Постанова
від 13.08.2024 по справі 320/45223/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/45223/23 Суддя (судді) першої інстанції: Парненко В.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 серпня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Коротких А.Ю.,

суддів Єгорової Н.М.,

Чаку Є.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва" виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) на рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року у справі за адміністративним позовом Комунального некомерційного підприємства "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва" виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) до Північного офісу державної аудиторської служби України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю АБСОЛЮТ-КЛІМАТ про скасування вимоги,-

В С Т А Н О В И В:

Комунальне некомерційне підприємство "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва" виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) звернулось до Північного офісу державної аудиторської служби України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю АБСОЛЮТ-КЛІМАТ про скасування вимоги.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року в задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням суду, Комунальне некомерційне підприємство "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва" виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права.

У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Предметом апеляційного оскарження є судове рішення, яке прийняте судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку з чим колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно зі ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши наявні докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що Північним офісом державної аудиторської служби України проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва» виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) за період з 01.05.2018 року по 30.06.2022 року.

За результатами проведеної ревізії складено акт 05-30/275 від 14.10.2022 року.

26 жовтня 2022 року Комунальне некомерційне підприємства «КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва» виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) надало свої заперечення №1331 на акт.

16 листопада 2022 року Північним офісом державної аудиторської служби України було направлено висновок на заперечення.

20 жовтня 2023 року Комунальне некомерційне підприємство «КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва» виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) звернулося з листом до Північного офісу державної аудиторської служби України про надання вимоги.

26 жовтня 2023 року Північний офіс державної аудиторської служби України направив вимогу щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства від 18.11.2022 року за №262605-14/6551-2022.

Як вбачається з матеріалів справи: « 3 метою усунення встановлених порушень та попередження виникнення в подальшому, керуючись пунктом 3 частини 1 статті 8, пунктом 7 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 2939-XII, пунктами 46, 49- 50, 52 «Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550, Північний офіс Держаудитслужби вимагає:

1. Опрацювати матеріали ревізії та вжити заходи, спрямовані на недопущення порушень законодавства в подальшому.

2. Забезпечити відшкодування порушення шляхом:

- відобразити дебіторську заборгованість в сумі 1296,56 тис. грн, провести претензійно-позовну роботу щодо повернення коштів за надані послуги;

- відобразити дебіторську заборгованість в сумі 28,56 тис. грн, провести претензійно-позовну роботу щодо повернення коштів за надані послуги;

- відобразити дебіторську заборгованість за контрагентами щодо яких здійснено безпідставне покриття витрат за комунальні та експлуатаційні послуги на загальну суму 70,96 тис. грн; провести претензійно-позовну роботу з контрагентами щодо відшкодування коштів в частині повернення безпідставно сплаченого ПДВ;

- стягнути з осіб, винних у допущенні зайвого нарахування заробітної плати керівнику, суму 516,77 тис. грн;

- стягнути з осіб, винних у виплаті заробітної плати за невідпрацьований працівниками патологоанатомічного відділення час, суму 291,82 тис. грн;

- стягнути з осіб, винних у виплаті заробітної плати зовнішнім сумісникам за невідпрацьований час, суму 15,31 тис. грн;

- скорегувати розрахунки з державними цільовими фондами в частині їх зайвого перерахування (внаслідок проведених незаконних виплат пов?язаних з оплатою праці) на суму 163,14 тис. грн.;

- провести претензійно-позовну роботу з підрядною організацією ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» щодо відшкодування штрафних санкцій у сумі 687,61 тис. грн.;

- відобразити в обліку дебіторську заборгованість на суму 3628,47 тис. грн, провести претензійно-позовну роботу з підрядною організацією ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт;

- відобразити в обліку дебіторську заборгованість на суму 27,7 тис. грн., провести претензійно-позовну роботу з підрядною організацією Тов «Інжком» щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт;

- донарахувати керівнику виплати передбачені умовами контракту в сумі 518,56 тис. грн.

В іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведенні зайвих виплат, суму збитків, нанесену Підприємству.

3. Розглянути питання про притягнення до відповідальності винних у допущених порушеннях осіб, згідно з чинним законодавством.»

Позивач вважає протиправними та просить суд скасувати п. 1 та п. 2 вимоги Північного офісу Державної аудиторської служби України щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства від 18.11.2022 року за №262605-14/6551-2022.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII Головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, в тому числі суб`єктах господарювання, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належить суб`єктам господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування установлюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 4 Закону № 2939-XII передбачено, що інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до ст. 15 Закону № 2939-XII законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.

Так, судом встановлено, що відповідно до п. 1.2.2.2 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Північного офісу Держаудитслужби на III квартал 2022 року, проведено ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня №15 Подільського району м. Києва» виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) за період з 01.05.2018 по 30.06.2022. За результатами проведеної ревізії складено акт від 14.10.2022 № 05-30/275, який підписано посадовими особами підприємства із запереченнями, висновки на які Північним офісом Держаудитслужби направлено листом від 16.11.2022 № 262605-14/6496-2022.

В ході проведеного контрольного заходу встановлено порушення фінансової дисципліни та порядку ведення бухгалтерського обліку на загальну суму 7772,63 тис. грн, з них: порушень, що призвели до недоотримання доходів на суму 687,61 тис. грн, незаконних витрат на суму 7082,40 тис. грн (з них таких, що призвели до матеріальної шкоди (втрат) - на 6560,77 тис. грн) та інших порушень - на 2,62 тис. грн.

Щодо порушення вимог ст. 231 Господарського кодексу України, ст. 886 Цивільного кодексу України, пунктів 13.2 та 13.3 Договору підряду від 30.08.2019 № ГП-Л15-08/19, за неналежне виконання Підрядником - ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» зобов`язань за Договором підряду від 30.08.2019 №ГП-Л15-08/19 в частині недотримання термінів виконання робіт по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду Клінічної лікарні №15 Подільського району м. Києва по вул. Іллінській, буд.3/7 (хірургічний корпус)», КНП «Клінічна лікарня № 15 Подільського району м. Києва» не забезпечено нарахування і стягнення штрафних санкцій, внаслідок чого комунальним підприємством недоотримано доходу на загальну суму 559 244,64 грн., чим завдано збитків на зазначену суму, слід зазначити наступне.

Відповідно до ст. 230 Господарського кодексу України, штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Суб`єктами права застосування штрафних санкцій є учасники відносин у сфері господарювання, зазначені у статті 2 цього Кодексу.

Згідно з ст. 231 ГКУ, законом щодо окремих видів зобов`язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається. У разі якщо порушено господарське зобов`язання, в якому хоча б одна сторона є суб`єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов`язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов`язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах:

- за порушення умов зобов`язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг);

- за порушення строків виконання зобов`язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.

Законом може бути визначений розмір штрафних санкцій також за інші порушення окремих видів господарських зобов`язань, зазначених у частині другій цієї статті. У разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг). У разі недосягнення згоди між сторонами щодо встановлення та розміру штрафних санкцій за порушення зобов`язання спір може бути вирішений в судовому порядку за заявою заінтересованої сторони відповідно до вимог цього Кодексу.

Штрафні санкції за порушення грошових зобов`язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.

Розмір штрафних санкцій, що застосовуються у внутрішньогосподарських відносинах за порушення зобов`язань, визначається відповідним суб`єктом господарювання - господарською організацією.

Так, судом першої інстанції встановлено, що пунктом 1.2 вищезазначеного Договору передбачено, що обсяг та конкретні види робіт, які зобов`язаний виконати Підрядник, визначаються кошторисною документацією.

Датою початку виконаних робіт є дата підписання договору.

Строк виконання робіт визначається Календарним графіком виконання робіт, зокрема, у період з серпня 2019 року по грудень 2019 року (пункт 2.1 та 2.2 Договору).

Згідно з п. 2.3 Договору Підрядник може забезпечити дострокове завершення робіт і здачу їх Замовнику.

Натомість, додатковою угодою № 1 від 26.12.2019 до Договору № ГП-Л15-08/19 Сторонами зменшено загальну вартість робіт за даним договором на 8 568 748,95 грн., яка склала 10 249 006,94 гривень.

Фактично, згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт (КБ-3), ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» договором підряду від 30.08.2019 року № ГП-Л15-08/19 забезпечено виконання робіт у 2019 році на суму 10 249 006,94 гривень.

По бухгалтерському обліку за ТОВ «АБСОЛЮТ КЛІМАТ» станом на 31.12.2019 року заборгованості за Договором підряду № ГП-Л15-08/19 не обліковувалось.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» у електронній системі закупівель Лікарнею викладено звіт про виконання договору на суму 10 249 006,94 грн. станом на 31.12.2019 року. Відповідно до Календарного графіку виконання робіт (до договору підряду від 30.08.2019 № ГП-Л15-08/19) на Підрядника покладалось забезпечити виконання робіт до кінця листопада 2019 року (до 30.11.2019) на суму 18 386 431,60 грн. та лише роботи з Розділу 4 «Внутрішні скоси» на суму 431 324,29 грн. залишались на грудень 2019 року. Додаткові угоди до Договору підряду від 30.08.2019 року № ГП-Л15-08/19 щодо зміни строків виконання робіт, Сторонами не укладались.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт (КБ-3) ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» за договором № ГП-Л15-08/19 станом на 30.11.2019 року забезпечено виконання робіт лише на суму 6 639 076,32 грн.

Таким чином суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що TOB «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» не забезпечено належне виконання зобов`язань Договором підряду від 30.08.2019 року № ГП-Л15-08/19 в частині недотримання термінів виконання робіт станом на 30.11.2019 на суму 11 747 355,28 грн., чим порушено вимоги п. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, ст. 526 Цивільного кодексу України та п. 1 Договору.

Відповідно до ч. 1 ст. 96 Цивільного кодексу України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями, а статтями 525, 526 названого Кодексу і статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони тa забезпечення загальногосподарського інтересу.

Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт (КБ-3) Підрядником - ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» за Договором підряду від 30.08.2019 № ГП-Л15-08/19 станом на 30.11.2019 забезпечено виконання робіт лише на суму 6 639 076,32 грн., тоді як відповідно Календарного графіку виконання робіт на Підрядника покладалось забезпечити виконання робіт на суму 18 386 431,60 грн., тобто, ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» не забезпечено належне виконання зобов?язань за Договором в частині недотримання термінів виконання робіт станом на 30.11.2019 на суму 11 747 355,28 грн., чим порушено вимоги п. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, ст. 526 Цивільного кодексу України та п. 1 Договору.

Як вбачається з матеріалів справи, Клінічною лікарнею № 15 до актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) за договором від 30.08.2019 № ГП-Л15/19 не забезпечено включення вартості зворотних матеріалів, отриманих при розбиранні конструкцій металопластикових блоків віконних, внаслідок чого по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду Клінічної лікарні №15 Подільського району м. Києва по вул. Іллінській, буд.3/7 (хірургічний корпус)» завищено вартість виконаних робіт на загальну суму 1 125 598,10 грн. та спричинило незаконне витрачання бюджетних коштів, чим порушено п. 5.4.16 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» і завдано збитків на зазначену суму.

Судом першої інстанції встановлено, що між КНП «Клінічна лікарня № 15 Подільського району м. Києва», в особі директора Мусієнка А.В. , укладено Договір від 05.05.2020 року №ГП-Л15-04/20 (далі - Договір № ГП-Л15-04/20) з переможцем торгів - ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ», в особі директора Большакова Сергія Володимировича , на виконання робіт - «Капітальний ремонт фасаду Клінічної лікарні №15 Подільського району м. Києва по вул. Іллінській, буд.3/7 (хірургічний корпус)» (ДК 021:2015-45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) на суму 13 590 321,44 гривень.

Відповідно до п. 1.1. Договору Підрядник, за завданням Замовника, зобов`язується на свій ризик виконати роботи, передбачені цим Договором.

Пунктом 1.2 передбачено, що обсяг та конкретні види робіт, які зобов`язаний виконати Підрядник, визначаються кошторисною документацією. Датою початку виконаних робіт є дата підписання договору.

Строк виконання робіт визначається прикладеним до Договору № ГП-Л15-04/20 Календарним графіком виконання робіт, зокрема у період з травня 2020 року по грудень 2020 року (пункт 2.1 та 2.2 Договору).

Згідно з п. 2.3 Договору Підрядник може забезпечити дострокове завершення робіт і здачу їх Замовнику.

Додатковою угодою від 31.12.2019 року до договору від 05.05.2020 рок № ГП-Л15-04/20 Сторонами уточнено реквізити сторін, а саме - змінено рахунок, без внесення змін до істотних умов договору.

Так, згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт (КБ-3), TOB «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» за договором підряду від 05.05.2020 року № ГП-Л15-04/20 забезпечено виконання робіт у 2020 році на суму 13 620 761,78 гривень.

За бухгалтерським обліком Лікарні станом на 31.12.2020 року заборгованості за Договором підряду № ГП-Л15-04/20 не обліковувалось.

У відповідності до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» у електронній системі закупівель Лікарнею викладено звіт про виконання договору на суму 13 590 321,44 гривень.

Ревізією встановлено включення до акту форми КБ-2в № 9 за грудень 2020 року робіт та витрат, не передбачених договірною ціною та проектно-кошторисною документацією на загальну суму 1 204 119,68 гривень з ПДВ, тобто внесення ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» суттєвих змін до актів приймання виконаних будівельних робіт без внесення відповідних коригувань у проектній документації, здійснено на порушення вимог ч.1 статті 877 Цивільного кодексу України, статей 7 та 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», та пунктів 15 та 117 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду у капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 01.08.2005 № 668.

Таким чином, включення ТОВ «АБСОЛЮТ КЛІМАТ» до актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та витрат, не передбачених договірною ціною та проектно-кошторисною документацією, призвело до завищення вартості виконаних робіт на загальну суму 1 204 119,68 грн., чим порушено п. 6.4.4.1 ДСТУ Б д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та завдано збитків місцевому бюджету на зазначену суму.

Внаслідок включення до актів виконаних робіт об`ємів робіт та витрат, не передбачених договірною ціною та проектно-кошторисною документацією, зайво сплачено послуги за утримання служби замовника з розрахунку 1,5% від підсумку глав 1-9 зведеного кошторисного розрахунку у відповідності 3 п. 5.8.13 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013, що складає 15 051,50 гривень.

У відповідності до Календарного графіку виконання робіт (до Договору підряду № ГП-Л15-04/20) на Підрядника покладалось забезпечити виконання робіт до кінця вересня 2020 року (до 30.09.2020) на суму 12 229 435,92 грн. (з ПДВ), на період жовтень-листопад 2020 року на суму 857 793,59 грн. та на грудень 2020 року лише роботи на суму 141 417,45 грн. (з ПДВ). Додаткові угоди до договору підряду від 05.05.2020 року № ГП-Л15-04/20 щодо зміни строків виконання робіт, Сторонами не укладались.

Згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт (КБ-3), ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» за договором № ГП-Л15-04/20 станом на 30.09.2020 року забезпечено виконання робіт лише на суму 3 948 960,32 грн., а отже TOB «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» не забезпечено належне виконання зобов`язань за Договором підряду від 05.05.2020 № ГП-Л15-04/20 в частині недотримання термінів виконання робіт, чим порушено вимоги п. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, ст. 526 Цивільного кодексу України та п. 1 Договору.

Так, внаслідок завищення фізичних об`ємів виконаних робіт по актах приймання виконаних будівельних робіт Підрядником - ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду Клінічної лікарні №15 Подільського району міста Києва по вул. Іллінська 3/7 (хірургічний корпус)» за Договором підряду від 05.05.2020 №ГП-Л15-04/20 завищено вартість виконаних робіт відповідно на суму 1 283 704,00 грн., чим порушено п.6.4.4.1 ДСТУ Б Д 1.1.-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» з урахуванням положень п. 6.3.3 ДСТУ-Н Б д.1.1-2:2013 «Настанови щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва» і завдано збитків місцевому бюджету на зазначені суми; за порушення умов зобов`язання щодо якості робіт по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду Клінічної лікарні №15 Подільського району міста Києва по вул. Іллінська 3/7 (хірургічний корпус)» за Договором підряду від 05.05.2020 № ГП-Л15-04/20, у відповідності до вимог ст. 886 Цивільного кодексу України та п. 13.3 Договору підряду від 05.05.2020 № ГП-Л15-04/20, з Підрядника - ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» стягується штраф у розмірі 10 % від договірної вартості Робіт, які виконанні неякісно, на суму 128 370,40 гривень, в наслідок чого, підприємством недоотримано доходу і завдано втрат фінансових ресурсів на зазначену суму, з приводу чого слід зазначити наступне.

Шляхом контрольних обмірів встановлено, що окремі обсяги фактично виконаних ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» робіт по договору від 05.05.2020 № ГП-Л15-04/20 не відповідають обсягам визначеним по актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в. Загальна встановлена контрольним обміром вартість зайво врахованих в акті ф. КБ-2в обсягів робіт та витрат матеріалів становить 1 283 704,00 гривень.

Таким чином, внаслідок завищення фізичних об`ємів виконаних робіт по акту приймання виконаних будівельних робіт Підрядником - ТОВ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» завищено вартість виконаних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду Клінічної лікарні №15 Подільського району міста Києва по вул. Іллінська 3/7 (хірургічний корпус)» на суму 1 283 704,00 грн.

Відповідно до п. 7 ст. 10 ЗУ № 2939-ХІІ органу державного фінансового контролю надається право пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Згідно з п. 46 Порядку № 550 якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом державного фінансового контролю у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об`єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування. Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об`єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний орган державного фінансового контролю з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Відповідно до п. п. 49 Порядку №550 у разі коли діями чи бездіяльністю працівників об`єкта контролю державі або підконтрольній установі заподіяна матеріальна шкода, орган державного фінансового контролю ставить вимоги перед керівником об`єкта контролю та органом його управління щодо пред`явлення цивільних позовів до винних осіб.

Пунктом 50 Порядку № 550 визначено, що за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав органи державного фінансового контролю вживають заходів для забезпечення:

- притягнення до адміністративної, дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об`єктів контролю;

- порушення перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства;

- звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства;

- застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства.

Пунктом 52 Порядку № 550 визначено, що органи державного фінансового контролю здійснюють контроль за усуненням об`єктами контролю порушень законодавства за результатами аналізу їх зворотного інформування про вжиті заходи, а також під час наступних ревізій цих об`єктів контролю, систематично вивчають матеріали ревізій і на підставі їх узагальнення вносять відповідним органам державної влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо перегляду нормативно-правових актів, усунення причин і умов, що сприяли порушенням законодавства.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування п. 1 та п. 2 Вимоги Північного офісу Державної аудиторської служби України щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства від 18.11.2022 року за №262605-14/6551-2022.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №15 Подільського району м. Києва" виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Єгорова Н.М.

Чаку Є.В.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2024
Оприлюднено14.08.2024
Номер документу120982360
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —320/45223/23

Постанова від 13.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 15.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні