ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2010 року м. Запор іжжя
Справа № 2а-7269/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Артоу з О.О.
при секретарі судового зас ідання Cкачковій Т.В.
за участю представника поз ивача:Афанасьєва О.Ю., Кущик а А.А.,
представника відповідач: Крючек К.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою: Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Техпостачресурс»
до: Державної пода ткової інспекції у
Орджонікідзе вському районі м. Запоріжжя
про: визнання дій н езаконними та зобов' язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
20 вересня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальніст ю «Техпостачресурс» звернул ось до Запорізького окружног о адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової інспекції у Ордж онікідзевському районі м. За поріжжя про визнання протипр авними дії відповідача незак онними та зобов' язання вчин ити певні дії.
Ухвалою суду від 22.09.2010 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі №2а-7269/10/0870, закі нчено підготовче провадженн я та призначено справу до суд ового розгляду на 12.10.2010. В судов ому засіданні 12.10.2010 було оголош ено перерву до 14.10.2010, 22.10.2010.
В позовній заяві вказано, що дії Державної податкової ін спекції у Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя щодо не прийняття та невизнання пода тковою звітністю Декларацій з податку на додану вартість за березень 2010 року, квітень 2010 року, травень 2010 року є протипр авними, мотивуючи це тим, що ко нтролюючий орган зобов' яза ний прийняти податкову декла рацію, яка приймається без по передньої перевірки зазначе них у ній показників через ка нцелярію та відмова службово ї (посадової) особи контролюю чого органу прийняти податко ву декларацію з будь-яких при чин або висування нею будь-як их передумов щодо такого при йняття (включаючи зміну пока зників такої декларації, зме ншення або скасування від' є много значення об' єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов' яз ань тощо) забороняється та ро зцінюється як перевищення сл ужбових повноважень такою ос обою, що тягне за собою її дисц иплінарну та матеріальну від повідальність у порядку, виз наченому законом.
В судових засіданнях позив ач та представник позивача п ідтримав позовні вимоги в по вному обсязі. Просять позов з адовольнити та визнати дії в ідповідача протиправними.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, нада в суду заперечення від 09.10.2010 № 2609 9/10-14. Крім того, зазначив, що ДПІ у Орджонікідзевському район і діяла у межах, встановлених п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» від 21.12.2000 рок у № 2181-ІІІ (далі Закон - № 2181-ІІІ).
Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення сто рін, з' ясувавши обставини с прави та перевіривши їх дока зами, суд приходить до наступ ного висновку.
ТОВ «Техпостачресурс» (іде нтифікаційний код 36534520) зареєс тровано виконавчим комітето м Запорізької міської ради 27.0 5.2009. Відповідач як платник пода тку на додану вартість зареє стрований в ДПІ в Орджонікід зевському районі м. Запоріжж я 09.06.2009, про що свідчить свідоцт во № 100229838 серії НБ № 162258.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Техпостачресур с» 10.03.2010 направлено поштою пода ткову декларацію з податку н а додану вартість за другий м ісяць першого кварталу, що пі дтверджується поштовим пові домленням. 30.04.2010 податкову декл арацію з податку на додану ва ртість за третій місяць перш ого кварталу, що підтверджує ться поштовим повідомленням про вручення. 08.05.2010 податкову д екларацію з податку а додану вартість за четверний місяц ь, що підтверджується повідо мленням про вручення, та 16.06.2010 з а допомогою кур' єрської слу жби податкову декларацію за п' ятий місяць, про свідчить відмітка про вручення. Крім т ого, 18.06.2010 відповідачу було напр авлено уточнений розрахунок до податкової декларації.
Листом № 10096/10128-21312 від 13.05.2010 ДПІ в О рджонікідзевському районі м .Запоріжжя не визнала деклар ацію з податку на прибуток пі дприємства за І квартал 2000 рок у, як податкову звітність та н е прийняла до обліку з урахув анням строків давності, пере дбачених п. 15.1 ст. 15 Закону - № 2181 -ІІІ.
Листом від 07.07.2010 № 07-07/3 ТОВ «Техп остачресурс» повідомило від повідача про те, що ніколи пі дприємство податкову деклар ацію з податку на додану варт ість за I квартал 2000 рік не пода вало, оскільки був зареєстро ваний у 2009 році.
ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя листом ві д 13.05.2010 №10098/10128-21312 не визнана деклар ація з податку на додану варт ість за березень 2010 року, як по даткову звітність у зв' язку з тим, що вона не підписана ві дповідною особою - головним бухгалтером підприємства.
Податкова декларація з под атку на додану вартість за кв ітень та травень 2010 року 21.05.2010 та 23.06.2010 ДПІ в Орджонікідзевськом у районі м. Запоріжжя не визна на, як податкова звітність, ос кільки в них вказано невідпо відний або недійсний номер с відоцтва про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть.
Крім того, листом від 23.06.2010 від повідач повідомив ТОВ «Техпо стачресурс», що уточнюючий р озрахунок податкових зобов' язань з податку на додану вар тість у зв' язку з виправлен ням самостійно виявлених пом илок за травень 2010 року не визн аний, як податкова звітність , з причини відсутності звітн ої податкової декларації за вказаний звітний (податковий ) період.
Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», податкова деклара ція, розрахунок - це документ, що подається платником подат ків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов 'язкового платежу).
Форма податкової декларац ії (розрахунку) встановлюєть ся центральним (керівним) орг аном контролюючого органу за узгодженням з Комітетом Вер ховної Ради України, що відпо відає за проведення податков ої політики (підпункт "ї" підпу нкту 4.4.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» ).
Згідно п.п. 4.1.2. п. 4.1. ст. 4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», п рийняття податкової деклара ції є обов'язком контролюючо го органу. Податкова деклара ція приймається без попередн ьої перевірки зазначених у н ій показників через канцеляр ію, чий статус визначається в ідповідним нормативно-право вим актом. Відмова службової (посадової) особи контролююч ого органу прийняти податков у декларацію з будь-яких прич ин або висування нею будь-яки х передумов щодо такого прий няття (включаючи зміну показ ників такої декларації, змен шення або скасування від'ємн ого значення об' єктів опода ткування, сум бюджетних відш кодувань, незаконного збільш ення податкових зобов' язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законом.
Відповідно до ч. 5 п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», податкова звітність, отримана контролюючим орган ом від платника податків як п одаткова декларація, що запо внена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов'язкових реквізитів , її не підписано відповідним и посадовими особами, не скрі плено печаткою платника пода тків. У цьому випадку, якщо кон тролюючий орган звертається до платника податків з письм овою пропозицією надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.
Таким чином, з вищенаведено ї правової норми вбачається, що можливою підставою невиз нання податкової декларації податковою звітністю є запо внення декларації всупереч в становленим правилам не у бу дь-якому випадку порушення ц их правил, а лише за умови: не з азначення у декларації обов' язкових реквізитів, не підпи сання її відповідними посадо вими особами, не скріплення п ечаткою підприємства.
Судом встановлено, що згідн о штатного розпису затвердже ного 26.05.2009, нотаріально посвідч еної картки із зразками підп исів і відбитків печатки поз ивача в штаті ТОВ «Техпостач ресурс» головний бухгалтер н е значиться. Це факт також під тверджується і заявою форми № 1-ОПП, яка була витребувана у відповідача судом.
Виходячи з того, що в ш таті позивача відсутній голо вний бухгалтер, а декларація за березень 2010 року підписана керівником підприємства, що не заборонено законодавство м, ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя не мало п равових підстав для невизнан ня податкової декларації ТОВ «Техпостачресурс» податко вою звітністю, а зобов' язан ий був прийняти її до обліку.
Щодо, не визнання податкови х декларацій ТОВ «Техпостачр есурс» за квітень - травень 2010 року, у зв' язку із невідпов ідним або недійсним номером свідоцтва про реєстрацію пла тника податку на додану варт ість, суд вважає зазначити на ступне.
В судовому засіданні відпо відачем подані декларації з податку на додану вартість Т ОВ «Техпостачресурс», в яких номер платника податку відр ізняється від номеру вказану в декларації поданої позива чем до матеріалів справи. В за значених деклараціях вказан ий номер свідоцтва про реєст рацію платника ПДВ 10022983, а в дода тку до декларації в розрізі к онтрагентів та податкових на кладних зазначений номер сві доцтва про реєстрацію платни ка ПДВ 100229839.
Ведення бухгалтерського о бліку, також підготування об ов' язкової фінансової та по даткової звітності на підпри ємстві здійснюється за допом огою програмного продукту «1 С Бухгалтерія» серійний прод укт № 1246132491.
Згідно, висновку спеціаліс та Артемченко С.С., який зг ідно договору від 10.12.2009 №10, здійс нює обслуговування програмн ого продукту « 1С Бухгалтерія » на ТОВ «Техпостачресурс», п ри роздрукуванні податкової декларації з податку на дода ну вартість та її додатків іс нуючі параметри заносяться в сталі параметри та використ овуються в таблицях Декларац ії з податку на додану вартіс ть та її додатків з одного схо вища цих даних. Тобто є неможл ивим друкування номеру платн ика податку на додану вартіс ть у основній декларації та д одатків до неї з відмінними (р ізним) номерами.
Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України від 30 травня 1997 № 166 (Поря док № 166).
Пунктом 1.1 Порядку № 166 визнач ено, що подання податкової де кларації з податку на додану вартість (далі - декларація) п ередбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону № 2181-III. Пунктом 1.2 визначе но, що декларація подається д о податкового органу за місц ем реєстрації особою, яка зар еєстрована платником податк у на додану вартість згідно з вимогами Закону України від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про под аток на додану вартість».
Відповідно до пункту 1.3 Поря дку № 166 декларація складаєтьс я із вступної частини, службо вих полів та чотирьох розділ ів, з них платником заповнюют ься перші три розділи, службо ві поля та вступна частина, че твертий розділ заповнюється працівниками податкової інс пекції (адміністрації) лише н а оригіналі декларації, який залишається в податковій ін спекції (адміністрації). Поря док заповнення декларації ок ремо за кожним розділом наво диться в розділі 5 цього Поряд ку.
Згідно пп. 3.1 декларація до ор ганів податкової служби може бути подана: на паперових нос іях; на магнітних носіях з роз друкованими копіями файлів; засобами електронної пошти E -mail; поштовими відправленнями .
Згідно п.4.3 Порядку №166 податк ова звітність, отримана конт ролюючим органом від платник а податків як податкова декл арація, що заповнена ним всуп ереч правилам, зазначеним у з атвердженому порядку її запо внення, може бути не визнана т аким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків. У цьому раз і, якщо контролюючий орган зв ертається до платника податк ів з письмовою пропозицією (п исьмове звернення надсилаєт ься поштою з повідомленням п ро його вручення) надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.
Крім того, п.п 7.1 п. 7 Порядку № 166 встановлює, що податкові дек ларації приймаються без попе редньої перевірки зазначени х у них показників.
Аналізуючи зміст ч. 3 п.п. 4.1.2 п. 4 .1 ст. 4 Закону N 2181-III суд зауважує н а тому, що відповідач має прав о, а не обов'язок не визнавати податкову декларацію. При ць ому зазначене обумовлює обґр унтоване безстороннє, доброс овісне та розсудливе рішення . Як випливає з зазначеного пі дпункту закону підставою для не визнання податкової декл арації є наступні критерії: н е зазначено обов'язкових рек візитів, її не підписано відп овідними посадовими особами , не скріплено печаткою платн ика податків. Оцінюючи ряд за значених підстав, перелік як их є вичерпним, суд вважає, що зміст цих підстав визначає у мови за яких здійснити належ не оброблення декларації под атковій службі є неможливим. При цьому така неможливість фактично має об'єктивний хар актер як по суті (відсутність чисел, рядків та іншого, що ун еможливлює фактичну обробку декларації по суті) так і за п равосуб'єктним аспектом (юри дичних наслідків) оформлення і подання платником податкі в відповідної декларації.
Суд враховуючи, що відповід ач зобов'язаний діяти лише у в ідповідності до вимог статті 19 Конституції України та з до триманням принципів, визначе них статтею 2 КАС України, вваж ає за необхідне вказати на не послідовність та упереджені сть дій відповідача.
У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову. Відповідач як суб'єкт вл адних повноважень не довів п равомірності та наявність за конних підстав для невизнанн я декларацій з податку на дод ану вартість за березень - т равень 2010 року.
Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що д ії ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя щодо неви знання декларацій з податку на додану вартість за березе нь - травень 2010 року є необґру нтованими та такими, що не від повідають нормам податковог о законодавства. Таким чином , позовні вимоги про визнання дій щодо відмови у прийнятті вищевказаної податкової дек ларації з податку на додану в артість є такими, що підлягаю ть задоволенню.
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «Техпостачресурс » до Державної податкової ін спекції у Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя щодо ви знання дій службових осіб по даткової інспекції щодо відм ови у прийнятті податкової з вітності з податку на додану вартість за березень-квітен ь 2010 року незаконними та зобов ' язання прийняти податкову декларацію та визнати подат ковою звітністю декларацію з податку на додану вартість з а березень-травень 2010 року - зад овольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними дії службових осіб Державної по даткової інспекції у Орджоні кідзевському районі м. Запор іжжя щодо відмови у прийнятт і податкової звітності Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Техпостачресурс» з п одатку на додану вартість за березень-травень 2010 року.
Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Орджонікі дзевському районі м. Запоріж жя прийняти та визнати подат ковою звітністю декларацію з податку на додану вартість Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Техпостачресур с» (ідентифікаційний код - № 36534520) за березень 2010 року, реєстр аційний номер 42896 від 07.05.2010, за кві тень 2010 року, реєстраційний но мер 45754 від 20.05.2010, за травень 2010 року , реєстраційний номер 58693 від 21.06 .2010.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова у повному обсязі складена 27 жовтня 2010 року.
Суддя /підпис/ О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2010 |
Оприлюднено | 10.11.2010 |
Номер документу | 12100557 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні