ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014,м.Львів, вул.Личаківська, 128
УХВАЛА
21.08.2024 Справа № 914/3708/23
Господарський суд Львівської області у складі судді Чорній Л.З., за участю секретаря судового засідання Цурак У.Ю., розглянувши матеріали заяви: ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» (02141, м. Київ, вул. Олександра Мишуги, 2, офіс 416, ЄДРПОУ 37017486)
про грошові вимоги до боржника: Дочірнє підприємство «Львівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981)
на суму 4 784 140,48 грн
у справі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Статусінвестгруп», м. Вінниця
про банкрутство: Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981)
Представники сторін:
Ініціюючий кредитор: не з`явився
ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Бінар»: не з`явився
ТОВ «Торговий дім «Індустріальні мастильні матеріали»: не з`явився
ТОВ «Лобос-Трейд»: не з`явився
СУПП у формі ТОВ «Інтерконтракт»: не з`явився
ТОВ «КОЛЛАБА»: Нестеренко С.С.
ДП «Київський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»: не з`явився
ДП «Волинський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»: не з`явився
ТОВ «АРТ СЕК`ЮРІТІ ГРУП»: Пилипенко О.В.
ТОВ «ТОЛК ВЕЗ»: не з`явився
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Львівській області: не з`явився
ТОВ «ВЕСТТРЕЙД»: не з`явився
ГУ ДПС у Львівській області: Несторович Б.В.
ОСОБА_2 : не з`явився
ОСОБА_3 : не з`явився
КМП «Граніт»: Усачук А.В.
ПП «БКФ Осанна»: не з`явився
ГУ Пенсійного фонду України Львівської області: Динько С.С.
ТОВ «Автод»: Усачук А.В.
ДП «Тернопільський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»: Борова Л.В.
ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП»: Степанишена А.В.
ПрАТ «Львівобленерго»: не з`явився
ОСОБА_4 : не з`явився
ОСОБА_5 : не з`явився
ОСОБА_6 : не з`явився
ОСОБА_7 : не з`явився
ОСОБА_8 : не з`явився
ОСОБА_9 : не з`явився
ОСОБА_10 : не з`явився
ПМП «Експрес»: Галайський О.В.
ТОВ «Петрол Груп Лімітед»: не з`явився
ТОВ «Волинська Нафтова Група»: не з`явився
ТОВ «Укрбудінвест-торг»: Статіва О.В.
ТОВ «Ремонтно-будівельно-торгове підприємство»: не з`явився
АО «СЕНАТОР»: не з`явився
ТОВ «БВБ -ГРУП»: не з`явився
ДП «Житомирський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»: Чайківська Н.М.
ДП «Івано-Франківський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»: Борова Л.В.
ТОВ «РОВЄР»: Сергєєв П.О.
Приватна агрофірма «Дністер»: Думич Н.Б.
ОСОБА_17 : Крет О.І.
ТзОВ «Петрол груп лімітед»: не з`явився
ОСОБА_19 : не з`явився
ТзОВ «Арніка ЛТД»: не з`явився
ПрАТ «Львівобленерго»: Середницький В.М.
«Шляхове ремонтно-будівельне управління №88»: Андрухів О.Д.
ТОВ «Львівекотранс»: не з`явився
Боржник: Рісна Ю.Б.
АТ «ДАК «Автомобільні дороги України»: Рикова Н.В.
Західне міжрегіональне управління юстиції Відділ з питань банкрутства: Білик А.І.
розпорядник майна: Босак О.Є.
Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України: не з`явився
Голова об`єднаної профспілкової організації ДП «Львівський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України»: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
На розгляд Господарського суду Львівської області 20.11.2023 надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Статусінвестгруп» про відкриття провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981).
Ухвалою суду від 22.12.2023 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Статусінвестгруп» про відкриття провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» прийнято до розгляду. Підготовче засідання суду призначено на 17.01.2024.
Підстави відкладення підготовчого засідання суду викладено в ухвалах суду від 17.01.2024 та 07.02.2024.
Ухвалою суду від 20.03.2024 клопотання ДП «Львівський облавтодор» АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 20.03.2024 за вх.№1081/24 про залучення до участі у справі державного органу задоволено частково; залучено до участі у справі державний орган з питань банкрутства, а саме: відділ з питань банкрутства Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ, вул. Грюнвальдська, 11); клопотання АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 20.03.2024 за вх.№1083/24 про залучення до участі у справі державного органу задоволено частково; залучено до участі у справі Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України як орган, уповноважений управляти майном підприємства-боржника (03150, м. Київ, Фізкультури, 9); відкрито провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981); визнано грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Статусінвестгруп» (21050, м. Вінниця, вул. Д. Майбороди, буд. 2А, оф. 49; ЄДРПОУ 38969898) до Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54; ЄДРПОУ 31978981) у розмірі 5 225 685,50 грн (4 583 518,65 грн основного боргу, 180 624,00 грн 3% річних, 461 542,85 грн втрат від інфляції), 26 840,00 грн - судового збору та 60 300,00 грн - авансування винагороди арбітражному керуючому; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981); введено процедуру розпорядження майном Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981) строком на сто сімдесят календарних днів; призначено розпорядником майна Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981) арбітражного керуючого Босака Олега Євгеновича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1103 від 04.07.2013, адреса офісу: 79014, м. Львів, вул. Ю. Руфа, 36).
Попереднє засідання суду призначено на 08.05.2024.
22 квітня 2024 канцелярією суду зареєстровано заяву ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» за вх. №1586/24 про грошові вимоги до боржника на суму 4 766 640,48 грн.
Ухвалою суду від 23.04.2024 прийнято заяву ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» за вх. №1586/24 про грошові вимоги до боржника на суму 4 766 640,48 грн до розгляду. Призначено розгляд заяви у попередньому засіданні на 08.05.2024.
Підстави відкладення розгляду справи викладено в відповідних ухвалах суду.
У судове засідання 21.08.2024 представник заявника з`явився, підтримав заяву з грошовими вимогами до боржника з підстав, викладених у заяві, поясненнях, наданих у судовому засіданні, просив визнати грошові вимоги у розмірі 4 750 584,48 грн заборгованості, з яких 3 336 793,63 грн. сума основного боргу, 1 094 355,31 грн. інфляційні втрати, 319 435,54 грн. 3% річних, а також сплачену суму судового збору за подачу даної заяви в розмірі 6 056,00 грн. та витрат на правову (правничу) допомогу в розмірі 27 500,00 грн.
Розпорядник майна у судове засідання з`явився, подав повідомлення щодо розгляду ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП», в якому зазначає, що грошові вимоги ТзОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» в сумі 4 750 584,48 грн. визнані та підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів ДП «Львівський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», з яких: 4 750 584,48 (борг, 3% річних, інфляційні нарахування) - в четверту чергу, в порядку черговості, встановленої ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства. Крім цього, підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів в першу чергу 6 056,00 грн. судового збору, сплаченого за подання заяви з кредиторськими вимогами. Що стосується заявлених витрат на правову допомогу в розмірі 10 000,00 грн, то у відповідності до ст. 126 ГПК розмір витрат на правову допомогу встановлюється судом за результатами розгляду справи.
Представник боржника у судове засідання з`явився, заперечив щодо визнання грошових вимог ТзОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» з підстав, викладених у запереченнях.
Статтею 1 Кодексу України з процедур банкрутства визначено термін кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство. Грошове зобов`язання (борг) - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.
Конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство (частина 1 статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства).
Відповідно до статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів. Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, то сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.
Згідно з ч. 5 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядник майна не пізніше ніж на 10 день з дня закінчення встановленого частиною першою цієї статті строку з урахуванням результатів розгляду вимог кредиторів боржником повністю або частково визнає їх або відхиляє з обґрунтуванням підстав визнання чи відхилення, про що письмово повідомляє заявників і господарський суд, а також подає до суду письмовий звіт про надіслані всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами разом з копіями повідомлень про вручення поштового відправлення та описів вкладення у поштове відправлення або інших документів, що підтверджують надсилання повідомлення кредиторам.
У заяві про визнання грошових вимог просить визнати вимоги у розмірі 4 750 584,48 грн., а також сплачену суму судового збору за подачу даної заяви та витрат на правову (правничу) допомогу
Подана заява про визнання кредиторських вимог обґрунтована тим, що 01 грудня 2020 між Кредитором та Боржником укладено договір купівлі-продажу (поставки) товарів 01/12 (далі - Договір 1), відповідно до умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника, а Боржник - приймати та оплачувати товари - гравій, пісок, щебінь і наповнювачі найменування сировини пісок будівельний просіяний (далі - Товар).
Відповідно до п. 1.2. Договору 1 кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору становить 3000 тон. Кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 1. Покупець на свій розсуд, керуючись, власними господарськими потребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар на всю суму, визначену Сторонами як ціна Договору 1.
Пунктом 3.1 . Договору та Специфікацією до нього визначено загальну ціну договору, яка становить 460 080,00 грн.
Загальна, вартість Товару за Договором. 1 складається із вартості кожної партії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору І).
Пунктом 5.1. Договору 1 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується; найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець підписує- видаткові накладні на отриманий Товар та передає їх Постачальнику (п. 5.4. Договору І).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.5. Договору 1).
Пунктом 4.3. Договору 1 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за отриманий Товар па протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п. 4,1., 4.2. договору.
Пунктом 6.1. Договору 1 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови договору.
В рамках Договору 1 в період з 02 грудня 2020 року по 30 грудня 2020 року згідно отриманих заявок Кредитор відвантажив Боржнику Товар на загальну суму 97 705,66 грн., що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними, копії яких долучено до заяви.
Заявник посилається на те, що станом на момент подачі даної заяви поставлений Товар не оплачено. Сума основної заборгованості по Договору 1 станом на момент подачі даної заяви складає 97 705,66 грн.
13 січня 2021 між Кредитором та Боржником укладено договір купівлі-продажу (поставки) товарів 13/01 (далі - Договір 2), відповідно до умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника, а Боржник - приймати та оплачувати товари -
гравій, пісок, щебінь і наповнювачі найменування сировини пісок будівельний просіяний (далі - Товар).
Відповідно до п. 1.2. Договору 2 кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору становить 5000 тон. Кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 2. Покупець на свій розсуд, керуючись власними господарськими погребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар на всю суму, визначену Сторонами як ціна Договору 2.
Пунктом 3.1. Договору 2 та Специфікацією до нього визначено загальну ціну договору, яка становить 766 800,00 грн.
Загальна вартість Товару за Договором 2 складається із вартості кожної партії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору 2).
Пунктом 5.1. Договору 2 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується: найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець підписує видаткові накладні на отриманий Товар та передає їх Постачальнику (п. 5.4. Договору 2).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.5. Договору 2).
Пунктом 4.3. Договору 2 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за отриманий Товар на протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п.4.1., 4.2. договору.
Пунктом 6.1. Договору 2 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови договору.
В рамках Договору 2 в період з 13 січня 2021 року по 17 березня 2021 року згідно отриманих заявок Кредитор відвантажив Боржнику Товар на загальну суму 767 666,48 грн, що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними.
Заявник зазначає, що боржником частково сплачено заборгованість у сумі 100 000,00 грн, що підтверджується наступними платіжними інструкціями: платіжна інструкція №3098 від 23.02.2021 на суму 50 000,00 грн; платіжна інструкція №3452 від 06.08.2021 на суму 50 000,00 грн. Сума основної заборгованості по Договору 2 етапом на момент подачі даної заяви складає 667 666,48 грн.
03 лютого 2021 між Кредитором та Боржником укладено договір купівлі-продажу (поставки) товарів 03/02 (далі - Договір 3), відповідно до умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника, а Боржник - приймати та оплачувати товари - гравій, пісок, щебінь і наповнювачі найменування сировини пісок будівельний просіяний (далі - Товар).
Відповідно до п. 1.2. Договору 3 кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору становить 7000 тон. Кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 3. Покупець на свій розсуд, керуючись власними господарськими потребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар на всю суму, визначену Сторонами як ціна Договору 3.
Пунктом 3.1. Договору 3 та Специфікацією до нього визначено загальну ціну договору,, яка становить 1073 520,00 грн.
Загальна вартість Товару, за Договором 3 складається із вартості кожної пар тії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору 3).
Пунктом 5.1. Договору 3 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується: найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець підписує видаткові накладні на отриманий Товар та передає їх Постачальнику (п. 5.4. Договору 3).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається .дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.5. Договору 3).
Пунктом 4.3. Договору 3 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за отриманий Товар на протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п.4.1., 4.2. договору.
Пунктом 6.1. Договору 3 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови, договору.
В рамках Договору 3 в період з 03 лютого 2021 по 31 серпня 2021 згідно отриманих заявок Кредитор відвантажив Боржнику товар на загальну суму 1 074 610,43 грн, що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними, копії яких долучено до матеріалів справи.
ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» зазначає, що боржником сплачено за Товар згідно договору купівлі-продажу (поставки) товарів 03/02 від 03.02.2021 року у загальній сумі 227 210,98 грн., що підтверджується наступними платіжними інструкціями: платіжна інструкція №2415 від 31.03.2021 на суму 20 000,00 грн.; платіжна інструкція №2630 від 26.05.2021 на суму 20 000,00 грн.; платіжна інструкція №831 від 09.04.2021 на суму 50 000,00 грн.; платіжна інструкція №3065 від 05.01.2022 на суму 130 000,00 грн.; платіжна інструкція №3207 від 05.01.2022 на суму 38 000,00 грн., з яких 7 210.98 грн. зараховано в якості часткової оплати згідно договору 03/02 від 03.02.2021.
Заявник зазначає, що сума основної заборгованості по Договору 3 станом на момент подачі даної заяви становить 847 399,45 грн.
31 серпня 2021 між Кредитором та Боржником укладено договір купівлі-продажу (поставки) товарів 31/08 (далі - Договір 4), відповідно до умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника,, а Боржник - приймати та оплачувати пісок будівельний просіяний (далі - Товар).
Відповідно до п. 1.2. Договору 4 кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору становить 1955 тон. Кількість Товару є орієнтовною, .остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 4. Покупець на свій розсуд, керуючись власними господарськими потребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар на всю суму, визначену Сторонами як Ціна Договору 4.
Пунктом 3.1. Договору 4 та Специфікацією до нього визначено загальну ціну договору, яка становить 299 818,80 грн.
Загальна вартість Товару за Договором 4 складається із вартості кожної партії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору 4).
Пунктом 5.1. Договору 4 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується: найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець підписує видаткові накладні на отриманий Товар-та передає їх Постачальнику (п. 5.4. Договору 4).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.5. Договору 4).
Пунктом 4.3. Договору 4 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за отриманий Товар на протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п. 4.1., 4.2. договору.
Пунктом 6.1. Договору 4 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови договору.
В рамках Договору 4 в період з 01 вересня 2021 по 20 вересня 2021 згідно отриманих заявок Кредитор відвантажив Боржнику Товар на загальну суму 296 820,62 грн., що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними.
Як зазначає заявник, боржником частково сплачено заборгованість у сумі 10 765,88 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №3207 від 05.01.2022 на суму 38 000,00 грн, з яких 10 765,88 грн зараховано в якості часткової оплати згідно договору закупівлі 31/08 від 31.08.2021.
Сума основної заборгованості по Договору 4 станом на момент подачі даної заяви складає 286 054,74 грн.
20 вересня 2021 між Кредитором та Боржником укладено договір купівлі-продажу (поставки) товарів 20/09 (далі - Договір 5), відповідно до. умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника, а Боржник - приймати та оплачувати пісок будівельний просіяний (далі - Товар).
Відповідно до п. 1.2. Договору 5 кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору становить 10 000 тон. Кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 5, Покупець на свій розсуд, керуючись власними господарськими потребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар, на всю суму, визначену Сторонами як ціна Договору 5.
Пунктом 3.1. Договору 5 та Специфікацією до нього визначено загальну ціну договору, яка становить 1 620 000,00 грн.
Загальна вартість Товару за Договором 5 складається із вартості кожної партії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору 5).
Пунктом 5.1. Договору 5 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується: найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець, підписує видаткові накладні на отриманий Товар та передає їх Постачальнику (п. 5.3. Договору 5).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.4. Договору 5).
Пунктом 4.3. Договору 5 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за отриманий Товар на протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п.4.1., 4.2. договору.
Пунктом 6.1. Договору 5 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови договору.
В рамках Договору 5 в період з 20 вересня 2021 року по 06 січня 2022 згідно отриманих заявок Кредитор відвантажив Боржнику Товар, на загальну суму 1 287 774,46 грн., що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними, копії яких долучено до матеріалів справи.
ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» посилається на те, що божником частково сплачено заборгованість у сумі 352 718,76 грн., що підтверджується наступними платіжними інструкціями: платіжна інструкція №3859 від 04.01.2022 року на суму 100 000,00 грн.; платіжна інструкція №1706 від 05.01.2022 року на суму 131 500,00 грн.; платіжна інструкція №3613 від 05.01.2022 на суму 100 000,00 грн.; платіжна інструкція №3207 від 05.01.2022 на суму 38 800,00 грн., з яких 20 823,14 грн. зараховано в рахунок сплати боргу за договором договору закупівлі 20/09 від 20.09.2021; платіжна інструкція №3426 від 21.06.2022 на суму 395,62 грн. Сума основної заборгованості по Договору 5 станом на момент подачі даної заяви складає 935 055,70 грн.
26 лютого 2021 року між Кредитором та Боржником укладено договір купівлі-продажу (поставки) товарів 26/02 (далі - Договір 6), відповідно до умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника, а Боржник - приймати та оплачувати пісок будівельний просіяний (далі - Товар).
Відповідно до п. 1, 2. Договору 6 кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору становить 5 000 тон. Кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 6 Покупець на свій розсуд, керуючись власними господарськими потребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар на всю суму, визначену Сторонами як ціна Договору 6.
Пунктом 3.1. Договору 6 та Специфікацією до нього визначено загальну ціну договору, яка становить 744 000,00 грн.
Загальна вартість Товару за Договором 6 складається із вартості кожної партії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору 6).
Пунктом 5.1. Договору 6 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується: найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець підписує видаткові накладні на отриманий Товар та передає їх Постачальнику (п. 5.4. Договору 6).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.5. Договору 6).
Пунктом 4.3. Договору 6 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за отриманий Товар на протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п. 4.1., 4.2. договору.
Пунктом 6.1. Договору 6 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови договору.
В рамках Договору 6 в період з 02 березня 2021 року по 19 березня 2021 року згідно отриманих заявок Кредитор, відвантажив Боржнику Товар, на загальну суму 82 911,60 грн, що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними, копії яких долучено до матеріалів справи.
ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» посилається на те, що сума основної заборгованості по договору 6 станом на момент подачі даної заяви становить 82 911,60 грн.
23 червня 2021 року між Кредитором та Боржником укладено договір закупівлі 23/06 (далі - Договір 7), відповідно до умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника, а Боржник - приймати та оплачувати щебенево-піщану суміш (далі - Товар).
Відповідно до п. 1.2. Договору 7 кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору становить 1750 тон. Кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 7. Покупець на свій розсуд, керуючись власними господарськими потребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар на всю суму, визначену Сторонами як ціна Договору 7.
Пунктом 3.1. Договору 7 та Специфікацією до нього визначено загальну ціну договору, яка становить 126 035,00 грн.
Загальна вартість Товару за Договором 7 складається із вартості кожної партії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору 7).
Пунктом 5.1. Договору 7 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується: найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після, передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець підписує видаткові накладні на отриманий Товар та передає їх Постачальнику (п. 5.3. Договору .7).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.4. Договору 7).
Пунктом 4.3. Договору 7 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за отриманий. Товар на протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п.4.1., 4.2, договору.
Пунктом 6.1. Договору 7 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови договору;
В рамках Договору 7 в період з 02 березня 2021 по 19 березня 2021 згідно отриманих заявок Кредитор відвантажив. Боржнику Товар на загальну суму 599 307,24 грн, що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними, копії яких долучено до матеріалів справи.
Заявник зазначає, що Боржником частково сплачено заборгованість у сумі - 426 509,15 грн., що підтверджується платіжною - інструкцією №647 від 30.12.2021 на загальну суму 530 516,38 грн., з яких 426 509,45 грн зараховано за оплату Товару згідно договору закупівлі №23/06 від 23.06.2021. Сума основної заборгованості по Договору 7 станом на момент подачі даної заяви становить 172 798,09 грн.
19 травня 2021 між Кредитором та Боржником укладено договір закупівлі 19/05/1 (далі - Договір 9), відповідно до умов якого Кредитор зобов`язався поставляти та передавати у власність Боржника, а Боржник - приймати та оплачувати щебінь гранітний фр. 20-40 (далі - Товар).
Відповідно до п. 1.2. Договору 9 визначено кількість Товару, що підлягає поставці згідно договору. Кількість Товару є орієнтовною, остаточна кількість Товару, що підлягає поставці за цим договором визначається відповідно до заявок Покупця, оформлених згідно вимог Договору 9. Покупець на свій розсуд, керуючись власними господарськими потребами визначає загальну кількість заявок на поставку Товару та не зобов`язаний замовляти Товар на всю суму, визначену Сторонами як ціна Договору 9.
Загальна вартість Товару за Договором 9 складається із вартості кожної партії Товару, поставленої в межах строку дії договору (п. 3.2. Договору 9).
Пунктом 5.1. Договору 9 встановлено, що Покупець надає Постачальнику заявку на електронну адресу Постачальника. У заявці вказується: найменування, кількість Товару, перелік матеріально-відповідальних осіб, що уповноважені одержувати Товар.
Після передачі Товару та виконання обов`язку з поставки Покупець підписує видаткові накладні на отриманий Товар та передає їх Постачальнику (п. 5.3. Договору 9).
Датою передачі Товару від Продавця Покупцю вважається дата підписання видаткової накладної на Товар (п. 5.4. Договору 9).
Пунктом 4.3. Договору 9 визначено, що Покупець зобов`язується розрахуватися з Постачальником за-отриманий Товар на протязі 120 календарних днів з моменту отримання від Постачальника документів, що зазначено в п. 4,1., 4.2. договору.
Пунктом 6.1. Договору 9 визначено, що Покупець, серед іншого, зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені Товари, належним чином виконувати умови договору.
В рамках Договору 9 28.05.2021, згідно отриманих заявок Позивач відвантажив Відповідачу товар на загальну суму 222 192,96 грн, що підтверджується підписаними з обох сторін без зауважень та заперечень видатковими накладними, копії яких долучено до матеріалів справи.
Заявник вказує на те, що боржником товар не оплачено.
Сума основної заборгованості по Договору 9 етапом на момент подачі даної заяви складає 222 192,96 грн.
На підставі ст. 625 ЦК України кредитор заявляє до боржника, крім сум основного боргу, 3% річних та інфляційне збільшення.
При цьому Кредитор звертає увагу, що нарахування інфляційних втрат на суму боргу та 3 % річних не є штрафними санкціями та входять до складу основного грошового зобов`язання (відповідні роз`яснення містяться в постановах ВСУ від 06 червня 2012 року, провадження 6-49 цс12, ВП ВС від 16 січня 2019 року у справі №373/2054/16).
ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» зазначає, що пунктом 19 Розділу «Прикінцеві та перехідні положення» ЦК України встановлено, що у період дії воєнного етапу в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, перебіг позовної давності, визначений цим Кодексом, зупиняється на строк дії такого стану.
Також ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» у заяві зазначило, що кредитор заявляє до боржника грошові вимоги, що складаються з суми сплаченого судового збору за подачу даної заяви в розмірі 6 056,00 грн. та витрат на правову (правничу) допомогу в розмірі 10 000,00 грн., докази витрат долучено до заяви.
Заперечуючи щодо визнання грошових вимог ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» боржник посилається на те, що вимоги, які виникли на укладених договорів ґрунтуються на видаткових накладних, складених у 2020-2021 роках, тобто кредитором заявлені вимоги поза межами строку позовної давності. У цій частині ДП «Львівський облавтодор» заявляє суду про сплив строку позовної давності та необхідність застосування наслідків у вигляді відмови у визнанні вказаних вимог. Також боржник посилається на те, що кредитором не передано ДП «Львівський облавтодор» жодних документів, для підтвердження відповідності Товару згідно вимог п. 2.2. Договорів, кредитором не передано ДП «Львівський облавтодор» усіх необхідних товаросупровідних документів ні наручно, ні цінним листом з описом вкладеного, як це передбачено договорами, що є підставою для затримки платежу у відповідності до положень пункту 4.3. Договору поставки, долучені до заяви видаткові накладні у графі «Отримав(ла)» містить підписи невідомих осіб, які скріплені не печаткою ДП «Львівський облавтодор», а лише печаткою філії без долучення будь-яких документів, що засвідчують повноваження представників філії на підписання документів від імені та в інтересах ДП «Львівський облавтодор». При підписанні накладних особа не надала довіреності на підтвердження своїх повноважень.
ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» у додаткових поясненнях зазначає, що витрати ТОВ «Іст Лоуд Груп» на правову допомогу, які понесено у зв`язку із заявленням грошових вимог та необхідністю представництва прав та інтересів у справі №904/4387/19 мають включатися до судового рішення, яке ухвалюються судом за результатами розгляду заяви з грошовими вимогами. Вказана правова позиція викладена у постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 22.10.2020 року у справі №904/4387/19, об`єднаної палати Верховного Суду у складі суддів Касаційного господарського суду від 03.10.2019 у справі № 922/445/19 та від 22.11.2019 у справі №910/906/18.
Згідно з приписами ст. 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є таке правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання йото обов`язку.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Зазначена норма кореспондується з приписами ст. 193 Господарського кодексу України.
У відповідності до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Згідно з ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язань, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальної господарського інтересу.
Відповідно до ч. 7 ст. 193 Господарського кодексу України не допускається одностроння відмова від виконання зобов`язання, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.
Приписами ст. 530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Як зазначено у ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
У. відповідності з ч. 1 ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
За своєю правовою природою укладені між сторонами договори є договорами поставки в розумінні приписів ст. 712 Цивільного кодексу України.
Відповідно до ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник) зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особист им, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин.
Згідно зі ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
За змістом ст.ст. 691, 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу, а також вчинити за свій рахунок дії, які відповідно до договору, актів цивільного законодавства або вимог, що звичайно ставляться, необхідні для здійснення платежу. Покупець зобов`язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього., якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший ст рок оплати товару. У разі прострочення, оплати товару продавець має право вимагати оплати товару та сплати процентів за користування чужими грошовими коштами.
Пунктами 7.1. договорів з Боржником встановлено, що у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за договорами сторони несуть відповідальність, передбачену законами та договором.
Статтею 625 ЦК України встановлено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний, сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час. прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Доводи боржника щодо спливу строку позовної давності є необґрунтованими, з огляду на таке.
Відповідно до ст. 256 Цивільного кодексу України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальний строк позовної давності становить три роки (ст.257 ЦКУ). Строк, визначений ст. 257, продовжується на строк дії в Україні воєнного, надзвичайного стану відповідно до п. 19 розд. «Прикінцеві та перехідні положення» ЦКУ, враховуючи зміни, внесені Законом України 15 березня 2022 року № № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану».
24 лютого 2022 року у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України №64/2022, який затверджено Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. В подальшому Законами України дію воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 12 серпня 2024 строком на 90 діб.
Отже, по жодному з вказаних у заяві з грошовими вимогами боржника договорів, строк позовної давності не сплив.
Як вбачається із заперечень боржника, останній не заперечує факт отримання товару згідно наданих до матеріалів справи видаткових накладних по договорам купівлі-продажу (поставки) товарів 01/12 від 01.12.2020, 13/01 від 13.01.2021, 03/02 від 03.02.2021, 31/08 від 31.08.2021, 20/09 від 20.09.2021, 26/02 від 26.02.2021, 23/06 від 23.06.2021, 27/05 від 27.05.2021, 19/05/1 від 19.05.2021.
Видаткова накладна, яка є первинним обліковим документом у розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», фіксує факт здійснення господарської операції та є підставою виникнення у отримувача товару обов`язку щодо здійснення з постачальником розрахунків за отриманий товар.
Частиною 1 ст. 692 ЦК України встановлено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Кредитором у момент поставки товару по вказаним вище договорам передавалися всі товаророзпорядчі документи на нього згідно умов п.п. 4.1., 4.2. договорів (документи щодо якості товару, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, рахунки на оплату). Боржником прийнято товар згідно видаткових накладних, перелік яких міститься у заяві з грошовими вимогами. Будь-які зауваження щодо кількості та якості отриманого товару відсутні та не містяться в матеріалах даної справи. Боржник не звертався до Кредитора з приводу фактів неналежної якості отриманого товару. Відповідно до умов договорів (п. 2.5, 2.6) у разі виникнення сумніву щодо якості товару покупець може провести його лабораторний аналіз у відповідних випробувальних лабораторіях, які на державному рівні пройшли перевірку технічної компетентності у відповідних органах атестації, в т.ч. акредитованих у Національному агентстві з акредитації України. В разі виявлення невідповідності товару умовам ДСТУ та іншим умовам якості, постачальник в найкоротші строки (не більше 5 днів від дня повідомлення) проводить безкоштовну заміну та/або відшкодування понесених збитків у зв`язку з поставкою неякісного товару. По договору 13/01 від 13.01.2021 боржник здійснив оплату отриманого товару в загальній сумі 100 000,00 грн., по договору 31/08 від 31.08.2021 - 10 765,88 грн., по договору 20/09 від 20.09.2021 - 352 718,76 грн., по договору 23/06 від 23.06.2021 - 426 509,15 грн., по договору 27/05 від 27.05.2021 - 304 007,23 грн.
Посилання боржника на відсутність документів, якими підтверджується якість товару, а також на посилання, що видаткові накладні «містять підписи невідомих осіб» (без конкретизації, в яких саме накладних) є необґрунтованими (оскільки всі товаросупроводжуючі документи надано в момент поставки) та такими, що не спростовують факт отримання товару від Кредитора та наявність у боржника зобов`язання здійснити оплату отриманого товару. Відповідно до умов договорів з боржником (п.5.1. договорів), умови поставки - на умовах EXW (транспортні витрати за рахунок Покупця), тобто самовивозом за рахунок та транспортом покупця. А по договорах 23/06 від 23.06.2021, 19/05/1 від 19.05.2021, 27/05 від 27.05.2021 умови поставки: поставка на адресу залізничної станції Жовква, Давидів Львівської області; залізнична станція Дрогобич Львівської області, залізничні станції Дрогобич, Сколе Львівської області. По вказаних договорах у заяві з грошовими вимогами надано залізничні накладні, якими підтверджується передача товару перевізникові на відповідних залізничних станціях. Якщо з договору купівлі-продажу не випливає обов`язок продавця доставити товар або передати товар у його місцезнаходженні, обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент здачі товару перевізникові або організації зв`язку для доставки покупцеві (ч. 2 ст. 664 ЦКУ).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 334 ЦКУ право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом. Переданням майна вважається вручення його набувачеві або перевізникові, організації зв`язку тощо для відправлення, пересилання набувачеві майна, відчуженого без зобов`язання доставки. Також необхідно звернути увагу, що разом з заявою з грошовими вимогами надано акти звірки взаєморозрахунків (які підписано двома сторонами), якими додатково також підтверджено факт отримання товару по відповідним договорам, відображення таких операцій в бухгалтерському обліку боржника, факт часткової оплати за отриманий товар, а також наявність відповідної заборгованості по договорам. В сукупності всі надані докази підтверджують наявність заявленої заборгованості перед Кредитором та правових підстав для її включення до реєстру кредиторів. Доказів оплати залишку заборгованості по договорам боржником не надано.
За своєю природою рахунок-фактура є документом, який містить тільки платіжні реквізити, на які потрібно перераховувати кошти. Таку правову позицію викладено у постановах Верховного Суду України від 29.09.2009 у справі №3-3902к09, від 29.09.2009 у справі №37/405, а також у постанові Верховного Суду від №910/9472 від 23.01.18, в яких суд зазначив, що рахунок є документом, який містить тільки платіжні реквізити, на які потрібно перерахувати певні кошти та ненадання рахунку не є відкладальною умовою у розумінні ст.212 Цивільного кодексу України та не є простроченням кредитора в розумінні ст.613 Цивільного кодексу України; а отже, наявність або відсутність рахунку не звільняє відповідача від обов`язку сплатити за надані послуги (отримані товари).
На підставі ст. 625 ЦК України ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» нараховано інфляційні втрати та 3 відсотки річних:
- по Договору 1: інфляційні втрати у розмірі 40 867,88 грн. та 3 відсотки річних у розмірі 8 771,67 грн.;
- по Договору 2: інфляційні втрати у розмірі 260 123,99 грн. та 3відсотки річних у розмірі 126 973,09 грн.;
- по Договору 3: інфляційні втрати у розмірі 330 743,89 грн. та 3 відсотки річних у розмірі 69 525,05 грн.;
- по Договору 4: інфляційні втрати у розмірі 98 655,55 грн. та 3 відсотки річних у розмірі 19 448,79 грн.;
- по Договору 5: інфляційні втрати у розмірі 225 714,22 грн. та 3 відсотки річних у розмірі 64 063,37 грн.;
- по Договору 6: інфляційні втрати у розмірі 32 537,00 грн. та 3 відсотки річних у розмірі 6 886,50 грн.
ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» посилається на те, що в рамках справи про банкрутство №904/4387/19 понесено наступні витрати на правову (правничу) допомогу:
- 10 000,00 грн. за підготовку та складання заяви з грошовими вимогами ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» до боржника в рамках справи №914/3708/23 про банкрутство Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981), що перебуває в провадженні Господарського суду Львівської області;
- 5 000,00 грн. за представництво прав та інтересів ТОВ «Іст Лоуд Груп» у попередньому судовому засіданні 08.05.2024 у справі №914/3708/23 про банкрутство Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981), що перебуває в провадженні Господарського суду Львівської області;
- 2 500,00 грн. за представництво прав та інтересів ТОВ «Іст Лоуд Груп» шляхом прийняття Адвокатом участі 19.06.2024 в судовому засіданні у справі №914/3708/23 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua електронного кабінету та власних технічних засобів;
- 2 500,00 грн. за представництво прав та інтересів ТОВ «Іст Лоуд Груп» шляхом прийняття Адвокатом участі 24.07.2024 в судовому засіданні у справі №914/3708/23 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua електронного кабінету та власних технічних засобів; - 5 000,00 грн. за підготовку та подачу до суду письмових пояснень/заперечень по суті розгляду боржником та/або розпорядником майна заяви з грошовими вимогами ТОВ «Іст Лоуд Груп» у справі №914/3708/23.
Крім того, виходячи з умов додаткової угоди №2 від 01.05.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року, вартість представництва прав та інтересів ТОВ «Іст Лоуд Груп» шляхом прийняття адвокатом участі 21.08.2024 в судовому засіданні у справі №914/3708/23 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua електронного кабінету та власних технічних засобів складає 2 500,00 грн., оплату яких має бути здійснено в безготівковій формі протягом десяти днів з дати судового засідання у справі №914/3708/23, у якому адвокат прийняв участь.
Таким чином, загальний розмір витрат на правову допомогу становить 27 500,00 грн.
Згідно з ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних із розглядом справи. До витрат, пов`язаних із розглядом справи, серед інших, належать витрати на професійну правничу допомогу.
В силу ст. 126 ГПК України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
Крім того, в перелік виконаних адвокатом робіт (наданих послуг) входитиме представництво прав та інтересів ТОВ «Іст Лоуд Груп» шляхом прийняття участі 21.08.2024 року у судовому засіданні у даній справі (що фіксується протоколом судового засідання та записом відеоконференцзв`язку).
Згідно з ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Під час вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору з урахуванням ціни позову, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, безпідставне завищення позивачем позовних вимог тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялися.
Предметом даного спору є стягнення з Боржника суми заборгованості в розмірі 4 592 462,98 грн. Вказана сума є істотною для Кредитора.
Заявник посилається на те, що вартість наданих адвокатських послуг складає лише 0,59% по відношенню до ціни заяви з грошовими вимогами, що свідчить про те, що вартість правової допомоги не є завищеною та є обґрунтованою, пропорційною до предмету спору, складності, об`єму справи (вимоги заявлено в рамках 9 договорів, в межах яких здійснювалася велика кількість поставок) та кількості витраченого часу на надання послуг.
Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. У випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
На виконання ч. 8 ст. 129 ГПК України ТОВ «Іст Лоуд Груп» надає докази понесення ним витрат на професійну правничу допомогу, зокрема: - договір про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024, укладений ТОВ «Іст Лоуд Груп», як клієнтом, та адвокатом (міститься в додатках до заяви з грошовими вимогами); - додаткову угоду №1 від 02.04.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року, в якій сторони визначили вартість підготовки та складання заяви з грошовими вимогами ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» до боржника в рамках справи №914/3708/23 (10 000,00 грн.) та представництва прав та інтересів клієнта у попередньому судовому засіданні у справі №904/3708/23 (5 000,00 грн.) (міститься в додатках до заяви з грошовими вимогами); - додаткову угоду №2 від 01.05.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року, в якій сторони визначили вартість представництва прав та інтересів ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» шляхом прийняття адвокатом участі в судових засіданнях у справі №914/3708/23 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua електронного кабінету та власних технічних засобів (2 500,00 грн. за одне засідання) (копія додається); - Акт від 18.04.2024 про надання правової (правничої) допомоги згідно додаткової угоди №1 від 02.04.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року (міститься в додатках до заяви з грошовими вимогами); - Акт від 09.05.2024 про надання правової (правничої) допомоги згідно додаткової угоди №1 від 02.04.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року (додається); - Акт від 19.06.2024 про надання правової (правничої) допомоги згідно додаткової угоди №2 від 01.05.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року (додається); - Акт від 24.07.2024 про надання правової (правничої) допомоги згідно додаткової угоди №2 від 01.05.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року (додається); - Акт від 14.08.2024 про надання правової (правничої) допомоги згідно додаткової угоди №2 від 01.05.2024 до договору про надання правової (правничої) допомоги від 02.04.2024 року (додається); - платіжні інструкції: №1790 від 18.04.2024 про сплату 10 000,00 грн. по д/у №1 від 02.04.2024 за підготовку та подачу заяви з грошовими вимогами (міститься в додатках до заяви з грошовими вимогами); №1791 від 16.05.2024 про оплату 5000,00 грн. за участь 08.05.2024 у підготовчому судовому засiданнi у справi №914/3708/23 (згiдно д/у 1 вiд 02.04.2024 до договору про надання правової допомоги вiд 02.04.2024); №1803 від 02.07.2024 про оплату 2 500,00 грн. за участь 19.06.2024 у судовому засiданнi у справi № 914/3708/23 в режимi вiдеоконференцiї; №1810 від 22.07.2024 про оплату 2 500,00 грн. за участь в судовому засiданнi 24.07.24 у справi 914/3708/23 (д/у 2 вiд 01.05.24); №1811 від 22.07.2024 про оплату 5 000,00 грн. за пiдготовку та подачу до суду письмових пояснень по сутi розгляду боржником та розпорядником майна заяви з грошовими вимогами у справі 914/3708/23 (д/у 2 вiд 01.05.24) (додаються до даних пояснень).
Зазначеними доказами підтверджується склад та обсяг наданих адвокатських послуг, що безпосередньо пов`язані із даною справою, а також їх вартість. В силу ст. 59 Конституції України кожен має право на професійну правничу допомогу. Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.
Відповідно до ст. 19 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» видами адвокатської діяльності, серед інших, є: 1) надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правовий супровід діяльності юридичних і фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, держави; 2) складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру.
Частиною 1 ст. 26 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» встановлено, що адвокатська діяльність здійснюється на підставі договору про надання правової допомоги.
Договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору (п. 4 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»).
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 27 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» договір про надання правової допомоги укладається в письмовій формі. До договору про надання правової допомоги застосовуються загальні вимоги договірного права. Згідно ст. 30 ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
Пунктом 3.2 рішення Конституційного Суду України від 30.09.2009 №23-рп/2009 передбачено, що правова допомога є багатоаспектною, різною за змістом, обсягом та формами і може включати консультації, роз`яснення, складення позовів і звернень, довідок, заяв, скарг, здійснення представництва, зокрема в судах та інших державних органах тощо. Вибір форми та суб`єкта надання такої допомоги залежить від волі особи, яка бажає її отримати. Право на правову допомогу - це гарантована державою можливість кожної особи отримати таку допомогу в обсязі та формах, визначених нею, незалежно від характеру правовідносин особи з іншими суб`єктами права.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 27.06.2018 у справі №826/1216/16 зазначається, що до правової допомоги належать й консультації та роз`яснення з правових питань; складання заяв, скарг та інших документів правового характеру; представництво у судах тощо.
Заслухавши представників сторін, розглянувши заяву кредитора, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обгрунтованість заявлених кредиторських вимог до боржника у розмірі 4 784 140,48 грн., з яких: 3 336 793,63 грн. сума основного боргу, 1 094 355,31 грн. інфляційні втрати, 319 435,54 грн. 3% річних, а також сума судового збору за подачу заяви в розмірі 6 056,00 грн. та витрати на правову (правничу) допомогу в розмірі 27 500,00 грн.
За результатами розгляду заяв кредиторів з грошовими вимогами до боржника, господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів. Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів (ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства).
Керуючись ст. 2, 45 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234, 235 ГПК України, суд
У Х В А Л И В:
1. Задовольнити заяву ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» (02141, м. Київ, вул. Олександра Мишуги, 2, офіс 416, ЄДРПОУ 37017486) про визнання кредиторських вимог.
2. Визнати грошові вимоги ТОВ «ІСТ ЛОУД ГРУП» (02141, м. Київ, вул. Олександра Мишуги, 2, офіс 416, ЄДРПОУ 37017486) до Дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (79053, м. Львів, вул. В. Великого, буд. 54, ЄДРПОУ 31978981) в розмірі 4 784 140,48 грн.
Інформацію у справі, яка розглядається можна отримати за веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.
Ухвала суду набирає законної сили в строк та в порядку, передбачених ст. 235 ГПК України.
Ухвала суду може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в строк і в порядку, передбачених ст. ст. 254-257 ГПК України.
Повний текст ухвали складений 28.08.2024.
Суддя Чорній Л.З.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121239448 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні