Справа 688/1431/24
№ 1-кс/688/1773/24
Ухвала
Іменем України
19 серпня 2024 року м. Шепетівка
Слідчий суддя Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , за участю:
секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
слідчого ОСОБА_4 ,
підозрюваного ОСОБА_5 ,
захисників ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого відділення розслідування злочинів загальнокримінальної спрямованості СВ Шепетівського РУП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_8 , подане в межах кримінального провадження № 42024242250000013 від 06 березня 2024 року, про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, фактично проживаючого АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
що підозрюєтьсяу вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 191 КК України,
встановив:
Слідчий ВРЗЗССВ Шепетівськогорайонного управлінняполіції ГУНПв Хмельницькійобласті ОСОБА_8 , за погодженням із прокурором Нетішинського відділуШепетівської окружноїпрокуратури ОСОБА_3 , звернувся до суду з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до підозрюваного ОСОБА_5 .
В обґрунтування клопотання зазначив,що в провадженні слідчого відділу Шепетівського районного управління поліції Головного Управління Національної поліції в Хмельницькій області в Хмельницькій області перебувають матеріали кримінального провадження відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42024242250000013 від 06.03.2024 року з попередньою кваліфікацією кримінальних правопорушень передбачених за ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 31.01.2024 виконавчим комітетом Нетішинської міської ради (код ЄДРПОУ 05399231, місцезнаходження: 30100, Хмельницька область, місто Нетішин, вулиця Шевченка, будинок, 1 оголошено процедуру закупівлі 200 штук квадрокоптерів (дронів) FPV типу для забезпечення сил оборони за класифікатором та відповідним кодом:ДК 021:2015:34710000-7 (Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном).
Згідно оприлюднених виконавчим комітетом Нетішинської міської ради вимог до товару, які визначені в додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», безпілотні літальні апарати типу FPV-дрон TBS та FPV-дрон ELRS, серед інших складових повинні містити камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W.
Так, ОСОБА_5 , який являється батьком директора товариства з обмеженою відповідальністю «Дроніка» (код ЄДРПОУ 45302144, Київська область, Білоцерківський район, село Степове, вулиця Каштанова, будинок 7, ОСОБА_9 , маючи повний доступ до службової документації, печатки та банківських рахунків вказаного товариства, будучи власником будинку, де зареєстроване товариство та фактично здійснюючи управління ТОВ «Дроніка», зареєструвався на електронному майданчику системи публічних закупівель «Prozorro» та подав тендерну пропозицію від імені ТОВ «Дроніка» на участь в оголошеній виконавчим комітетом Нетішинської міської ради процедурі закупівлі 200 штук квадрокоптерів (дронів) FPV типу для забезпечення сил оборони за класифікатором та відповідним кодом:ДК 021:2015:34710000-7 (Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном).
В подальшому, ОСОБА_10 , з метою отримання перемоги в даній процедурі закупівлі, діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», розробив та завантажив до тендерної пропозиції документи про нібито відповідність запропонованого товару - безпілотних літальних апаратів типу FPV - дрон TBS та FPV - дрон ELRS, технічним та якісним характеристик, які визначені тендерною документацією виконавчого комітету Нетішинської міської ради.
Так, до тендерної пропозиції ОСОБА_10 за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка» додано офіційний документ № 8477-1ТС від 31.01.2024 - «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», підписаний директором ТОВ «Дроніка» ОСОБА_9 та скріплений відтиском печатки товариства, згідно якого ТОВ «ДРОНІКА» гарантує та підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції всім технічним, якісним, кількісним, функціональним та іншим характеристикам, що передбачені тендерною документацією, у тому числі додатком 2 до тендерної документації та пропонує до безпілотних літальних апаратів типу FPV - дрон TBS та FPV - дрон ELRS серед інших складових камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W, що повністю відповідає вимогам замовника.
Також, згідно доданого ОСОБА_5 сертифікату якості № 8477-1СЯ від 31.01.2024, підписаного директором ТОВ «Дроніка» ОСОБА_9 та скріпленого відтиском печатки товариства, безпілотні літальні апарати типу FPV - дрон TBS та FPV - дрон ELRS серед інших складових містять камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W. Також у вказаному сертифікаті зазначено, що товар є новим, відповідає технічним характеристикам зазначеним в цьому сертифікаті.
Аналогічна інформація про укомплектованість безпілотних літальних апаратів типу FPV - дрон TBS та FPV - дрон ELRS камерою Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавачем Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W міститься в завантаженому ОСОБА_5 документі - «Технічний паспорт виробу FPV дрон «Ронні 10» та FPV дрон «Ронні 11».
В подальшому, ТОВ «Дроніка» визнано переможцем у вищезазначених торгах та 21.02.2024 між виконавчим комітетом Нетішинської міської ради, який виступає покупцем, в особі Нетішинського міського голови ОСОБА_11 , з однієї сторони, та товариством з обмеженою відповідальністю «Дроніка», яке виступає продавцем, в особі директора ОСОБА_9 , з другої сторони, укладено договір № 21/02.24 купівлі - продажу квадрокоптерів FPV - типу TBS «Ронні 10» в кількості 100 одиниць та квадрокоптерів FPV - типу ELRS «Ронні 11» в кількості 100 одиниць на загальну суму 3381750,00 гривень.
Згідно п.п 2.1., 2.2. асортимент майна, що є предметом купівлі - продажу за цим Договором, зазначений у специфікації Продавця. Якість майна, що постачається за Договором, має відповідати держстандартам, технічним умовам та сертифікату якості виробника майна, що є предметом купівлі-продажу за Договором.
Водночас, ОСОБА_10 , діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2024 та продовженого Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 49/2024 від 05.02.2024, затверджених Законами України «Про затвердження Указу Президента України про введення воєнного стану в Україні» № 2102-IX від 24.02.2024 та «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 3564-IX від 06.02.2024, умисно, з метою незаконного отримання бюджетних коштів, виділених на закупівлю квадрокоптерів (дронів) для забезпечення сил оборони, виготовив на виконання умов договору купівлі-продажу № 21/02.24, укладеного з виконавчим комітетом Нетішинської міської ради, квадрокоптери (дрони) FPV-типу TBS та FPV-типу ELRS, використовуючи складові, які за якісними характеристиками та ціною відрізняються від тих, що вказані в додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» виставленої замовником та в технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі, сертифікату якості № 8477-1СЯ від 31.01.2024 та технічного паспорту виробу FPV дрон «Ронні 10» та FPV дрон «Ронні 11», поданих самим ТОВ «Дроніка».
Так,встановлено,що ОСОБА_5 ,після визнанняТОВ «Дроніка»переможцем процедуризакупівлі квадрокоптерів(дронів)FPVтипу длязабезпечення силоборони закласифікатором тавідповідним кодом:ДК021:2015:34710000-7(Вертольоти,літаки,космічні таінші літальніапарати здвигуном),у невстановленомудосудовим розслідуванняммісці,в періодз 09.02.2024по 21.02.2024,діючи запопередньою змовоюгрупою осіб,умисно,в умовахвоєнного стану,з метоюнезаконного отриманнябюджетних коштів,виготовив 200квадрокоптерів (дронів)FPV-типуTBSта FPV-типу ELRS,використовуючи середінших складовихзапчастин відеокамеруCADDXFPVANTвартістю 873,33гривень замістьзаявленої відеокамериFoxeerCat3Microвартістю 2160,66гривень,відеопередавач АККUltraLongRange вартістю 2482,33 гривень замість заявленого відеопередавача Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W вартістю 8604,00 гривень.
В подальшому,з метоюзавершення своїхзлочинних дійспрямованих нанезаконне отриманнябюджетних коштів, ОСОБА_5 ,перебуваючи вприміщенні виконавчогокомітету Нетішинськоїміської ради,за адресоювулиця Шевченка,1,місто Нетішин,Шепетівського районуХмельницької області,діючи відімені ТОВ«Дроніка» передаввиконавчому комітетуНетішинської міськоїради,відповідно «Актуприймання-передачітовару згідноДоговору №21.02/24купівлі-продажувід 21лютого 2024року»,заздалегідь виготовленііз складовимиіншої якостіта ціни100квадрокоптерів (дронів)FPV-типуTBSта 100квадрокоптерів (дронів)FPV-типу ELRS,які складеніз відеокамериCADDXFPVANTвартістю 873,33гривень замістьзаявленої відеокамериFoxeerCat3Microвартістю 2160,66гривень,відеопередавача АККUltraLongRange вартістю 2482,33 гривень замість заявленого відеопередавача Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W вартістю 8604,00 гривень. Таким чином, ОСОБА_5 використав інші, ніж передбачені тендерною документацією та поданою від імені ТОВ «Дроніка» технічною документацією, складові елементи для виготовлення квадрокоптерів (дронів) FPV-типу TBS та FPV-типу ELRS за цінами нижчими на загальну суму 1481800,00 гривень.
На підставі вказаного «Акту приймання-передачі товару згідно Договору №21.02/24 купівлі-продажу від 21 лютого 2024 року» ОСОБА_5 22.02.2024 виготовлено видаткову накладну № 12 від 22.02.2024 про передачу виконавчому комітету Нетішинської міської ради 100 квадрокоптерів FPV-типу TBS «Ронні 10» та 100 квадрокоптерів FPV-типу ELRS «Ронні 11». В подальшому, вказана видаткова накладна виконавчим комітетом Нетішинської міської ради подана до управління Державної казначейської служби України у м. Нетішин, на підставі якої 22.02.2024 на рахунок ТОВ «Дроніка» НОМЕР_1 , відкритого в АТ КБ «Приватбанк», перераховано бюджетні кошти в сумі 3381750,00 гривень за купівлю квадрокоптерів (дронів) FPV-типу TBS та FPV-типу ELRS, згідно тендерної документації.
Таким чином, ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», в умовах воєнного стану, умисно, незаконного отримав на рахунок ТОВ «Дроніка», до якого він має повний та безперешкодний доступ, бюджетні кошти на загальну суму 1 481 800,00 гривень, що в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину, тобто спричинили матеріальної шкоди в особливо великих розмірах.
Таким чином ОСОБА_5 вчинив привласнення чужого майна, яке перебувало в його віданні, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах, тобто вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України.
Окрім того, досудовим розслідуванням встановлено, що 27.02.2024 виконавчим комітетом Нетішинської міської ради (код ЄДРПОУ 05399231, місцезнаходження: АДРЕСА_2 , оголошено процедуру закупівлі 400 штук квадрокоптерів (дронів) FPV типу для забезпечення сил оборони за класифікатором та відповідним кодом:ДК 021:2015:34710000-7 (Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном).
Згідно оприлюднених виконавчим комітетом Нетішинської міської ради вимог до товару, які визначені в додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», безпілотні літальні апарати типу FPV-дрон TBS та FPV-дрон ELRS, серед інших складових повинні містити камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W.
Так, ОСОБА_5 , який являється батьком директора товариства з обмеженою відповідальністю «Дроніка» (код ЄДРПОУ 45302144, Київська область, Білоцерківський район, село Степове, вулиця Каштанова, будинок 7) ОСОБА_9 , маючи повний доступ до службової документації, печатки та банківських рахунків вказаного товариства, будучи власником будинку, де зареєстроване товариство та фактично здійснюючи управління ТОВ «Дроніка», зареєструвався на електронному майданчику системи публічних закупівель «Prozorro» та подав тендерну пропозицію від імені ТОВ «Дроніка» на участь в оголошеній виконавчим комітетом Нетішинської міської ради процедурі закупівлі 400 штук квадрокоптерів (дронів) FPV типу для забезпечення сил оборони за класифікатором та відповідним кодом:ДК 021:2015:34710000-7 (Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном).
В подальшому, ОСОБА_10 , з метою отримання перемоги в даній процедурі закупівлі, діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», розробив та завантажив до тендерної пропозиції документи про нібито відповідність запропонованого товару - безпілотних літальних апаратів типу FPV-дрон TBS та FPV-дрон ELRS, технічним та якісним характеристик, які визначені тендерною документацією виконавчого комітету Нетішинської міської ради.
Так, до тендерної пропозиції ОСОБА_10 за попередньою з мовою з службовими особами ТОВ «Дроніка» додано офіційний документ № 6250-1ТС від 04.03.2024 - «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», підписаний директором ТОВ «Дроніка» ОСОБА_9 та скріплений відтиском печатки товариства, згідно якого ТОВ «ДРОНІКА» гарантує та підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції всім технічним, якісним, кількісним, функціональним та іншим характеристикам, що передбачені тендерною документацією, у тому числі додатком 2 до тендерної документації та пропонує до безпілотних літальних апаратів типу FPV-дрон TBS та FPV-дрон ELRS серед інших складових камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W, що повністю відповідає вимогам замовника.
Також, згідно доданого ОСОБА_5 сертифікату якості № 6250-1СЯ від 04.03.2024, підписаного директором ТОВ «Дроніка» ОСОБА_9 та скріпленого відтиском печатки товариства, безпілотні літальні апарати типу FPV-дрон TBS та FPV-дрон ELRS серед інших складових містять камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W. Також у вказаному сертифікаті зазначено, що товар є новим, відповідає технічним характеристикам зазначеним в цьому сертифікаті.
Аналогічна інформація про укомплектованість безпілотних літальних апаратів типу FPV-дрон TBS та FPV-дрон ELRS камерою Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавачем Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W міститься в завантаженому ОСОБА_5 документі - «Технічний паспорт виробу FPV дрон «Ронні 28» та FPV дрон «Ронні 29».
В подальшому ТОВ «Дроніка» визнано переможцем у вищезазначених торгах та 19.03.2024 між виконавчим комітетом Нетішинської міської ради, який виступає покупцем, в особі Нетішинського міського голови ОСОБА_11 , з однієї сторони, та товариством з обмеженою відповідальністю «Дроніка», яке виступає продавцем, в особі директора ОСОБА_9 , з другої сторони, укладено договір № 19.03-24 купівлі-продажу квадрокоптерів FPV-типу TBS «Ронні 28» в кількості 100 одиниць та квадрокоптерів FPV-типу ELRS «Ронні 29» в кількості 300 одиниць на загальну суму 6250000,00 гривень.
Згідно п.п 2.1., 2.2. асортимент майна, що є предметом купівлі-продажу за цим Договором, зазначений у специфікації Продавця. Якість майна, що постачається за Договором, має відповідати держстандартам, технічним умовам та сертифікату якості виробника майна, що є предметом купівлі-продажу за Договором.
Водночас, ОСОБА_10 , діючи повторно, за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2024 та продовженого Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 49/2024 від 05.02.2024, затверджених Законами України «Про затвердження Указу Президента України про введення воєнного стану в Україні» № 2102-IX від 24.02.2024 та «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 3564-IX від 06.02.2024, умисно, з метою незаконного отримання бюджетних коштів, виділених на закупівлю квадрокоптерів (дронів) для забезпечення сил оборони, виготовив на виконання умов договору купівлі-продажу № 19.03-24, укладеного з виконавчим комітетом Нетішинської міської ради, квадрокоптери (дрони) FPV-типу TBS та FPV-типу ELRS, використовуючи складові, які за якісними характеристиками та ціною відрізняються від тих, що вказані в додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» виставленої замовником та в технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі, сертифікату якості № 6250-1СЯ від 04.03.2024 та технічного паспорту виробу FPV дрон «Ронні 28» та FPV дрон «Ронні 29», поданих самим ТОВ «Дроніка».
Так,встановлено,що ОСОБА_5 ,після визнанняТОВ «Дроніка»переможцем процедурузакупівлі квадрокоптерів(дронів)FPVтипу длязабезпечення силоборони закласифікатором тавідповідним кодом:ДК021:2015:34710000-7(Вертольоти,літаки,космічні таінші літальніапарати здвигуном),в невстановленомудосудовим розслідуванняммісці,в періодз 13.03.2024по 19.03.2024,діючи повторно,за попередньоюзмовою групоюосіб,умисно,в умовахвоєнного стану,з метоюнезаконного отриманнябюджетних коштів,виготовив 400квадрокоптерів (дронів)FPV-типуTBSта FPV-типуELRS,використовуючи середінших складовихзапчастин відеокамериCADDXFPVANTвартістю 870,00гривень,та RunCamмоделі Phoenix2SE1000TVL вартістю1126,66гривень замістьзаявленої відеокамериFoxeerCat3Microвартістю 2160,66гривень.Також підчас виготовленнівказаних квадрокоптерів(дронів) ОСОБА_10 використав відеопередавачіАКК UltraLongRange вартістю 2482,33гривень,iFlight,моделі BLITZWhoop5.8G,2.5 VTX вартістю 2963,33гривень таSkyzone,моделі ATOMRC2.5W5.8GHz вартістю 2500,00 гривень замість заявленого відеопередавача Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W вартістю 8604,00 гривень.
В подальшому,19.03.2024з метоюзавершення своїхзлочинних дійспрямованих нанезаконне отриманнябюджетних коштів, ОСОБА_5 ,перебуваючи вприміщенні виконавчогокомітету Нетішинськоїміської ради,за адресоювулиця Шевченка,1,місто Нетішин,Шепетівського районуХмельницької області,діючи відімені ТОВ«Дроніка» передаввиконавчому комітетуНетішинської міськоїради,відповідно до«Видаткової накладної №25від 19.03.2024»,заздалегідь виготовленііз складовимиіншої якостіта ціни100квадрокоптерів (дронів)FPV-типуTBS«Ронні 28»та 300квадрокоптерів (дронів)FPV-типу ELRS«Ронні 29»,які складеніз відеокамерCADDXFPVANTвартістю 873,33гривень таRunCamмоделі Phoenix2SE1000TVL вартістю1126,66гривень замістьзаявленої відеокамериFoxeerCat3Microвартістю 2160,66гривень тавідеопередавачів АККUltraLongRange вартістю 2482,33гривень,iFlight,моделі BLITZWhoop5.8G,2.5 VTX вартістю 2963,33гривень таSkyzone,моделі ATOMRC2.5W5.8GHz вартістю 2500,00 гривень, замість заявленого відеопередавача Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W вартістю 8604,00 гривень.
Таким чином, ОСОБА_5 використав інші, ніж передбачені тендерною документацією та поданою від імені ТОВ «Дроніка» технічною документацією, складові елементи для виготовлення квадрокоптерів (дронів) FPV-типу TBS та FPV-типу ELRS за цінами нижчими на загальну суму 2669 868 гривень.
В подальшому, вказана видаткова накладна № 25 від 19.03.2024 виконавчим комітетом Нетішинської міської ради подана до управління Державної казначейської служби України у м. Нетішин, на підставі якої 21.03.2024 на рахунок ТОВ «Дроніка» НОМЕР_1 , відкритого в АТ КБ «Приватбанк», перераховано бюджетні кошти в сумі 6250000,00 гривень за купівлю квадрокоптерів (дронів) FPV-типу TBS та FPV-типу ELRS, згідно тендерної документації.
Таким чином, ОСОБА_5 ,діючи запопередньою змовоюз службовимиособами ТОВ«Дроніка»,в умовахвоєнного стану,умисно,незаконного отримавна рахунокТОВ «Дроніка»,до якоговін маєповний табезперешкодний доступ,бюджетні коштина загальнусуму 2669868 гривень.
Таким чином ОСОБА_5 вчинив привласнення чужого майна, яке перебувало в його віданні, повторно, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах, тобто вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України.
Окрім того, досудовим розслідуванням встановлено, що 14.03.2024 виконавчим комітетом Нетішинської міської ради (код ЄДРПОУ 05399231, місцезнаходження: 30100, Хмельницька область, місто Нетішин, вулиця Шевченка, будинок 1, оголошено процедуру закупівлі 400 штук квадрокоптерів (дронів) FPV типу для забезпечення сил оборони за класифікатором та відповідним кодом:ДК 021:2015:34710000-7 (Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном).
Згідно оприлюднених виконавчим комітетом Нетішинської міської ради вимог до товару, які визначені в додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», безпілотні літальні апарати типу FPV-дрон ELRS, серед інших складових повинні містити камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity 5.8 G VTX 5W.
Так, ОСОБА_5 , який являється батьком директора товариства з обмеженою відповідальністю «Дроніка» (код ЄДРПОУ 45302144, Київська область, Білоцерківський район, село Степове, вулиця Каштанова, будинок 7) ОСОБА_9 , маючи повний доступ до службової документації, печатки та банківських рахунків вказаного товариства, будучи власником будинку, де зареєстроване товариство та фактично здійснюючи управління ТОВ «Дроніка», зареєструвався на електронному майданчику системи публічних закупівель «Prozorro» та подав тендерну пропозицію від імені ТОВ «Дроніка» на участь в оголошеній виконавчим комітетом Нетішинської міської ради процедурі закупівлі 400 штук квадрокоптерів (дронів) FPV типу для забезпечення сил оборони за класифікатором та відповідним кодом:ДК 021:2015:34710000-7 (Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном).
В подальшому, ОСОБА_10 , з метою отримання перемоги в даній процедурі закупівлі, діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», розробив та завантажив до тендерної пропозиції документи про нібито відповідність запропонованого товару - безпілотних літальних апаратів типу FPV-дрон ELRS, технічним та якісним характеристик, які визначені тендерною документацією виконавчого комітету Нетішинської міської ради.
Так, до тендерної пропозиції ОСОБА_10 за попередньою з мовою з службовими особами ТОВ «Дроніка» додано офіційний документ № 0286-1СЯ від 18.03.2024 - «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», підписаний директором ТОВ «Дроніка» ОСОБА_9 та скріплений відтиском печатки товариства, згідно якого ТОВ «ДРОНІКА» гарантує та підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції всім технічним, якісним, кількісним, функціональним та іншим характеристикам, що передбачені тендерною документацією, у тому числі додатком 2 до тендерної документації та пропонує до безпілотних літальних апаратів типу FPV-дрон TBS та FPV-дрон ELRS серед інших складових камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity(Exstrime) 5.8 G VTX 5W, що повністю відповідає вимогам замовника.
Також, згідно доданого ОСОБА_5 сертифікату якості № 0286-1СЯ від 18.03.2024, підписаного директором ТОВ «Дроніка» ОСОБА_9 та скріпленого відтиском печатки товариства, безпілотні літальні апарати типу FPV-дрон ELRS серед інших складових містять камеру Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавач Foxeer Reaper Infinity (Exstrime) 5.8 G VTX 5W. Також у вказаному сертифікаті зазначено, що товар є новим, відповідає технічним характеристикам зазначеним в цьому сертифікаті.
Аналогічна інформація про укомплектованість безпілотних літальних апаратів типу FPV-дрон ELRS камерою Foxeer Cat 3 Micro та відеопередавачем Foxeer Reaper Infinity(Exstrime) 5.8 G VTX 5W міститься в завантаженому ОСОБА_5 документі - «Технічний паспорт виробу FPV дрон «Ронні 5В».
В подальшому ТОВ «Дроніка» визнано переможцем у вищезазначених торгах та 08.04.2024 між виконавчим комітетом Нетішинської міської ради, який виступає покупцем, в особі Нетішинського міського голови ОСОБА_11 , з однієї сторони, та товариством з обмеженою відповідальністю «Дроніка», яке виступає продавцем, в особі директора ОСОБА_9 , з другої сторони, укладено договір № 08/04 купівлі-продажу квадрокоптерів FPV-типу ELRS «Ронні 5В» в кількості 400 одиниць на загальну суму 6800000,00 гривень.
Згідно п.п 2.1., 2.2. асортимент майна, що є предметом купівлі-продажу за цим Договором, зазначений у специфікації Продавця. Якість майна, що постачається за Договором, має відповідати держстандартам, технічним умовам та сертифікату якості виробника майна, що є предметом купівлі-продажу за Договором.
Водночас, ОСОБА_10 , діючи повторно, за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2024 та продовженого Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 49/2024 від 05.02.2024, затверджених Законами України «Про затвердження Указу Президента України про введення воєнного стану в Україні» № 2102-IX від 24.02.2024 та «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 3564-IX від 06.02.2024, умисно, з метою незаконного отримання бюджетних коштів, виділених на закупівлю квадрокоптерів (дронів) для забезпечення сил оборони, виготовив на виконання умов договору купівлі-продажу № 08/04 від 08.04.2024 укладеного з виконавчим комітетом Нетішинської міської ради, квадрокоптери (дрони) FPV-типу ELRS, використовуючи складові, які за якісними характеристиками та ціною відрізняються від тих, що вказані в додатку 2 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» виставленої замовником та в технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі, сертифікату якості № 0286-1СЯ від 18.03.2024 та технічного паспорту виробу FPV дрон «Ронні 5В». Так,встановлено,що ОСОБА_5 ,після визнанняТОВ «Дроніка»переможцем процедурузакупівлі квадрокоптерів(дронів)FPVтипу длязабезпечення силоборони закласифікатором тавідповідним кодом:ДК021:2015:34710000-7(Вертольоти,літаки,космічні таінші літальніапарати здвигуном),в невстановленомудосудовим розслідуванняммісці,в періодз 14.03.2024по 08.04.2024,діючи повторно,за попередньоюзмовою групоюосіб,умисно,в умовахвоєнного стану,з метоюнезаконного отриманнябюджетних коштів,виготовив 400квадрокоптерів (дронів)FPV-типуELRS,використовуючи середінших складовихзапчастин відеокамериCADDXFPVANTвартістю 693,00гривень,замість заявленоївідеокамери FoxeerCat3Microвартістю 2057,33гривень.Також підчас виготовленнявказаних квадрокоптерів(дронів) ОСОБА_10 використав відеопередавачіАКК UltraLongRange вартістю 2156,66гривень таSkyzone,моделі ATOMRC2.5W5.8GHz вартістю 2522,67 гривень замість заявленого відеопередавача Foxeer Reaper Infinity(Exstrime) 5.8 G VTX 5W вартістю 5242,00 гривень.
В подальшому,08.04.2024з метоюзавершення своїхзлочинних дійспрямованих нанезаконне отриманнябюджетних коштів, ОСОБА_5 ,перебуваючи вприміщенні виконавчогокомітету Нетішинськоїміської ради,за адресоювулиця Шевченка,1,місто Нетішин,Шепетівського районуХмельницької області,діючи відімені ТОВ«Дроніка» передаввиконавчому комітетуНетішинської міськоїради,відповідно до«Видаткової накладної№ 28від 08.04.2024»,заздалегідь виготовленііз складовимиіншої якостіта ціни400квадрокоптерів (дронів)FPV-типуELRS«Ронні 5В»,які складеніз відеокамероюCADDXFPVANTвартістю 693,00гривень,замість заявленоївідеокамери FoxeerCat3Microвартістю 2057,33гривень тавідеопередавачів АККUltraLongRange вартістю 2156,66гривень таSkyzone,моделі ATOMRC2.5W5.8GHz вартістю 2522,67 гривень замість заявленого відеопередавача Foxeer Reaper Infinity(Exstrime) 5.8 G VTX 5W вартістю 5242,00 гривень.
Таким чином, ОСОБА_5 використав інші, ніж передбачені тендерною документацією та поданою від імені ТОВ «Дроніка» технічною документацією, складові елементи для виготовлення квадрокоптерів (дронів) FPV-типу ELRS за цінами нижчими на загальну суму 1633 464 гривень.
В подальшому, вказана видаткова накладна № 28 від 08.04.2024 виконавчим комітетом Нетішинської міської ради подана до управління Державної казначейської служби України у м. Нетішин, на підставі якої 12.04.2024 на рахунок ТОВ «Дроніка» НОМЕР_1 , відкритого в АТ КБ «Приватбанк», перераховано бюджетні кошти в сумі 6800000,00 гривень за купівлю квадрокоптерів (дронів) FPV-типу ELRS, згідно тендерної документації.
Таким чином, ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з службовими особами ТОВ «Дроніка», в умовах воєнного стану, умисно, незаконного отримав на рахунок ТОВ «Дроніка», до якого він має повний та безперешкодний доступ, бюджетні кошти на загальну суму 1633464 гривень.
Таким чином ОСОБА_5 вчинив привласнення чужого майна, яке перебувало в його віданні, повторно, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах, тобто вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що у вчиненні даних кримінальних правопорушень (злочинів) обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , фактично проживаючий АДРЕСА_1 .
08.08.2024 року о 12.10 год. аналізуючи зібрані докази, з врахуванням встановлених обставин кримінального провадження, ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України, тобто у тому, що він підозрюється в привласненні чужого майна, яке перебувало в його віданні, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України та у привласненні чужого майна, яке перебувало в його віданні, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Вина підозрюваного ОСОБА_5 у вчиненні зазначених кримінальних правопорушень (злочинів), повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: повідомленням про виявлення кримінального правопорушення від 05.03.2024; договором купівлі-продажу від 21.02.2024 року; специфікацією якості від 31.01.2024 року; протоколом огляду речового доказу від 06.03.2024; висновоком судово-товарознавчої експертизи від 25.03.2024; повідомленням про виявлення кримінального правопорушення від 21.03.2024 договір купівлі-продажу від 19.03.2024 року; специфікацією якості від 04.03.2024 року; протоколом огляду та добровільної видачі від 21.03.2024; висновоком судово-товарознавчої експертизи від 25.03.2024; висновоком судово-товарознавчої експертизи від 26.03.2024; повідомленням про виявлення кримінального правопорушення від 01.04.2024; договором купівлі-продажу від 08.04.2024 року; специфікацією якості від 18.03.2024 року; протоколом огляду та добровільної видачі від 18.06.2024; висновоком судово-товарознавчої експертизи від 25.07.2024; повідомленням про підозру ОСОБА_5 від 08.08.2024.
Беручи до уваги те, що підозрюваний ОСОБА_5 вчинив особливо тяжкі кримінальні правопорушення (злочини), передбачені ч. 5 ст. 191 КК України, за яке законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років та з конфіскацією майна, виникла необхідність у застосуванні відносно нього міри запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Менш суворі запобіжні заходи не достатні для уникнення ризиків передбачених ст. 177 КПК України, з наступних підстав.
Підозрюваний ОСОБА_5 вчинив особливо тяжкі злочини, перебуваючи на волі, з метою уникнення покарання може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, впливати на потерпілого та свідків з метою схиляння до дачі ними показань на свою користь, відмови від дачі показань, вчиняти інше кримінальне правопорушення чи продовжувати кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, матиме реальну можливість чинити перешкоди досудовому розслідуванню та судовому розгляду іншим чином.
Враховуючи матеріальне становище підозрюваного, тяжкість правопорушень, у вчиненні яких він підозрюється, вважаю за необхідне визначити розмір застави відповідно до ч. 5 ст. 182 КПК України в межах розміру передбаченого у п. 3 ч. 5 ст. 182 КПК України, в розмірі однієї тисячі вісімсот прожиткових мінімумів для працездатних осіб, а саме: 5441 400 грн., оскільки внесення застави саме в такому розмірі може гарантувати виконання підозрюваним ОСОБА_5 покладених на нього обов`язків.
Менш суворі запобіжні заходи не достатні для запобігання вищевказаним ризикам.
У разі обрання підозрюваному ОСОБА_5 іншого запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою чи вразі внесення ним застави на підставі ч. 5 ст. 194 КПК України необхідно покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки.
В судовому засіданні прокурор та слідчий клопотання про обрання запобіжного заходу підтримали, просили обрати підозрюваному запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Адвокати та підозрюваний в судовому засіданні заперечили проти обрання підозрюваному запобіжного заходу у виді тримання під вартою, заначили, що не заперечують проти обрання запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання.
Заслухавши учасників провадження та дослідивши матеріали справи, слідчий суддя дійшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, виходячи з наступного.
08.08.2024 року ОСОБА_5 , повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України, тобто у тому, що він підозрюється в привласненні чужого майна, яке перебувало в його віданні, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України та у привласненні чужого майна, яке перебувало в його віданні, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Копію клопотання та матеріалів, якими обґрунтовано необхідність застосування запобіжного заходу, підозрюваний отримав 14 серпня 2024 року о 10 годині 06 хвилин.
Відповідно до витягу з кримінального провадження №42024242250000013 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомостіпро кримінальніправопорушення,кваліфіковані за ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 191 КК України.
Обґрунтованість підозри не констатує беззаперечного факту доведеності винуватості особи, а лише вказує на достатність інформації для її існування.
Відповідно дост. 177 КПК Українипідставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
У ч. 1ст. 178 КПК Українизазначено, що при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених устатті 177 цього Кодексу, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини.
Згідно ч. 1ст. 183 КПК Українитримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченимстаттею 177 цього Кодексу.
Разом з тим, в порушення п. 2, 3 ч. 1ст. 194 КПК України, слідчим та прокурором не було надано доказів про недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризикам, зазначених в клопотанні.
Оцінюючи в сукупності надані докази, встановлені в судовому засіданні обставини, слідчий суддя вважає за доцільне застосувати до підозрюваного більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений в клопотанні, а саме цілодобовий домашній арешт, який полягає у забороні підозрюваному цілодобово залишати житло.
Статтею 181 КПК Українивизначено, що домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби.
Стаття 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачає, що кожен має право на свободу та особисту недоторканність. Нікого не може бути позбавлено свободи, крім таких випадків і відповідно до процедури, встановленої законом.
Згідно практики Європейського суду з прав людини, тяжкість обвинувачення не є самостійною підставою для утримання особи під вартою, проте таке обвинувачення у сукупності з іншими обставинами збільшує ризик втечі (переховування) настільки, що його неможливо відвернути, не взявши особу під варту.
Згідно рішення «Лабіта проти Італії», тримання під вартою є виправданим у певному випадку, лише якщо конкретні ознаки розкривають наявність публічного інтересу, що переважає, попри презумпцію невинуватості, над повагою до особистої свободи.
У справі «Панченко проти Росії» визначено, що ризик втечі підсудного не може бути встановлений лише на основі суворості можливого покарання.
Оцінюючи в сукупності надані докази, встановлені в судовому засіданні обставини, слідчий суддя вважає за доцільне обрати відносно ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту, з носінням електроного засобу контролю, оскільки враховує, що підозрюваний має постійне місце проживання, потребує періодичного огляду лікаря за станом здоровя, крім того, у прокурора та слідчого відсутні відомості щодо порушення підозрюваним викликів до слідчого та прокурора по даному кримінальному провадженні. Крім того, слідчий та прокурор не надали суду довідку про судимість підозрюваного, лише заначили в судовому засіданні, що на виготовлення даної довідки потрібно близько п`яти днів часу, а з запитом щодо останьої вони звернулись на передодні засідання.
При цьому, слідчому судді не надано жодного доказу того, що ОСОБА_5 раніше судимий, продовжуватиме вчиняти злочини знаходячись при цьому під цілодобовим домашнім арештом, підтримувати соціальні зв`язки негативного характеру, раніше ухилявся від слідства, суду чи виконання судових рішень.
Крім цього, застосовуючи до підозрюваного запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, слідчий суддя вважає за необхідне покласти на підозрюваного додаткові обов`язки, передбаченіст. 194 КПК України, та зобов`язати підозрюваного: прибувати за кожною вимогою до суду, прокурора, слідчого; прибувати до слідчого, в провадженні якого перебуває провадження з встановленою періодичністю; не відлучатися з населеного пункту, в якому він проживає, без дозволу слідчого, прокурора, суду; повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого проживання чи роботи; здати на зберігання слідчому свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України, носити електроний засіб контролю.
Враховуючи наведене та керуючисьст. 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст. ст.176,177,178,181,183,193,194,196 КПК України, слідчий судя-
ухвалив:
У задоволенні клопотання слідчого відділення розслідування злочинів загальнокримінальної спрямованості СВ Шепетівського РУП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_8 , про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо ОСОБА_5 , - відмовити.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту з носінням електронного засобу контролю, за місцем його проживання за адресою: АДРЕСА_1 , заборонивши підозрюваному цілодобово покидати місце свого проживання, крім випадків необхідності прибуття до лікаря, на строк досудового розслідування, тобто до 06жовтня 2024року включно.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 наступні обов`язки:
-прибувати за кожною вимогою до суду, прокуратури, органу до судового розслідування;
-не відлучатися з населеного пункту, в якому він проживає, без дозволу слідчого, прокурора, суду;
-повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого проживання чи роботи;
-здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України;
-носити електронний засіб контролю.
В разі невиконання вищевказаних зобов`язань до підозрюваного ОСОБА_5 може бути застосований більш жорстокий запобіжний захід.
Роз`яснити підозрюваному, що відповідно до ч.5 ст. 181 КПК України, працівники органу внутрішніх справ з метою контролю за його поведінкою, мають право з`являтися в житло, під арештом в якому він перебуває, вимагати надання усних чи письмових пояснень з питань, пов`язаних із виконанням покладених на нього зобов`язань, використовувати електронні засоби контролю.
Копії ухвали негайно після її проголошення вручити підозрюваному, направити для виконання і контролю - органу внутрішніх справ за місцем проживання підозрюваного та Шепетівському окружну прокурору - до відома.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Хмельницького апеляційного суду.
Повний текст ухвали суду виготовлено 21 серпня 2024 року.
Слідчий суддя ОСОБА_12
Суд | Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2024 |
Оприлюднено | 26.08.2024 |
Номер документу | 121154576 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні