Ухвала
від 12.09.2024 по справі 487/2768/23
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/2768/23

Провадження № 1-кс/487/4503/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.09.2024 м. Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Першого слідчого відділу (здислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15 ч. 5ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст.28 ч. 1 ст. 366, ч.2 ст. 367 КК України, про тимчасовий доступ до документів,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 за погодженням з прокурором відділу Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_4 звернувся до слідчого суді з клопотанням, в якому просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів речей і документів із можливістю їх вилучення (здійснити виїмку), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 адресою: АДРЕСА_1 , а саме: платіжне доручення № 1 (внутрішній номер 239891957) від 18.11.2022 про сплату платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за договором про поставку № 1 від 17.11.2022 бюджетних коштів в сумі 4607874,90 гривень; виписку по рахунку № НОМЕР_3 із відомостями щодо сплати 29.11.2022 ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) бюджетних коштів в сумі 4607874,90 гривень (із зазначенням в т.ч. даних і рахунків платника та отримувача, коду програми, КЕКВ, фонду бюджету, дебетового денного обороту, вхідного та вихідного залишків, призначення платежу); інші наявні платіжні доручення з підтверджуючими проведення оплати виписками по рахункам платника ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про сплату отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) бюджетних коштів за договором про поставку № 1 від 17.11.2022; платіжне доручення № 1 (внутрішній номер 239912765) від 18.11.2022 про сплату платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) за договором поставки № 2 від 17.11.2022 бюджетних коштів в сумі 7920609,00 гривень; виписку по рахунку № НОМЕР_5 із відомостями щодо сплати 29.11.2022 ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) бюджетних коштів в сумі 7920609,00 гривень (із зазначенням в т.ч. даних і рахунків платника та отримувача, коду програми, КЕКВ, фонду бюджету, дебетового денного обороту, вхідного та вихідного залишків, призначення платежу); інші наявні платіжні доручення з підтверджуючими проведення оплати виписками по рахункам платника ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про сплату отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) бюджетних коштів за договором поставки № 2 від 17.11.2022.

Клопотання обґрунтоване тим, що Першим слідчим відділом (з дислокацією у м.Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15 ч. 5ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст.28 ч. 1 ст. 366, ч.2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно протокольного рішення за результатами селекторної наради під головуванням Заступника Керівника ІНФОРМАЦІЯ_5 від 04.10.2022 начальнику ІНФОРМАЦІЯ_6 визначені невідкладні заходи щодо виділення бюджетних коштів для придбання комплектів зимової форми одягу для підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_6 від 04.10.2022 № 188 «Про внесення змін до програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2020-2022 роки», яку схвалено Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 149 та затверджено Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_8 від 28.02.2020 № 1573, передбачений обсяг фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету за напрямком діяльності: «Покращення матеріально-технічної бази підрозділів територіальної оборони для виконання завдань за призначенням», захід програми: «Придбання речового майна та інших необхідних засобів для проходження осінньо-зимового періоду (в т.ч. формений одяг)», строк виконання заходу протягом 2022 року, виконавці ІНФОРМАЦІЯ_9 , 124 окрема бригада територіальної оборони (військова частина НОМЕР_6 Збройних Сил України) та ін., в обсязі 61207,746 тис. грн., з очікуваним результатом «Забезпечення зимовим форменим одягом особового складу підрозділів територіальної оборони та створення належних умов для проходження осінньо-зимового періоду».

При цьому, обсяги передбачених бюджетних фінансувань обґрунтовані метою забезпечення боєздатності територіальної оборони Херсонської області та потребою належної організації забезпечення речовим майном підрозділів військової частини НОМЕР_6 разом з підпорядкованими їй підрозділами військовими частинами НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 , НОМЕР_12 , відповідно до поданого ІНФОРМАЦІЯ_10 листа директором ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_5 «Про фінансування заходів програми» від 05.10.2022 №207-01-06/0-18/0372-114 із посиланням на долучене до листа клопотання командира військової частини НОМЕР_6 від 05.10.2022 № 794 стосовно потреби забезпечення особового складу конкретними видами військового обмундирування у певній кількості (шапки-фески (підшоломники), шапки зимові, куртки вітро волого захисні зимові, штани вітро волого захисні зимові, рукавички зимові, черевики з високими берцями зимові, сидіння польові ізоляційні та ін.) загальною вартістю 61 207,746 тис. грн.

Крім того, у відповідності до підпункту 8.1 пункту 8 Рішення ІНФОРМАЦІЯ_11 від 02.11.2022 № 3, введеного в дію розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_6 від 03.11.2022 № 249, враховуючи критичну потребу підрозділів 124-ї окремої бригади територіальної оборони у зимовому форменому одязі, директору ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_5 доручено забезпечити закупівлю форменого одягу для військовослужбовців зазначеної бригади згідно з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням підпункту 2 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тобто шляхом укладання прямих договорів на закупівлю товару з постачальниками.

У подальшому, за результатами отриманих директором ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_5 у невстановлений спосіб, без оприлюднення в електронній системі закупівель річного плану закупівель військового обмундирування, комерційних пропозицій від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) від 26.10.2022, ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) від 07.11.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ) від 25.10.2022, ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ) від 01.11.2022 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ) від 01.11.2022, що підконтрольні депутату ІНФОРМАЦІЯ_15 VIII скликання ОСОБА_6 , укладені два договори на поставку товару від 17.11.2022 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », які зареєстровані за однією адресою ( АДРЕСА_2 ) із веденням бухгалтерського та податкового обліків однією особою, на загальну суму 41 761 613 грн.

У подальшому у період з жовтня по грудень 2022 року невстановлені особи, діючи умисно, з корисливих мотивів, з використанням реквізитів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », зловживаючи службовим становищем директорів зазначених товариств, скоїли під час виконання ІНФОРМАЦІЯ_16 , ряд умисних злочинів із заволодіння чужим майном бюджетними коштами в особливо великих розмірах, шляхом складання і видачі завідомо неправдивих офіційних документів видаткових накладних на постачання за укладеними договорами поставок з використанням реквізитів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » замовнику ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_17 ), під виглядом військової форми одягу Збройних Сил України, виробів одягу без сертифікатів якості, що не відповідають встановленим вимогам технічних умов та специфікацій, затвердженим ІНФОРМАЦІЯ_18 .

Так, 17.11.2022 між покупцем ІНФОРМАЦІЯ_9 та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » укладений договір поставки № 2 щодо закупівлі військової форми одягу згідно специфікації: куртка вітро-волога захисна зимова, штани вітро-вологі захисні зимові, черевики з високими берцями зимові на загальну суму 26 402 030,00 грн. (в т.ч. ПДВ), строк дії якого відповідно до додаткової угоди № 1 від 31.12.2022 складає до 31.12.2023, а додаткової угоди № 3 від 04.05.2023 ціну договору зменшено до 7 920 609,00 грн. Відповідно до платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » № НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » бюджетні кошти в розмірі 7 920 609,00 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 693 (та складеної в подальшому коригуючої її видаткової накладної від 04.05.2023 №0405/1) до договору поставки №2 від 17.11.2022, частково поставлений товар у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: куртка вітро-волога захисна зимова в кількості 1054 штук, штани вітро-вологі захисні зимові в кількості 281 штук, черевики з високими берцями зимові в кількості 585 штук, всього на загальну суму 7 920 609,00 грн.

Крім того, 17.11.2022 між замовником ІНФОРМАЦІЯ_9 та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладений договір про поставку товару № 1 щодо закупівлі військової форми одягу згідно специфікації: чоботи гумові, шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне на загальну суму 15359583,00 грн. (в т.ч. ПДВ), строк дії якого відповідно до додаткової угоди № 1 від 31.12.2022 складає до 31.12.2023. Відповідно до платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » № НОМЕР_17 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » бюджетні кошти в розмірі 4 607 874,90 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 181 та акту приймання-передачі від 30.12.2022 № 1 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022, частково поставлений товар у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: шапка-феска (підшоломник)/балаклава в кількості 386 штук, рукавиці зимові в кількості 1022 пар, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) в кількості 1 824 штук, сидіння польове ізоляційне в кількості 974 штук, чоботи гумові в кількості 595 пар, всього на загальну суму 4 607 874,90 грн.

Крім того, згідно іншої видаткової накладної від 30.12.2022 №185 та акту приймання-передачі від 23.12.2022 № 1 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 поставлена інша частина в обумовленій специфікацією кількості товару: шапка-феска (підшоломник)/балаклава в кількості 901 штук, рукавиці зимові в кількості 2386 штук, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) в кількості 4255 штук, сидіння польове ізоляційне в кількості 2 272 штук, чоботи гумові в кількості 1 387 пар, всього на загальну суму 10 781 708,10 грн.

Всього, постано товару за обома видатковими накладними з актами приймання-передачі до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 на загальну суму укладеного договору 15 359 583,00 грн, з яких оплату за поставлений товар за видатковою накладною від 30.12.2022 № 185 на суму 10 781 708,10 грн не проведено.

Разом з тим, зібрані на даному етапі досудового розслідування матеріали кримінального провадження свідчать про те, що під час виконання умов договору поставки товару № 1 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також умов договору поставки № 2 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та покупцем ІНФОРМАЦІЯ_2 , в порушення вимог зазначених договорів щодо предмету закупівлі, його якості та вартості, здійснено постачання товару військового обмундирування, яке згідно висновкам проведених у кримінальному провадженні судових товарознавчих експертиз, не відповідає вимогам технічних умов даного роду товарів та, відповідно, ринкова вартість якого є значно нижчою ніж передбачена специфікаціями договорів поставок, а згідно висновків судових економічних експертиз за вищезазначеними видатковими накладними від 28.12.2022 № 181, від 30.12.2022 № 185, від 28.12.2022 № 693 загальна сума завищення вартості товару складає близько 10 млн. грн та нестача товару за видатковою накладною від 28.12.2022 №693, який фактично замовнику не постачався, складає близько 2 млн. грн, що є особливо великим розміром на момент вчинення кримінального правопорушення.

У клопотанні слідчий посилається на те, що на даному етапі досудового розслідування виникла необхідність проведення почеркознавчих та економічних експертиз з метою встановлення приналежності підписів у документах фінансово-господарських правовідносин конкретним особам та встановлення суми матеріальної шкоди, завданої під час виконання умов договору поставки товару № 1 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також умов договору поставки № 2 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та покупцем ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Посилаючись на те, що оригінали перших примірників платіжних доручень № 1 від 18.11.2022 до договорів поставок №№ 1, 2 від 17.11.2022 разом з виписками по рахункам щодо перерахованих бюджетних коштів платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на поточні рахунки ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ) за адресою: АДРЕСА_1 , мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, є речовими доказами, вони необхідні для дослідження під час проведення судової почеркознавчої експертизи, а іншим способом довести обставини кримінального правопорушення та осіб, причетних до його вчинення, є не можливим, слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до документів.

Отримані під час проведення зазначеного заходу забезпечення кримінального провадження докази, самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування протиправних дій, виявлення та документування ознак вчинення особливо тяжкого злочину та з одночасним створенням умов, що роблять неможливим або ускладнюють здійснення протиправної діяльності.

В інший спосіб неможливо вчасно отримати відомості про вчинення вказаного кримінального правопорушення, виявити всіх осіб, причетних до його скоєння, а також запобігти настанню тяжких наслідків для інтересів держави.

В судовому засіданні слідчийне був присутнім, надав до суду заяву про розгляд клопотання зайого відсутності.

Відповідно до ст. 163 КПК України, клопотання розглянуто без участі особи у володінні якої знаходяться речі та документи.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором (ч. 1 ст. 160 КПК України).

Порядок доступу до такої інформації регулюється положеннями ч.ч. 5, 6 ст.163 КПК України, а саме, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; а також доведе можливість використання як доказ відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчим суддею встановлено, що Першим слідчим відділом (з дислокацією у м.Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15 ч. 5ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч.2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно протокольного рішення за результатами селекторної наради під головуванням Заступника Керівника ІНФОРМАЦІЯ_5 від 04.10.2022 начальнику ІНФОРМАЦІЯ_6 визначені невідкладні заходи щодо виділення бюджетних коштів для придбання комплектів зимової форми одягу для підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_6 від 04.10.2022 № 188 «Про внесення змін до програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2020-2022 роки», яку схвалено Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 149 та затверджено Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_8 від 28.02.2020 № 1573, передбачений обсяг фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету за напрямком діяльності: «Покращення матеріально-технічної бази підрозділів територіальної оборони для виконання завдань за призначенням», захід програми: «Придбання речового майна та інших необхідних засобів для проходження осінньо-зимового періоду (в т.ч. формений одяг)», строк виконання заходу протягом 2022 року, виконавці ІНФОРМАЦІЯ_9 , 124 окрема бригада територіальної оборони (військова частина НОМЕР_6 Збройних Сил України) та ін., в обсязі 61207,746 тис. грн., з очікуваним результатом «Забезпечення зимовим форменим одягом особового складу підрозділів територіальної оборони та створення належних умов для проходження осінньо-зимового періоду».

При цьому, обсяги передбачених бюджетних фінансувань обґрунтовані метою забезпечення боєздатності територіальної оборони Херсонської області та потребою належної організації забезпечення речовим майном підрозділів військової частини НОМЕР_6 разом з підпорядкованими їй підрозділами військовими частинами НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 , НОМЕР_12 , відповідно до поданого ІНФОРМАЦІЯ_10 листа директором ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_5 «Про фінансування заходів програми» від 05.10.2022 № 207-01-06/0-18/0372-114 із посиланням на долучене до листа клопотання командира військової частини НОМЕР_6 від 05.10.2022 № 794 стосовно потреби забезпечення особового складу конкретними видами військового обмундирування у певній кількості (шапки-фески (підшоломники), шапки зимові, куртки вітро волого захисні зимові, штани вітро волого захисні зимові, рукавички зимові, черевики з високими берцями зимові, сидіння польові ізоляційні та ін.) загальною вартістю 61 207,746 тис. грн.

Крім того, у відповідності до підпункту 8.1 пункту 8 Рішення ІНФОРМАЦІЯ_11 від 02.11.2022 № 3, введеного в дію розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_6 від 03.11.2022 № 249, враховуючи критичну потребу підрозділів 124-ї окремої бригади територіальної оборони у зимовому форменому одязі, директору ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_5 доручено забезпечити закупівлю форменого одягу для військовослужбовців зазначеної бригади згідно з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням підпункту 2 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тобто шляхом укладання прямих договорів на закупівлю товару з постачальниками.

У подальшому, за результатами отриманих директором ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_5 у невстановлений спосіб, без оприлюднення в електронній системі закупівель річного плану закупівель військового обмундирування, комерційних пропозицій від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) від 26.10.2022, ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) від 07.11.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ) від 25.10.2022, ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ) від 01.11.2022 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ) від 01.11.2022, що підконтрольні депутату ІНФОРМАЦІЯ_15 VIII скликання ОСОБА_6 , укладені два договори на поставку товару від 17.11.2022 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », які зареєстровані за однією адресою ( АДРЕСА_2 ) із веденням бухгалтерського та податкового обліків однією особою, на загальну суму 41 761 613 грн.

У подальшому, у період з жовтня по грудень 2022 року невстановлені особи, діючи умисно, з корисливих мотивів, з використанням реквізитів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », зловживаючи службовим становищем директорів зазначених товариств, скоїли під час виконання ІНФОРМАЦІЯ_16 , ряд умисних злочинів із заволодіння чужим майном бюджетними коштами в особливо великих розмірах, шляхом складання і видачі завідомо неправдивих офіційних документів видаткових накладних на постачання за укладеними договорами поставок з використанням реквізитів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » замовнику ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_17 ), під виглядом військової форми одягу Збройних Сил України, виробів одягу без сертифікатів якості, що не відповідають встановленим вимогам технічних умов та специфікацій, затвердженим ІНФОРМАЦІЯ_18 .

Так, 17.11.2022 між покупцем ІНФОРМАЦІЯ_9 та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » укладений договір поставки № 2 щодо закупівлі військової форми одягу згідно специфікації: куртка вітро-волога захисна зимова, штани вітро-вологі захисні зимові, черевики з високими берцями зимові на загальну суму 26 402 030,00 грн (в т.ч. ПДВ), строк дії якого відповідно до додаткової угоди № 1 від 31.12.2022 складає до 31.12.2023, а додаткової угоди № 3 від 04.05.2023 ціну договору зменшено до 7 920 609,00 грн. Відповідно до платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » № НОМЕР_16 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » бюджетні кошти в розмірі 7 920 609,00 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 693 (та складеної в подальшому коригуючої її видаткової накладної від 04.05.2023 №0405/1) до договору поставки №2 від 17.11.2022, частково поставлений товар у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: куртка вітро-волога захисна зимова в кількості 1054 штук, штани вітро-вологі захисні зимові в кількості 281 штук, черевики з високими берцями зимові в кількості 585 штук, всього на загальну суму 7920609,00грн.

Крім того, 17.11.2022 між замовником ІНФОРМАЦІЯ_9 та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладений договір про поставку товару № 1 щодо закупівлі військової форми одягу згідно специфікації: чоботи гумові, шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне на загальну суму 15 359 583,00 грн (в т.ч. ПДВ), строк дії якого відповідно до додаткової угоди № 1 від 31.12.2022 складає до 31.12.2023. Відповідно до платіжного доручення № 1 від 18.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » № НОМЕР_17 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » бюджетні кошти в розмірі 4 607 874,90 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 181 та акту приймання-передачі від 30.12.2022 №1 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022, частково поставлений товар у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: шапка-феска (підшоломник)/балаклава в кількості 386 штук, рукавиці зимові в кількості 1022 пар, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) в кількості 1 824 штук, сидіння польове ізоляційне в кількості 974 штук, чоботи гумові в кількості 595 пар, всього на загальну суму 4 607 874,90 грн.

Крім того, згідно іншої видаткової накладної від 30.12.2022 №185 та акту приймання-передачі від 23.12.2022 №1 до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 поставлена інша частина в обумовленій специфікацією кількості товару: шапка-феска (підшоломник)/балаклава в кількості 901 штук, рукавиці зимові в кількості 2386 штук, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові) в кількості 4255 штук, сидіння польове ізоляційне в кількості 2272 штук, чоботи гумові в кількості 1387 пар, всього на загальну суму 10781708,10 грн.

Всього, постано товару за обома видатковими накладними з актами приймання-передачі до договору про поставку товару № 1 від 17.11.2022 на загальну суму укладеного договору 15359583,00 грн, з яких оплату за поставлений товар за видатковою накладною від 30.12.2022 №185 насуму 10781708,10 грн - не проведено.

Разом з тим, зібрані на даному етапі досудового розслідування матеріали кримінального провадження свідчать про те, що під час виконання умов договору поставки товару № 1 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також умов договору поставки № 2 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та покупцем ІНФОРМАЦІЯ_2 , в порушення вимог зазначених договорів щодо предмету закупівлі, його якості та вартості, здійснено постачання товару військового обмундирування, яке згідно висновкам проведених у кримінальному провадженні судових товарознавчих експертиз, не відповідає вимогам технічних умов даного роду товарів та, відповідно, ринкова вартість якого є значно нижчою ніж передбачена специфікаціями договорів поставок, а згідно висновків судових економічних експертиз за вищезазначеними видатковими накладними від 28.12.2022 № 181, від 30.12.2022 № 185, від 28.12.2022 № 693 загальна сума завищення вартості товару складає близько 10 млн. грн. та нестача товару за видатковою накладною від 28.12.2022 № 693, який фактично замовнику не постачався, складає близько 2млн.грн., що є особливо великим розміром на момент вчинення кримінального правопорушення.

На даному етапі досудового розслідування виникла необхідність проведення почеркознавчих та економічних експертиз з метою встановлення приналежності підписів у документах фінансово-господарських правовідносин конкретним особам та встановлення суми матеріальної шкоди, завданої під час виконання умов договору поставки товару № 1 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також умов договору поставки № 2 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та покупцем ІНФОРМАЦІЯ_2 .

У клопотанні слідчий посилається на те, що оригінали перших примірників платіжних доручень № 1 від 18.11.2022 до договорів поставок №№ 1, 2 від 17.11.2022 разом з виписками по рахункам щодо перерахованих бюджетних коштів платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на поточні рахунки ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ) за адресою: АДРЕСА_1 , мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, є речовими доказами, необхідні для дослідження під час проведення судової почеркознавчої експертизи та іншим способом довести обставини кримінального правопорушення та осіб, причетних до його вчинення, є не можливим.

З урахуванням встановлених досудовим розслідуванням обставин, у органу досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: платіжне доручення № 1 (внутрішній номер 239891957) від 18.11.2022 про сплату платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за договором про поставку № 1 від 17.11.2022 бюджетних коштів в сумі 4607874,90 гривень; виписку по рахунку № НОМЕР_3 із відомостями щодо сплати 29.11.2022 ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) бюджетних коштів в сумі 4607874,90 гривень (із зазначенням в т.ч. даних і рахунків платника та отримувача, коду програми, КЕКВ, фонду бюджету, дебетового денного обороту, вхідного та вихідного залишків, призначення платежу); інші наявні платіжні доручення з підтверджуючими проведення оплати виписками по рахункам платника ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про сплату отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) бюджетних коштів за договором про поставку № 1 від 17.11.2022; платіжне доручення № 1 (внутрішній номер 239912765) від 18.11.2022 про сплату платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) за договором поставки № 2 від 17.11.2022 бюджетних коштів в сумі 7920609,00 гривень; виписку по рахунку № НОМЕР_5 із відомостями щодо сплати 29.11.2022 ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) бюджетних коштів в сумі 7920609,00 гривень (із зазначенням в т.ч. даних і рахунків платника та отримувача, коду програми, КЕКВ, фонду бюджету, дебетового денного обороту, вхідного та вихідного залишків, призначення платежу); інші наявні платіжні доручення з підтверджуючими проведення оплати виписками по рахункам платника ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про сплату отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) бюджетних коштів за договором поставки № 2 від 17.11.2022, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, є речовими доказами, необхідні для дослідження під час проведення судової почеркознавчої та економічної експертизта іншим способом довести обставини кримінального правопорушення та осіб, причетних до його вчинення,єне можливим.

Отримані під час проведення зазначеного заходу забезпечення кримінального провадження докази, самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування протиправних дій, виявлення та документування ознак вчинення особливо тяжкого злочину та з одночасним створенням умов, що роблять неможливим або ускладнюють здійснення протиправної діяльності.

В інший спосіб неможливо вчасно отримати відомості про вчинення вказаного кримінального правопорушення, виявити всіх осіб, причетних до його вчинення, а також запобігти настанню тяжких наслідків для інтересів держави.

Зазначенні документи необхідні органу досудового розслідування для проведення почеркознавчих експертиз на предмет приналежності підписів причетним до кримінального правопорушення особам,а враховуючи положення ч.2 ст.245 КПК України, де визначено порядок відібрання зразків з речей і документів встановлюється згідно з положеннями про тимчасовий доступ до речей і документів (статті 160-166 КПК України), пункту 3.5 розділу III Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та пункту 1.1 глави 1 розділу I Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 коли об`єкт дослідження не може бути представлений експертові, експертиза може проводитись за фотознімками та іншими копіями об`єкта (крім об`єктів почеркознавчих досліджень), для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.

А за такого, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наданням дозволу на тимчасовий доступ до документів лише слідчим як стороні кримінального провадження, оскільки хоча і оперативні підрозділи Державного бюро розслідуваньза приписами параграфу 2 глави 3 Кримінального процесуального кодексу України є стороною кримінального провадження, проте здійснюють слідчі дії за дорученням слідчого відповідно до вимог статті 41 КПК України.

Керуючись ст.ст. 131, 159-163 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчогозадовольнити.

Надати слідчим Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , а також начальнику відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_20 , заступнику начальника цього ж відділу ОСОБА_21 та прокурору цього відділу ОСОБА_4 , які здійснюють нагляд за додержанням законів у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів документів, якіперебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 адресою: АДРЕСА_1 , асаме: платіжного доручення № 1 (внутрішній номер 239891957) від 18.11.2022 про сплату платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за договором про поставку № 1 від 17.11.2022 бюджетних коштів в сумі 4607874,90 гривень; виписки по рахунку № НОМЕР_3 із відомостями щодо сплати 29.11.2022 ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) бюджетних коштів в сумі 4607874,90 гривень (із зазначенням в т.ч. даних і рахунків платника та отримувача, коду програми, КЕКВ, фонду бюджету, дебетового денного обороту, вхідного та вихідного залишків, призначення платежу); інших наявних платіжних доручень та виписок по рахункам платника ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про сплату отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) бюджетних коштів за договором про поставку № 1 від 17.11.2022; платіжного доручення № 1 (внутрішній номер 239912765) від 18.11.2022 про сплату платником ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) за договором поставки № 2 від 17.11.2022 бюджетних коштів в сумі 7920609,00 гривень; виписки по рахунку № НОМЕР_5 із відомостями щодо сплати 29.11.2022 ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) бюджетних коштів в сумі 7920609,00 гривень (із зазначенням в т.ч. даних і рахунків платника та отримувача, коду програми, КЕКВ, фонду бюджету, дебетового денного обороту, вхідного та вихідного залишків, призначення платежу); інших наявних платіжних доручень та виписок по рахункам платника ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про сплату отримувачу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) бюджетних коштів за договором поставки № 2 від 17.11.2022, з можливість вилучення оригіналів вказаних вище документів.

Ухвала дійсна до 12.11.2024.

Роз`яснити положення частини 1 статті 166 КПК України, згідно яких, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення12.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121560169
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —487/2768/23

Ухвала від 12.09.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 12.09.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 21.08.2024

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 20.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 20.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 20.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 23.07.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 23.07.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні