Ухвала
від 22.08.2024 по справі 320/6498/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про роз`яснення судового рішення

22 серпня 2024 року Київ320/6498/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Балаклицького А.І., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, в якому позивач просив суд:

- визнати протиправними дії Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області щодо відмови (№90/ж-01 від 12.09.2018) у перерахунку пенсії ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Переяслав-Хмельницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області здійснити з 01.10.2017 перерахунок розміру пенсії з інвалідності ОСОБА_1 відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року;

- зобов`язати Переяслав-Хмельницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області виплатити ОСОБА_1 заборгованість по невиплаченій пенсії з інвалідності, починаючи з 01.10.2017, з урахуванням уже виплачених сум.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною відмову Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області у перерахунку пенсії мені, як учаснику ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, обчисленої з п`ятикратного розміру заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, викладену у листі від 12.09.2018 №90/Ж-01.

Зобов`язано Переяслав-Хмельницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області провести мені перерахунок та виплату пенсії, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, відповідно до ч. 3 ст. 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", починаючи з 03 вересня 2018 року з урахуванням вже виплачених сум.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.04.2019 апеляційну скаргу Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області залишено без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 залишено без змін.

Таким чином, рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 набрало законної сили 15.04.2019.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.09.2019 встановлено для Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, яке є правонаступником Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, строк для надання суду звіту про виконання судового рішення від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 протягом 15 днів з дня отримання даної ухвали суду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.11.2019 відмовлено у прийнятті звіту Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області від 27.09.2019 №1073/108-05 про виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 та встановлено Головному управлінню Пенсійного фонду України у Київській області, яке є правонаступником Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, новий строк для надання звіту про виконання судового рішення від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 та зобов`язано подати новий звіт протягом двадцяти днів з дня набрання даною ухвалою суду законної сили.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.02.2020 відмовлено у прийнятті звіту Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області від 02.12.2019 №1725/108-05 про виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 та встановлено Головному управлінню Пенсійного фонду України у Київській області, яке є правонаступником Переяслав-Хмельницького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, новий строк для надання звіту про виконання судового рішення від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 та зобов`язано подати новий звіт до 05.04.2020, а також попереджено про можливість застосування штрафу в разі невиконання судового рішення та неподання суду відповідного звіту.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 09.06.2020 апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області залишено без задоволення, а ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 28.02.2020 - без змін.

Частиною 3 статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачено, що особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням таких осіб - з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14 квітня 2023 року заяву позивача у адміністративній справі про роз`яснення рішення Київського окружного адміністративного суду від 04 січня 2019 року у справі № 320/6498/18 - задоволено.

Роз`яснено, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 04 січня 2019 року у справі № 320/6498/18 Головному управлінню Пенсійного фонду України у Київській області при здійсненні відповідних нарахувань та виплати пенсії ОСОБА_1 необхідно враховувати розмір мінімальної заробітної плати встановленої законом на 01 січня відповідного року, шляхом помноження цієї суми на 5, при цьому, переглядати кожного року розмір пенсії у зв`язку зі зміною мінімальної заробітної плати встановленої законом на 01 січня відповідного року.

Вказане підтверджено ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22 липня 2022 року, якою задоволено заяву позивача про роз`яснення рішення Київського окружного адміністративного суду від 04 січня 2019 року у справі № 320/6498/18.

Роз`яснено, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 04 січня 2019 року у справі № 320/6498/18 не підлягає застосуванню формула, визначена пунктом 9-1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 23.11.2011 № 1210.

Роз`яснено, що при зміні розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначеної пенсії, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року без застосування формули, зазначеної в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Роз`яснено, що на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04 січня 2019 року у справі № 320/6498/18 основний розмір пенсії позивачу з 03.09.2018 на один місяць у 2018 році має складати - 18615,00 грн, у 2019 році має складати - 20865,00 грн, у 2020 році має складати - 23615,00 грн, у 2021 році має складати - 30000,00 грн, у 2022 році має складати - 32500,00 грн.

Роз`яснено, що при здійсненні відповідних нарахувань та виплати пенсії ОСОБА_1 на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04 січня 2019 року у справі № 320/6498/18 повинно здійснюватися без обмеження її максимальним розміром.

Отже, на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 основний розмір пенсії ОСОБА_1 з 03.09.2018 на один місяць обчислюється за формулою: мінімальна заробітна плата на перше січня відповідного року помножена на 5 (п?ятикратний розмір).

19.05.2024 до суду надійшла заява ОСОБА_1 про роз`яснення судового рішення від 04.01.2019 у справі №320/6498/18.

У вказаній заяві позивач просить роз`яснити, у якому розмірі підлягає виплата пенсії, перерахунок якої призначений згідно із даним рішенням суду. На обгрунтування вказаної заяви зазначає, що відповідно до вище вказаного рішення та ухвал суду: у 2018 році основний розмір пенсії має складати - 18615,00 грн.(3723 грн *5); у 2019 році основний розмір пенсії має складати - 20865,00 грн. (4173 грн*5); у 2020 році основний розмір пенсії має складати - 23615,00 грн. (4723 грн*5); у 2021 році основний розмір пенсії має складати - 30000,00 грн. (6000 грн*5); у 2022 році основний розмір пенсії має складати - 32500,00 грн. (6500 грн*5); у 2023 році основний розмір пенсії має складати - 33500 грн. (6700 грн*5); у 2024 році основний розмір пенсії має складати - 35500 грн (7100 грн*5). У 2025, 2026, 2027, 2028 роках, основний розмір пенсії буде вираховуватись в залежності від встановленого законом України про Державний бюджет України на відповідний рік розміру мінімальної заробітної плати на 2025, 2026, 2027, 2028 роки у п`ятикратному розмірі. Також, звертає увагу, що Відповідач зобов`язаний здійснювати перерахунок пенсії позивачу пожиттєво, а не тільки в роки зазначені судом при роз`ясненні рішення. В свою чергу, Відповідачем не здійснено перерахунок пенсії стягувачу за 2023 та 2024 рік, відповідно до рішення від 04.01.2019 року по справі № 320/6498/18.

Так, з січня 2023 року Боржник щомісячно сплачує на рахунок Стягувача наступні суми пенсій: за січень 2023 сплачено - 20 261, 43 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 13 238,57 грн; за лютий 2023 сплачено 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 1 000 грн; за березень 2023 сплачено - 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 1 000 грн; за квітень 2023 сплачено - 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 1 000 грн; за травень 2023 сплачено - 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 1 000 грн; за червень 2023 сплачено - 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 1 000 грн; за липень 2023 сплачено - 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 1 000 грн; за серпень 2023 сплачено - 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 1 000 грн; за вересень 2023 сплачено - 32 500 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 1 000 грн; за жовтень 2023 сплачено 20 930 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 12 570 грн; за листопад 2023 сплачено 20 930 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 12 570 грн; за грудень 2023 сплачено 20 930 гривень, замість 33 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії 12 570 грн.

Отже, борг Боржника з січня 2023 по грудень 2023 року складає 58 948,57 гривень.

Так, з січня 2024 року Боржник щомісячно сплачує на рахунок Стягувача наступні суми пенсій: за січень 2024 сплачено - 20 930 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 14 570 грн; за лютий 2024 сплачено - 20 930 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 14 570 грн; за березень 2024 сплачено - 20 930 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 14 570 грн; за квітень 2024 сплачено - 20 930 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 14 570 грн; за травень 2024 сплачено - 32 500 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 3000 грн; за червень 2024 сплачено - 32 500 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 3000 грн; за липень 2024 сплачено - 32 500 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 3000 грн; за серпень 2024 сплачено - 32 500 гривень, замість 35 500 гривень, залишок невиплаченої пенсії - 3000 грн.

Отже, борг Боржника з січня 2024 по серпень 2024 року складає 70 280 гривень.

Таким чином, Боржником не виконується рішення суду в повному обсязі.

В результаті автоматизованого розподілу вказана заява була передана для розгляду судді Балаклицькому А.І.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути подану заяву в письмовому провадженні без повідомлення учасників справи.

Дослідивши матеріали справи та заяву позивача про роз`яснення рішення суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця.

Відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.

Тобто, роз`яснення рішення є одним із способів усунення його недоліків, які в подальшому можуть викликати певні ускладнення при його виконанні, або взагалі перешкодити виконанню судового рішення.

Підставою для подання заяви про роз`яснення судового рішення є його незрозумілість.

Отже, якщо рішення суду є незрозумілим для осіб, які брали участь у справі, а також (або) для державного виконавця, суд за їхньою заявою постановляє ухвалу, в якій роз`яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.

При цьому суд, роз`яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення. Тобто процесуальна процедура роз`яснення судового акта виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення.

Так, згідно з п. 19 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 №7 "Про судове рішення в адміністративній справі" за правовою природою роз`яснення судового рішення є продовженням його ухвалення, а ухвала про роз`яснення є його складовою, тому клопотання про роз`яснення судового рішення розглядається у тому ж провадженні, в якому було ухвалене судове рішення, про роз`яснення якого ставиться питання.

В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.

При цьому, необхідність роз`яснення судового рішення зумовлена його нечіткістю за змістом, у випадку, якщо воно є незрозумілим як для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, що повинні здійснювати його виконання.

Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 №7 "Про судове рішення в адміністративній справі" зрозумілість судового рішення полягає в логічному, чіткому, переконливому викладенні змісту рішення. Чіткість викладення передбачає, зокрема, що: терміни, вжиті у судовому рішенні, відповідають тому змісту, який вони мають за законодавством України; такі терміни чітко співвідносяться з поняттями, які вони позначають; текст правової норми, застосованої судом, відтворюється без перефразовування і при цьому зрозуміло, де наводиться правова норма, а де суд дає своє тлумачення її змісту. Судове рішення не повинно містити положень, які б суперечили або виключали одне одного, ускладнювали чи унеможливлювали його виконання.

Суд зазначає, що підставою для роз`яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз`ясненням рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. При цьому суд, роз`яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення. Тому процесуальна процедура роз`яснення судового акта виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення, навіть у разі подальшого виявлення судом правових помилок, допущених під час його ухвалення.

Водночас, ясність судового рішення полягає у логічному, чіткому, переконливому і зрозумілому викладенні змісту рішення. Недотримання цих вимог може ускладнити або взагалі унеможливити виконання постанови чи ухвали суду. Вимога логічності, зокрема, передбачає, що текст рішення має відображати причинно-наслідкові зв`язки у межах речення чи всього документу. Зокрема, мотивувальна частина рішення має відповідати його резолютивній частині.

З банківських довідок про нарахування пенсійного забезпечення (додано до заяви) вбачається, що розмір пенсії позивача, яку він отримує на виконання рішення суду у даній справі, розраховано відповідачем не у відповідності до вимог частини 3 статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Слід зазначити, що судом була надана правова оцінка розміру та порядку перерахунку позивачу пенсії та прийнято рішення, яким зобов`язано Переяслав-Хмельницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області провести ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, відповідно до ч. 3 ст. 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", починаючи з 03 вересня 2018 року з урахуванням вже виплачених сум.

В мотивувальній частині рішення суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 відображено аналіз фактичних обставин справи, оцінку доказів, зазначено підстави вирішення справи, та вказано про те, що позивач належить до числа осіб, на яких поширюється дія статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та яким, на її підставі має бути здійснений перерахунок пенсії виходячи з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Отже, зазначеним судовим рішенням чітко визначено розмір пенсії, який належить виплачувати позивачу. У разі зміни мінімальної заробітної плати, пенсійний орган зобов`язаний провести перерахунок пенсії позивача.

Згідно з нормами частини 3 статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи - з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Оскільки, положення пункту 9-1 Порядку №1210 щодо порядку обрахунку п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, за своєю суттю та змістом суперечать частині третій статті 59 Закону №796, то, у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.

З урахуванням викладеного, суд в ухвалі від 22.07.2022 року у справі №320/6498/18, дійшов висновку щодо необхідності застосування до спірних правовідносин положень нормативного акта, який має вищу юридичну силу, а саме частини третьої статті 59 Закону №796-XII, яка передбачає право особи на отримання пенсії саме з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Судом в ухвалі від 22.07.2022 року по справі №320/6498/18 зазначено, що при здійсненні відповідних нарахувань та виплати пенсії позивачу на виконання рішення суду у даній справі не підлягає застосуванню формула, визначена пунктом 9-1 Порядку № 1210.

Аналогічні висновки викладені у Постановах Шостого апеляційного адміністративного суду: від 28.01.2020 у справі №320/4273/19, від 24.12.2019 у справі №320/181/19, від 10.12.2019 у справі №810/3353/18, від 18.12.2019 у справі №320/324/19, від 18.12.2019 у справі №320/5741/18.

Як було встановлено судом під час прийняття рішення від 04.01.2019 у справі №320/6498/18, до позивача застосовуються положення частини третьої статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у редакції Закону України від 03.10.2017 №2148-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій".

Частиною 3 статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачено, що особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням таких осіб - з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" від 03.11.2022 №2710-IХ встановлено, що мінімальна зарплата на 01.01.2023 складає 6700,00 грн., отже у 2023 році основний розмір пенсії має складати - 33500 грн. (6700 грн*5).

Законом України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" від 09.11.2023 №3460-IХ встановлено, що мінімальна зарплата на 01.01.2024 складає 7100,00 грн., отже у 2024 році основний розмір пенсії має складати - 35500 грн (7100 грн*5).

Відповідно, у 2025, 2026, 2027 роках і в подальшому основний розмір пенсії буде вираховуватись в залежності від встановленого законом України «Про Державний бюджет України» розміру мінімальної заробітної плати на 2025, 2026, 2027 роки і в подальшому у п`ятикратному розмірі.

Не зазначення судом в ухвалі про роз`яснення рішення мінімальної заробітної плати та порядку нарахування пенсії позивачу на кожний рік, не звільняє відповідача від обов`язку здійснювати перерахунок пенсії в подальшому, виходячи з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року пожиттєво.

Отже, враховуючи зазначене, на виконання рішення у даній справі основний розмір пенсії позивача з 03.09.2018 на один місяць у 2018 році має складати - 18615,00 грн., у 2019 році має складати - 20865,00 грн., у 2020 році має складати - 23615,00 грн., у 2021 році має складати - 30000,00 грн., у 2022 році має складати - 32500,00 грн., у 2023 році має складати - 33500,00 грн., у 2024 році має складати - 35500,00 грн., в наступні роки має складатися з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року пожиттєво.

Таким чином, здійснення відповідних нарахувань та виплати пенсії ОСОБА_1 Відповідачу здійснюється пожиттєво. При здійсненні відповідних нарахувань та виплати пенсії позивачу необхідно враховувати розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, шляхом помноження цієї суми на 5.

Питання зобов`язання відповідача при обчисленні розміру пенсії позивача не обмежувати її максимальним розміром, судом вирішено та зазначено в ухвалі від 22 липня 2022 року у справі №320/6498/18.

Так, судом зазначено, що пенсія позивачу призначена до 01.10.2011, тому обмеження відповідачем її максимальним розміром при здійсненні перерахунку на виконання рішення суду у даній справі порушує право, набуте до набрання чинності Законами №3668-VI, №911-VIII, №1801-VIII та регламентоване їх нормами, а саме п. 2 Прикінцевих і перехідних положень Закону №3668-VI та п. 2 Прикінцевих положень Закону №911-VIII, №1801-VIII.

Така позиція суду повністю узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 03.10.2018 у справі №127/4267/17, від 12.11.2019 у справі №360/1428/17.

Також, судом роз`яснено, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 не підлягає застосуванню формула, визначена пунктом 9-1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 23.11.2011 №1210.

В тому числі, судом роз`яснено, що при зміні розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначеної пенсії, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року без застосування формули, зазначеної в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Та, що при здійсненні відповідних нарахувань та виплати пенсії ОСОБА_1 на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 повинно здійснюватись без обмеження її максимальним розміром.

Однак, в розолютивній частині ухвали про роз`яснення рішення від 22 липня 2022 року по справі №321/6498/18 суд зазначив, що на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 основний розмір пенсії позивача з 03.09.2018 на один місяць у 2018 році має складати - 18615,00 грн., у 2019 році має складати - 20865,00 грн., у 2020 році має складати - 23615,00 грн., у 2021 році має складати - 30000,00 грн., у 2022 році має складати - 32500,00 грн.

В резолютивній частині ухвали від 14 квітня 2023 року судом роз`яснено, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 Головному управлінню Пенсійного фонду України у Київській області при здійсненні відповідних нарахувань та виплаті пенсії ОСОБА_1 необхідно враховувати розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, шляхом помноження цієї суми на 5, при цьому, переглядати кожного року розмір пенсії у зв`язку зі зміною мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року.

Проте, відповідач не виконує рішення суду в повному обсязі

Враховуючи вище викладене, суд вважає за необхідне роз`яснити судове рішення.

Керуючись статтями 243, 248, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Заяву ОСОБА_1 про роз`яснення рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 - задовольнити.

2. Роз`яснити, що на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 основний розмір пенсії позивача на один місяць у 2023 році має складати - 33500,00 грн., у 2024 році має складати - 35500,00 грн., а у 2025 році та в подальшому, пожиттєво має складати, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, шляхом помноження цієї суми на 5, при цьому, переглядати кожного року розмір пенсії у зв`язку зі зміною мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року.

3. Роз`яснити, що починаючи з 2023 року та, в подальшому, при зміні розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, пожиттєво, при здійсненні відповідних нарахувань та виплаті пенсії ОСОБА_1 необхідно враховувати розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року, шляхом помноження цієї суми на 5. При цьому, перегляд нарахування та виплати пенсії здійснюється кожного року пожиттєво, у зв`язку зі зміною мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року.

4. Роз`яснити, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 не підлягає застосуванню формула, визначена пунктом 9-1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 23.11.2011 №1210.

5. Роз`яснити, що при зміні розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначеної пенсії, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року без застосування формули, зазначеної в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

6. Роз`яснити, що при здійсненні відповідних нарахувань та виплати пенсії позивачу на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 у справі №320/6498/18 повинно здійснюватися без обмеження її максимальним розміром.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного ухвали.

Суддя Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121181912
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про роз’яснення судового рішення

Судовий реєстр по справі —320/6498/18

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 28.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 22.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні