Рішення
від 12.10.2010 по справі 11/139
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА



 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  11/139

12.10.10

За позовом

Комунального підприємства "Поділ-Благоустрій"

до  

Товариства з обмеженою відповідальністю "Консепт К" 

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача

Подільська районна у місті Києві рада

про

усунення порушень благоустрою та зобов'язання вчинити певні дії

Суддя Смирнова Ю.М.

Представники:

від позивача       

Качуровський В.І. –представник

від відповідача  

Кузьмін С.Ю. –керівник

від третьої особи

Мороз Д.С. –представник

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Комунального підприємства "Поділ-Благоустрій" про зобов’язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Консепт К"  усунути порушення благоустрою за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного, 10/5 та привести фасад будинку (вхідну групу кафе "Концепт") у попередній стан.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, не набувши у встановленому Земельним кодексом України порядку права користування земельною ділянкою, не маючи дозвільних документів на зміну вигляду охоронюваної законом будівлі у Подільському районі м. Києва, безпідставно та неправомірно користується вказаною земельною ділянкою та облаштованою на ній спорудою.

Третя особа позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач відзиву на позов не подав. У зв’язку з нез’явленням представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвали про порушення провадження у справі та про її відкладення направлялися відповідачу за всіма наявними у матеріалах справи адресами. Доказів на підтвердження поважних причин невиконання вимог ухвали суду відповідач суду не надав. Заявлені позовні вимоги не заперечив.

Враховуючи, що матеріали справи містять докази належного повідомлення відповідача  про час та місце судового засідання та зважаючи на відсутність будь-яких клопотань суд, на підставі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними матеріалами  без участі представника відповідача.

Дослідивши наявні матеріали справи та заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, суд                                    

В С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство "Поділ-Благоустрій" створено рішенням Подільської районної у місті Києві ради від 27.11.2003 № 175 та набуває прав юридичної особи з дня його державної реєстрації.

Рішенням Подільської районної у місті Києві ради № 512 від 12.02.2009 надано Комунальному підприємству "Поділ-Благоустрій" додаткові повноваження щодо представництва Подільської районної у місті Києві ради у відносинах з третіми особами та в судах у разі виявлення порушень Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Закону України "Про рекламу", рішення Київської міської ради від 26.09.2002 № 47/207 "Про встановлення Правил благоустрою території, паркування транспортних засобів, тиші у громадських місцях, торгівлі на ринках у м. Києві" та рішень Подільської районної у місті Києві ради, які стосуються благоустрою на території Подільського району міста Києва.

Відповідно до п. 2.2.1 Статуту Комунального підприємства "Поділ-Благоустрій" предметом діяльності підприємства є проведення заходів по обстеженню додержання Закону України "Про благоустрій населених пунктів" і вимог інших нормативно правових актів підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності та підпорядкування.

Листом № 8898 від 29.12.2009 Головне управління культурної спадщини повідомило Подільську районну у місті Києві державну адміністрацію, що будинок по вул. Сагайдачного, 10/5 перебуває на обліку як щойно виявлений об’єкт культурної спадщини, згідно наказу Комітету по охороні та реставрації пам’яток від 16.04.1994 № 10. За вказаною адресою зі сторони вул. Сагайдачного розташовано вхід в кафе "Концепт".

18.01.2010 позивачем складено Акт про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Консепт К"  благоустрою на території Подільського району міста Києва шляхом самовільної зміни фасаду вхідної групи до приміщення за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного, 10/5, яке відноситься до складу об'єктів культурної спадщини, та незаконне земельної ділянки.

Відповідно ст. 14 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, місцевих правил забудови, інших вимог, передбачених законодавством.

Відповідно до ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Відповідно до п. 8 рішення Київської міської ради від 06.09.2001 № 3/1437 "Про районні у місті Києві ради", утворені згідно з цим рішенням районні у м. Києві ради (зокрема Подільська районна у м. Києві рада), є правонаступниками прав і обов'язків в частині майна, переданого новоутвореним територіальним громадам відповідно до нового адміністративно-територіального устрою.

На підставі рішення Київської міської ради від 27.12.2001 № 208/1642 "Про формування комунального майна міста та районів" було проведено розмежування комунального майна м. Києва між новоутвореними 10 районами.

Відповідно до ст. 11 Земельного кодексу України, повноваження районних у містах рад у галузі земельних відносин визначаються міськими радами.

Рішенням Київської міської ради від 08.06.2000 № 164/885 "Про передачу окремих повноважень районним у м. Києві радам з питань регулювання земельних відносин", було вирішено передати районним в м. Києві радам повноваження щодо передачі в оренду земельних ділянок для розміщення об'єктів благоустрою і розміщення та експлуатації малих архітектурних форм для проведення підприємницької діяльності.

Статтями 123 та 124 Земельного кодексу України визначено умови надання земельних ділянок комунальної власності у користування.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

          Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України документами, що посвідчують право на земельну ділянку є: державний акт на право власності на земельну ділянку; цивільно-правова угода щодо відчуження земельної ділянки, укладеною в порядку, встановленому законом, у разі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою; свідоцтво про право на спадщину (щодо земельної ділянки, набутої у власність із земель приватної власності без зміни її меж, цільового призначення); державний акт на право постійного користування земельною ділянкою; договір оренди землі, зареєстрований відповідно до закону.

          Правовстановлюючих документів на земельну ділянку для облаштування вхідної групи кафе за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного, 10/5 відповідачем суду не надано. Відповідач також не надав доказів, того, що ним вчинялись заходи до оформлення права на вказану земельну ділянку.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Пунктом 1 статті 212 Земельного кодексу України передбачено, що самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними.

Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.

Відповідно до ст. 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил, місцевих правил забудови населених пунктів у порядку, визначеному статтею 24 Закону України "Про планування і забудову територій".

У ст. 1 Закону України "Про архітектурну діяльність" визначено, що об'єкти архітектурної діяльності (об'єкти архітектури) –це будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів.

Статтею 24 Закону України "Про планування і забудову територій" визначений порядок вирішення питань забудови земельної ділянки.

У ст. 29 Закону України "Про планування і забудову територій" встановлено, що для виконання будівельних робіт  необхідно отримання дозволу на виконання будівельних робіт - документу, що засвідчує право замовника та підрядника на виконання підготовчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд.

Рішенням Київської міської ради від 27.11.2003 № 220/1094 затверджено Порядок утримання, ремонту, реконструкції, реставрації фасадів будинків та споруд на території міста Києва (далі - Порядок).

Згідно з п. 2.4 вказаного Порядку фасад пам'ятки, як і саму пам'ятку, її частини та елементи забороняється замінювати, змінювати призначення, робити написи, позначки на ній, на її території та в її охоронній зоні без дозволу Кабінету Міністрів України або відповідного органу охорони культурної спадщини.

Відповідно до п. 2.7 Порядку власники і користувачі будинків, споруд, приміщень оформляють паспорти на фасади об'єктів як обов'язкове доповнення до документу, що посвідчує форму власності.

У відповідності з п. 4.1 Порядку проводити ремонт фасадів будинків та споруд необхідно на підставі проектної документації, розробленої в установленому порядку, з урахуванням вимог до будинку або споруди, щодо їх призначення та відповідно з паспортом фасаду.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України "Про охорону культурної спадщини" пам'ятки, їхні частини, пов'язане з ними рухоме та нерухоме майно забороняється зносити, змінювати, замінювати, переміщувати (переносити) на інші місця.

Згідно з ч. 2 ст. 37 Закону України "Про охорону культурної спадщини" роботи на щойно виявлених об'єктах культурної спадщини здійснюються за наявності письмового дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини на підставі погодженої з ним науково-проектної документації.

Відповідно до ст. 29 Закону України "Про планування та забудову територій" здійснення будівельних робіт на об‘єктах містобудування без дозволу на виконання будівельних робіт, вважається самовільним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законодавством України.

У доповідній № 11-269ма від 24.11.2009 Відділ містобудування та архітектури Подільської районної у місті Києві державної адміністрації повідомив, що проектно-кошторисна документація на облаштування вхідної групи за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного, 10/5 ним не розглядалась та не погоджувалась.

Згідно зі ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідач обставин, викладених позивачем, належними засобами доказування не спростував, правовстановлюючих документів на земельну ділянку та доказів на підтвердження виготовлення та отримання дозвільної документації на облаштування фасаду будинку (вхідну групу кафе "Концепт") за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного, 10/5 не надав.

Враховуючи викладене, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва          

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Консепт К"  (04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 10/5А, ідентифікаційний код 36472344) усунути порушення благоустрою за адресою: м. Київ, вул. Сагайдачного 10/5 та привести фасад будинку по вул. Сагайдачного, 10/5 (вхідну групу кафе "Концепт") у попередній стан.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Консепт К"  (04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 10/5А, ідентифікаційний код 36472344, з будь-якого рахунку, виявленого під час виконавчого провадження) на користь Комунального підприємства "Поділ-Благоустрій" (04071, м. Київ, вул. Костянтинівська, 9/6, ідентифікаційний код 19033672) 85 (вісімдесят п’ять) грн. 00 коп. державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржене в порядку та у строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

         Суддя                                                                                                 Ю.М. Смирнова

Дата підписання рішення: 18.10.2010

Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено12.11.2010
Номер документу12149193
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/139

Ухвала від 30.08.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

Рішення від 18.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Любченко М.О.

Ухвала від 07.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Любченко М.О.

Ухвала від 29.09.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Крейбух О. Г.

Судовий наказ від 05.10.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 25.08.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Рішення від 25.11.2011

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 16.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л. Я.

Ухвала від 03.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л. Я.

Ухвала від 02.11.2011

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні