Постанова
від 03.09.2024 по справі 300/5436/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2024 рокуЛьвівСправа № 300/5436/23 пров. № А/857/25389/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого суддіОбрізко І.М.,

суддівІщук Л.П., Шинкар Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження у місті Львові апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства «Оснастка» на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2023 року, прийняте суддею Чуприною О.В. у місті Івано - Франківську, у справі за позовом Нововолинської міської ради Волинської області до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, Державного кадастрового реєстратора Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - товариство з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно керуюча компанія Бюро Інвестиційних програм», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - акціонерне товариство «Оснастка» про визнання протиправною, скасування державної реєстрації земельної ділянки та зобов`язання скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:006,-

встановив:

Нововолинська міська рада Волинської області (надалі позивач) звернулася з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (надалі Держгеокадастр, відповідач) про визнання протиправною, скасування державної реєстрації земельної ділянки та зобов`язання скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2023 позов задоволено частково : визнано протиправною та скасовано державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064, розташованої за адресою: Волинська область, місто Нововолинськ, площею 1,0500 га, проведеної 24.07.2023 Державним кадастровим реєстратором Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області; зобов`язано Державного кадастрового реєстратора Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки, проведеної 24.07.2023 в Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064, площею 1,0500 га, розташованої за адресою: Волинська область, місто Нововолинськ. В задоволенні решти вимог відмовлено.

Суд виходив з того, що Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком №1051 чітко визначено підстави та порядок прийняття державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки. Перелік підстав для відмови у державній реєстрації земельної ділянки є виключними і розширеному тлумаченню не підлягають.

Судом встановлено, що за заявою Нововолинської міської ради 20.04.2023 проведено державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та присвоєно їй кадастровий номер 0710700000:01:008:0063, а 05.06.2023 зареєстровано за міською радою право власності. Пізніше, за заявою АТ «Оснастка» 24.07.2023 проведено державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та присвоєно їй кадастровий номер 0710700000:01:008:0064.

Судом встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064 знаходиться в межах земельної ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:0063.

Станом на дату (24.07.2023) проведення державної реєстрації земельної ділянки за заявою АТ «Оснастка» площею 1,0500 га, Державному кадастровому реєстратору Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області мало бути відомо про зареєстровану земельну ділянку площею 1,1877 га кадастровий номер 0710700000:01:008:0063 в Державному земельному кадастрі, в тому числі реєстрації права власності за Нововолинською міською радою Волинської області.

Незважаючи на вказане, Державний кадастровий реєстратор в порушення вимог статті 24 Закону і вимог пункту 111 Порядку №1051 здійснив реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки за кадастровим номером 0710700000:01:008:0064 (площею 1,0500 га) в м. Нововолинськ Волинської області, яка знаходиться в межах вже сформованої і зареєстрованої земельної ділянки 0710700000:01:008:0063 (площею 1,1877 га).

Суд, вийшов за межі позовних вимог та зобов`язав державного кадастрового реєстратора, який вчинив спірну реєстраційну дію, та який перебуває у відносинах публічної служби із Держгеокадастром в складі Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг, скасувати державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064, розташованої за адресою: Волинська область, м. Нововолинськ, як суб`єкта владних повноважень, який прийняв оскаржуване рішення.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, АТ «Оснастка» подало апеляційну скаргу. Вважає, що вказане судове рішення прийняте із неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права.

В апеляційній скарзі зазначає, що право користування земельною ділянкою є безстроковим. Таке право підлягає державній реєстрації відповідно до Закону №1952-IV. При цьому державна реєстрація земельної ділянки, яка знаходиться в постійному користуванні, відповідно до вимог Закону №3613-VI здійснюється, зокрема, за заявою землекористувача на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або ж органу місцевого самоврядування на підставі детального плану території.

Згідно з частиною п`ятою статті 116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Позивач не надав належні докази, судом не встановлено, що АТ «Оснастка» припинено користування земельною ділянкою згідно Державного акту в порядку визначеному законом.

Таким чином, за відсутності припиненого права користування земельною ділянкою орган місцевого самоврядування не вправі здійснювати свої повноваження щодо розпорядження такою земельною ділянкою.

В даному випадку позивач, реєструючи земельну ділянку площею 1.1877 га за адресою: м. Нововолинськ, вул. Луцька, порушив право АТ «Оснастка» як постійного землекористувача, оскільки доказів на підтвердження припинення права позивача на постійне користування зазначеною земельною ділянкою (добровільна відмова, вилучення) Нововолинською міською радою не подано.

Просить скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким відмовити в позові.

Нововолинська міська рада у відзиві на апеляційну скаргу зазначає, що відповідно до рішення Нововолинської міської ради від 18.01.2008 № 18/2 земельна ділянка площею 1,05 га була вилучена з постійного користування ВАТ «Оснастка», правонаступником якого є AT «Оснастка». Підставою для прийняття відповідного рішення була добровільна згода у вигляді листа ВАТ «Оснастка» в особі арбітражного керуючого (керуючого санацією) Н.І.Вознякевича від 09.01.2008 вих.№ 46/64.

Підтвердженням того, що земельна ділянка площею 1,05 га кадастровий номер 0710700000:01:008:0064, яка була зареєстрована в Державному земельному кадастрі та земельна ділянка площею 1,05 га, яка була вилучена з постійного користування AT «Оснастка» є тією ж самою земельною ділянкою свідчать відомості про документ, який є підставою для виникнення права - державний акт на право постійного користування землею, серія та номер ВЛ 35, виданий 17.04.1997, відображений у витязі з Державного земельного кадастру від 24.07.2023 № НВ-2600439192023 (наявний в матеріалах справи).

Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційних скарг, приходить до наступного.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд у повній мірі дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що рішенням Нововолинської міської ради Волинської області від 15.02.2023 за №19/66 (пункт 6) надано дозвіл Нововолинській міській раді на розробку проекту землеустрою щодо відведення 2-х земельних ділянок орієнтовними площами 0,9000 га та 1,3000 га за адресою: м. Нововолинськ вул. Луцька для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості для розширення меж індустріального парку (код КВЦПЗ 11.02) щодо раціонального використання прилеглих територій для розміщення нових учасників, з метою створення належних умов функціонування та забезпечення ефективної діяльності Індустріального парку «Нововолинськ» (а.с.11-12 том І).

На виконання коментованого рішення Нововолинської міської ради Волинської області від 15.02.2023 за №19/66, виконавчим комітетом Нововолинської міської ради замовлено проект землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості орієнтованою площею 1,3000 га, розташованої за адресою: Волинська область, м. Нововолинськ, вул. Луцька.

ТОВ «ГЕО-ЛЕНДС» розроблений проект землеустрою щодо відведення Нововолинській міській раді земельної ділянки, розташованої за адресою: Волинська область, м. Нововолинськ, вул. Луцька, площею 1,1877 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (а.с.51-87 том І).

Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, 20.04.2023 Відділом №7 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Київській області проведено державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, площею 1,1877 га на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розробленого ТОВ «ГЕО-ЛЕНДС» та присвоєно їй кадастровий номер: 0710700000:01:008:0063 (а.с.14 том І).

30.05.2023 рішенням Нововолинської міської ради Волинської області від 30.05.2023 за №22/42 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1877 га, кадастровий номер 0710700000:01:008:0063, яка розташована за адресою: м.Нововолинськ вул. Луцька для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (КВЦПЗ 11.02) з метою розширення меж території створення належних умов функціонування та забезпечення ефективної діяльності Індустріального парку «Нововолинськ» та вирішено зареєструвати право комунальної власності за Нововолинською міською територіальною громадою в особі Нововолинської міської ради Волинської області (а.с.88 том І).

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав 05.06.2023 зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0710700000:01:008:0063 у Державному реєстрі речових прав за Нововолинською міською радою Волинської області, реєстраційний номер 2745640207107 (а.с.18 том І).

Рішенням Нововолинської міської ради Волинської області від 18.07.2023 за №24/42 вирішено надати в оренду керуючій компанії індустріального парку «Нововолинськ» ТОВ «Інвестиційно-керуюча компанія Бюро Інвестиційних Програм», серед іншого, земельну ділянку площею 1,1877 га кадастровий номер 0710700000:01:008:0063, що розташована за адресою вул. Луцька, м. Нововолинськ для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (КВЦПЗ 11.02) з метою розширення меж території, створення належних умов функціонування та забезпечення ефективної діяльності Індустріального парку (а.с.89-90 том І).

24.07.2023 Нововолинською міською радою Волинської області передано ТОВ «Інвестиційно-керуюча компанія Бюро Інвестиційних Програм» в оренду відповідну земельну ділянку площею 1,1877 га (кадастровий номер 0710700000:01:008:0063) та зареєстровано право оренди земельної ділянки в Державному реєстрі речових прав 26.07.2023, номер запису про інше речове право 51158749 (а.с.19 том І).

Поряд з цим, як свідчать матеріали справи і зазначає позивачем та не заперечує відповідач, 24.07.2023 Відділом №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), виготовленої фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на замовлення АТ «Оснастка» (а.с.102-136 том І) проведено державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, площею 1,0500 га та присвоєно їй кадастровий номер 0710700000:01:008:0064 (а.с.16 том І).

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру встановлюються Земельним кодексом України (надалі по тексту також - ЗК України), Законом України «Про Державний земельний кадастр» за №3613-VI від 07.07.2011 (надалі по тексту також Закон №3613-VI).

Згідно з статтею 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

У відповідності до положень статті 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

За приписами частини 10 статті 79-1 ЗК України державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі (надалі по тексту також ДЗК).

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону №3613-VI державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно вимог частини 1 статті 9 цього Закону внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частиною четвертою цієї статті передбачено, що державний кадастровий реєстратор, поряд з іншим, перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам.

У відповідності до частини 2 статті 24 даного Закону, державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За змістом частини 3 статті 24 Закон №3613-VI державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою, зокрема: власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності); замовника документації із землеустрою, за якою здійснюється формування земельної ділянки державної, комунальної власності, у випадках, коли розроблення такої документації відбувається без дозволу органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування.

Водночас згідно з частинами 4, 5 статті 24 Закон №3613-VI для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа.

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

При цьому, згідно з вимогами частини 6 статті 24 Закону №3613-VI підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:

- подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

- невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

- знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Водночас згідно приписів Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 за №1051, Державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-85 цього Порядку в разі:

- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам, зазначеним у підпунктах 1-3 цього пункту;

- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;

- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

Судом встановлено, що 05.06.2023 за Нововолинською міською радою Волинської області зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 1,1877 га, кадастровий номер 0710700000:01:008:0063, яка розташована за адресою: м. Нововолинськ вул. Луцька, після чого на вказану земельну ділянку 26.07.2023 зареєстровано право оренди за ТОВ «Інвестиційно-керуюча компанія Бюро Інвестиційних Програм».

В подальшому, 24.07.2023 Відділом №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), виготовленої фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на замовлення АТ «Оснастка» проведено державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, площею 1,0500 га та присвоєно їй кадастровий номер 0710700000:01:008:0064.

Відповідно до п. 2 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр» земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом, або органу місцевого самоврядування, що затвердив комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території.

Із матеріалів справи вбачається, рішенням Нововолинської міської ради від 18.03.1997 за №3/7 надано в постійне користування Орендному підприємству виробничого об`єднання «Оснастка» земельну ділянку площею 30,83 га, розташованої в місті Нововолинськ Нововолинської місткої Ради народних депутатів Волинської області, та видано Державний акт на право постійного користування ВЛ №35 від 17.04.1997 (а.с.139-143 том І).

У вказаному Державному акті не ідентифіковано вулицю та чи іншу точну адресу розташування земельних ділянок.

Тобто, земельна ділянка із площею 1,0500 га є єдиною із ділянок саме вказаної площі («1,05 га»), яка передана в постій користування Орендному підприємству виробничого об`єднання «Оснастка» на території місті Нововолинськ.

З 05.09.1996 Орендне підприємство виробничого об`єднання «Оснастка» перетворено у відкрите акціонерне товариство «Оснастка», а в подальшому таке товариство перейменоване в Публічне акціонерне товариство. З 09.04.2020 Публічне акціонерне товариство «Оснастка» перейменоване в Акціонерне товариство «Оснастка».

В подальшому, рішенням Нововолинської міської ради Волинської області від 18.01.2008 за №18/2 вилучено з користування ВАТ «Оснастка» земельну ділянку площею 1,05 га по вулиці Луцькій, 9 та передано її у міський фонд (а.с.204 том І).

Апелянт покликається на те, що позивач, реєструючи земельну ділянку площею 1.1877 га за адресою: м. Нововолинськ, вул. Луцька, порушив право АТ «Оснастка» як постійного землекористувача, оскільки доказів на підтвердження припинення права позивача на постійне користування зазначеною земельною ділянкою (добровільна відмова, вилучення) Нововолинською міською радою не подано.

Колегія суддів не бере зазначене до уваги, оскільки зазначене спростовується матеріалами справи.

Зокрема, із рішення Нововолинської міської ради Волинської області від 18.01.2008 за №18/2 про вилучення земельної ділянки у ВАТ «Оснастка», підставою для прийняття такого рішення були листа ВАТ «Оснастка» від 09.01.2008 №46/64, ВАТ «ЛуАЗ» від 08.01.2008 №12/1-29, клопотання Управління з контролю за використанням та охороною земель у Волинській області від 11.01.2008 №1.

Із листа арбітражного керуючого (керуючого санацією) ВАТ «Оснастка» Н.І. Вознякевича від 09.01.2008 №46/64 вбачається, що ВАТ «Оснастка» просить вилучити з користування ВАТ земельну ділянку з асфальтовим покриттям, площею 10500 кв.м. за адресою вул.Луцька,9, де розташований павільйон Галичанка, що належить ВАТ «Луцький автомобільний завод».

Підтвердженням того, що земельна ділянка площею 1,05 га кадастровий номер 0710700000:01:008:0064, яка була зареєстрована в Державному земельному кадастрі та земельна ділянка площею 1,05 га, яка була вилучена з постійного користування AT «Оснастка» є тією ж самою земельною ділянкою свідчать відомості про документ, який є підставою для виникнення права - державний акт на право постійного користування землею, серія та номер ВЛ 35, виданий 17.04.1997, відображений у витязі з Державного земельного кадастру від 24.07.2023 № НВ-2600439192023 (наявний в матеріалах справи).

Однак, попри вказане, АТ «Оснастка» виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площею 1,050 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.102-136 том І).

Згідно Витягу з державного земельного кадастру про земельну ділянку, сформованого 24.07.2023, Відділом №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), виготовленої фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на замовлення АТ «Оснастка», 24.07.2023 проведено державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, площею 1,0500 га та присвоєно їй кадастровий номер 0710700000:01:008:0064 (а.с.16 том І).

Судом першої інстанції вірно зазначено про те, що земельна ділянка з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064 знаходиться в межах земельної ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:0063, підтвердженням чого є проект землеустрою щодо відведення Нововолинській міській раді земельної ділянки, розташованої за адресою: Волинська область, м. Нововолинськ, вул. Луцька, площею 1,1877 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (надалі по тексту також Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,1877 га), розроблений ТОВ «ГЕО-ЛЕНДС» (а.с.51-87 том І) і Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площею 1,0500 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (надалі по тексту також Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,05000 га), виготовлена фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на замовлення АТ «Оснастка» (а.с.102-136 том І).

Крім того, на підтвердження відповідного факту в матеріалах справи містяться відомості з Державного земельного кадастру, на яких чітко спостерігається, що обидві земельні ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:0063 та 0710700000:01:008:0064 знаходяться на одній місцевості і території та в межах одна одної (а.с.20 том І). На переконання суду відомості з Державного земельного кадастру, які прошиті, пронумеровані, та скріплені підписом міського голови Нововолинської міської ради, є належним доказом при вирішенні спірних правовідносин.

Суд першої інстанції звернув увагу на те, що позивач в ході розгляду даної справи також долучив Викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану), сформованої 07.09.2023 на виконання заявки виконавчого комітету Нововолинської міської ради №9927535892023 щодо земельної ділянки кадастровий номер 0710700000:01:008:0063 і заявки №9927531722023 від 06.09.2023 щодо земельної ділянки кадастровий номер 0710700000:01:008:0064 (а.с.188-192, 193-197 том І).

Такі викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану), сформовано Державним кадастровим реєстратором за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру Головного управління Держгеокадастру у Волинській області ОСОБА_2 , та засвідченні печаткою та особистим підписом Державного кадастрового реєстратора.

На вказаному викопіюванні з картографічної основи Державного земельного кадастру також спостерігається, що земельні ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:0063 та 0710700000:01:008:0064 знаходяться на одній місцевості і території та в межах одна одної, що є порушенням вимог Закону №3613-VI.

Згідно статті 15 Закону №3613-VI до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування, у тому числі дані Державного адресного реєстру (за наявності); опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів, координат поворотних точок, геометричних параметрів, назв, адрес будівель, споруд та інженерних мереж, ідентифікаторів об`єктів будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; відомості про заходи щодо охорони земель і ґрунтів; нормативна грошова оцінка; частину земельної ділянки, на якій може проводитися гідротехнічна меліорація; відомості про назву, код (номер) меліоративної мережі, яка забезпечує гідротехнічну меліорацію відповідної земельної ділянки; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку; відомості про земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами.

Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що Державний кадастровий реєстратор при вирішенні питання щодо здійснення державної реєстрації земельної ділянки, зобов`язаний перевірити, серед іншого, відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку та електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку, за наслідком чого прийняти рішення про реєстрацію земельної ділянки чи відмову у такій реєстрації.

Колегія суддів звертає увагу на те, що станом на 24.07.2023 була наявна інформація щодо зареєстрованого 05.06.2023 за Нововолинською міською радою Волинської області у Державному реєстрі речових прав (реєстраційний номер 2745640207107) права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0710700000:01:008:0063.

Однак, Державний кадастровий реєстратор в порушення вимог статті 24 і вимог пункту 111 Порядку №1051 здійснив реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки за кадастровим номером 0710700000:01:008:0064 (площею 1,0500 га) в м. Нововолинськ Волинської області, яка знаходиться в межах вже сформованої і зареєстрованої земельної ділянки 0710700000:01:008:0063 (площею 1,1877 га).

Відтак, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про необхідність скасування державної реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064, проведеної Державним кадастровим реєстратором Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області скасувати державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064, розташованої за адресою: Волинська область, м. Нововолинськ, вул. Луцька, 24, проведеної Державним кадастровим реєстратором Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, то суд правильно вийшов за межі позовних вимог, зобов`язавши державного кадастрового реєстратора, який вчинив спірну реєстраційну дію, та який перебуває у відносинах публічної служби із Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області в складі Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг скасувати державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 0710700000:01:008:0064, розташованої за адресою: Волинська область, м. Нововолинськ, як суб`єкта владних повноважень, який прийняв оскаржуване рішення.

Крім того, апелянт не наводить жодних аргументів щодо незгоди з обранням способу захисту порушеного права позивача.

Інші доводи та аргументи скаржника, наведені ним у апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції і свідчать про незгоду із правовою оцінкою судом обставин справи, встановлених у процесі її розгляду.

Апеляційний суд при прийнятті даного рішення також застосовує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в п. 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (заява №4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п.1ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії», заява №303-A, п. 29).

Судові витрати розподілу не підлягають з огляду на результат вирішення апеляційної скарги та виходячи з вимог ст. 139 КАС України.

Отже, доводи апеляційної скарги дають підстави для висновку про правильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до правильного вирішення справи.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

постановив:

Апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства «Оснастка» залишити без задоволення.

Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2023 року у справі №300/5436/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків встановлених ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. М. Обрізко судді Л. П. Іщук Т. І. Шинкар

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено05.09.2024
Номер документу121359824
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —300/5436/23

Постанова від 03.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 27.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 18.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні