КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА
про витребування доказів
04 вересня 2024 року місто Київ №640/8872/19
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Розуменко А.Б., розглянувши питання про витребування доказів в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РН Коммерс" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "РН Коммерс" звернулось до суду з позовом визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 19.02.2019 №01922615140103.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.11.2019, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.07.2020, позов ТОВ "РН Коммерс" задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 19.02.2019 №01922615140103.
Постановою Верховного Суду від 15.08.2022 касаційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві задоволено частково: рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.11.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.07.2020 скасовано, справу №640/8872/19 направлено на новий розгляд до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання 04.09.2024 за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
У судовому засіданні 10.07.2024 на стадії дослідження доказів, суд звернув увагу представника відповідача про необхідність, відповідно до частини п`ятої статті 353 КАС України, за якою висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов`язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи, виконання вказівок Верховного Суду, викладених в постанові від 15.08.2022, якою справу №640/8872/19 направлено на новий розгляд, у частині встановлення обставин суми вартості нормативних технологічних втрат електроенергії, яку зараховано (не зараховано) на баланс позивача в період, що перевірявся.
Зокрема, Верховний Суд у постанові від 15.08.2022 вказав: "... рішення судів першої та апеляційної інстанції містять загальний перелік наданих первинних документів без дослідження суми вартості нормативних технологічних втрат електроенергії, яку зараховано на баланс підприємства. Як указує позивач, Акт перевірки не містить належних обґрунтувань про те, що суми нормативних технологічних втрат електроенергії не були включені до складу вартості оподатковуваних операцій з постачання електроенергії кінцевому споживачу".
Представник відповідача повідомив, що відповідна інформація зафіксована в додатку до акту перевірку. Під час дослідження доказів судом не встановлено наявності відповідного додатку до акта перевірки в матеріалах судової справи, тому запропоновано представнику подати відповідний доказ з клопотанням щодо причин неподання доказу в строки, встановлені судом.
Станом на час проведення судового засідання 04.09.2024 клопотання та доказів не надано, причин не повідомлено.
Відповідно до частини четвертої статті 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
За змістом статті 80 КАС України: про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (частина третя); будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду (частина шоста); особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали (частина сьома); у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом (частина восьма); у разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем також залишити позовну заяву без розгляду (частина дев`ята).
З огляду на викладене, зважаючи на неподання відповідачем доказів, з метою виконання вказівок Верховного Суду під час нового розгляду адміністративної справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для застосування принципу офіційного з`ясування обставин справи шляхом витребування у відповідача доказів на підтвердження обставин суми вартості нормативних технологічних втрат електроенергії, яку зараховано (не зараховано) на баланс позивача в період, що перевірявся.
Керуючись статтями 9, 80 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Витребувати в Головного управління ДПС у м. Києві докази на підтвердження суми вартості нормативних технологічних втрат електроенергії, яку зараховано (не зараховано) на баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "РН Коммерс" у період з 01.01.2015 по 20.09.2018 (акт перевірки від 25.01.2019 №44/26-15-14-01-03/33500195).
Докази необхідно подати протягом п`ятнадцяти днів з дня наступного за днем отримання ухвали.
У разі неможливості виконання вимог ухвали про витребування доказів, потрібно в п`ятиденний строк подати заяву з із зазначенням відповідних причин.
Відповідно до частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено оскарження ухвали про витребування доказів.
Суддя Донець В.А.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2024 |
Оприлюднено | 06.09.2024 |
Номер документу | 121385050 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні