Ухвала
від 02.09.2024 по справі 305/2712/24
РАХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 305/2712/24

Провадження № 2-а/305/13/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.09.2024 Суддя Рахівського районного суду Закарпатської області Ємчук В.Е. ознайомившись з позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління національної поліції в Закарпатській області, Рахівського районного центру комплектації та соціальної підтримки Закарпатської області, ІНФОРМАЦІЯ_1 , Державної казначейської служби України про затримання та доставлення до РТЦКСП, утримання та передачу до відділу прикордонної служби незаконним, зобов`язання принести публічних вибачень й встановити винних у вчиненні протиправних діянь та притягнути до відповідальності, відшкодування моральної шкоди,

ВСТАНОВИВ :

На розгляд Рахівського районного суду Закарпатської області через систему "Електронний суд" надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління національної поліції в Закарпатській області, ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , Державної казначейської служби України про затримання та доставлення до РТЦКСП, утримання та передачу до відділу прикордонної служби незаконним, зобов`язання принести публічних вибачень й встановити винних у вчиненні протиправних діянь та притягнути до відповідальності, відшкодування моральної шкоди.

Дослідивши матеріали адміністративного позову, суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до п. 4, ч.1, ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Стаття 1 КАС України передбачає, що цей Кодекс визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.

Частиною 1 ст. 2 цього Кодексу встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Згідно з частиною 1 статті 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності суб`єктів у сфері медіа, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників суб`єктів у сфері медіа, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні, або особами без громадянства; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 6) адміністративні справи за позовними заявами територіального центру комплектування та соціальної підтримки з приводу тимчасового обмеження громадян України у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.

Тобто, нормами статті 20 КАС України встановлено вичерпний перелік адміністративних справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам, до яких не входять спори щодо оскарження дій суб`єктів владних повноважень. Такі спори віднесені до предметної юрисдикції окружних адміністративних судів та не підлягають розгляду в місцевих загальних судах. У даному випадку позивач не оскаржує дії у справі про притягнення до адміністративної відповідальності, адже позовна заява не містить жодних відомостей про те, що на позивача ОСОБА_1 було заведено матеріали про вчинення адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, приходжу до висновку, що місцевим загальним судам не підсудні справи у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Таким чином, враховуючи, що заявлені вимоги ОСОБА_1 предметно не підсудні Рахівському районному суду Закарпатської області, тому справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 слід передати на розгляд до Закарпатського окружного адміністративного суду.

На підставі наведеного та керуючись статтями 2, 3, 7, 20, 29, 248, 294, 295 КАС України, суддя,

УХВАЛИВ :

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління національної поліції в Закарпатській області, Рахівського районного центру комплектації та соціальної підтримки Закарпатської області, ІНФОРМАЦІЯ_1 , Державної казначейської служби України про затримання та доставлення до РТЦКСП, утримання та передачу до відділу прикордонної служби незаконним, зобов`язання принести публічних вибачень й встановити винних у вчиненні протиправних діянь та притягнути до відповідальності, відшкодування моральної шкоди - передати за підсудністю до Закарпатського окружного адміністративного суду (м. Ужгород, вул. Загорська, 30, поштовий індекс: 88000).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги особою, яка її оскаржує, протягом п`ятнадцяти днів з дня складення судового рішення.

Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Суддя Рахівського районного суду: В.Е.Ємчук

СудРахівський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення02.09.2024
Оприлюднено03.09.2024
Номер документу121303965
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —305/2712/24

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Постанова від 29.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Ємчук В. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні