Ухвала
від 20.08.2024 по справі 487/2768/23
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/2768/23

Провадження № 1-кс/487/4501/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.08.2024 м. Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15 ч. 5 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України, про тимчасовий доступ до документів,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 за погодженням з прокурором відділу Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_4 звернувся до слідчого суді з клопотанням, в якому просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів речей і документів із можливістю їх вилучення (здійснити виїмку), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: договорів, додатків до них, додаткових угод, актів виконаних робіт (наданих) послуг, видаткових накладних, рахунків-фактур щодо приймання та захоронення твердих побутових відходів на території сміттєзвалища між замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 та виконавцем ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за 2021-2023 роки, які містять підписи директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 .

Клопотання обґрунтоване тим, що Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15 ч. 5 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно протокольного рішення за результатами селекторної наради під головуванням Заступника Керівника ІНФОРМАЦІЯ_4 від 04.10.2022 начальнику ІНФОРМАЦІЯ_5 визначені невідкладні заходи щодо виділення бюджетних коштів для придбання комплектів зимової форми одягу для підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 від 04.10.2022 № 188 «Про внесення змін до програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2020-2022 роки», яку схвалено Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 149 та затверджено Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 від 28.02.2020 № 1573, передбачений обсяг фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету за напрямком діяльності: «Покращення матеріально-технічної бази підрозділів територіальної оборони для виконання завдань за призначенням», захід програми: «Придбання речового майна та інших необхідних засобів для проходження осінньо-зимового періоду (в т.ч. формений одяг)», строк виконання заходу - протягом 2022 року, виконавці - ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІНФОРМАЦІЯ_19 (військова частина НОМЕР_3 Збройних Сил України) та ін., в обсязі 61 207,746 тис. грн, з очікуваним результатом «Забезпечення зимовим форменим одягом особового складу підрозділів територіальної оборони та створення належних умов для проходження осінньо-зимового періоду».

При цьому, обсяги передбачених бюджетних фінансувань обґрунтовані метою забезпечення боєздатності територіальної оборони Херсонської області та потребою належної організації забезпечення речовим майном підрозділів військової частини НОМЕР_3 разом з підпорядкованими їй підрозділами - військовими частинами НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , відповідно до поданого ІНФОРМАЦІЯ_9 листа директором ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_6 «Про фінансування заходів програми» від 05.10.2022 № 207-01-06/0-18/0372-114 із посиланням на долучене до листа клопотання командира військової частини НОМЕР_3 від 05.10.2022 № 794 стосовно потреби забезпечення особового складу конкретними видами військового обмундирування у певній кількості (шапки-фески (підшоломники), шапки зимові, куртки вітро волого захисні зимові, штани вітро волого захисні зимові, рукавички зимові, черевики з високими берцями зимові, сидіння польові ізоляційні та ін.) загальною вартістю 61 207,746 тис. грн.

Крім того, у відповідності до підпункту 8.1 пункту 8 Рішення ІНФОРМАЦІЯ_10 від 02.11.2022 № 3, введеного в дію розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 від 03.11.2022 № 249, враховуючи критичну потребу підрозділів 124-ї окремої бригади територіальної оборони у зимовому форменому одязі, директору ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_6 доручено забезпечити закупівлю форменого одягу для військовослужбовців зазначеної бригади згідно з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням підпункту 2 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тобто шляхом укладання прямих договорів на закупівлю товару з постачальниками.

У подальшому за результатами отриманих директором ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_6 у невстановлений спосіб, без оприлюднення в електронній системі закупівель річного плану закупівель військового обмундирування, комерційних пропозицій від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) від 26.10.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) від 07.11.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ) від 25.10.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) від 01.11.2022 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ) від 01.11.2022, що підконтрольні депутату ІНФОРМАЦІЯ_15 VIII скликання ОСОБА_7 , укладені два договори на поставку товару від 17.11.2022 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », які зареєстровані за однією адресою ( АДРЕСА_2 ) із веденням бухгалтерського та податкового обліків однією особою, на загальну суму 41 761 613 грн.

Так, 17.11.2022 між замовником ІНФОРМАЦІЯ_8 , в особі директора ОСОБА_6 , та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », в особі директора ОСОБА_7 , укладений договір поставки товару № 1 щодо закупівлі військового обмундирування згідно специфікації: шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне, чоботи гумові на загальну суму 15 359 583,00 грн (в т.ч. ПДВ). Відповідно до платіжного доручення № 1 від 22.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » № НОМЕР_14 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » бюджетні кошти в розмірі 4 607 874,90 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 181 та акту від 30.12.2022 № 1, підписаних в особі замовника ОСОБА_6 та в особі постачальника ОСОБА_7 , частково поставлене військове обмундирування у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне, чоботи гумові на загальну суму 4 607 874,90 грн. Крім того, згідно іншої видаткової накладної від 30.12.2022 № 185 та акту № 1 від 23.12.2022, підписаних в особі замовника ОСОБА_6 та в особі постачальника ОСОБА_7 , з поданим останнім до оплати рахунком від 30.12.2022 № 189, оплату за яким в подальшому не здійснено, поставлена інша частина в обумовленій специфікацією кількості військового обмундирування: шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне, чоботи гумові на загальну суму 10 781 708,10 грн, а всього постано товару на загальну суму укладеного договору - 15 359 583,00 грн.

Крім того, 17.11.2022 між покупцем ІНФОРМАЦІЯ_8 , в особі директора ОСОБА_6 , та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в особі директора ОСОБА_5 , укладено договір поставки № 2 щодо закупівлі товарно-матеріальних цінностей згідно специфікації: куртка вітро-волого захисна зимова, штани вітро-волого захисні зимові, черевики з високими берцями зимові на загальну суму 26 402 030 грн (в т.ч. ПДВ). Відповідно до платіжного доручення від 22.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » № НОМЕР_15 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » бюджетні кошти в розмірі 7 920 609,00 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 693, підписаної в особі покупця ОСОБА_6 та в особі постачальника ОСОБА_5 , частково поставлені товарно-матеріальні цінності у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: куртка вітро-волого захисна зимова, штани вітро-волого захисні зимові, черевики з високими берцями зимові на загальну суму 7 920 609,00 грн.

Разом з тим, зібрані на даному етапі досудового розслідування матеріали кримінального провадження свідчать про те, що під час виконання умов договору поставки товару № 1 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та замовником ІНФОРМАЦІЯ_18 , а також умов договору поставки № 2 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та покупцем ІНФОРМАЦІЯ_18 , в порушення вимог зазначених договорів щодо предмету закупівлі, його якості та вартості, здійснено постачання товару - військового обмундирування, яке згідно висновкам проведених у кримінальному провадженні судових товарознавчих експертиз, не відповідає вимогам технічних умов даного роду товарів та, відповідно, ринкова вартість якого є значно нижчою ніж передбачена специфікаціями договорів поставок, а згідно висновків судових економічних експертиз за вищезазначеними видатковими накладними від 28.12.2022 № 181, від 30.12.2022 № 185, від 28.12.2022 № 693 загальна сума завищення вартості товару складає близько 10 млн. грн. та нестача товару за видатковою накладною від 28.12.2022 № 693, який фактично замовнику не постачався, складає близько 2 млн. грн., що є особливо великим розміром на момент вчинення кримінального правопорушення.

У клопотанні слідчий зазначив, що на даному етапі досудового розслідування виникла необхідність проведення почеркознавчих експертиз з метою встановлення приналежності підписів, виконаних від імені директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 в договорі поставки № 2 від 17.11.2022 та видатковій накладній № 693 від 28.12.2022 - громадянину ОСОБА_5 , для проведення якої судовому експерту підлягають направленню вільні зразки підписів зазначеної особи.

Відомостями з електронної системи публічних закупівель «Prozorro»підтверджується наявність вільних зразків підписів директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 , виконаних ним у договорі на виконані роботи та послуги № 34 від 11.02.2022 на суму 1100,00 грн та інших договорах, додатках до них, додаткових угодах, актах виконаних робіт (наданих) послуг, видаткових накладних, рахунках-фактурах між замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 та виконавцем ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо приймання та захоронення твердих побутових відходів на території сміттєзвалища, які разом з іншою фінансово-господарською документацією за цими договорами за 2021-2023 роки перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .

Посилаючись на те, що оригінали документів щодо приймання та захоронення твердих побутових відходів на території сміттєзвалища між замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 та виконавцем ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за 2021-2023 роки, які містять підписи директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 , та мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, є речовими доказами, необхідні для дослідження під час проведення судової почеркознавчої експертизи, а іншим способом довести обставини кримінального правопорушення та осіб, причетних до його вчинення, є не можливим, слідчий просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів з можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Отримані під час проведення зазначеного заходу забезпечення кримінального провадження докази, самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування протиправних дій, виявлення та документування ознак вчинення особливо тяжкого злочину та з одночасним створенням умов, що роблять неможливим або ускладнюють здійснення протиправної діяльності.

В інший спосіб неможливо вчасно отримати відомості про вчинення вказаного кримінального правопорушення, виявити всіх осіб, причетних до його скоєння, а також запобігти настанню тяжких наслідків для інтересів держави.

В судовому засіданні слідчийне був присутнім, надав до суду заяву про розгляд клопотання зайого відсутності.

Відповідно до ст. 163 КПК України, клопотання розглянуто без участі особи у володінні якої знаходяться речі та документи.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором (ч. 1 ст. 160 КПК України).

Порядок доступу до такої інформації регулюється положеннями ч.ч. 5, 6 ст.163 КПК України, а саме, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; а також доведе можливість використання як доказ відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчим суддею встановлено, що Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023230000000055 від 07.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15 ч. 5 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно протокольного рішення за результатами селекторної наради під головуванням Заступника Керівника ІНФОРМАЦІЯ_4 від 04.10.2022 начальнику ІНФОРМАЦІЯ_5 визначені невідкладні заходи щодо виділення бюджетних коштів для придбання комплектів зимової форми одягу для підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 від 04.10.2022 № 188 «Про внесення змін до програми розбудови територіальної оборони Херсонської області на 2020-2022 роки», яку схвалено Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 149 та затверджено Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_7 від 28.02.2020 № 1573, передбачений обсяг фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету за напрямком діяльності: «Покращення матеріально-технічної бази підрозділів територіальної оборони для виконання завдань за призначенням», захід програми: «Придбання речового майна та інших необхідних засобів для проходження осінньо-зимового періоду (в т.ч. формений одяг)», строк виконання заходу - протягом 2022 року, виконавці - ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІНФОРМАЦІЯ_19 (військова частина НОМЕР_3 Збройних Сил України) та ін., в обсязі 61 207,746 тис. грн., з очікуваним результатом «Забезпечення зимовим форменим одягом особового складу підрозділів територіальної оборони та створення належних умов для проходження осінньо-зимового періоду».

При цьому, обсяги передбачених бюджетних фінансувань обґрунтовані метою забезпечення боєздатності територіальної оборони Херсонської області та потребою належної організації забезпечення речовим майном підрозділів військової частини НОМЕР_3 разом з підпорядкованими їй підрозділами - військовими частинами НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , відповідно до поданого ІНФОРМАЦІЯ_9 листа директором ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_6 «Про фінансування заходів програми» від 05.10.2022 № 207-01-06/0-18/0372-114 із посиланням на долучене до листа клопотання командира військової частини НОМЕР_3 від 05.10.2022 № 794 стосовно потреби забезпечення особового складу конкретними видами військового обмундирування у певній кількості (шапки-фески (підшоломники), шапки зимові, куртки вітро волого захисні зимові, штани вітро волого захисні зимові, рукавички зимові, черевики з високими берцями зимові, сидіння польові ізоляційні та ін.) загальною вартістю 61 207,746 тис. грн.

Крім того, у відповідності до підпункту 8.1 пункту 8 Рішення ІНФОРМАЦІЯ_10 від 02.11.2022 № 3, введеного в дію розпорядженням начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 від 03.11.2022 № 249, враховуючи критичну потребу підрозділів 124-ї окремої бригади територіальної оборони у зимовому форменому одязі, директору ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_6 доручено забезпечити закупівлю форменого одягу для військовослужбовців зазначеної бригади згідно з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням підпункту 2 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тобто шляхом укладання прямих договорів на закупівлю товару з постачальниками.

У подальшому, за результатами отриманих директором ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_6 у невстановлений спосіб, без оприлюднення в електронній системі закупівель річного плану закупівель військового обмундирування, комерційних пропозицій від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) від 26.10.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) від 07.11.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ) від 25.10.2022, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) від 01.11.2022 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ) від 01.11.2022, що підконтрольні депутату ІНФОРМАЦІЯ_15 VIII скликання ОСОБА_7 , укладені два договори на поставку товару від 17.11.2022 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », які зареєстровані за однією адресою ( АДРЕСА_2 ) із веденням бухгалтерського та податкового обліків однією особою, на загальну суму 41 761 613 грн.

Так, 17.11.2022 між замовником ІНФОРМАЦІЯ_8 , в особі директора ОСОБА_6 , та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », в особі директора ОСОБА_7 , укладений договір поставки товару № 1 щодо закупівлі військового обмундирування згідно специфікації: шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне, чоботи гумові на загальну суму 15 359 583,00 грн (в т.ч. ПДВ). Відповідно до платіжного доручення № 1 від 22.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » № НОМЕР_14 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » бюджетні кошти в розмірі 4 607 874,90 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 181 та акту від 30.12.2022 № 1, підписаних в особі замовника ОСОБА_6 та в особі постачальника ОСОБА_7 , частково поставлене військове обмундирування у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне, чоботи гумові на загальну суму 4 607 874,90 грн. Крім того, згідно іншої видаткової накладної від 30.12.2022 № 185 та акту № 1 від 23.12.2022, підписаних в особі замовника ОСОБА_6 та в особі постачальника ОСОБА_7 , з поданим останнім до оплати рахунком від 30.12.2022 № 189, оплату за яким в подальшому не здійснено, поставлена інша частина в обумовленій специфікацією кількості військового обмундирування: шапка-феска (підшоломник)/балаклава, рукавиці зимові, білизна для холодної погоди (сорочка зимова та кальсони зимові), сидіння польове ізоляційне, чоботи гумові на загальну суму 10 781 708,10 грн, а всього постано товару на загальну суму укладеного договору - 15 359 583,00 грн.

Крім того, 17.11.2022 між покупцем ІНФОРМАЦІЯ_8 , в особі директора ОСОБА_6 , та постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в особі директора ОСОБА_5 , укладено договір поставки № 2 щодо закупівлі товарно-матеріальних цінностей згідно специфікації: куртка вітро-волого захисна зимова, штани вітро-волого захисні зимові, черевики з високими берцями зимові на загальну суму 26 402 030 грн (в т.ч. ПДВ). Відповідно до платіжного доручення від 22.11.2022, Департаментом в якості попередньої оплати перераховано 29.11.2022 на розрахунковий рахунок постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » № НОМЕР_15 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » бюджетні кошти в розмірі 7 920 609,00 грн.

Згідно видаткової накладної від 28.12.2022 № 693, підписаної в особі покупця ОСОБА_6 та в особі постачальника ОСОБА_5 , частково поставлені товарно-матеріальні цінності у відповідній кількості на суму проведеної попередньої оплати: куртка вітро-волого захисна зимова, штани вітро-волого захисні зимові, черевики з високими берцями зимові на загальну суму 7 920 609,00 грн.

Разом з тим, зібрані на даному етапі досудового розслідування матеріали кримінального провадження свідчать про те, що під час виконання умов договору поставки товару № 1 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та замовником ІНФОРМАЦІЯ_18 , а також умов договору поставки № 2 від 17.11.2022 між постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та покупцем ІНФОРМАЦІЯ_18 , в порушення вимог зазначених договорів щодо предмету закупівлі, його якості та вартості, здійснено постачання товару - військового обмундирування, яке згідно висновкам проведених у кримінальному провадженні судових товарознавчих експертиз, не відповідає вимогам технічних умов даного роду товарів та, відповідно, ринкова вартість якого є значно нижчою ніж передбачена специфікаціями договорів поставок, а згідно висновків судових економічних експертиз за вищезазначеними видатковими накладними від 28.12.2022 № 181, від 30.12.2022 № 185, від 28.12.2022 № 693 загальна сума завищення вартості товару складає близько 10 млн. грн та нестача товару за видатковою накладною від 28.12.2022 № 693, який фактично замовнику не постачався, складає близько 2 млн. грн, що є особливо великим розміром на момент вчинення кримінального правопорушення.

На даному етапі досудового розслідування виникла необхідність проведення почеркознавчих експертиз з метою встановлення приналежності підписів, виконаних від імені директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 в договорі поставки № 2 від 17.11.2022 та видатковій накладній № 693 від 28.12.2022 - громадянину ОСОБА_5 , для проведення якої судовому експерту підлягають направленню вільні зразки підписів зазначеної особи.

Відомостями з електронної системи публічних закупівель «Prozorro»підтверджується наявність вільних зразків підписів директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 , виконаних ним у договорі на виконані роботи та послуги № 34 від 11.02.2022 на суму 1100,00 грн та інших договорах, додатках до них, додаткових угодах, актах виконаних робіт (наданих) послуг, видаткових накладних, рахунках-фактурах між замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 та виконавцем ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо приймання та захоронення твердих побутових відходів на території сміттєзвалища, які разом з іншою фінансово-господарською документацією за цими договорами за 2021-2023 роки перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .

З урахуванням встановлених досудовим розслідуванням обставин, у органу досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ), а саме: договорів, додатків до них, додаткових угод, актів виконаних робіт (наданих) послуг, видаткових накладних, рахунків-фактур щодо приймання та захоронення твердих побутових відходів на території сміттєзвалища між замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 та виконавцем ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за 2021-2023 роки, які містять підписи директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 та мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, є речовими доказами, необхідні для дослідження під час проведення судової почеркознавчої експертизи та іншим способом довести обставини кримінального правопорушення та осіб, причетних до його вчинення,є не можливим.

Отримані під час проведення зазначеного заходу забезпечення кримінального провадження докази, самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування протиправних дій, виявлення та документування ознак вчинення особливо тяжкого злочину та з одночасним створенням умов, що роблять неможливим або ускладнюють здійснення протиправної діяльності.

В інший спосіб неможливо вчасно отримати відомості про вчинення вказаного кримінального правопорушення, виявити всіх осіб, причетних до його вчинення, а також запобігти настанню тяжких наслідків для інтересів держави.

Зазначенні документи необхідні органу досудового розслідування для проведення почеркознавчих експертиз на предмет приналежності підписів причетним до кримінального правопорушення особам, а також ідентифікації відбитків печаток товариств, виконаних у договорах, специфікаціях, видаткових накладних та інших документах за вищевикладеними договорами поставок, а враховуючи положення ч.2 ст.245 КПК України, де визначено порядок відібрання зразків з речей і документів встановлюється згідно з положеннями про тимчасовий доступ до речей і документів (статті 160-166 КПК України), пункту 3.5 розділу III Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та пункту 1.1 глави 1 розділу I Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 коли об`єкт дослідження не може бути представлений експертові, експертиза може проводитись за фотознімками та іншими копіями об`єкта (крім об`єктів почеркознавчих досліджень), для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.

А за такого, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наданням дозволу на тимчасовий доступ до документів лише слідчим як стороні кримінального провадження, оскільки хоча і оперативні підрозділи Державного бюро розслідуваньза приписами параграфу 2 глави 3 Кримінального процесуального кодексу України є стороною кримінального провадження, проте здійснюють слідчі дії за дорученням слідчого відповідно до вимог статті 41 КПК України.

Керуючись ст.ст. 131, 159-163 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати слідчим Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , а також начальнику відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_21 , заступнику начальника цього ж відділу ОСОБА_22 та прокурору цього відділу ОСОБА_4 , які здійснюють нагляд за додержанням законів у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ), а саме: договорів, додатків до них, додаткових угод, актів виконаних робіт (наданих) послуг, видаткових накладних, рахунків-фактур щодо приймання та захоронення твердих побутових відходів на території сміттєзвалища між замовником ІНФОРМАЦІЯ_2 та виконавцем ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за 2021-2023 роки, які містять підписи директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_5 , з можливість вилучення оригіналів цих документів.

Ухвала дійсна до 20.10.2024.

Роз`яснити положення частини 1 статті 166 КПК України, згідно яких, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення20.08.2024
Оприлюднено23.08.2024
Номер документу121152595
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —487/2768/23

Ухвала від 12.09.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 12.09.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 21.08.2024

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 20.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 20.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 20.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 23.07.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 23.07.2024

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні