ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 серпня 2024 року
м. Київ
cправа № 924/733/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Студенець В.І. - головуючий, судді: Бакуліна С.В., Кібенко О.Р.
за участю секретаря судового засідання: Натаріної О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу ОСОБА_1
на рішення Господарського суду Хмельницької області
(суддя - Крамар С. І.)
від 24.10.2023
та постанову Північно-західного апеляційного господарського суду
(головуючий суддя - Гудак А. В., судді: Мельник О. В., Олексюк Г. Є.)
від 28.02.2024
у справі № 924/733/23
за позовом ОСОБА_1
про зобов`язання вчинити певні дії,
за участю представників учасників справи:
позивача - не з`явилися
відповідача 1 - Олійник В.А.
відповідача 2 - Круторогов А.С.
ВСТАНОВИВ:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Короткий зміст позовних вимог
1.1. ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ) звернувся до Господарського суду Хмельницької області з позовом до Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" (далі - АТ "Хмельницькобленерго") та до Акціонерного товариства "Українські розподільчі мережі" (далі - АТ "Українські розподільчі мережі") про зобов`язання АТ "Українські розподільчі мережі":
- подати до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та АТ "Хмельницькобленерго" інформацію про набуття АТ "Українські розподільчі мережі" пакета акцій у розмірі 94 197 953 штук, що дорівнює 70,0089 % акцій товариства із зазначенням інформації про найвищу ціну, за якою воно придбавало акції цього товариства протягом 12 місяців, що передують дню набута такого пакета акцій включно з днем набуття, та про дату набуття такого пакета;
- протягом двох робочих днів з дати отримання від АТ "Хмельницькобленерго" інформації про ціну придбання запропонувати всім акціонерам придбати у них акції товариства, щодо яких не встановлено обмеження (обтяження), шляхом надсилання до АТ "Хмельницькобленерго" та до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку публічної безвідкличної пропозиції для всіх акціонерів - власників акцій товариства про придбання належних їм акцій (оферти) з обов`язковим вказанням відомостей, передбачених частиною п`ятою статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства";
- протягом 30 днів з дня закінчення зазначеного в оферті строку сплатити акціонерам, які прийняли пропозицію про придбання акцій, вартість їхніх акцій виходячи із зазначеної в оферті ціни придбання;
та про зобов`язання АТ "Хмельницькобленерго":
- розмістити інформацію про набуття АТ "Українські розподільчі мережі" пакета акцій АТ "Хмельницькобленерго" на веб-сайті товариства та у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку, в одноденний строк з першої події, що наступить, або з дня отримання від АТ "Українські розподільні мережі" інформації про набуття ним пакета акцій АТ "Хмельницькобленерго" або з дня набрання чинності рішенням суду;
- затвердити ринкову вартість акцій та повідомити її АТ "Українські розподільчі мережі" в строк не пізніш як за п`ять робочих днів з першої події, що наступить, або з дня отримання від АТ "Українські розподільчі мережі" інформації про набуття ним пакета акцій АТ "Хмельницькобленерго" або з дня набрання чинності рішенням суду;
- протягом семи робочих днів з дня надходження від АТ "Українські розподільчі мережі" оферти розмістити зазначену оферту на веб-сайті товариства та у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку;
- надіслати оферту кожному власнику простих іменних акцій товариства відповідно до переліку акціонерів товариства.
1.2. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він є акціонером АТ "Хмельницькобленерго", що підтверджується Випискою про стан рахунку в цінних паперах на 05.06.2023. Вказує, що АТ "Українські розподільні мережі" 21.12.2022 здійснило придбання акцій публічних акціонерних товариства, що передбачає його обов`язок запропонувати придбати акції належні іншим акціонерам, як того вимагають приписи статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства". Втім, за переконанням позивача, АТ "Українські розподільні мережі" не було дотримано зазначених вимог статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства", що в свою чергу порушує його права як акціонера АТ "Хмельницькобленерго".
Зазначає, що позовні вимоги до АТ "Хмельницькобленерго" є похідними від позовних вимог до Акціонерного товариства "Українські розподільчі мережі" та ґрунтуються на положеннях статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства".
2. Зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
2.1. Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 24.10.2023 у справі №924/733/23 у задоволенні позову відмовлено.
2.2. Рішення місцевого господарського суду мотивоване тим, що оскільки контрольний пакет АТ "Хмельницькобленерго" та АТ "Миколаївобленерго" набуто Акціонерним товариством "Українські розподільні мережі" в процесі заснування цього акціонерного товариства, то норми статті 65-1 Закону України "Про акціонерні товариства" (зміст якої відповідає статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства" в редакції, чинній з 01.01.2023) щодо обов`язку запропонувати придбати акції належні іншим акціонерам не поширюються.
2.3. Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 28.02.2024 рішення Господарського суду Хмельницької області від 24.10.2023 у справі № 924/733/23 залишено без змін.
2.4. Суд апеляційної інстанції, погодився з висновком суду першої інстанції та зазначив, що Акціонерним товариством "Хмельницькобленерго" та Акціонерним товариством "Українські розподільні мережі" не були порушені норми статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства" в редакції чинній з 01.01.2023 (зміст якої відповідає статті 65-1 Закону України "Про акціонерні товариства" в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у зв`язку з чим суд апеляційної інстанції не встановив порушення корпоративних прав позивача у спірних правовідносинах.
3. Короткий зміст вимог касаційної скарги та узагальнений виклад позиції інших учасників справи
3.1. Не погоджуючись з рішенням Господарського суду Хмельницької області від 24.10.2023 та постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 28.02.2024 у справі №924/733/23, ОСОБА_1 подав касаційну скаргу, якою просить оскаржувані рішення місцевого господарського суду та постанову суду апеляційної інстанції скасувати, та ухвалити нове рішення про задоволення позову.
3.2. Підставою касаційного оскарження ОСОБА_1 визначив пункт 3 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України.
3.3. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України підставою касаційного оскарження судових рішень, зазначених у пунктах 1, 4 частини першої цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права у випадку, якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.
3.4. Підставою касаційного оскарження зазначає пункт 3 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України, оскільки вважає, що відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування положень пунктів 1, 3 частини десятої статті 65-1 Закону України "Про акціонерні товариства" (чинної на час виникнення спірних правовідносин, зміст якої відповідає частині десятій статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства", в редакції чинній з 01.01.2023).
3.5. Відповідачі у відзивах на касаційну скаргу проти її доводів та вимог заперечують, просять касаційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення без змін, мотивуючи тим, що судами першої та апеляційної інстанцій правильно оцінено в сукупності матеріали справи та правильно враховано доводи сторін; відповідачами не порушено вимоги статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства", в редакції чинній з 01.01.2023, а відтак не порушено прав позивача.
4. Фактичні обставини справи, встановлені судами попередніх інстанцій
ОСОБА_1 , м. Кам`янець-Подільський Хмельницької області є акціонером АТ "Хмельницькобленерго", що підтверджується Випискою про стан рахунку в цінних паперах на 05.06.2023.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1336 від 29.11.2022 "Про утворення Акціонерного товариства "Українські розподільні мережі"" утворено Акціонерне товариство "Українські розподільні мережі", 100 відсотків акцій якого належить державі, повноваження з управління корпоративними правами держави у статутному капіталі якого здійснює Міністерство енергетики України.
Погоджено з пропозицією Міністерства енергетики щодо формування статутного капіталу товариства у розмірі 1 514 069 583 гривні (один мільярд п`ятсот чотирнадцять мільйонів шістдесят дев`ять тисяч п`ятсот вісімдесят три гривні) шляхом внесення Міністерством енергетики до нього пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" (код згідно з ЄДРПОУ 22 767 506, розмір належного державі пакета акцій 70,0089 відсотка у кількості 94 197 953 штуки, номінальна вартість однієї акції 0,25 гривні), ринкова вартість якого становить 847 781 577 гривень (вісімсот сорок сім мільйонів сімсот вісімдесят одна тисяча п`ятсот сімдесят сім гривень), що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості станом на 01.07.2022, та Акціонерного товариства "Миколаївобленерго" (код згідно з ЄДРПОУ 23399393, розмір належного державі пакета акцій 70 відсотків у кількості 111 048 001 штука, номінальна вартість однієї акції 0,25 гривні), ринкова вартість якого становить 666 288 006 гривень (шістсот шістдесят шість мільйонів двісті вісімдесят вісім тисяч шість гривень), що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості станом на 01.06.2022, як оплата акцій товариства.
Прийнято рішення про емісію акцій товариства згідно з додатком.
Постановлено Міністерству енергетики здійснити всі передбачені законодавством дії, пов`язані з утворенням та емісією акцій товариства, зокрема: забезпечити оплату повної вартості акцій товариства; затвердити рішення про заснування товариства; затвердити оцінку акцій, які вносяться засновником у рахунок оплати акцій товариства, визначеної відповідно до статті 8 Закону України "Про акціонерні товариства"; затвердити результати емісії акцій товариства та звіт про результати емісії акцій товариства; затвердити статут товариства; утворити органи управління товариства; обрати членів наглядової ради, голову та членів колегіального виконавчого органу товариства, членів ревізійної комісії; визначити уповноважених представників на провадження подальшої діяльності щодо утворення товариства; здійснити реєстрацію товариства в органах державної реєстрації; вчинити інші дії, необхідні для утворення товариства. Визначити, що емітовані акції товариства підлягають зарахуванню на рахунок у цінних паперах держави Україна в особі суб`єкта управління об`єктами державної власності Міністерства енергетики. Взяти до відома, що після завершення процедур, пов`язаних з першою емісією акцій товариства, Міністерство енергетики забезпечить збільшення статутного капіталу та здійснення додаткових емісій акцій товариства за рахунок цінних паперів акціонерних товариств, які провадять діяльність у сфері розподілу електричної енергії, які перебувають у державній власності та повноваження з корпоративного управління якими здійснює Міністерство енергетики.
Згідно з рішенням про емісію акцій акціонерного товариства "Українські розподільні мережі" засновником останнього є Кабінет Міністрів України. Строк та порядок оплати акцій (із зазначенням джерел та форми оплати акцій) оплата акцій здійснюється протягом строку розміщення починаючи з 05.12.2022 і закінчуючи 30.01.2023 включно, але не пізніше дати затвердження результатів розміщення; оплата акцій здійснюватиметься емісійними цінними паперами, а саме пакетами акцій, що належать державі у статутному капіталі АТ "Хмельницькобленерго" (код згідно з ЄДРПОУ 22767506, розмір належного державі пакета акцій 70,0089 відсотка у кількості 94 197 953 штуки, номінальна вартість однієї акції 0,25 гривні), ринкова вартість якого становить 847 781 577 гривень (вісімсот сорок сім мільйонів сімсот вісімдесят одна тисяча п`ятсот сімдесят сім гривень), що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості, складеного ТОВ "Експертне Бюро" станом на 01.07.2022, та АТ "Миколаївобленерго" (код згідно з ЄДРПОУ 23399393, розмір належного державі пакета акцій 70 відсотків у кількості 111 048 001 штука, номінальна вартість однієї акції 0,25 гривні), ринкова вартість якого становить 666 288 006 гривень (шістсот шістдесят шість мільйонів двісті вісімдесят вісім тисяч шість гривень), що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості, складеного ТОВ "Експертне Бюро" станом на 01.06.2022; оплата акцій здійснюється шляхом переказу зазначених цінних паперів Міненерго на рахунок у цінних паперах АТ "Українські розподільні мережі", що утворюється. Переказ здійснюватиметься відповідно до постанови Кабінету Міністрів України, якою прийнято рішення про утворення АТ "Українські розподільні мережі", на підставі акта приймання-передачі акцій.
Згідно з актом приймання-передачі акцій, що належать державі у статутному капіталі Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" та Акціонерного товариства "Миколаївобленерго" від 21.12.2022 Міністерство енергетики України передало, а Акціонерне товариство "Українські розподільні мережі" прийняло для формування статутного капіталу товариства пакети акцій, що належать державі у статутному капіталі Акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" (код згідно з ЄДРПОУ 22767506 у розмірі 70,0089 відсотка статутного капіталу, у кількості 94 197 953 штуки простих іменних акцій, номінальна вартість однієї акції 0,25 гривні, ринкова вартість якого становить 847 781 577 гривень, що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості станом на 01.07.2022, та Акціонерного товариства "Миколаївобленерго" (код згідно з ЄДРПОУ 23399393, розмір належного державі пакета акцій 70 відсотків у кількості 111 048 001 штука, номінальна вартість однієї акції 0,25 гривні) ринкова вартість якого становить 666 288 006 гривень, що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості станом на 01.06.2022, як оплата акцій товариства.
Позивач, зазначаючи про порушення своїх прав як акціонера АТ "Хмельницькобленерго", вважає, що АТ "Українські розподільні мережі" 21.12.2022 здійснило придбання акцій публічних акціонерних товариства, що передбачає його обов`язок запропонувати придбати акції належні іншим акціонерам, як того вимагають приписи статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства" (в редакції діючої після 01.01.2023).
5. Оцінка аргументів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанцій з посиланням на норми права, яким керувався суд
5.1. Відповідно до положень статті 300 Господарського процесуального кодексу України, переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
5.2. Верховний Суд у постанові від 17.01.2023 у справі №910/20309/21 зазначив, що касаційне провадження у справах залежить виключно від доводів та вимог касаційної скарги, які наведені скаржником і стали підставою для відкриття касаційного провадження. При цьому самим скаржником у касаційній скарзі з огляду на принцип диспозитивності визначається підстава, вимоги та межі касаційного оскарження, а тому тягар доказування наявності підстав для касаційного оскарження, передбачених, зокрема, статтею 287 Господарського процесуального кодексу України (що визначено самим скаржником), покладається на скаржника.
5.3. Відповідно до частини першої статті 65-1 Закону України "Про акціонерні товариства" (в редакції, чинній на час підписання акта приймання-передачі акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерного товариства АТ "Хмельницькобленерго" та акціонерного товариства АТ "Миколаївобленерго" від 21.12.2022 №1 (зміст якої відповідає частині першій статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства" в редакції чинній з 01.01.2023)) особа (особи, що діють спільно) протягом одного робочого дня з дати укладення нею договору, за наслідками виконання якого вона з урахуванням кількості акцій, які належать їй та її афілійованим особам, стане (прямо або опосередковано) власником контрольного пакета акцій або значного контрольного пакета акцій публічного акціонерного товариства, зобов`язана (а в разі набуття контрольного пакета акцій або значного контрольного пакета акцій у результаті придбання акцій у процесі емісії - з дати депонування глобального сертифіката за таким випуском акцій) подати до товариства та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку повідомлення про укладення такого договору. Таке повідомлення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснюється офіційним каналом зв`язку.
Згідно з частиною другою статті 65-1 Закону України "Про акціонерні товариства" особа (особи, що діють спільно), яка внаслідок придбання акцій товариства з урахуванням кількості акцій, які належать їй та її афілійованим особам, стала (прямо або опосередковано) власником контрольного пакета акцій або значного контрольного пакета акцій публічного акціонерного товариства, в одноденний строк з дня набуття нею права власності на такий пакет акцій зобов`язана подати до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та товариства інформацію про набуття нею такого пакета із зазначенням інформації про найвищу ціну, за якою вона придбавала акції цього товариства протягом 12 місяців, що передують дню набуття такого пакета акцій включно з днем набуття, та про дату набуття такого пакета. Таке повідомлення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснюється офіційним каналом зв`язку.
Частиною четвертою статті 65-1 Закону України "Про акціонерні товариства передбачено, що особа (особи, що діють спільно), яка внаслідок придбання акцій товариства з урахуванням кількості акцій, які належать їй та її афілійованим особам, стала (прямо або опосередковано) власником контрольного пакета акцій або значного контрольного пакета акцій товариства або будь-яка її афілійована особа, протягом двох робочих днів з дати отримання інформації про ціну придбання зобов`язана запропонувати всім акціонерам придбати у них акції товариства, щодо яких не встановлено обмеження (обтяження), шляхом надсилання до товариства публічної безвідкличної пропозиції для всіх акціонерів - власників акцій товариства про придбання належних їм акцій (оферти).
Оферта надсилається за адресою місцезнаходження товариства на ім`я наглядової ради або виконавчого органу (якщо утворення наглядової ради не передбачено статутом товариства) та до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку і кожній фондовій біржі, на якій цінні папери (акції) товариства допущено до торгів. Така оферта надсилається Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку офіційним каналом зв`язку.
Наглядова рада (або виконавчий орган товариства, якщо утворення наглядової ради не передбачено статутом товариства) зобов`язана розмістити зазначену оферту на веб-сайті товариства та у базі даних особи, яка провадить діяльність із оприлюднення регульованої інформації від імені учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків, а також надіслати її кожному власнику простих акцій товариства відповідно до переліку акціонерів товариства протягом семи робочих днів з дня надходження оферти.
Після розміщення оферти на веб-сайті товариства та у базі даних особи, яка провадить діяльність із оприлюднення регульованої інформації від імені учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків, наглядова рада (або виконавчий орган товариства, якщо утворення наглядової ради не передбачено статутом товариства) має поінформувати про оферту представників працівників або, якщо таких представників немає, самих працівників товариства у спосіб, визначений внутрішніми документами товариства.
Відповідно до пунктів 1, 3 частини десятої статті 65-1 Закону України "Про акціонерні товариства" (зміст якої відповідає частині десятій статті 94 Закону України "Про акціонерні товариства" в редакції чинній з 01.01.2023) положення цієї статті не поширюються на особу (осіб, що діють спільно), яка внаслідок придбання акцій товариства з урахуванням кількості акцій, що належать їй та її афілійованим особам, стала (прямо або опосередковано) власником контрольного пакета акцій товариства, у разі: якщо така особа на дату, передбачену частиною першою цієї статті, вже є власником контрольного пакета акцій з урахуванням кількості акцій, що належать їй та/або її афілійованим особам (крім випадку набуття права власності на значний контрольний пакет акцій); або стала (прямо або опосередковано) власником контрольного пакета акцій товариства, у разі набуття контрольного пакета акцій у процесі заснування акціонерного товариства.
5.4. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29.11.2022 №1336 утворено акціонерне товариство "Українські розподільні мережі", 100 відсотків акцій якого належить державі, повноваження з управління корпоративними правами держави у статутному капіталі якого здійснює Міністерство енергетики України.
Статутний капітал АТ "Українські розподільні мережі" у розмірі 1 514 069 583грн (один мільярд п`ятсот чотирнадцять мільйонів шістдесят дев`ять тисяч п`ятсот вісімдесят три гривні) сформовано шляхом внесення Міністерством енергетики України до нього пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі АТ "Хмельницькобленерго" (код згідно із ЄДРПОУ 22767506, розмір належного державі пакета акцій 70,0089% у кількості 94 197 953 штуки, номінальна вартість однієї акції 0,25 грн), ринкова вартість якого становить 847 781 577 грн (вісімсот сорок сім мільйонів сімсот вісімдесят одна тисяча п`ятсот сімдесят сім гривень), що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості станом на 01.07.2022, та АТ "Миколаївобленерго" (код згідно із ЄДРПОУ 23399393, розмір належного державі пакета акцій 70% у кількості 111 048 001 штука, номінальна вартість однієї акції 0,25 грн), ринкова вартість якого становить 666 288 006 грн (шістсот шістдесят шість мільйонів двісті вісімдесят вісім тисяч шість гривень), що визначена відповідно до звіту про оцінку ринкової вартості станом на 01.06.2022, як оплата акцій АТ "Українські розподільні мережі".
Внесення наведених пакетів акцій було здійснено на підставі акта приймання-передачі акцій, що належать державі у статутному капіталі АТ "Хмельницькобленерго" та АТ "Миколаївобленерго" від 21.12.2022 №1.
Таким чином, судами встановлено, що у спірних правовідносинах статутний капітал АТ "Українські розподільні мережі" у розмірі 1 514 069 583 грн, 100 відсотків акцій якого належить державі, сформовано не шляхом укладення договору, який свідчить про придбання акцій ПАТ "Хмельницькобленерго", а шляхом внесення Міністерством енергетики України, до статутного капіталу АТ "Українські розподільні мережі" як єдиним акціонером пакетів акцій, що належать також державі в особі Міністерства енергетики України у статутному капіталі АТ "Хмельницькобленерго" та АТ "Миколаївобленерго". Тобто контрольний пакет АТ "Хмельницькобленерго" та АТ "Миколаївобленерго" набуто Акціонерним товариством "Українські розподільні мережі" в процесі заснування цього акціонерного товариства. Власником цінних паперів залишилась держава.
За таких обставин, доводи скаржника про наявність передбачених пунктом 3 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України підстав для подання касаційної скарги фактично зводяться до незгоди останнього з висновками судів попередніх інстанцій та до необхідності встановлення інших обставин, ніж ті, що були встановлені цим судом, і стосуються переоцінки наданих сторонами доказів, без урахування меж повноважень суду касаційної інстанції, визначених статтею 300 Господарського процесуального кодексу України.
Крім того, колегія суддів відхиляє посилання скаржника на постанову Верховного Суду від 09.10.2018 у справі №826/11262/15, оскільки спірні правовідносини у справі, що переглядається, та у зазначеній скаржником справі, є нерелевантними.
5.5. Верховний Суд, переглянувши оскаржувані судові рішення в межах наведених у касаційних скаргах доводів, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, вважає, що рішення місцевого господарського суду та постанова суду апеляційної інстанції ухвалені з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для їх зміни чи скасування немає.
6. Висновки за результатами розгляду касаційної скарги.
6.1. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 308 Господарського процесуального кодексу України суд касаційної інстанції за результатами розгляду касаційної скарги має право, зокрема, залишити судові рішення судів першої інстанції та апеляційної інстанції без змін, а скаргу без задоволення.
6.2. Згідно з частиною першою статті 309 Господарського процесуального кодексу України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 300 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
6.3. З огляду на встановлені судами попередніх інстанцій обставини справи, виходячи із меж перегляду справи в касаційній інстанції, колегія суддів вважає, що відсутні правові підстави для зміни чи скасування оскаржуваних рішення місцевого господарського суду та постанови суду апеляційної інстанції.
7. Судові витрати
7.1. З огляду на те, що Верховний Суд залишає касаційну скаргу без задоволення, судові витрати, пов`язані з розглядом справи у суді касаційної інстанції, покладаються відповідно на скаржника.
Керуючись статтями 236, 238, 240, 300, 301, 308, 309, 314, 315, 317 Господарського процесуального кодексу України, Верховний Суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Хмельницької області від 24.10.2023 та постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 28.02.2024 у справі №924/733/23 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною та не підлягає оскарженню.
Головуючий В. Студенець
Судді С. Бакуліна
О. Кібенко
Суд | Касаційний господарський суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 02.09.2024 |
Номер документу | 121293193 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Касаційний господарський суд Верховного Суду
Студенець В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні