Ухвала
від 03.09.2024 по справі 914/1424/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

УХВАЛА

03.09.2024 Справа № 914/1424/24

Господарський суд Львівської області у складі судді Морозюка А.Я.,

розглянувши заяву Міністерства оборони України, м. Київ

про грошові вимоги до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю Опт прод торг на суму 13 077 595 грн. 71 коп.

у справі за заявою Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у Львівській області, м. Львів

про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Опт прод торг (79000, м. Львів, пр. В.Чорновола, буд. 57, ідентифікаційний код 37371973)

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова служба України в особі Головного управління ДПС у Львівській області звернулась до суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Опт прод торг (79000, м. Львів, пр. В. Чорновола, буд. 57, ідентифікаційний код 37371973), в порядку норм Кодексу України з процедур банкрутства.

Ухвалою суду від 17.06.2024 (після усунення кредитором недоліків на виконання ухвали суду від 07.06.2024 про залишення заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство без руху) заяву прийнято до розгляду; підготовче засідання суду призначено на 02.07.2024.

Ухвалою суду від 02.07.2024 відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Опт прод торг; визнано вимоги кредитора - Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у Львівській області - в розмірі 19 885 672 грн. 12 коп.; також визнано вимоги в розмірі 25 448 425 грн. 10 коп. штрафних санкцій (які не враховуються як підстава для відкриття провадження у справі про банкрутство), та 30 280 грн. 00 коп. - судового збору; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника; введено процедуру розпорядження майном; розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Іваська Святослава Миколайовича; встановлено розпоряднику майна грошову винагороду в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень; попереднє засідання суду призначено на 03.09.2024.

Оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Опт прод торг оприлюднено на офіційному веб-порталі судової влади України 04.07.2024 за №73549.

06.08.2024 від Міністерства оборони України (в межах 30-ти денного строку, здано на пошту 02.08.2024) на адресу суду надійшла заява про визнання кредитором з вимогами до боржника ТзОВ "Опт прод торг" на суму 13 077 595, 71 грн.

Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до абзаців 5, 8, 9 ч. 3 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, заява кредитора має містити розмір вимог кредитора до боржника з окремим зазначенням суми неустойки (штрафу, пені); перелік документів, що додаються до заяви; до заяви в обов`язковому порядку додаються, зокрема, докази сплати судового збору, а також документи, що підтверджують грошові вимоги до боржника.

Суд відзначає, що під час розкриття конверта, надісланого від Міністерства оборони України, виявлено недоліки, а саме у заяві про визнання кредитором з вимогами до боржника відсутні додатки: 23. Рішення Господарського суду міста Києва від 18.05.2021 на 8 арк.; 31. Рішення Господарського суду міста Києва від 25.05.2021 на 4 арк.; 42. Докази сплати судового збору, на 1 арк., про що канцелярією Господарського суду Львівської області складено Акт №120 від 06 серпня 2024.

У заяві про визнання кредитором з вимогами до боржника заявник вказує, що господарськими судами першої та апеляційної інстанції, за результатами розгляду позовів Міністерства оборони України, було прийнято відповідні рішення/постанови про стягнення з боржника на користь Міноборони штрафних санкцій за порушення умов Договору при наданні послуг з харчування у військовій частині, а саме: по справі №914/3736/21 стягнуто штрафних санкцій у розмірі 1 940 122,51 грн. та судового збору у розмірі 29 101,85 грн.; по справі №910/11718/20 стягнуто штрафних санкцій у розмірі 4 461 167,50 грн. та судового збору у розмірі 66 917,51 грн.; по справі №910/3995/20 стягнуто штрафних санкцій у розмірі 16 152,53 грн. та судового збору у розмірі 2 270,00 грн. та у розмірі 3 405,00 грн.; по справі №910/21001/20 стягнуто штрафних санкцій у розмірі 5 790 745,96 грн. та судового збору у розмірі 86 859,97 грн. та у розмірі 130 291,79 грн.; по справі №910/2769/21 стягнуто штрафних санкцій у розмірі 438 255,37 грн., пені у розмірі 65 738,31 грн. та судового збору у розмірі 4 559,90 грн.; по справі №910/7889/21 стягнуто штрафних санкцій у розмірі 38 800,86 грн. та судового збору у розмірі 2 270,00 грн.

Заявник просить визнати грошові вимоги, що виникли на підставі рішень винесених у вище згаданих справах, у розмірі 13 077 595,71 грн. Однак у заяві, в порушення вимог абз. 5 ч. 3 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, не зазначено окремо сум штрафу та пені, які заявник просить визнати. Суд звертає увагу, що з тексту заяви не є зрозумілим, які саме суми штрафу, пені та судового збору, що були стягнуті рішеннями у зазначених вище справах, включені до складу грошових вимог.

Також, в порушення вимог абз. 9 ч. 3 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства до заяви про визнання кредитором з вимогами до боржника не додано доказів сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі. Натомість заявником подано клопотання про відстрочення сплати судового збору, в якому посилаючись на частини 1, 2 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", він просить відстрочити Міністерству оборони України строк сплати судового збору терміном на п`ятнадцять діб.

Згідно з ч. 2 ст. 123 ГПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати, повернення, відстрочення або розстрочення сплати судового збору визначено Законом України Про судовий збір.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України Про Державний бюджет України на 2024 рік, установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року у розмірі 3 028,00 грн.

Відповідно до підпункту 10) пункту 2 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір, ставка судового збору за подання до господарського суду заяви кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) становить 2 розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відтак, за подання до господарського суду заяви з кредиторськими вимогами до боржника підлягає сплаті судовий збір у розмірі 6 056 грн. 00 коп.

Клопотання про відстрочення сплати судового збору обгрунтоване тим, що Міністерство оборони є центральним органом виконавчої влади і військового управління, яке забезпечує життєдіяльність Збройних Сил України в межах коштів, передбачених Державним бюджетом України, і наразі бюджетні кошти усіх бюджетних програм Міноборони спрямовуються виключно на здійснення оборонних заходів.

Відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України Про судовий збір, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Отже, приписи ст. 8 Закону України "Про судовий збір" не містять підстав та умов для звільнення від сплати судового збору, зменшення його розміру, відстрочення або розстрочення, з тих підстав які наведені у розглядуваному клопотанні про відстрочення сплати судового збору.

Таким чином, оскільки заявник не підпадає під ознаки, наведені в ч.1 ст. 8 Закону України Про судовий збір, у суду відсутні правові підстави для відстрочення сплати судового збору.

Окрім цього, слід відзначити, що у клопотанні, яке надійшло до суду 06.08.2024, заявник просив відстрочити строк сплати судового збору терміном на п`ятнадцять діб, і цей строк станом на дату винесення даної ухвали вже минув, оскільки перевірка відповідності заяви про визнання кредитором вимогам Кодексу України з процедур банкрутства, у зв`язку з перебуванням судді Морозюка А.Я. упродовж серпня 2024 у щорічній відпустці, здійснюється після виходу судді 02.09.2024 з відпустки.

Щодо постанови Великої Палати Верховного Суду від 14.01.2021 у справі №0940/2276/18, на яку посилається заявник в клопотанні, то Верховним Судом досліджувалось питання щодо сплати судового збору у позовному провадженні, що розглядалось за правилами КАСУ, яке не стосується справ про банкрутство, які є окремою судовою процедурою, що здійснюється за правилами господарського судочинства з переважним застосуванням норм матеріального та процесуального права, визначених КУзПБ.

З врахуванням всього наведеного, у задоволенні клопотання про відстрочення сплати судового збору суд відмовляє.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд не пізніше п`яти днів з дня надходження заяви конкурсного кредитора здійснює перевірку її відповідності вимогам цього Кодексу. У разі якщо заяву конкурсного кредитора подано без дотримання вимог цього Кодексу, господарський суд постановляє ухвалу про залишення заяви без руху. В ухвалі про залишення заяви без руху суд повідомляє заявнику про недоліки заяви та строк, протягом якого він зобов`язаний їх усунути, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху.

Оскільки до заяви Міністерства оборони України про визнання кредитором з вимогами до боржника, в порушення вимог ч. 3 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, не додано всіх додатків про які зазначено у заяві, в т.ч. доказів сплати судового збору, а також у заяві не зазначено окремо сум штрафу та пені, які заявник просить визнати, суд вважає за необхідне надати кредитору строк для усунення недоліків.

Відповідно до ч. 2 ст. 46 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо конкурсний кредитор усунув недоліки заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до суду. В іншому разі господарський суд постановляє ухвалу про повернення заяви.

Як вже вище зазначено, у зв`язку з перебуванням судді Морозюка А.Я. у серпні 2024 у щорічній відпустці, перевірка відповідності заяви про визнання кредитором вимогам Кодексу України з процедур банкрутства, здійснена після виходу судді 02.09.2024 з відпустки.

Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 2, 45, 46 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 3, 12, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання Міністерства оборони України про відстрочення сплати судового збору - відмовити.

2. Заяву Міністерства оборони України про визнання кредитором з вимогами до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Опт прод торг на суму 13 077 595 грн. 71 коп. залишити без руху.

3. Встановити заявнику Міністерства оборони України строк у 5 календарних днів з дня вручення цієї ухвали для усунення зазначених в ухвалі недоліків.

4. У разі невиконання цієї ухвали у встановлений судом строк, суд постановляє ухвалу про повернення заяви.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і окремо оскарженню не підлягає.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://lv.arbitr.gov.ua /sud5015/.

Додаток (для заявника): Акт Господарського суду Львівської області №120 від 06 серпня 2024.

Суддя Морозюк А.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено06.09.2024
Номер документу121382604
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —914/1424/24

Ухвала від 02.12.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Постанова від 26.11.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 15.10.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 15.10.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 17.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 07.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні