опрацюванням та подальшим погодженням Генеральним штабом Міністерства оборони України та Міністерством економіки України шляхом впливу на прийняття позитивного рішення невстановленими в ході досудового розслідування особами вказаних установ, уповноваженими на виконання функцій держави щодо бронювання працівників МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ», в інтересах ОСОБА_9 , як того, хто надає неправомірну вигоду.

Крім того, ОСОБА_4 запевнив ОСОБА_9 про те, що в силу його службових зв`язків здійснюватиме вплив на службових осіб Генерального штабу Міністерства оборони України та Міністерства економіки України.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, 24.04.2024 року після 15.00 год. ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні свого службового кабінету, в ході чергової зустрічі із ОСОБА_9 повторно виказав останньому вимогу надати йому грошові кошти, завуальовано вказавши суму у 1000 доларів США, в якості неправомірної вигоди за вчинення дій, пов`язаних з отриманням, опрацюванням та подальшим погодженням Генеральним штабом Міністерства оборони України та Міністерством економіки України, шляхом впливу на прийняття позитивного рішення невстановленими в ході досудового розслідування особами вказаних установ, уповноваженими на виконання функцій держави щодо бронювання працівників МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ», в інтересах ОСОБА_9 , як того, хто надає неправомірну вигоду.

17.07.2024 року приблизно о 11 год. 55 хв. з метою доведення свого злочинного наміру щодо одержання неправомірної вигоди до кінця, перебуваючи у своєму службовому кабінеті № 565, розташованому в приміщенні Одеської обласної державної (військової) адміністраціїза адресою: АДРЕСА_2 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи з корисливих мотивів, використовуючи становище, яке він займає, ОСОБА_4 особисто передав ОСОБА_9 пакет документів щодо бронювання працівників очолюваного ним підприємства, серед яких, наказ Міністерства економіки України № 16436 від 09.07.2024 року «Про бронювання військовозобов`язаних МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ», після чого одержав від вказаного керівника підприємства неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів у сумі 1000 доларів США, що станом на 17.04.2024 року за курсом Національного банку України становить 41 257 грн. 50 коп.,за вчинення дій, пов`язаних з отриманням, опрацюванням та подальшим погодженням Генеральним штабом Міністерства оборони України

та Міністерством економіки України документів щодо бронювання працівників МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ».

За вказаних обставин, 18.07.2024 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.369-2 ККУкраїни за кваліфікуючими ознаками: одержання неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, поєднане з вимаганням такої вигоди.

Сторона обвинувачення звертається до слідчого судді з клопотанням про відсторонення ОСОБА_4 від посади головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, обґрунтовуючи його тим, що подальше перебування підозрюваного ОСОБА_4 на вказаній посаді може негативно вплинути на повноту, об`єктивність та неупередженість досудового розслідування. Так, ОСОБА_4 , використовуючи своє службове становище, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні та працівників Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації.

У судовому засіданні

Прокурор клопотання підтримала у повному обсязі та просила задовольнити.

Захисник підозрюваного частково заперечувала проти задоволення клопотання сторони обвинувачення, у разі задоволення клопотання просила відсторонити її підзахисного від посади строком на один місяць. Звернула увагу на те, що ризики на які посилається прокурор у клопотанні є необґрунтованими.

Підозрюваний підтримав думку свого захисника.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, заслухавши думку учасників судового засідання, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Слідчим суддею встановлено, що згідно наказу директора Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної адміністрації № 57/к від 27.07.2023 року ОСОБА_4 , з 01.08.2023 року переведено з посади головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та регуляторної політики управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації на посаду головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації.

18.07.2024 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в рамках кримінального провадження № 42024160000000082 від 17.04.2024 року було повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.369-2 ККУкраїни за кваліфікуючими ознаками: одержання неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, поєднане з вимаганням такої вигоди.

Щодо наявності обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним ОСОБА_4 злочину, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України, слідчим суддею встановлено таке.

Згідно п. 32 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Фокс, Кембелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року, термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення.

Так, обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого йому злочину підтверджується: протоколом прийняття заяви про вчинене кримінальне правопорушення від ОСОБА_9 від 17.04.2024 року;протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 17.04.2024 року; протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 25.04.2024 року; протоколом про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії аудіо-, відеоконтроль особи від 29.04.2024 року; протоколом обшуку від 17.07.2024 року проведеного у службовому кабінеті ОСОБА_4 в ході якого було виявлено та вилучено предмет неправомірно вигоди у вигляді грошових коштів у сумі 1000 доларів США, документи щодо бронювання працівників МП ТОВ «ТНВЦ ТОМ» та мобільний телефон ОСОБА_4 ; протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 18.07.2024 року; матеріалами УСБУ в Одеській області за результатами виконання доручення прокурора та слідчого.

На підставі зазначеного, слідчий суддя суд вважає, що надані стороною обвинувачення матеріали, які долучені до клопотання, на даній стадії досудового розслідування повністю доводять обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 злочину, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України.

При цьому, обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його винуватості, потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_4 стороною обвинувачення підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.369-2 ККУкраїни, перебуваючи при цьому на посаді головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, що створює у суспільстві негативне враження про органи місцевого самоврядування держави в умовах воєнного стану, з огляду на імовірне одержання службовою особою органу місцевого самоврядування неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, поєднане з вимаганням такої вигоди, слідчий суддя приходить до переконання про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 .

Водночас, необхідність тимчасового відсторонення ОСОБА_4 від посади полягає у тому, що останній підозрюється у вчиненні тяжкого кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України, яке передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна, відповідно до чого, враховуючи тяжкість покарання, що загрожує останньому, він, використовуючи свої службові зв`язки, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин злочину, які можуть перебувати за місцем його роботи.

Також, слідчий суддя зазначає, що в рамках даного кримінального ОСОБА_4 відомі анкетні дані свідка, на показання якого сторона обвинувачення посилається в обґрунтування пред`явленої йому підозри та який в подальшому буде допитуватися безпосередньо судом, у випадку направлення обвинувального акту до суду, у зв`язку з чим, слідчий суддя приходить до переконання про наявність ризику у вигляді можливого незаконного впливу підозрюваним на свідків, які можуть повідомити важливі обставини вчинення злочину зі використанням ним свого службового становища.

Слідчий суддя також звертає увагу на те, що КПК встановлює наступну процедуру отримання показань від осіб, які є свідками у кримінальному провадженні, а саме, спочатку на стадії досудового розслідування показання отримуються шляхом допиту слідчим чи прокурором, а після направлення обвинувального акта до суду на стадії судового розгляду - усно шляхом допиту особи в судовому засіданні (частини 1, 2 ст. 23, ст. 224 КПК). Суд може обґрунтовувати свої висновки лише на показаннях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання або отриманих у порядку, передбаченому ст. 225 КПК, тобто допитаних на стадії досудового розслідування слідчим суддею. Суд не вправі обґрунтовувати судові рішення показаннями, наданими слідчому, прокурору, або посилатися на них (ч. 4 ст. 95 КПК).

Крім цього, підозрюваний ОСОБА_4 , використовуючи своє службове становище, може незаконно впливати на працівників Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації з метою надання ними неправдивих показань для ухилення від кримінальної відповідальності, яка йому загрожує.

Відповідно до чого, слідчий суддя відхиляє заперечення сторони захисту в частині того, що стороною обвинувачення не доведено існування вищевказаних ризиків в рамках кримінального провадження у разі не відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від займаної посади.

Слідчий суддя вважає також доведеним в судовому засіданні, з огляду на обставини імовірного вчинення злочину та обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого йому злочину, що саме те, що він перебував на посаді головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації сприяло можливому вчиненню останнім злочину, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України.

З урахуванням викладеного, вбачається наявність достатніх підстав вважати, що для запобігання протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_4 , який, перебуваючи на посаді, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин злочину, а також впливати на свідків та інших осіб у кримінальному провадженні, існує необхідність в застосуванні заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення підозрюваного від займаної посади в межах строку досудового розслідування.

Керуючись ч. 2 ст. 376, ст. ст. 131, 132, 154-157 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , яке погоджено прокурором Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Одеської обласної прокуратури ОСОБА_7 в рамках кримінального провадження № 42024160000000082 від 17.04.2024 року про відсторонення від посади головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 задовольнити.

Тимчасово відсторонитипідозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від посади головного спеціаліста відділу розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності управління розвитку пріоритетних напрямків економіки Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, строком до 18.09.2024року,включно, в межах строку досудового розслідування.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Копію ухвали вручити прокурору Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Одеської обласної прокуратури - для виконання та направити до Одеської обласної державної адміністрації - для відома.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення29.07.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120776074
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —947/22127/24

Ухвала від 11.09.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Копіца О. В.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Щербіна А. В.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Щербіна А. В.

Ухвала від 16.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Щербіна А. В.

Ухвала від 16.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Щербіна А. В.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Щербіна А. В.

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Щербіна А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні