Постанова
від 12.08.2024 по справі 200/7018/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2024 року справа №200/7018/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Компанієць І.Д., суддів: Гаврищук Т.Г., Геращенка І.В.,

розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_2 ) на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2024 року у справі № 200/7018/23 (головуючий І інстанції Волгіна Н.П.) за позовом ОСОБА_1 до Адміністрації Державної прикордонної служби України, НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - НОМЕР_3 прикордонний загін Державної прикордонної служби України, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Адміністрації Державної прикордонної служби України, яка виразилась у не нарахуванні та не виплаті позивачу за період з 1 січня 2016 року по 30 листопада 2018 року індексації грошового забезпечення відповідно до вимог Закону України "Про індексацію грошових доходів населення", Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078, з визначенням місяців, в яких відбулося підвищення посадових окладів військовослужбовців, січень 2008 року та березень 2018 року;

- зобов`язати Адміністрацію Державної прикордонної служби України нарахувати та виплатити позивачу за період з 1 січня 2016 року по 30 листопада 2018 року індексацію грошового забезпечення із застосуванням місяця для обчислення індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення (базових місяців) - січень 2008 року та березень 2018 року відповідно до вимог Закону України "Про індексацію грошових доходів населення", Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078;

- зобов`язати Адміністрацію Державної прикордонної служби України нарахувати та виплатити позивачу компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати на суму невиплаченої індексації грошового забезпечення за період з 1 січня 2016 року по день фактичної виплати індексації грошового забезпечення включно за весь час затримки виплати.

В обґрунтування позову зазначив, що у період з 12 квітня 2014 року по 24 липня 2019 року проходив військову службу у НОМЕР_3 прикордонному загоні Державної прикордонної служби України, надалі був переведений у ІНФОРМАЦІЯ_1 , при цьому у період з 1 січня 2020 року по 24 квітня 2020 року перебував на фінансовому забезпеченні в НОМЕР_1 прикордонному загоні Державної прикордонної служби України та 24 квітня 2020 року був виключений зі списків особового складу та всіх видів забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_2 .

ІНФОРМАЦІЯ_1 наразі є ліквідованим.

Звернувся до Державної прикордонної служби України із заявою про виплату індексації грошового забезпечення виходячи із базового місяця січень 2008 року та березень 2018 року.

Державна прикордонна служби України повідомила, що розрахунки грошового забезпечення та інших видів забезпечення здійснюються виключно органом Держприкордонслужби, в якому військовослужбовець проходив військову службу або перебував на фінансовому забезпеченні.

Позивач звернувся до НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України із заявою про виплату індексації грошового забезпечення, виходячи із базового місяця січень 2008 року та березень 2018 року.

Проте, відповідачем протиправно відмовлено у нарахуванні та виплаті такої індексації.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2024 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 у травні 2020 року після його звільнення з військової служби та виключенні зі списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_3 індексації грошового забезпечення за період з 1 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року без застосування в якості місяця підвищення доходу січня 2008 року.

Зобов`язано НОМЕР_1 прикордонний загін Державної прикордонної служби України здійснити перерахунок індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за періоди з 1 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року із застосуванням при такому перерахунку в якості місяця підвищення доходу січня 2008 року та виплатити різницю між перерахованим розміром індексації та раніше сплаченою сумою індексації.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач - НОМЕР_1 прикордонний загін Державної прикордонної служби (Військова частина НОМЕР_2 ) звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

ОСОБА_1 у НОМЕР_1 прикордонному загоні військову службу не проходив, відповідно до наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України "Про зарахування на фінансове забезпечення" від 11 грудня 2019 року № 105 перебував на фінансовому забезпеченні з 01 січня 2020 року до 28 квітня 2020 року лише у частині здійснення перерахування коштів Військовою частиною НОМЕР_2 на карткові рахунки військовослужбовців Військової частини НОМЕР_4 [ ІНФОРМАЦІЯ_2 ] відповідно до наданих Військовою частиною НОМЕР_4 документів на виплату.

Отже, рішення про наявність підстав для виплати військовослужбовцям певних виплат та про нарахування коштів, спрямованих на ці виплати, приймались Військовою частиною НОМЕР_4 , а Військова частина НОМЕР_2 на підставі отриманих від Військової частини НОМЕР_4 документів на виплату коштів здійснювала таке перерахування коштів на карткові рахунки військовослужбовців в/ч НОМЕР_4 .

Враховуючи те, що у ІНФОРМАЦІЯ_2 до моменту його ліквідації працював фінансово-економічний відділ, рішення стосовно здійснених виплат грошового забезпечення, його складових та їх розмірів, військовослужбовцям ІНФОРМАЦІЯ_4 , на підставі яких видавалися відповідні накази.

Таким чином, командуванням НОМЕР_1 прикордонного загону (в/ч НОМЕР_2 ) не приймалися правові рішення щодо підстав і розміру виплат грошового забезпечення військовослужбовцям в/ч НОМЕР_4 , відповідні накази на виплату в/ч НОМЕР_2 ) не видавалися.

ІНФОРМАЦІЯ_5 (Військова частина НОМЕР_4 ) ліквідоване без правонаступника, тому НОМЕР_1 прикордонний загін не є правонаступником та не може бути відповідачем за спірними правовідносинами у цій справі.

У НОМЕР_1 прикордонного загону відсутні правові підстави здійснювати перерахунок індексації грошового забезпечення позивача із застосуванням січня 2008 року як базового місяця, так як зазначені правові рішення приймались військовими частинами ( ІНФОРМАЦІЯ_6 та НОМЕР_3 прикордонним загоном), в яких проходив військову службу позивач і до повноважень яких належало прийняття таких рішень.

Іншими учасниками справи рішення суду першої інстанції не оскаржується.

Відповідно до частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

З огляду на зазначене, суд надає оцінку законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції тільки в межах доводів апеляційної скарги відповідача НОМЕР_1 прикордонного загону.

Враховуючи режим роботи суддів та працівників апарату Першого апеляційного адміністративного суду з часу введення на території України правового режиму воєнного стану, з метою збереження життя та здоров`я, а також забезпечення безпеки суддів та працівників апарату суду, дана постанова прийнята колегією суддів за умови наявної можливості доступу колегії суддів до матеріалів адміністративної справи.

Апеляційним судом витребувано у Донецького окружного адміністративного суду справу, однак суд першої інстанції листом повідомив, що всі документи у цій справі сформовано в електронному вигляді та експортовано в КП "Діловодство спеціалізованого суду".

Верховний Суд листом від 19.08.2022 № 2097/0/2-22 на лист вх. № 1730/0/1-22 щодо надання Науково-консультативною радою при Верховному Суді висновку з питань, пов`язаних з електронним адміністративним судочинством повідомив, що підстав для звернення до НКР щодо надання вченими-членами НКР наукових висновків немає. Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).

Відповідно до листів Державної судової адміністрації України від 01.08.2018 № 15-14040/18, від 13.09.2018 № 15-17388/18 судами забезпечено сканування та експортування в підсистему "Електронний суд" матеріалів всіх судових справ, як перебували в провадженні суддів станом на 01.08.2018. Тобто вказана підсистема містить усі матеріали судової справи.

Отже, враховуючи зазначені листи, апеляційний суд вважає за можливе здійснити апеляційний перегляд за документами, наявними в підсистемі "Електронний суд".

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Встановлені обставини справи.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , є громадянином України згідно паспорту серії НОМЕР_5 , РНОКПП НОМЕР_6 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ; має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій відповідно до посвідчення від 20 квітня 2015 року НОМЕР_7 (а.с. 12-14).

Довідки НОМЕР_3 Прикордонного загону Державної прикордонної служби України ( АДРЕСА_2 ) від 14 вересня 2023 року № 667, від 9 лютого 2024 року № 179, підтверджують, що ОСОБА_1 протягом спірного періоду (з 1 січня 2016 року по 30 листопада 2018 року) проходив військову службу у НОМЕР_3 прикордонному загоні Державної прикордонної служби України.

Довідки свідчать, що ОСОБА_1 за 2016, 2017, 2018 роки індексація грошового забезпечення позивача не нараховувалась та не виплачувалась.

Відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_2 від 24 квітня 2020 року № 89-ОС (м. Краматорськ), після звільнення (переведення) позивача з НОМЕР_3 прикордонного загону Державної прикордонної служби України він до 24 квітня 2020 року проходив військову службу в ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Наказом ІНФОРМАЦІЯ_2 від 24 квітня 2020 року № 89-ОС (м. Краматорськ), полковника ОСОБА_1 , який перебуває у розпорядженні начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 (остання штатна посада начальник другого сектору оперативно-розшукового відділу (з місцем дислокації АДРЕСА_3 ) оперативно-розшукового управління ІНФОРМАЦІЯ_2 , звільнено з військової служби в запас наказом Голови Державної прикордонної служби України від 17 квітня 2020 року № 386-ОС за п. "в" п. 2 ч. 6 ст. 26 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" (у зв`язку зі скороченням штатів або проведенням організаційних заходів у разі можливості використання на службі), виключено зі списків особового складу та всіх видів забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_2 (а.с. 15).

Постановою Кабінету Міністрів України від 5 лютого 2020 року № 43 "Про ліквідацію територіальних органів Адміністрації Державної прикордонної служби" постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Адміністрації Державної прикордонної служби за переліком згідно з додатком; Адміністрації Державної прикордонної служби забезпечити здійснення функцій і повноважень територіальних органів, що ліквідуються.

Відповідно до додатку до вказаної постанови, до переліку територіальних органів Адміністрації Державної прикордонної служби, що ліквідуються, включено ІНФОРМАЦІЯ_1 (Військова частина НОМЕР_4 ).

Згідно з інформацією Єдиного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ) є припиненим з 30 вересня 2020 року (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result).

Відповідно до довідок-розрахунків "невиплаченої суми індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_6 ) за період з 12 квітня 2014 року по 25 липня 2019 року" від 14 вересня 2023 року № 667 та від 9 лютого 2024 року № 179, виданих НОМЕР_3 прикордонним загоном Державної прикордонної служби України, розрахунок щомісячної індексації грошового забезпечення позивача (поточної та фіксованої), здійснений за період з липня 2015 року по липень 2019 року, склав: липень 2015 року - 437,26 грн, серпень 2015 року - 437,26 грн, вересень 2015 року - 494,70 грн, жовтень 2015 року - 477,45 грн, листопад 2015 року - 477,45 грн, грудень 2016 року - 477,45 грн, січень 2016 року - 505,01 грн, лютий 2016 року - 505,01 грн, березень 2015 року - 505,01 грн, квітень 2016 року - 505,01 грн, травень 2016 року - 506,45 грн, червень 2016 року - 592,00 грн, липень 2016 року - 592,00 грн, серпень 2016 року - 592,00 грн, вересень 2016 року - 592,00, жовтень 2016 року - 592,00 грн, листопад 2016 року - 592,00 грн, грудень 2016 року - 647,25 грн, січень 2017 року - 647,25, лютий 2017 року - 647,25 грн, березень 2017 року - 743,05 грн, квітень 2017 року - 743,05 грн, травень 2017 року - 756,99 грн, червень 2017 року - 829,41 грн, липень 2017 року - 829,41 грн, серпень 2017 року - 829,41 грн, вересень 2017 року - 893,40 грн, жовтень 2017 року - 893,40 грн, листопад 2017 року - 893,40 грн, грудень 2017 року - 979,62 грн, січень 2018 року - 979,62 грн, лютий 2018 року - 979,62 грн, липень 2019 року (по 25 липня 2019 року ) - 166,71 грн, разом: 21 419,90 грн [21 253,19 грн за період з липня 2015 року по лютий 2018 року та 166,71 грн за липень 2019 року]. Застосовано базові місяці для нарахування індексації - січень 2015 року, жовтень 2015 року, березень 2018 року.

Як свідчить особиста картка заробітної плати позивача за період з січня 2020 року по грудень 2020 року (ф.10 № 4121), у травні 2020 року НОМЕР_1 прикордонним загоном позивачу нараховано та сплачено індексацію грошового забезпечення в розмірі 21 253,19 грн.

05.09.2023 представником позивача надіслано адвокатський запит до Адміністрації Державної прикордонної служби України про надання розрахунку індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням базового місяця - січень 2008 року за період з 1 січня 2016 року по 1 березня 2018 року та базового місяця - березень 2018 року за період з 1 березня 2018 року по день звільнення, а також про нарахування та виплату індексації грошового забезпечення у відповідні періоди із застосуванням базових місяців січень 2008 року та березень 2018 року.

Листом від 12 вересня 2023 року Адміністрація Держприкордонслужби повідомила про відсутність відомостей про виплату позивачу грошового забезпечення та індексації за вказаний у запиті період.

Також повідомила, що ІНФОРМАЦІЯ_1 ліквідоване як юридична особа публічного права без визначення правонаступника.

26 вересня 2023 року представником позивача направлено адвокатський запит до НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України про нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 1 січня 2016 року по день звільнення включно з урахуванням січня 2008 року та березня 2018 року як базових місяців з урахуванням відрахувань.

Листом від 3 жовтня 2023 року НОМЕР_1 прикордонний загін Державної прикордонної служби України повідомив, що позивач у НОМЕР_1 прикордонному загоні військову службу не проходив, відповідно до наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України "Про зарахування на фінансове забезпечення" від 11 грудня 2019 року № 105 перебував лише на фінансовому забезпеченні з 1 січня 2020 року до 28 квітня 2020 ріку.

За період проходження служби у Донецько-Луганському регіональному управлінні та перебуванні на фінансовому забезпеченні у НОМЕР_1 прикордонному загоні з 1 січня 2020 року до 28 квітня 2020 року індексація грошового забезпечення з урахуванням березня 2018 року, як базового місяця нараховувалась та виплачувалась щомісячно, одночасно з виплатою грошового забезпечення.

Враховуючи, що у ІНФОРМАЦІЯ_2 до моменту його ліквідації працював фінансово-економічний відділ, рішення стосовно здійснених виплат з грошового забезпечення, його складових та їх розмірів, військовослужбовцям Донецько-Луганського регіонального управління приймалися виключно цим відділом, на підставі яких видавались відповідні накази командування ІНФОРМАЦІЯ_8

НОМЕР_1 прикордонний загін не здійснював розрахунки розмірів виплат та складових грошового забезпечення військовослужбовцям ІНФОРМАЦІЯ_8 та діяв виключно як фінансовий орган для проведення перерахування коштів на особові рахунки військовослужбовців відповідно до наданих розрахунково-платіжних відомостей.

Командуванням НОМЕР_1 прикордонного загону не приймались рішення щодо виплат грошового забезпечення військовослужбовцям ІНФОРМАЦІЯ_8 та відповідні накази не видавались. У травні 2020 року НОМЕР_1 прикордонним загоном позивачу була нарахована та виплачена індексація грошового забезпечення за період знаходження на фінансовому забезпеченні у НОМЕР_3 прикордонному загоні з 12 квітня 2014 року до 24 липня 2019 року у сумі 21 253,19 грн.

Згідно довідки НОМЕР_3 прикордонного загону базові місяць для обчислення індексації грошового забезпечення стали січень 2015 року, жовтень 2015 року та березень 2018 року.

Таким чином, у НОМЕР_1 прикордонного загону відсутні підстави здійснювати позивачу перерахунок індексації грошового забезпечення із застосуванням січня 2008 року, як базового місяця.

До листа додано довідку-розрахунок невиплаченої суми індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 12 квітня 2014 року по 25 липня 2019 року від 14 вересня 2023 року № 667, довідку про розмір нарахованої та виплаченої індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 1 січня 2020 року по 28 квітня 2020 року від 29 вересня 2023 року № 114, зворотній бік особистої картки грошового забезпечення ОСОБА_1 за 2020 рік.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позов, виходив з того, що відповідно до п. 3 розділу І Інструкції № 558 належним органом, який мав здійснити належний розрахунок та виплату позивачу при його звільненні зі служби грошового забезпечення (в тому числі індексації) є НОМЕР_1 прикордонний загін, як наслідок, саме НОМЕР_1 прикордонний загін протиправно не виплатив позивачу при його звільненні зі служби та виключенні зі списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_3 індексацію грошового забезпечення за період з 1 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року у належному розмірі із застосуванням при розрахунку індексації грошового забезпечення в якості базового місяця січня 2008 року.

Оцінка суду.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" від 25 березня 1992 року № 2232-XII (далі - Закон № 2232) військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

На підставі статей 1,2 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20 грудня 1991 року № 2011-XII (далі - Закон №2011) військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина, гарантіями цих прав і свобод, закріпленими в Конституції України та законах України, з урахуванням особливостей, встановлених цим та іншими законами.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону № 2011 держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Згідно з абзацом 2 частини третьої статті 9 Закону № 2011 грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.

На підставі пункту 1 Положення про Адміністрацію Державної прикордонної служби України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 533, Адміністрація Державної прикордонної служби України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні.

Пунктом 3 цього Положення встановлено, що одним з основних завдань Адміністрації Держприкордонслужби є здійснення управління територіальними органами - регіональними управліннями, Морською охороною, органами охорони державного кордону, органами забезпечення, навчальними закладами та науково-дослідними установами (далі - органи Держприкордонслужби).

Відповідно до підпунктів 29, 30 пункту 4 Положення Адміністрація Держприкордонслужби відповідно до покладених на неї завдань організовує забезпечення органів Держприкордонслужби матеріальними та іншими ресурсами, вживає заходів для забезпечення будівництва, реконструкції, експлуатації та ремонту житлового фонду, об`єктів військового призначення; забезпечує відповідно до законодавства правовий і соціальний захист військовослужбовців, працівників Держприкордонслужби та членів їх сімей.

Згідно з пунктом 9 Положення Адміністрація Держприкордонслужби в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України та наказів МВС видає директиви, накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.

Наказом Адміністрації Державної прикордонної служби України від 11 грудня 2019 року № 105 "Про зарахування на фінансове забезпечення", прийнятим на виконання п. 9 Положення про Адміністрацію Державної прикордонної служби України, директиви Адміністрації Державної прикордонної служби України від 23 вересня 2019 року № 58 ДСК "Про переведення на новий штат територіальних органів Державної прикордонної служби України" та з метою організації фінансового забезпечення […] ІНФОРМАЦІЯ_8 , […] з 1 січня 2020 року ІНФОРМАЦІЯ_1 зараховано на фінансове забезпечення до ІНФОРМАЦІЯ_9 .

Отже, ІНФОРМАЦІЯ_1 у період звільнення позивача з військової служби в органах Державної прикордонної служби України, перебувало на фінансовому забезпеченні в НОМЕР_1 прикордонному загоні Державної прикордонної служби України.

Відповідно до пункту 293 Положення про проходження громадянами України військової служби в Державній прикордонній службі України, затвердженого Указом Президента України від 29 грудня 2009 року № 1115/2009, особа, звільнена з військової служби, на день виключення із списків особового складу органу Держприкордонслужби розраховується за всіма видами належного їй на день звільнення матеріального та грошового забезпеченням.

Згідно з пунктом 3 розділу І Інструкції № 558 (Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Державної прикордонної служби України) (в редакції, чинній станом на час звільнення позивача зі служби в Донецько-Луганському регіональному управлінні) грошове забезпечення військовослужбовцям виплачується в органах Держприкордонслужби за місцем їх служби або органом, у якому вони перебувають на фінансовому забезпеченні згідно з приміткою до штату.

Таким чином, якщо індексація грошового забезпечення військовослужбовця не нараховувалась своєчасно (під час здійснення поточного нарахування та виплати грошового забезпечення), вона мала бути нарахована та виплачена військовослужбовцю при його звільненні зі служби.

Оскільки позивач при звільненні перебував на фінансовому забезпеченні НОМЕР_1 прикордонного загону, то саме ця військова частина зобов`язана розрахувати позивача за всіма видами належного йому на день звільнення матеріального та грошового забезпечення, в тому числі, стосовно індексації грошового забезпечення.

За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про часткове задоволення адміністративного позову.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судове рішення в межах доводів апеляційної скарги є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для її задоволення та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Інших обґрунтувань щодо незаконності рішення суду першої інстанції апеляційна скарга відповідача не містить.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_2 ) на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2024 року у справі № 200/7018/23 - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2024 року у справі № 200/7018/23 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 12 серпня 2024 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 12 серпня 2024 року.

Головуючий суддя І.Д. Компанієць

Судді Т.Г. Гаврищук

І.В. Геращенко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2024
Оприлюднено14.08.2024
Номер документу120952683
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —200/7018/23

Постанова від 12.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 10.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні