Справа № 487/2768/23
Провадження № 1-кс/487/4341/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.08.2024 м. Миколаїв
Слідчий суддя Заводського районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_6 у кримінальному провадженні №42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15, ч. 5 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України, про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до підозрюваного ОСОБА_5 ,-
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий в особливо важливих справах Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_6 звернувся до суду з клопотанням про застосування до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.
В клопотанні слідчий посилався на те, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України. Необхідність обрання стосовно підозрюваного вказаного запобіжного заходу обумовлюється наявністю ризиків, передбачених пп. 1, 3-5 ч. 1 ст. 177 КПК України. Так, підозрюваний може переховуватись від суду, оскільки йому загрожує покарання у вигляді позбавлення волі строком до 5 років в разі доведення його вини. Слідчий також зазначив, що наявність вказаного ризику підтверджується тим, що на даний час підозрюваний проживає не за місцем реєстрації у АДРЕСА_1 у квартирі, яка на праві приватної власності належить його матері, уродженки РФ, яка може мати зв`язки з особами, які мешкають у зазначеній країні, які можуть бути використані ОСОБА_5 для переїзду до цієї країни, що є країною-агресором.
Крім того, слідчий вважає, що не маючи обмежень у пересуванні, ОСОБА_5 , використовуючи свій авторитет колишнього керівника та наявність зв`язків з керівництвом Херсонської обласної військової адміністрації, які по теперішній час обіймають відповідні керівні посади, буде мати можливість схиляти свідків до дачі завідомо неправдивих показів, які виправдовують його, чим перешкоджати встановленню істини у провадженні, чи взагалі схиляти до відмови давати свідчення, а також інших свідків, які дотепер не допитані, але підлягають допиту за обставинами кримінального провадження щодо вчиненої ним службової недбалості. На думку слідчого, існує також ризик перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином та вчинення підозрюваним іншого кримінального правопорушення. Так, слідчий зазначає, що на даний час не проведено всіх необхідних і можливих слідчих дій з метою отримання доказів вини ОСОБА_5 , який, достовірно усвідомлюючи суть кримінального правопорушення, дізнавшись від органу досудового розслідування про здобуті в ході слідства докази на обґрунтованість його підозри та виявлені під час слідства обставини кримінального правопорушення, наявні у наданих йому додатках до клопотання про обрання запобіжного заходу, може вживати заходи до перешкоджання об`єктивності досудового розслідування. Крім того, на даний час у суді перебуває обвинувальний акт за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, яким спричинено матеріальну шкоду (збитки) державі на суму 2 299 590,00 грн, що, на думку слідчого, свідчить про наявність кількох фактів вчинених кримінальних правопорушень. Слідчий вважає, що застосування до підозрюваного більш м`якого запобіжного заходу не дозволить запобігти вищевказаним ризикам.
Прокурор ОСОБА_7 судовому засіданні клопотання слідчого підтримував, наполягав на його задоволенні.
Підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник - адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечували проти задоволення клопотання, посилаючись на необґрунтованість підозри і відсутність ризиків, зазначених слідчим.
Заслухавши сторони, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно до ст. 176 КПК України запобіжними заходами є: 1) особисте зобов`язання; 2) особиста порука; 3) застава; 4) домашній арешт; 5) тримання під вартою.
При цьому найбільш м`яким запобіжним заходом є особисте зобов`язання, а найбільш суворим - тримання під вартою.
Запобіжні заходи застосовуються: під час досудового розслідування та до початку підготовчого судового засідання - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з прокурором, або за клопотанням прокурора, а під час судового провадження - судом за клопотанням прокурора.
Метою застосування будь-якого запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується (ч.1 ст. 177 КПК України).
Згідно з ч.2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім ризиків, зазначених у ст. 177 КПК України, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення; тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється; вік та стан здоров`я підозрюваного; міцність його соціальних зв`язків в місці постійного проживання, у тому числі наявність родини й утриманців; наявність постійного місця роботи або навчання; репутацію підозрюваного; його майновий стан; наявність судимостей та інші.
Відповідно до чч. 1, 2 ст. 181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби; домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі.
Домашній арешт, зважаючи на правову позицію Європейського суду з прав людини у справі «Манчіні проти Італії», прирівнюється до позбавлення волі, як і тримання особи під вартою.
Відповідно до вимог ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення, наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, і на які вказує слідчий і прокурор; недостатність підстав для застосування більш м`якого запобіжного заходу для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
Якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе обставини, передбачені пунктами 1 а 2 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктом 3 частини першої цієї статті, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання (ч. 4 ст. 194 КПК України).
В судовому засіданні встановлено, що Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15 ч. 5 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 відповідно до розпорядження начальника Херсонської обласної військової адміністрації №71-ос від 07.10.2022 призначено з 11.10.2022 на посаду директора Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації, розташованого за адресою: м. Херсон, вул. Ушакова, 47.
Указом Президента України № 68/2022 від 24.02.2022 на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» утворено обласні військові адміністрації, зокрема Херсонську обласну військову адміністрацію. Відповідно до зазначеного Указу обласні, Київська міська державні адміністрації та голови цих адміністрацій набувають статусу відповідних військових адміністрацій та начальників цих військових адміністрацій.
Відповідно до пунктів 1-5, підпунктів 7, 22, 40, 42 пункту 6, пункту 17 Положення про Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Херсонської обласної державної адміністрації від 12.01.2021 № 20 (далі - Положення), Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації (далі - Департамент з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації) є юридичною особою публічного права, що має самостійний баланс, печатку, рахунки в органах Державної казначейської служби України, входить до складу Херсонської обласної державної адміністрації, очолюється директором та основними завданнями якого є керівництво територіальною підсистемою єдиної державної системи цивільного захисту та участь у забезпеченні реалізації на території Херсонської області державної політики у сфері цивільного захисту та оборонної роботи, зокрема забезпечення участі у розробці та реалізації регіональних програм у сфері цивільного захисту та оборонної роботи, здійснення організаційного забезпечення діяльності Ради оборони Херсонської області в особливий період, забезпечення у межах повноважень виконання завдань оборонного спрямування, цивільного захисту населення та забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів.
Згідно пункту 10 цього Положення, директор Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації: здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці (пп. 1 п. 10); призначає та звільняє з посад працівників, затверджує їх посадові інструкції, розподіляє обов`язки між ними, здійснює заохочення та притягнення працівників до дисциплінарної відповідальності (п.п. 3, 16, 17 п. 10); представляє Департамент у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, місцевими органами військового управління та підрозділами Збройних Сил України, підприємствами, установами та організаціями (пп. 10 п. 10); видає у межах повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням (п. 11 п. 10); розпоряджається коштами у межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису (пп. 13 п. 10), виконує інші повноваження, визначені законом (пп. 20 п. 10).
У відповідності до ст. 19 Конституції України та ст. 8 Закону України «Про державну службу», ОСОБА_5 , будучи державним службовцем, зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України і сумлінно виконувати свої посадові обов`язки.
Крім того, у відповідності до складеної Присяги державного службовця, передбаченої ст. 36 Закону України «Про державну службу», ОСОБА_5 присягнув вірно служити Українському народу, додержуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти честь держави, з гідністю нести високе звання державного службовця та сумлінно виконувати свої службові обов`язки.
Отже, ОСОБА_5 , постійно обіймаючи в органі державної влади посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, п. 1 примітки до ст. 364 КК України, є службовою особою.
Однак, ОСОБА_5 , усупереч обов`язку неухильного дотримання своїх функціональних обов`язків, будучи службовою особою, неналежно виконав свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам та інтересам окремої юридичної особи - Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації за наступних обставин.
Так, згідно протокольного рішення за результатами селекторної наради під головуванням Заступника Керівника Офісу Президента України від 04.10.2022 начальнику Херсонської обласної військової адміністрації визначені невідкладні заходи щодо виділення бюджетних коштів для придбання комплектів зимової форми одягу для підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України.
Розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 04.10.2022 № 188 «Про внесення змін до програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2020-2022 роки», яку схвалено Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 149 та затверджено Рішенням Херсонської обласної ради від 28.02.2020 № 1573, передбачений обсяг фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету за напрямком діяльності: «Покращення матеріально-технічної бази підрозділів територіальної оборони для виконання завдань за призначенням», захід програми: «Придбання речового майна та інших необхідних засобів для проходження осінньо-зимового періоду (в т.ч. формений одяг)», строком виконання заходу - протягом 2022 року, виконавці - у т.ч. Департамент з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації та 124 окрема бригада територіальної оборони (військова частина НОМЕР_1 Збройних Сил України), в обсязі 61 207,746 тис. грн. з очікуваним результатом «Забезпечення зимовим форменим одягом особового складу підрозділів територіальної оборони та створення належних умов для проходження осінньо-зимового періоду».
Обсяги передбачених бюджетних фінансувань обґрунтовані метою забезпечення боєздатності територіальної оборони Херсонської області та потребою належної організації забезпечення речовим майном підрозділів військової частини НОМЕР_1 разом з підпорядкованими їй підрозділами - військовими частинами НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , відповідно поданому до Херсонської обласної військової адміністрації клопотанню командира військової частини НОМЕР_1 від 05.10.2022 № 794 щодо потреби забезпечення особового складу конкретним військовим обмундируванням у відповідній кількості (шапки-фески (підшоломники), шапки зимові, куртки вітро волого захисні зимові, штани вітро вологі захисні зимові, рукавички зимові та ін.), яке було скероване директором Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_5 для фінансування заходів визначеної програми до Департаменту фінансів Херсонської облдержадміністрації.
Відповідно до підпункту 8.1 пункту 8 Рішення Ради оборони Херсонської області від 02.11.2022 № 3, введеного в дію розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 03.11.2022 № 249, враховуючи критичну потребу підрозділів 124-ї окремої бригади територіальної оборони у зимовому форменому одязі, директору Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_5 доручено забезпечити закупівлю форменого одягу для військовослужбовців зазначеної бригади відповідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п.п. 2 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тобто шляхом укладання прямих договорів на закупівлю товару з постачальниками.
Обіймаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_5 був зобов`язаний керуватись Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та Положенням про Департамент з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, а тому під час закупівлі форменого одягу для потреб військовослужбовців Збройних Сил України, зобов`язаний дотримуватись вимог діючого законодавства в ході забезпечення виконання покладеного на Департамент завдання оборонного спрямування щодо відповідності предмету закупівлі - військової форми одягу Збройних Сил України вимогам нормативної та технічної документації, затвердженої Міністерством оборони України.
Так, 17.11.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 14373006), в особі директора ОСОБА_5 , та постачальником ТОВ «Золотий клєвєр» (код ЄДРПОУ 35439270), в особі директора ОСОБА_8 , укладений договір про поставку товару № 1, предметом якого є постачання військового обмундирування відповідно до специфікації: шапка-феска (підшоломник)/балаклава - 1287 шт. за ціною 289,00 грн на суму 371 943,00 грн, рукавиці зимові - 3408 шт. за ціною 320 грн. на суму 1 090 560,00 грн, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) - 6079 шт. за ціною 1920,00 грн на суму 11 671 680,00 грн, сидіння польове ізоляційне - 3246 шт. за ціною 387,00 грн на суму 1 256 202,00 грн, чоботи гумові - 1982 пар за ціною 489,00 грн на суму 969 198,00 грн, строком дії договору - до 31.12.2022, ціна договору - 15 359 583,00 грн (з ПДВ).
Відповідно до умов зазначеного договору обов`язки сторін полягали в наступному:
-постачальник зобов`язується у строки, визнані цим договором, поставити замовнику товар, а замовник зобов`язується прийняти і оплатити цей товар (пункт 1.1);
-постачальник повинен надати замовнику товар, якість якого відповідає умовам виробника (сертифікат якості) та чинному законодавству України для товарів даного виду (пункт 2.1);
-постачальник гарантує, що товар не має недоліків та дефектів, що пов`язані із якістю матеріалів, з яких він виготовляється та із технологією його виробництва, відповідає всім необхідним вимогам (пункт 2.3);
-строк поставки товару 30 календарних днів з дня підписання договору (пункт 3.2);
-датою поставки товару вважається день передачі вищевказаного товару постачальником замовнику за видатковими накладними (пункт 3.4);
-постачальник надає замовнику разом з товаром документи, визначені пунктом 2.1 договору (пункт 3.5.1);
-одночасно з поданими документами, що підтверджують якість, а також кількість товару, постачальник передає, а замовник приймає товар у повній комплектації (пункт 3.5.2.);
-замовник здійснює попередню оплату за товар у розмірі 30% його вартості в безготівковій формі протягом 7 (семи) робочих днів після виставлення рахунку шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника згідно з наданим рахунком, а кінцева оплата за товар здійснюється замовником протягом 7 (семи) робочих днів в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника на підставі рахунку, після поставки товару та надання видаткової накладної на товар. Термін надання накладної для закриття попередньої оплати повинен бути не пізніше ніж 29.12.2022 (пункти 4.2, 4.3);
-замовник зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі провести оплату за товар після повної його поставки; прийняти поставлений товар згідно з видатковою накладною та документами, які підтверджують якість товару, відповідно до вимог чинного законодавства та нормативних актів; брати зобов`язання за договором лише в межах бюджетних асигнувань, встановлених на цілі, визначені договором (пункти 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3);
-невід`ємною частиною цього договору є специфікація (пункт 12.1).
Про ці та інші умови договору про поставку, були достовірно відомі директору Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_5 , який засвідчив його власним підписом від імені замовника та скріпив відтиском печатки установи.
31.12.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, в особі директора ОСОБА_5 , та постачальником ТОВ «Золотий клєвєр», в особі директора ОСОБА_8 , укладено додаткову угоду № 1 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022, якою змінено строк дії вказаного договору до 31.12.2023.
29.11.2022 на виконання умов договору, замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, за поданим директором ТОВ «Золотий клєвєр» ОСОБА_8 рахунком на оплату № 224 від 18.11.2022, на підставі підписаного ОСОБА_5 платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, здійснено перерахування на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ «Золотий клєвєр»№ НОМЕР_9 в АТ «А-Банк» грошових коштів у розмірі 4 607 874,90 грн. в якості попередньої оплати товару відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».
Абзацем 13 частини 1 статті 1 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закону №996) визначено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ст. 9 Закону № 996, первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
ОСОБА_5 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, 28.12.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, перебуваючи у м. Херсон, більш точне місце досудовим розслідуванням не встановлено, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у порушення умов п.п. 1.1, 2.1, 3.4, 3.5.2, 4.3, 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3, 12.1 договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 та п. 5, пп. 7, 22 п. 6, пп. 1, 13 п. 10 Положення, прийняв відповідно до видаткової накладної № 181 від 28.12.2022 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ «Золотий клєвєр» товар на загальну суму 4 607 874,90 грн., зокрема товар без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних специфікацій, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі військовим обмундируванням, а саме: шапки-фески (підшоломник/балаклава) у кількості 386 штук за ціною 289 грн на суму 111 582,90 грн, які не відповідають вимогам технічної специфікації ТС А01XJ.30497-113:2019(01); рукавиці зимові у кількості 1 022 пар за ціною 320 грн на суму 327 040,00 грн, які не відповідають вимогам технічної специфікації «Рукавички зимові» ТС А01XJ.32473-361:2022(01); білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) у кількості 1824 комплектів за ціною 1 920 грн. на суму 3 501 504,00 грн, яка не відповідає вимогам технічної специфікації «Білизна термостійка» ТС А01XJ.30480-371:2022(01), на загальну суму 3 940 126,90 грн, що сплачена 29.11.2022 ОСОБА_5 в особі замовника Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної за договором про поставку товару № 1 від 17.11.2022 відповідно до підписаного ним платіжного доручення № 1 від 18.11.2022 в якості попередньої оплати товару постачальнику ТОВ «Золотий клєвєр», скріпивши зазначену видаткову накладну власним підписом та печаткою Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в особі Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації на вказану суму.
В той же час, ОСОБА_5 , продовжуючи нехтувати своїми службовими обов`язками,будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, 30.12.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, перебуваючи у м. Херсон, більш точне місце досудовим розслідуванням не встановлено, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у порушення умов п.п. 1.1, 2.1, 3.4, 3.5.2, 4.3, 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3, 12.1 договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 та п. 5, пп. 7, 22 п. 6, пп. 1, 13 п. 10 Положення, прийняв відповідно до видаткової накладної № 185 від 30.12.2022 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ «Золотий клєвєр» товар на загальну суму 10 751 708,10 грн., зокрема товар без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних специфікацій, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі військовим обмундируванням, а саме: шапки-фески (підшоломник/балаклава) у кількості 901 штука за ціною 289 грн на суму 260 360,10 грн, які не відповідають вимогам технічної специфікації ТС А01XJ.30497-113:2019(01); рукавиці зимові у кількості 2386 пар за ціною 320 грн на суму 763520,00 грн., які не відповідають вимогам технічної специфікації «Рукавички зимові» ТС А01XJ.32473-361:2022(01); білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) у кількості 4 255 комплектів за ціною 1920 грн. на суму 8 170 176,00 грн, яка не відповідає вимогам технічної специфікації «Білизна термостійка» ТС А01XJ.30480-371:2022(01), на загальну вартість 9 194 056,10 грн, скріпивши зазначену видаткову накладну власним підписом та печаткою Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації.
За результатами прийнятого директором Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_5 товару від постачальника ТОВ «Золотий клєвєр» разом з поданим ТОВ «Золотий клєвєр» рахунком на оплату № 189 від 30.12.2022 на загальну суму 10 751 708,10 грн, виникла кредиторська заборгованість на вказану суму, в т.ч. на суму 9 194 056,10 грн за товар, який не відповідає вимогам технічних специфікацій та не є предметом закупівлі - військовим обмундируванням, що відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та наказу Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 призвело до виникнення фінансових зобов`язань на користь ТОВ «Золотий клєвєр».
За викладених обставин, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, маючи реальну можливість належним чином виконувати свої службові обов`язки, діючи всупереч наведених вимог законодавства та своїх службових обов`язків, необережно із злочинною недбалістю, всупереч інтересам служби, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків за посадою через несумлінне ставлення до них, в період з 28.12.2022 по 30.12.2022, недбало поставився до виконання своїх службових обов`язків, прийнявши в особі замовника Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації від постачальника ТОВ «Золотий клєвєр» за видатковими накладними № 181 від 28.12.2022 та № 185 від 30.12.2022 товар військове обмундирування на загальну суму 13 134 183,00 грн (3 940 126,90 грн. + 9 194 056,10 грн), який не відповідає вимогам технічних специфікацій, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в особі Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації на вказану суму.
Водночас, 17.11.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 14373006), в особі директора ОСОБА_5 , та покупцем ТОВ «Екотранссервіс-21» (код ЄДРПОУ 44151407), в особі директора ОСОБА_9 , укладений договір поставки № 2, предметом якого є постачання товарно-матеріальних цінностей відповідно до специфікації: куртка вітро-волого захисна зимова - 1 865 шт. за ціною 4 650,00 грн на суму 8 672 250,00 грн, штани вітро-волого захисні зимові - 2 552 шт. за ціною 2 950,00 грн на суму 7 528 400,00 грн, черевики з високими берцями зимові - 2 724 пар за ціною 3 745,00 грн на суму 10 201 380,00 грн, строком дії договору - до 31.12.2022, ціна договору - 26 402 030 грн (з ПДВ).
Відповідно до умов зазначеного договору обов`язки сторін полягали в наступному:
-покупець зобов`язується прийняти й оплатити товар у повному розмірі на умовах та в порядку визначених у договорі (пункт 1.1);
-постачальник зобов`язується поставляти товар окремими партіями в кількості і асортименті визначених у письмових або усних заявках-замовленнях покупця (пункт 1.3);
-загальний асортимент, номенклатура, маркування, одиниця виміру та ціна визначаються у видатковій накладній, рахунку на оплату, оформлених у відповідності до замовлень покупця (пункт 1.6);
-замовник здійснює попередню оплату за товар у розмірі 30% його вартості в безготівковій формі протягом 7 (семи) робочих днів після виставлення рахунку шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника згідно з наданим рахунком, а кінцева оплата за товар здійснюється замовником протягом 7 (семи) робочих днів в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника на підставі рахунку, після поставки товару та надання видаткової накладної на товар. Термін надання накладної для закриття попередньої оплати повинен бути не пізніше ніж 29.12.2022 (пункти 2.2, 2.3);
-згідно з цим договором поставка товару вважається здійсненою з моменту прибуття товару на склад покупцю (пункт 3.1);
-у момент передачі товару постачальник зобов`язується надати покупцеві на кожну поставку товару товаросупровідні документи. Після прийняття товару покупець зобов?язаний передати водієві (або представнику постачальника) підписані товаросупровідні документи. Якщо немає можливості надати документи відразу, покупець повинен відправити на електрону адресу постачальника підписану видаткову накладну (скан-копію), а потім, протягом 5 днів з дня отримання товару, надіслати листом на юридичну адресу постачальника (пункт 3.3);
-якість товару та упаковки повинна відповідати вимогам нормативних документам щодо даного товару та відповідати технологічним характеристикам (пункт 4.2);
-постачальник гарантує якість товару при його відповідному зберіганні Покупцем. Товар виготовлений у відповідності зі стандартами та технічними умовами в підтвердження цього Постачальник надає Покупцеві сертифікат якості на товар (пункт 4.5);
-документами, які підтверджують кількість і асортимент товару є товаро-транспортні накладні або видаткові накладні. Якщо кількість товару, який приймається Покупцем не відповідає кількості товару, зазначеній у відповідній видатковій накладній, то Покупець зобов`язаний підписати видаткову накладну та вказати на невідповідність (пункт 5.3);
-разом з товаром постачальник зобов`язаний передати покупцеві рахунок-фактуру та видаткову накладну (пункт 5.4).
Про ці та інші умови договору про поставку, були достовірно відомі директору Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_5 , який засвідчив його власним підписом від імені замовника та скріпив відтиском печатки установи.
31.12.2022 між замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, в особі директора ОСОБА_5 , покупцем ТОВ «Екотранссервіс-21» (код ЄДРПОУ 44151407), в особі директора ОСОБА_9 , укладено додаткову угоду № 1 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022, якою змінено строк дії вказаного договору до 31.12.2023.
29.11.2022 на виконання умов договору, замовником Департаментом з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, за поданим директором ТОВ «Екотранссервіс-21» ОСОБА_9 рахунком на оплату № 616 від 18.11.2022, на підставі підписаного ОСОБА_5 платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, здійснено перерахування на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ «Екотранссервіс-21» № НОМЕР_10 в АТ «Украгазбанк» грошових коштів у розмірі 7 920 609,00 грн в якості попередньої оплати товару відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».
Абзацом 13 частини 1 статті 1 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закону №996) визначено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ст. 9 Закону № 996, первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
ОСОБА_5 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, 28.12.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, перебуваючи у м. Херсон, більш точне місце досудовим розслідуванням не встановлено, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у порушення умов п.п. 1.1., 2.2., 2.3, 3.1, 4.2, 4.5, 5.3 договору поставки № 2 від 17.11.2022 та п. 5, пп. 7, 22 п. 6, пп. 1, 13 п. 10 Положення прийняв відповідно до видаткової накладної № 693 від 28.12.2022 до договору поставки № 2 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ «Екотранссервіс-21» товар без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних умов та описів, затвердженим Міністерством оборони України та який не відповідає кількості товару, зазначеному у вказаній видатковій накладній як товар: куртка вітро-волого захисна зимова у кількості 560 штук за ціною 4 650,00 грн на суму 2 601 675,00 грн; штани вітро-волого захисні зимові у кількості 766 штук за ціною 2 950,00 грн на суму 2 258 520,00 грн; черевики з високими берцями зимові у кількості 817 пар за ціною 3 745,00 грн на суму 3 060 414,00 грн, на загальну суму 7 920 609,00 грн, що сплачена 29.11.2022 ОСОБА_5 в особі замовника Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної за договором поставки № 2 від 17.11.2022 відповідно до підписаного ним платіжного доручення № 1 від 18.11.2022 в якості попередньої оплати товару постачальнику ТОВ «Екотранссервіс-21», скріпивши зазначену видаткову накладну власним підписом та печаткою Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації.
При цьому, фактична кількість прийнятого директором Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації ОСОБА_5 товару за видатковою накладною № 693 від 28.12.2022 до договору поставки № 2 від 17.11.2022 від постачальника ТОВ «Екотранссервіс-21» складає: куртки вітро-волого захисні зимові у кількості 560 штук, які не відповідають вимогам технічних умов «Куртка вітроволога захисна зимова - КВВЗ» ТУ 14.1-134-00034022-2016; штани вітро-вологі захисні зимові у кількості 281 штуки, які не відповідають вимогам технічних умов ШВВЗ ТУ 14.1-135-00034022-2016 та черевики з високими берцями зимові - 585 пар, які не відповідають технічному опису «Черевики з високими берцями (для забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України що входять до складу парадних розрахунків)» від 18.07.2018 (Інв. № 210), що призвело до нестачі штанів вітро-вологих захисних зимових у кількості 485 штук за ціною 2 950 грн на суму 1 430 750 грн та черевиків з високими берцями у кількості 232 пари за ціною 3 745 грн на суму 868 840 грн, на загальну на суму 2 299 590,00 грн та, відповідно, прийняттю ОСОБА_5 товару без сертифікатів якості, який не відповідає вимогам технічних умов та описів, затвердженим Міністерством оборони України та не є предметом закупівлі, на загальну суму 5 621 019,00 грн. (7 920 609,00 грн - 2 299 590 грн).
За викладених обставин, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, займаючи посаду директора Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації, маючи реальну можливість належним чином виконувати свої службові обов`язки, діючи всупереч наведених вимог законодавства та своїх службових обов`язків, необережно із злочинною недбалістю, всупереч інтересам служби, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків за посадою через несумлінне ставлення до них, 28.12.2022 недбало поставився до виконання своїх службових обов`язків, прийнявши в особі замовника Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації від постачальника ТОВ «Екотранссервіс-21» за видатковою накладною № 693 від 28.12.2022 товар військове обмундирування на загальну суму 5 621 019,00 грн., що не відповідає вимогам технічних умов та описів, затвердженим Міністерством оборони України та, відповідно, не є предметом закупівлі, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в особі Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації на вказану суму.
Таким чином, в результаті неналежного виконання ОСОБА_5 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, охоронюваним законом державним інтересам та інтересам Департаменту з питань ЦЗОР Херсонської облдержадміністрації спричинено тяжкі наслідки у вигляді матеріальної шкоди на загальну суму 18 755 202,00 грн (13 134 183,00 грн. + 5 621 019,00 грн), яка більше ніж в 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є тяжкими наслідками.
ОСОБА_5 06.08.2024 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а саме: службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумісне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам та інтересам окремих юридичних осіб.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення підтверджується долученими до клопотання слідчого доказами, зокрема, даними аудиторського звіту в Департаменті з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації на тему: "Ефективність використання бюджетних коштів при здійсненні закупівлі форми для територіальної оборони" за період з 01 жовтня 2022 року по 11 лютого 2023 року; протокольного рішення за результатами селекторної наради під головуванням Заступника Керівника Офісу Президента України ОСОБА_10 4 жовтня 2022 року; розпорядження начальника Обласної військової адміністрації від 04.10.2022 року №188 «Про внесення змін до програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2020-2022 роки»; розпорядження начальника Обласної військової адміністрації від 06.10.2022 року №189 «Про внесення змін до показників обласного бюджету на 2022 рік»; довідки про зміни до кошториса на 2022 року за №7 від 17.11.2022, затвердженої заступником голови Херсонської обласної державної адміністрації, підписаної керівником ОСОБА_11 (Додаток 11, 12 до Інструкції про складання і виконання розпису Державного бюджету України); розпорядження начальника Обласної військової адміністрації від 11.11.2022 №266 «Про внесення змін до показників обласного бюджету на 2022 рік»; листа директора Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації ОСОБА_12 від 05.10.2022 про фінансування програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2022-0-2022 роки в сумі 61 207,746 грн; клопотання командира військової частини НОМЕР_1 від 05.10.2022 за вих. №794 про потреби в забезпеченні речовим майном; розпорядження начальника Обласної військової адміністрації від 03.11.2022 №249 «Про введення в дію рішення Ради оборони Херсонської області від 02 листопада 2022 №3»; Положення про Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації, затвердженого 13.01.2021; листа директора ТОВ «Золотий клєвєр» від 26.10.200 року вих. №123 про можливість забезпечення поставки одягу та обмундирування для військовослужбовців; листа директора ТОВ «Екотранссервіс-21» від 07.11.2022 року №0711/1 про можливість забезпечення поставки товару для потреб військовослужбовців за запропонованими цінами; листа директора ТОВ «Віджі груп Україна» від 01.11.2022 року стосовно пропозиції продажу для потреб ЗСУ продукції за запропонованими цінами; листа директора ТОВ «Марксан Голд» від 25.10.2022 про співробітництво з реалізації запропонованого товару; листа директора ТОВ «Укргеоінжиніринг» за вих. №0111/22 про можливість поставки одягу для військовослужбовців; договору №1 від 17.11.2022 року про поставку товару, укладеного між Департаментом з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації та ТОВ «Золотий клєвєр», додаткових угод за №№1, 2 від 31.12.2022, 27.01.2023 до договору, Актів прийому передачі №1 до договору від 30.12.2022, 23.12.2022; рахунку на оплату №224 від 18.11.2022; платіжного доручення №1 від 18.11.2022; виписки за 29.11.2022; видаткової накладної №181 від 28.12.2022; рахунку на оплату №189 від 30.12.2022 р.; видаткової накладної №185 від 30.12.2022; договору поставки №2 від 17.11.2022, укладеного між ТОВ "ЕКОТРАНССЕРВІС-21" та щодо постачання товарно-матеріальних цінностей, додаткових угод №№1, 2, 3 від 31.12.2022, 27.01.2023, 04.05.2023 до договору; рахунку на оплату №616 від 18.11.2022 р.; платіжного доручення №1 від 18.11.2022 р.; виписки за 29.11.2022 р.; видаткової накладної №693 від 28.12.2022; видаткової накладної від 04.05.2023 №0405/1; опису товару на складі Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації станом на 10.02.2023; актів приймання-передачі №№1, 2, 3 відповідно від 09.12.2022, 20.04.2023, 13.01.2023, 21.02.2023; протоколу огляду місця події від 07.04.2023; протоколу огляду речей та документів від 24.07.2024; висновків експерта від 20.03.2024 за № СЕ-19/116-23/20228-ТВ, від 31.03.2024 за № СЕ-19/115-23/4265-ТВ, від 29.03.2024 за № СЕ-19/115-23/4264-ТВ, від 16.09.2023 за № СЕ-19/115-23/6054-ТВ, від 20.03.2024 за № СЕ-19/116-23/20228-ТВ, від 15.03.2024 за № СЕ-19/122-24/1282-ЕК, від 16.10.2023 за № СЕ-19/115-23/13841-ЕК; протоколів допиту свідків ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 ; протоколів за результатами проведення негласної слідчої (розшукової) дії - зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж від 29.05.2023, 28.12.2023.
При цьому для вирішення питання про обрання запобіжного заходу факти, що викликають підозру, не обов`язково мають бути встановлені до ступеня, необхідного для засудження або навіть пред`явлення обвинувачення. Наявність обґрунтованої підозри передбачає наявність фактів або відомостей, на підставі яких об`єктивний спостерігач зробив би висновок, що дана особа могла б скоїти злочин.
Слідчий суддя вважає, що вищенаведені дані здатні переконати об`єктивного спостерігача у тому, що ОСОБА_5 міг вчинити кримінальне правопорушення, а отже підтверджують наявність обґрунтованої підозри.
Щодо ризиків, зазначених у клопотанні.
Ризиком у контексті кримінального провадження є певна ступінь можливості, що особа вдасться до вчинків, які будуть перешкоджати досудовому розслідуванню та судовому розгляду або ж створять загрозу суспільству. При визначенні ризиків закон не вимагає неспростовних доказів того, що підозрюваний однозначно, поза всяким сумнівом, здійснюватиме відповідні дії, однак вимагає обґрунтування, що він має реальну можливість їх здійснити під час вирішення питання про застосування запобіжного заходу або в майбутньому. Отже ризики, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити спробу протидії кримінальному провадженню у формах, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, слід вважати наявними за умови встановлення вірогідності їх здійснення.
При оцінці ризику переховування від правосуддя може братися до уваги (поряд з іншими обставинами) і загроза відносно суворого покарання (§ 76 рішення ЄСПЛ «Пунцельт проти Чехії» («Punzelt v. Czech Republic») № 31315/96 від 25.04.2000).
Слідчий суддя, враховуючи також положення ст. 178 КПК України, вважає, що існує ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме, що підозрюваний ОСОБА_5 може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду з метою ухилення від кримінального покарання, оскільки підозрюється у вчиненні злочину, за який йому, в разі доведеності вини, загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Слідчий суддя вважає, що в судовому засіданні доведено існування ризику, передбаченого п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: можливість у підозрюваного ОСОБА_5 незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні - колишніх колег, який існує не лише на початковому етапі кримінального провадження при зібранні доказів, а й на стадії судового розгляду до моменту безпосереднього отримання судом показань від свідків та дослідження їх судом. При цьому ОСОБА_5 може використовувати свій авторитет колишнього керівника Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації, наявність зв`язків з керівництвом Херсонської обласної військової адміністрації.
Доведено також існування ризику, передбаченого п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, оскільки на даний час у суді перебуває обвинувальний акт у кримінальному провадженні за ч. 2 ст. 367 КК України за обвинуваченням ОСОБА_5
Ризик, передбачений п. 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, виходячі з наведеного в клопотанні слідчого обґрунтування, не доведений.
При розгляді даного клопотання, крім наявності вищенаведених ризиків, вагомості наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, тяжкості покарання, що загрожує йому у разі визнання винуватим, слідчий суддя також враховує вік та стан здоров`я підозрюваного ОСОБА_5 , який народився в 1985 році, має задовільний стан здоров`я; міцність соціальних зв`язків підозрюваного, який одружений, має на утриманні малолітню доньку, 2021 року народження, зареєстрований в м. Миколаєві, а проживає з дружиною і донькою в АДРЕСА_2 , та за вказаною адресою взятий на облік як внутрішньо переміщена особа. Підозрюваний ОСОБА_5 працює начальником відділу з питань банкрутства по південному регіону Управління банкрутства Південного міжрегіонального Управління юстиції в м. Одеса; раніше не судимий; на розгляді в суді перебуває інше кримінальне провадження за ч. 2 ст. 367 КК України за обвинуваченням ОСОБА_5 , де до нього застосовувався запобіжний захід, умови якого він дотримувався.
Метою застосування запобіжного заходу є не карна функція, а забезпечувальна, тобто до підозрюваного має бути застосований такий вид запобіжного заходу, який би в повній мірі забезпечив запобіганню ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, а також відповідав засадам гарантування основоположних прав людини на свободу та особисту недоторканність.
Наведені ризики можуть бути мінімізовані менш обтяжливим запобіжним заходом, ніж цілодобовий домашній арешт, який за своєю суворістю прирівнюється до тримання під вартою.
Згідно з ч.1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя вважає, що застосування до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання у повній мірі забезпечить його належну процесуальну поведінку під час досудового розслідування даного кримінального провадження, а тому в задоволенні клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 176-179, 181, 184, 193, 194, 376 КПК України,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання слідчого відмовити.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання до 06 жовтня 2024 року.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені пп. 1-4, 8 ч. 5 ст. 194 КПК України:
-прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора і суду;
-не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає, тобто з м. Одеси, без дозволу слідчого, прокурора або суду;
-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
-утримуватися від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні: ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 ;
-здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Попередити підозрюваного ОСОБА_5 про наслідки невиконання обов`язків, передбачених ст.194 КПК України, роз`яснивши, що в разі їх невиконання до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Строк дії ухвали до 06.10.2024 року включно.
Повний текст ухвали оголошено 12.08.2024 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2024 |
Оприлюднено | 22.08.2024 |
Номер документу | 121101753 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт |
Кримінальне
Заводський районний суд м. Миколаєва
Карташева Т. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні