Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
з питання встановлення судового контролю
28 серпня 2024 року Справа № 520/32520/23
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., розглянувши заяву представника позивача ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду по справі за позовом ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , рнокпп: НОМЕР_1 ) до 2 територіального вузла урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України (пров. Куряжанський, буд. 1-Ж, м. Харків, 61098, код ЄДРПОУ 34755741) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 17.05.2024 по даній справі адміністративний позов ОСОБА_2 до 2 територіального вузла урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність 2 територіального вузлу урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України щодо не проведення нарахування та виплати ОСОБА_2 грошового забезпечення з 01.02.2020 року по 24.03.2023 року, одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.2 ст.15 Закону N2011-XII у зв`язку із звільненням з військової служби в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби на день звільнення, грошової компенсації за невикористані дні щорічної оплачуваної відпустки (80 календарних днів) за 2022-2023 роки, грошової компенсації за невикористані дні додаткової відпустки для учасників бойових дій (126 кал. днів) за період з 2015 по 2023 рік, з визначенням посадового окладу та окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01 січня відповідного календарного року, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік (2102,00 грн.), Законом України Про Державний бюджет України на 2021 рік (2270,00 грн.), Законом України Про Державний бюджет України на 2022 рік (2481,00 грн.), Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік (2684,00 грн.), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14 до постанови Кабінету Міністрів №704 від 30.08.2017 року.
Зобов`язано 2 територіальний вузол урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_2 грошового забезпечення з 01.02.2020 року по 24.03.2023 року з визначенням посадового окладу та окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01 січня відповідного календарного року, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік (2102,00 грн.), Законом України Про Державний бюджет України на 2021 рік (2270,00 грн.), Законом України Про Державний бюджет України на 2022 рік (2481,00 грн.), Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік (2684,00 грн.), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14 до постанови Кабінету Міністрів №704 від 30.08.2017 року з урахуванням раніше виплачених сум та з утриманням належних податків та зборів як для військовослужбовців.
Зобов`язано 2 територіальний вузол урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_2 одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.2 ст.15 Закону N 2011-XII у зв`язку із звільненням з військової служби в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби на день звільнення, грошової компенсації за невикористані дні щорічної оплачуваної відпустки (80 календарних днів) за 2022-2023 роки, грошової компенсації за невикористані дні додаткової відпустки для учасників бойових дій (126 кал. днів) за період з 2015 по 2023 рік, з визначенням посадового окладу та окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01 січня 2023 року, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2023 рік (2684,00 грн.) на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14 до постанови Кабінету Міністрів №704 від 30.08.2017 року з урахуванням раніше виплачених сум та з утриманням належних податків та зборів як для військовослужбовців.
До Харківського окружного адміністративного суду 19.08.2024, в порядку статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, через систему "Електронний суд" надійшла заява представника позивача ОСОБА_1 , у якій просить суд встановити судовий контроль за виконанням рішення суду від 17.05.2024 по справі №520/32520/23 та постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 04.07.2024 шляхом зобов`язання 2 територіального вузла урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України надати письмовий звіт протягом 10 днів з моменту отримання відповідної ухвали суду з детальним зазначенням проведеного перерахунку грошового забезпечення позивача.
Також просила суд у разі невиконання винесеної ухвали суду про надання звіту або встановлення факту неналежного виконання рішення суду за наслідками розгляду звітунакласти на керівника 2 ТВУЗ Держспецзв`язку штраф в порядку та розмірах, передбачених ст. 382 КАС України.
В обґрунтування заяви зазначено, що листом від 13.07.2024 за вих. № 53/06-02/СЕД позивача було повідомлено, що 2 ТВУЗ Держспецзв`язку готовий виконати рішення в повному обсязі та замовив відповідне фінансування. Також було надано розрахунок сум, що підлягають виплаті за вищевказаним рішенням суду, яким було визначено до виплати 764780,84 грн. з урахуванням компенсації ПДФО в розмірі 18%, оскільки саме в такому порядку здійснюється оподаткування грошового забезпечення військовослужбовців. Проте, 01.08.2024 на рахунок ОСОБА_2 зараховано на виконання вищезазначених рішень судів тільки 615648,58 грн. (за мінусом ПДФО 18% та військового збору в розмірі 1,5 %).
Представник позивача зазначає, що вищезазначені обставини вказують на умисне невиконання з боку відповідача рішення суду, яке набуло чинності, що є підставою для подачі заяви про встановлення судового контролю за виконанням рішення.
Розгляд заяви здійснюється судом в порядку письмового провадження.
Надаючи оцінку діям відповідача при виконанні рішення суду, суд враховує наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 129-1 Конституції України встановлено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно зі статтею 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Порядок встановлення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах визначений статтею 382 КАС України, за приписами частини першої та другої якої суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Аналіз зазначених норм статті 382 КАС України дає підстави для висновку про те, що встановлення судового контролю за виконанням судових рішень є заходом превентивного впливу на відповідача у справі з метою своєчасного виконання своїх зобов`язань у межах відповідної справи. Тобто, встановлення судового контролю при ухваленні судового рішення по суті позовних вимог попереджує неналежне виконання відповідачем тих обов`язків, що виникли внаслідок задоволення позовних вимог позивача. Водночас указаною нормою статті 382 КАС України передбачено право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, проти якого ухвалено судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Як вбачається з повідомлення від 13.07.2024 за вих. № 53/06-2/СЕД 2 ТВУЗ Держспецзв`язку готовий виконати рішення суду у добровільному порядку, тому відразу, а саме 05.07.2024 за вих. 53/06-13/ВН, для здійснення розрахунку відповідних нарахувань, направлено запит до галузевого державного архіву Держспецзв`язку щодо надання інформації помісячних сум грошового забезпечення, з розбивкою по місяцям, відповідно до картки особового рахунку ОСОБА_2 .
Оскільки 2 ТВУЗ Держспецзв`язку є розпорядником коштів нижчого рівня, то витрати, які не були заплановані на 2024 рік потребують погодження з головним розпорядником бюджетних коштів, а саме Адміністрацією Держспецзв`язку. 09.07.2024 було направлено лист до Голови Держспецзв`язку, щодо виділення додаткових коштів для виконання вищевказаної постанови суду, після надходження яких постанова суду буде виконана у повному обсязі.
Враховуючи наведене, суд не вбачає підстав встановлювати строк для подання відповідачем звіту про виконання рішення суду, оскільки не встановлено, що нарахування грошового забезпечення відбувається не у відповідності до рішення суду і діючого законодавства, виплата заборгованості з нарахованого грошового забезпечення залежить від фінансування іншою особою.
При цьому позивачем не доведено, а судом не встановлено, що відповідач, маючи можливість здійснити відповідну виплату заборгованості грошового забезпечення позивачу, ухиляється від виконання рішення суду. 2 територіальний вузол урядового зв`язку Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в межах своїх повноважень здійснив всі можливі залежні від нього дії, спрямовані на виконання судового рішення у цій справі.
З урахування викладеного суд не встановив, а позивач не навів достатніх підстав для встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у цій справі шляхом зобов`язання відповідача подати звіт про його виконання.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заяву представника позивача в порядку ст. 382 КАС України, слід залишити без задоволення.
Керуючись статтями 248, 250, 256, 294, 382 КАС України, -
У Х В А Л И В:
Залишити без задоволення заяву представника позивача ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 17.05.2024 та постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 04.07.2024 по справі №520/32520/23 в порядку ст.382 КАС України.
Роз`яснити, що рішення підлягає оскарженню шляхом подання апеляційної скарги у строк згідно з ч. 1 ст. 295 КАС України, тобто протягом 15 днів з дати складення повного судового рішення, а набирає законної сили відповідно до ст. 256 КАС України, тобто негайно після підписання.
Текст ухвали складено та підписано 28.08.2024.
Суддя Супрун Ю.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 30.08.2024 |
Номер документу | 121251377 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні