Постанова
від 05.08.2024 по справі 360/2270/20
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2024 року справа №360/2270/20

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Гайдара А.В., Казначеєва Е.Г., Компанієць І.Д., секретар судового засідання Никифорова І.М., за участю представника Старобільської районної державної адміністрації Луганської області Ласюченко К.О., розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2024 року у справі № 360/2270/20 (головуючий І інстанції Петросян К.Є.), за заявою Головного управління Пенсійного фонду України про заміну боржника у виконавчому листі в справі за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява представника Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну боржника у виконавчому листі по справі №360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2024 року відмовлено у задоволені вищевказаної заяви.

Не погодившись з вищевказаним судовим рішенням, заявник - Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області - звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального процесуального права, просив суд скасувати ухвалу та задовольнити заяву.

В обґрунтування апеляційної скарги посилався на те, що Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області звернулося до Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області із заявою про пред`явлення до виконання дублікату виконавчого листа у справі № 360/2270/20.

Головним управлінням Державної казначейської служби України у Луганській області листом №04-06-08/458 від 05.02.2024 передано заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 29.12.2023 №1200-0901-5/27619 (з додатками) про виконання судового рішення згідно дублікату виконавчого листа Луганського окружного адміністративного суду, виданого 03.09.2020 по справі №360/2270/20, у зв`язку з тимчасово переданими повноваженнями по обслуговуванню боржника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), до Управління Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області, для здійснення заходів, передбачених Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (із змінами).

Управлінням Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області листом №02-19-06/109 від 19.02.2024 повернуто без виконання дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 стягувачу, в зв`язку з відсутністю в управлінні Казначейства відкритих рахунків боржника.

Крім того зазначеним листом повідомлено, що Марківський район Луганської області ліквідовано відповідно до постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів. Враховуючи зазначене та згідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) з 30.07.2020 перебуває в стані припинення.

Відповідно до листа Марківської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 21.03.2024 № 06-06/661 повідомлено, що ні Марківська селищна військова адміністрація Старобільського району Луганської області, ні Марківська селищна рада Луганської області не є юридичними особами - правонаступниками Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), тому інформація щодо стану припинення юридичної особи вищевказаного Управління відсутня.

Крім того, Марківська селищна військова адміністрація повідомила, що у відкритих інтернет-ресурсах міститься інформація про засновника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) Марківську районну державну адміністрацію Луганської області (код ЄДРПОУ 04051556). Юридична особа припинена в результаті реорганізації 14.12.2021, юридична особаправонаступник - Старобільська районна державна адміністрація Луганської області (код ЄДРПОУ 04051632).

На підставі вищенаведеного, заявник просить суд замінити боржника за виконавчим листом у справі №360/2270/20 з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) на його правонаступника - Старобільську районну державну адміністрацію Луганської області (код ЄДРПОУ 04051632, місцезнаходження юридичної особи: вул. Центральна, 35, м. Старобільськ, Луганська область, 92703).

Представник районної адміністрації в судовому засідання заперечували проти задоволення заяви управління.

Інші сторони в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись судом належним чином.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення представника Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, перевірив матеріали справи і обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідив правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 23.07.2020 по справі № 360/2270/20, яке набрало законної сили 26.08.2020, позовні вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, задоволено: стягнуто з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізовані платежі в загальній сумі 3 252 112,07 грн.

03.09.2020 позивачем у справі отримано виконавчий лист, в якому зазначено, що судове рішення набрало законної сили 26.08.2020, строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 27 листопада 2020 року.

Ухвалою суду від 30 травня 2022 року поновлено Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа в адміністративній справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, на три місяці після набрання ухвалою суду законної сили.

Ухвалою суду від 02.11.2022 поновлено Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа в адміністративній справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, на три місяці після набрання ухвалою суду законної сили.

Ухвалою суду від 08.12.2022 заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про видачу дубліката виконавчого листа по справі №360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, задоволено. Видано Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів.

На підставі вищевказаної ухвали суду, позивачем у справі №360/2270/20 отримано дублікат виконавчого листа, який був виданий 03 вересня 2020 року.

Ухвалою суду від 07.09.2023 замінено стягувача у виконавчому листі (дублікаті) по справі № 360/2270/20, виданому Луганським окружним адміністративним судом 03.09.2020, про стягнення з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізованих платежів в загальній сумі 3 252 112,07 грн, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 у справі № 360/2270/20 поновлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа (дубліката) по справі № 360/2270/20, виданого Луганським окружним адміністративним судом 03 вересня 2020 року, про стягнення з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізованих платежів в загальній сумі 3 252 112,07, на три місяці з дня набрання цією ухвалою законної сили.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21.12.2023 у справі № 360/2270/20 видано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів.

Головним управлінням Державної казначейської служби України у Луганській області листом №04-06-08/458 від 05.02.2024 передано заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 29.12.2023 №1200-0901-5/27619 (з додатками) про виконання судового рішення згідно дублікату виконавчого листа Луганського окружного адміністративного суду, виданого 03.09.2020 по справі №360/2270/20, у зв`язку з тимчасово переданими повноваженнями по обслуговуванню боржника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), до Управління Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області, для здійснення заходів, передбачених Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (із змінами).

Управлінням Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області листом №02-19-06/109 від 19.02.2024 повернуто без виконання дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 стягувачу, в зв`язку з відсутністю в управлінні Казначейства відкритих рахунків боржника.Також, зазначеним листом повідомлено, що Марківський район Луганської області ліквідовано відповідно до постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів. Враховуючи зазначене та згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) з 30.07.2020 перебуває в стані припинення.

Відповідно до листа Марківської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 21.03.2024 № 06-06/661 стягувачу повідомлено, що ні Марківська селищна військова адміністрація Старобільського району Луганської області, ні Марківська селищна рада Луганської області не є юридичними особами - правонаступниками Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), тому інформація щодо стану припинення юридичної особи вищевказаного Управління відсутня.

Крім того, Марківська селищна військова адміністрація повідомила, що у відкритих інтернет-ресурсах міститься інформація про засновника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) - Марківську районну державну адміністрацію Луганської області (код ЄДРПОУ 04051556). Юридична особа припинена в результаті реорганізації 14.12.2021, юридична особаправонаступник - Старобільська районна державна адміністрація Луганської області (код ЄДРПОУ 04051632).

Відповідно до ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно із ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Процесуальне правонаступництво це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи зі складу спірного матеріального правовідношення.

Загальною ознакою способу набуття права власності є правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків від однієї особи до іншої.

Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

При цьому в правовій державі повинен реалізовуватись принцип безперервності державної влади, який полягає у тому, що функції держави не зникають разом з припиненням юридичної особи публічного права (крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій), а тому в будь-якому випадку повноваження таких суб`єктів, які фактично не виконують свої встановлені законом функції, переходять (публічне правонаступництво) органу, до компетенції якого належить вирішення таких питань.

Крім того, слід зазначити, що відповідно до Конституції України основними засадами судочинства є: …9) обов`язковість судового рішення (стаття 129), суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд (стаття 129-1).

Суд зауважує, що за загальним правилом, встановленим статтею 96 Цивільного кодексу України, учасник (засновник) юридичної особи не відповідає за зобов`язаннями юридичної особи, а юридична особа не відповідає за зобов`язаннями її учасника (засновника), крім випадків, встановлених установчими документами та законом.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) з 30.07.2020 перебуває в стані припинення. Засновником (учасником) юридичної особи є Марківська районна державна адміністрація Луганської області.

Отже, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на дату розгляду заяви, запис про припинення юридичної особи - Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) не внесений.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що Старобільська районна державна адміністрація Луганської області є правонаступником Марківської районної державної адміністрації Луганської області.

Разом з тим, заявником не наведено у пред`явленій заяві та апеляційній скарзі жодного обґрунтування та не надано відповідних доказів на підтвердження наявності встановленої законом відповідальності Марківської районної державної адміністрації Луганської області, як засновника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області за зобов`язаннями останнього.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII «Про виконавче провадження» відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.

Частиною п`ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні.

Враховуючи вищевикладене та те, що заявником не доведено належними доказами підстави для заміни в спірних правовідносинах боржника у виконавчому листі по справі №360/2270/20 з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на його правонаступника - Старобільську районну державну адміністрацію Луганської області, відтак, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції щодо відмови у задоволені заяви про заміну сторони виконавчого провадження шляхом заміни боржника його правонаступником.

Відповідно до положень ч.1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне залишити апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду першої інстанції без змін, оскільки суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 310, 316, 325, 328, 329, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2024 року у справі № 360/2270/20 залишити без задоволення.

Ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2024 року у справі № 360/2270/20 залишити без змін.

Повний текст постанови виготовлений 08 серпня 2024 року.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді А.В. Гайдар

Е.Г. Казначеєв І.Д.Компанієць

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120897657
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —360/2270/20

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Постанова від 05.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 05.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні