Ухвала
від 05.09.2024 по справі 545/1323/24
ПОЛТАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 545/1323/24

Провадження № 1-кп/545/675/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05.09.2024 року Полтавський районний суд Полтавської області в складі:

головуючого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4 ,

обвинуваченої ОСОБА_5 ,

обвинуваченого ОСОБА_6

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в м. Полтава кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_7 обвинуваченої у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст.15 ч.2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України, ОСОБА_6 обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст.15 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України,-

в с т а н о в и в :

В провадженні Полтавського районного суду Полтавської області знаходиться кримінальна справа за обвинуваченням ОСОБА_7 обвинуваченої у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст.15 ч.2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України, ОСОБА_6 обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст.15 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України.

В судовому засіданні прокурор заявила клопотання про обрання відносно обвинуваченої запобіжного заходу у виді застави, пославшись на те, що досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розпорядження Мачухівського сільського голови № 107-к від 05.08.2019 ОСОБА_7 призначено на посаду начальника Гуманітарного відділу виконавчого комітету Мачухівської сільської ради.

ОСОБА_7 - начальник Гуманітарного відділу виконавчого комітету Мачухівської сільської ради відповідно до посадової інструкції наділена організаційнорозпорядчими та адміністративно господарськими функціями, тобто є службовою особою відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України та пункту 1 примітки до ст. 364 КК України.

02.05.2023 начальником Гуманітарного відділу ОСОБА_7 направлено лист № 367 до Мачухівського сільського голови щодо необхідності виділення додаткових коштів в сумі 5,7 млн. грн., з урахуванням рекомендацій ДСНС, на придбання та влаштування наземних модульних укриттів ШСС 2 класу в кількості 3 шт., а саме:

- 1 шт. на 50 чоловік для КЗ «Мачухівський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) «Усмішка» в сумі 1 300 000, 00 грн., за адресою: АДРЕСА_1 .

- 1 шт. на 80 чоловік для КЗ «Судіївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Казка» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області в сумі 2 200 000, 00 грн., за адресою: АДРЕСА_2 , 2а.

- 1 шт. на 80 чоловік для Калашниківського НВК (дошкільний підрозділ) «Дзвіночок» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області в сумі 2 200 000, 00 грн., за адресою: АДРЕСА_3 .

За результатами розгляду вказаного листа рішенням Мачухівської сільської ради від 12.05.2023 № 26/VIII-1247 «Про внесення змін та доповнень до Плану соціально-економічного розвитку Мачухівської сільської територіальної громади на 2023 рік» (далі рішення Мачухівської сільської ради) внесено зміни та доповнення до Плану соціально-економічного розвитку Мачухівської сільської територіальної громади на 2023 рік, які планується реалізувати у 2023 році (надалі План), зокрема до пункту 2.1.1 Плану «Покращення стану приміщень (в тому числі проведення термомодернізації будівель закладів освіти)», в тому числі передбачено придбання та влаштування наземних модульних укриттів в кількості 3 шт., а саме:

- 1 шт. на 50 чоловік для КЗ «Мачухівський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) «Усмішка» в сумі 1 300 000, 00 грн.,

- 1 шт. на 80 чоловік для КЗ «Судіївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Казка» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області в сумі 2 200 000, 00 грн.,

- 1 шт. на 80 чоловік для Калашниківського НВК (дошкільний підрозділ) «Дзвіночок» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області в сумі 2 200 000, 00 грн.

на загальну сумі 5,7 млн. грн.

Підставою для виділення грошових коштів Мачухівською сільською радою, необхідних для придбання наземних модульних укриттів стали комерційні пропозиції ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» №21/02 від 21.04.2023 та №26/03 від 26.04.2023.

Підпунктом 4 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості) визначено, зокрема, що придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема, існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні» установлено тривалість 2022/23 навчального року з 1 вересня 2022 року по 30 червня 2023 року. Відповідно до пункту другого вказаної постанови обласним та Київській міській військовим адміністраціям разом із засновниками закладів освіти забезпечити організацію початку навчального року залежно від безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.

Враховуючи вищевикладене, передумови для придбання та влаштування наземних модульних укриттів (надалі НМУ) виникли у Гуманітарного відділу при наявності нагальної потреби збереження життя та здоров`я людей при забезпеченні високої доступності та якості навчання, у зв`язку із об`єктивними обставинами, а саме загрозою обстрілів пов`язаних із повномасштабним вторгненням рф на територію України, що підтверджується, зокрема, доповідною запискою заступника сільського голови ОСОБА_8 від 26.04.2023, листом Гуманітарного відділу від 02.05.2023 № 367 та враховано Мачухівською сільською радою при винесенні рішення від 12.05.2023 № 26/VIII-1247, що є правовою підставою для придбання та влаштування Гуманітарним відділом НМУ шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару згідно підпункту 4 пункту 13 Особливостей.

Разом з тим встановлено, що з 02.05.2023 у ОСОБА_7 виник злочинний умисел на використання всупереч інтересам служби свого службового становища, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи.

Реалізуючи свій злочинний умисел ОСОБА_7 будучи обізнаною з вимогами законодавства в сфері публічних закупівель, маючи реальну можливість заключити договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару згідно підпункту 4 пункту 13 Особливостей з виробником НМУ - ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції», при незмінності технічних характеристик до НМУ, видала незаконний наказ № 120 від 06.07.2023 згідно з яким, не маючи відповідних повноважень, одноосібно, всупереч рішення сесії від 12.05.2023 № 26/VIII-1247 щодо кількості наземних модульних укриттів, які необхідно придбати, зменшила з трьох на два, що призвело до незабезпечення потреби територіальної громади у 3 (трьох) НМУ, повну суму коштів на придбання яких виділено рішенням Мачухівської сільської ради від 12.05.2023 № 26/VIII-1247 та завищення вартості кожного НМУ на 80 чоловік з 2 200 000,00 грн. до 2 850 000,00 грн., чим порушила ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 та пункт 4.1 Положення в частині обов`язковості для виконання Гуманітарним відділом рішення Мачухівської сільської ради, п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України в частині дотримання принципу ефективності та результативності.

Крім того, у своєму наказі № 120 від 06.07.2023 ОСОБА_7 перейнявши на себе виключні повноваження уповноваженої особи ОСОБА_9 щодо здійснення вибору процедури закупівлі прийняла рішення про проведення процедури закупівлі НМУ в кількості 2 шт. у формі відкритих торгів з особливостями, внаслідок чого підпункт 4 пункту 13 Особливостей безпідставно не застосовано, чим не лише спричинила втрату часу на проведення процедури закупівлі, а й допустила ситуацію при якій НМУ придбані не безпосередньо у виробника ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» за найбільш економічно вигідною ціною, а за завищеною вартістю у постачальника ФОП ОСОБА_6 , який придбав цей товар у виробника ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції», чим також не дотримала вимоги п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VII від 25.12.2015, згідно з яким закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність.

На виконання незаконного наказу № 120 від 06.07.2023, уповноваженою особою ОСОБА_9 оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-07-13-004553-a очікуваною вартістю 5,7 млн. грн. за предметом закупівлі: ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини (назва предмету закупівлі - 2 одиниця, модульне наземне укриття ШСС на 80 людей для облаштування споруд цивільного захисту (44211100-3 - Модульні та переносні споруди) у кількості 2 одиниці.

Водночас, тендерна документація Замовника (Гуманітарного відділу) складена на підставі комерційних пропозицій виробника ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції», які долучені до рішення сесії від 12.05.2023 № 26/VIII-1247, що унеможливило в подальшому участь у відкритих торгах інших виробників НМУ.

До участі у відкритих торгах з особливостями подано одну тендерну пропозицію від ФОП ОСОБА_6 , який додав серед переліку документів копію договору з тим самим виробником, комерційні пропозиції якого були відомі ОСОБА_7 ще перед оголошенням відкритих торгів - ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції».

Однак, ОСОБА_7 , діючи з прямим умислом, зловживаючи своїм службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_6 , використала своє службове становище всупереч інтересам служби, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 , уклала з ним договір про закупівлю № 101 від 08.08.2023 на суму 5 624 600,00 грн., що призвело до завищення очікуваної вартості закупівлі, оскільки різниця між очікуваною вартістю предмета закупівлі UA-2023-07-13-004553-a та вартістю на зазначені модульні укриття відповідно до договору поставки № 552-2023 від 18.07.2023, укладеного між ФОП ОСОБА_6 з ТОВ «33В «ДЕК» становить 1 238 340,00 грн.

Також, встановлено, що пунктами 4.1 та 4.2 договору № 101 від 08.08.2023 визначено, що оплата за поставлені товари Постачальником (ФОП ОСОБА_6 ), проводиться за фактом отримання Замовником (Гуманітарним відділом) таких товарів протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання товарів. Усі розрахунки за договором проводяться у безготівковій формі на підставі рахунків, Актів та видаткових накладних (на товар) згідно до специфікації на розрахунковий рахунок Постачальника.

В ході досудового розслідування встановлено, що станом на 12.10.2023 та 09.11.2023 у ФОП ОСОБА_6 були відсутні НМУ для облаштування споруд цивільного захисту для КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 (ясла-садок) «Казка» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області та для Калашниківського НВК (дошкільний підрозділ) «Дзвіночок» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області про що було відомо ОСОБА_7 .

Відтак модульне наземне укриття для КЗ «Судівський заклад дошкільної освіти (ясла-садочок) «Казка» Мачухівської сільської ради ОСОБА_6 отримано лише 07.11.2023 та Замовником фактично одержано 16.11.2023, модульне наземне укриття для Калашниківського НВК (дошкільний підрозділ) «Дзвіночок» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області фактично не одержано ні Замовником, ні ОСОБА_6 .

Водночас, ОСОБА_7 продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_6 , використала своє службове становище всупереч інтересам служби, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 , 12.10.2023 внесла завідомо неправдиві відомості до офіційних документів, які необхідні для перерахунку коштів на рахунок ФОП ОСОБА_6 , а саме до накладної № 2-08 від 12.10.2023, договору відповідального зберігання майна від 12.10.2023, акту приймання-передачі майна на відповідальне зберігання від 12.10.2023, а саме поставила свій підпис про фактичне одержання від ОСОБА_6 та зберігання ОСОБА_6 модульного наземного укриття ШСС на 80 людей для облаштування споруд цивільного захисту для КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_1 (ясла-садочок) «Казка» Мачухівської сільської ради, що стало підставою для перерахування 06.11.2023 коштів на рахунок ФОП ОСОБА_6 на суму 2 812 300,00 грн., чим спричинила заподіяння матеріальної шкоди (збитків) Мачухівській територіальній громаді на суму 619 170, 00 грн.

В подальшому, ОСОБА_7 продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_6 , використала своє службове становище всупереч інтересам служби, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 , 09.11.2023 внесла завідомо неправдиві відомості до офіційних документів, які необхідні для перерахунку коштів на рахунок ФОП ОСОБА_6 , а саме до накладної № 3-08 від 09.11.2023, договору відповідального зберігання майна від 09.11.2023, акту приймання-передачі від 09.11.2023, платіжної інструкції № 1891 від 09.11.2023, реєстру платіжних інструкцій розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 09.11.2023 про оплату на суму 2 812 300,00 грн. на рахунок ФОП ОСОБА_6 , а саме поставила свій підпис про фактичне одержання від ОСОБА_6 та зберігання ОСОБА_6 модульного наземного укриття ШСС на 80 людей для облаштування споруд цивільного захисту для Калашниківського НВК (дошкільний підрозділ) «Дзвіночок» Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, що стало підставою для перерахування коштів на рахунок ФОП ОСОБА_6 на суму 2 812 300,00 грн., таким чином виконала усі дії, які вважала необхідними для доведення кримінального правопорушення до кінця, але кримінальне правопорушення не було закінчено з причин, які не залежали від її волі, оскільки в ході проведення тимчасового доступу до документів, що перебувають у розпорядженні Управління державної казначейської служби України у Полтавському районі Полтавської області слідчим 12.12.2023 вилучені платіжна інструкція № 1891 від 09.11.2023, реєстр платіжних інструкцій розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 09.11.2023 про оплату на суму 2 812 300,00 грн. на рахунок ФОП ОСОБА_6 , рахунок-фактура № 03-08 від 09.11.2023, чим попереджено заподіяння матеріальної шкоди (збитків) Мачухівській територіальній громаді на суму 619 170, 00 грн.

Отже, за вказаних обставин, внаслідок злочинних дій ОСОБА_7 завдано матеріальну шкоду (збитки) Мачухівській територіальній громаді на суму 619 170, 00 грн., та вчинено закінчений замах на заподіяння матеріальної шкоди (збитків) на суму 619 170, 00 грн., що відповідно до пункту 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні зловживання службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України, у закінченому замаху на зловживання службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 15 ч. 2 ст. 364 КК України та у службовому підробленні, тобто внесенні до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчинення злочинів, передбачених ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України.

29.02.2024 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28 ч.2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 15 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України.

З метою забезпечення виконання обвинуваченою покладених на неї процесуальних обов`язків, а також посилаючись на наявність ризиків переховуватися від органів суду, знищити, сховати або спотворити будь-які речі та документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчинити інше кримінальне правопорушення, прокурор просила обрати обвинуваченій запобіжний захід у вигляді застави в розмірі 231 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримала, прохала його задовольнити.

Захисник заперечував щодо застосування запобіжного заходу, оскільки стороною обвинувачення не доведені ризики, передбачені ст. 177 КПК України. Розмір застави, який просить застосувати сторона обвинувачення є непомірним для обвинуваченої. Крім того, підозрювана має міцні соціальні зв`язки, постійне місце проживання. Прохав врахувати той факт, що застосування застави буде подвійним запобіжним заходом одночасно з домашнім арештом. Що є неприпустимим згідно закону а також той факт що прокурор фактично не клопоче про продовження обраного судом запобіжного заходу у виді домашнього арешту. А тому вважав відсутність законних підстав до обрання запобіжного заходу так і до продовження обраного судом.

Обвинувачена ОСОБА_7 підтримала свого захисника.

Заслухавши учасників процесу, вивчивши матеріали клопотання, приходжу до наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 315 КПК України, під час підготовчого судового засідання суд за клопотанням учасників судового провадження має право обрати, змінити чи скасувати заходи забезпечення кримінального провадження, в тому числі запобіжний захід, обраний щодо обвинуваченого.

Відповідно дост. 177 КПК Україниметою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення. Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.

Встановлено, що 29.02.2024 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28 ч.2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 15 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України.

В судовому засіданні доведено, що ОСОБА_7 може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків: ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; ОСОБА_13 , які є працівниками Гуманітарного відділу, ОСОБА_6 з метою зміни показань свідків на користь підозрюваної, що унеможливить якісне та об`єктивне проведення досудового розслідування та може позбавити можливості притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності, встановлення інших осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення та інших свідків чиї покази можуть мати доказове значення у кримінальному провадженні та бути вагомими під час вирішенні питання причетності винних осіб у вчиненні злочину.

Щодо ймовірності ризику незаконного впливу на свідків, слід зазначити, що обвинувачена ОСОБА_7 обіймає посаду керівника Гуманітарного відділу Мачухівської сільської ради, де в неї сформовані стійкі відносини, зокрема з іншими керівниками відділів, головою Мачухівської сільської ради та його заступником, що у свою чергу може зумовити безпосередній вплив на таких осіб з метою надання ними завідомо неправдивих показань, їх ненадання або перекручування обставин.

На даному етапі кримінального провадження ризик впливу на свідків існує до моменту безпосереднього отримання показань від свідків та їх дослідження у суді до постановлення кінцевого рішення у справі. І тому заборона спілкуватися з певними особами як наслідок встановлення ймовірного впливу на них - об`єктивна необхідність забезпечення недоконаності показань інших учасників кримінального провадження, які мають доказову цінність.

ОСОБА_7 може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, про існування яких їй достеменно відоме, які містять відомості (матеріальні сліди) про кримінальне правопорушення та не були вилучені в ході досудового розслідування, а у зв`язку з проведенням наразі експертних досліджень та необхідністю призначення судових експертиз в подальшому, ймовірно існуватиме потреба у їх вилученні з метою аналізу та вивчення, зокрема судовими експертами.

ОСОБА_7 може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а саме не виконувати покладені на неї процесуальні обов`язки, вчиняти спроби будь-якого іншого перешкоджання здійсненню кримінального провадження, не виконувати процесуальні рішення.

Окрім цього наразі встановлюється повне коло осіб, можливо причетних до вчинення вказаного кримінального правопорушення, з якими підозрювана ОСОБА_7 , зможе оговорити свою позицію та незаконно впливати на свідків.

Суд вважає, що у судовому засідання знайшли підтвердження ризики, визначені п.1, 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Відповідно до положень ч. 4ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор не доведе обставини, передбачені п. 3 ч. 1 цієї статті, а саме недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені ч. 5 цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Враховуючи, що ОСОБА_7 обвинувачується у вчиненні тяжкого злочину, за який передбачено максимальне покарання у вигляді від 3 до 6 років позбавлення волі, враховуючи майновий стан підозрюваної, особу підозрюваної, яка раніше до кримінальної відповідальності не притягувалась, має сталі соціальні зв`язки, а також недоведення стороною обвинувачення запобігання вказаним ризикам застосування більш м`яких запобіжних заходів, слідчий суддя вважає, що у відповідності до ч.5ст.194КПК Українищодо обвинуваченої можливо обрати запобіжний захід у виді домашнього арешту у нічний час.

Відповідно до приписів ч. 1 та ч. 2ст. 181 КПК Українидомашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Згідно ч. 6ст. 181 КПК Українистрок дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців. У разі необхідності строк тримання особи під домашнім арештом може бути продовжений за клопотанням прокурора в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченомустаттею 199 цього Кодексу. Сукупний строк тримання особи під домашнім арештом під час досудового розслідування не може перевищувати шести місяців. По закінченню цього строку ухвала про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту припиняє свою дію і запобіжний захід вважається скасованим.

З огляду на викладене клопотання прокурора не підлягає до задоволення та слід продовжити дію запобіжного заходу у виді домашнього арешту обраний судом.

Керуючись ст. ст.177,182,193-196,309, 314-316 КПК України,суд,-

ухвалив:

Відмовити в задоволенні клопотання прокурора про обрання ОСОБА_7 запобіжного заходу у виді застави.

Продовжити обвинуваченій ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту у період часу з 22:00 год. до 06:00 год. за місцем проживання за адресою: АДРЕСА_4 , строком на два місяці, тобто до 03.11.2024 року включно.

Покласти на обвинувачену ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , обов`язки:

- не залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_4 , у період часу з 22:00 год. до 06:00 год.;

- прибувати за кожним усним чи письмовим викликом до слідчого, прокурора чи суду, в тому числі за допомогою телекомунікаційних послуг;

- не відлучатися із населеного пункту, в якому вона зареєстрована, проживає чи перебуває, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- утримуватися від спілкування зі свідками в даному кримінальному провадженні;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

В разі невиконання вищевказаних зобов`язань до підозрюваної може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід.

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора Полтавської окружної прокуратури.

Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду передбачена відповідальність заст. 382 КК України.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Полтавського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення, а підозрюваною -в той же строк, але з моменту вручення йому копії ухвали суду.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Суддя: ОСОБА_1

СудПолтавський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення05.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121405264
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем

Судовий реєстр по справі —545/1323/24

Ухвала від 18.12.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 18.12.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 18.12.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 31.10.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 31.10.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 31.10.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Захожай О. І.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Полтавський районний суд Полтавської області

Потетій А. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні