МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 серпня 2024 р. № 400/4834/20 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до відповідачаТашинської сільської ради Березанського району Миколаївської області, вул. Леніна, 47, с. Ташине, Миколаївський район, Миколаївська область, 57430, проскасування рішення від 24.04.2017 № 1,ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Ташинської сільської ради (далі також відповідач), в якому просив:
- скасувати рішення Ташинської сільської ради «Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи № 1 від 24.04.2017 року».
Ухвалою від 06.11.2020 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 30.04.2021 року позов залишено без розгляду.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 14.07.2021 року ухвалу Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.04.2021 року залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 22.12.2021 року ухвалу Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.04.2021 року та постанову П`ятого апеляційного суду від 14.07.2021 року у справі № 400/4834/20 скасовано; справу направлено до суду першої інстанції для продовдення розгляду.
Ухвалою від 31.01.2022 року суд прийняв справу № 400/4834/20 до свого розглядута ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, з викликом (повідомленням) сторін у судове засідання.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що він проживає у по АДРЕСА_2 , є членом Ташинської сільської територіальної громади. Рішенням відповідача від 24.04.2017 року надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Ташине, Прогресівка, Любине Твшинської сільської роди в Березанську територіальну громаду з центром в смт. Березанка Миколаївської області.
Позивач вважає, що у цьому випадку було порушення вимог ч.2 ст. 6 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад», оскільки не було забезпечено вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадського обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Відповідачем порушено вимоги закону щодо суміжності територій громад та принцип визначення адміністративного центру об`єднаної громади. Не забезпечено вивчення пропозиції стосовно добровільного об`єднання Ташинської територіальної громади з іншими територіальними громадами. Не проведено громадського обговорення щодо добровільного об`єднання Ташинської територіальної громади із іншими територіальними громадами, яке має проводитися протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції.
Територіальна громада села Ташине Березанського району Миколаївської області і позивач особисто, як член громади, не брали участі в громадському обговоренні , і не давала жодної згоди на «добровільне об`єднання територіальних громад».
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» виключно місцевими референдумами у відповідних адміністративно-територіальних одиницях вирішуються питання про об`єднання в одну однойменні адміністративно-територіальні одиниці та питання про зміну базового рівня місцевого самоврядування у сільських районах.
Позивач як мешканець с. Ташине має право на місцеве самоврядування та законний інтерес брати участь у процесі прийняття рішення щодо об`єднання територіальної громади села з іншими територіальними громадами.
Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію відповідач виклав у письмових запереченнях, у яких зазначив наступне:
Спірне рішення було прийнято на сесії сьомого скликання депутатів Ташинської сільради 24.04.2017 року. Після прийняття вказаного рішення, всі документи були передані до Миколаївської обласної державної адміністрації для подальшого подання до Кабінету Міністрів України. 15.04.2020 року КМУ затвердив перспективний план формування територій громад Миколаївської області.
Сторони у судове засідання не з`явились.
Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
Рішенням відповідача від 24.04.2017 року надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Ташине, Прогресівка, Любине Твшинської сільської роди в Березанську територіальну громаду з центром в смт. Березанка Миколаївської області, яким надала згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Ташине, Прогресівка, Люблине Ташинської сільської ради, в Березанську територіальну громаду з центром у смт. Березанка Березанського району Миколаївської області.
10.02.2020 року Миколаївською обласною державною адміністрацією направлено на розгляду Уряду листа з проектом перспективного плану формування територій громад Миколаївської області.
15.04.2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 480 «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Миколаївської області», відповідно до якого Чаусівську територіальну громаду передбачено у складі Синюхобрідської спроможної територіальної громади.
12.06.2020 року Кабінетом Міністрів України затверджено розпорядження № 710 «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Миколаївської області», яким в межах Миколаївської області сформовано нову територіальну основу для утворення органів місцевого самоврядування базового рівня і проведення місцевих виборів у жовтні 2020 року на новій територіальній основі.
Відповідно до постанов Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 року № 160 до нових територіальних громад проведено перші місцеві вибори.
17.12.2020 року до Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути сільський, селищний, міський голова;
Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.
Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
Позивач зазначає , що голова Ташинської сільської ради не проінформірував жителів Ташинської громади про пропозицію Березанського селищного голови щодо об`єднання та не провів громадське обговорення протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції .
Як зазначає відповідач 24.05.2017 року до Ташинської сільської рази звернулася Березанська селищна рада з пропозицією щодо добровільного об`єднання територіальної громади Ташинської сільської ради (села Ташине, Прогресівка, Люблине) в Березанську ОТГ з центром у смт. Березанка. До цієї пропозиції були надані копії рішення Березанської селищної ради від 23.03.2017 року за № 12 та розпорядження Березанського селищного голови від 14.02.2017 року № 12-р.о.
27.03.2017 року розпорядженням Ташинського сільського голови за № 16 про вивчення пропозицій щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення. Пунктом 2 цього розпорядження передбачено проведення громадського обговорення з питань щодо можливого добровільного об`єднання територіальних громад, обговорення повинно бути проведене протягом 30 днів з дати прийняття розпорядження Ташинського сільського голови за № 16.
07.04.2017 року були проведенні громадські слухання по населених пунктах Ташинської сільської ради з питань розгляду пропозиції Березанської селищної ради щодо об`єднання громад. За результатом громадських обговорень було прийнято рішення про об`єднання громад з центром у смт. Березанка. Серед громадян також проводилося анкетування з метою більш глибокого з`ясування громадської думки щодо об`єднання громадян,
Щодо громадського обговорення, то Законом взагалі не висувається будь-яких вимог до цього процесу. Навпаки, Законом передбачено, що порядок проведення громадського обговорення визначається самою сільською радою.
У будь-якому випадку, суд звертає увагу, що після ухвалення відповідачем рішення про надання згоди на об`єднання, відбулося фактичне об`єднання громад, наслідком чого стало видання Кабінетом Міністрів України 12.06.2020 року розпорядження № 710 «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Миколаївської області», а також проведення перших місцевих виборів 25.10.2020 року до нових органів місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 6-1 Розділ V Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про місцеве самоврядування» у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі розформовані територіальні громади).
Тобто, рішення Ташинської сільської ради від 24.04.2017 року № 1 «Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи» було фактично виконано.
Акт індивідуальної дії, одноразового застосування, який вичерпає свою дію фактом виконання, тому він не може бути скасований чи змінений, після свого виконання (правова позиція Конституційного Суду України, викладена у Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 року № 7-рп/2009).
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст 2, 19, 139, 241 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Ташинської сільської ради Березанського району Миколаївської області, вул. Леніна, 47, с. Ташине, Миколаївський район, Миколаївська область, 57430, код ЄДРПОУ 04375783) про скасування рішення Ташинської сільської ради «Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи № 1 від 24.04.2017 року» відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 14.08.2024 року.
Суддя О.В. Малих
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2024 |
Оприлюднено | 16.08.2024 |
Номер документу | 121006364 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення прав на свободу об’єднання у політичні партії та громадські організації |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Малих О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні