ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
09 вересня 2024 року м. ДніпроСправа № 360/1007/24
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., перевіривши матеріали позову ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення (УСЗН) Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області про скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
02 вересня 2024 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення (УСЗН) Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, відповідно до якого позивач просить суд:
визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області щодо призначення, нарахування та виплати особі з інвалідністю внаслідок війни ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком;
зобов`язати Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області призначити, нарахувати та виплатити особі з інвалідністю внаслідок війни ОСОБА_1 щорічну одноразову грошову допомогу до 5-го травня інвалідам війни 2-ї групи за 2019, 2020, 2021,2022 роки, виходячи із мінімальної пенсії за віком, встановленої Законами України «Про державний бюджет України на 2019, 2020, 2021, 2022 роки».
За приписами пунктів 3 та 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, суддя дійшла висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, у зв`язку з чим вона має бути залишена без руху з таких підстав.
Відповідно до пунктів 4, 5 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються:
- зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
- виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту своїх прав, свобод чи інтересів, які мають бути сформульовані максимально чітко і зрозуміло.
В силу частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина друга статті 5 КАС України).
Відповідно до пред`явленого позову, ОСОБА_1 просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо призначення, нарахування та виплати позивачу як особі з інвалідністю внаслідок війни щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком.
Водночас, позивач просить зобов`язати відповідача призначити, нарахувати та виплатити особі з інвалідністю внаслідок війни ОСОБА_1 щорічну одноразову грошову допомогу до 5-го травня інвалідам війни 2-ї групи за 2019, 2020, 2021,2022 роки, виходячи із мінімальної пенсії за віком, встановленої Законами України «Про державний бюджет України на 2019, 2020, 2021, 2022 роки».
Таким чином, заявлені позивачем вимоги за змістом не відповідають одна одній та суперечать між собою, а тому підлягають уточненню.
Крім того суд зауважує, що в обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про звернення ОСОБА_1 08.03.2024 до відповідача із заявою про призначення щорічної одноразової грошової допомоги до 5-го травня за 2019 - 2022 роки, на яке листом від 25.03.2024 відповідача йому було відмовлено.
При цьому позивач зазначає про своє звернення до суду із цим позовом саме через незгоду з такими діями відповідача, однак в прохальній частині позову ОСОБА_1 просить визнати протиправною бездіяльність відповідача, а не активні дії відповідача щодо відмови у призначенні позивачу щорічної одноразової грошової допомоги до 5-го травня за 2019 2022 роки.
Отже, позивачу потрібно уточнити позовні вимоги, з урахуванням вищенаведених висновків суду.
Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення (УСЗН) Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області про скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, залишити без руху.
Запропонувати позивачу протягом 5-ти (п`яти) календарних днів з дати отримання цієї ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду через підсистему (модуль) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» зі скріпленням електронним підписом учасника справи (його представника) або шляхом надіслання поштовим зв`язком на тимчасову адресу для листування Луганського окружного адміністративного суду: вул. Будівельників, буд. 28, м. Дніпро, 49089, абонентська скринька 4585, уточненої позовної заяви, оформленої з дотриманням вимог статті 160, 161 КАС України, з урахуванням висновків суду.
Якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті у строк, встановлений судом, позовна заява буде повернута позивачу та вважатиметься неподаною.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяК.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 11.09.2024 |
Номер документу | 121476507 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні