Рішення
від 06.09.2024 по справі 160/16648/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2024 рокуСправа №160/16648/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

27 червня 2024 року представник товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» через систему «Електронний суд» звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій просить:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0320610408 від 27.05.2024.

В обґрунтування позову представник позивача зазначила, що 30 квітня 2024 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області була проведена камеральна перевірка щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Торгова компанія Солюшн Про», за результатами якої складено акт №33068/04-36-04-08/43922591.

Перевіркою встановлено порушення терміну реєстрації податкових накладних: №308 віл 17.11.2021 року, №320 від 24.11.2021 року, №321 від 25.11.2021 року, №324 від 26.11.2021 року, №326 від 29.11.2021 року, №327 від 29.11.2021 року, №329 від 29.11.2021 року, №331 від 01.12.2021 року, №336 від 03.12.2021 року, №3 від 06.09.2022 року, що стало підставою для застосування до ТОВ «Солюшн Про» штрафних санкцій, передбачених абзацом 1 пункту 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України, у розмірі 40% суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних, за порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів та у розмірі 10% суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних, за порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було винесено податкове повідомлення-рішення №0320610408 від 27.05.2024 року про застосування до ТОВ «Солюшн Про» штрафу у розмірі 162 616 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області 0320610408 від 27.05.2024 року, оскільки зафіксовані актом камеральної перевірки №33068/04-36-04-08/43922591 від 30 квітня 2024 року порушення є наслідком прийняття відповідачем протиправних рішень, у зв`язку з чим представник позивача звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27 червня 2024 року для розгляду адміністративної справи №160/16648/24 визначено суддю Олійника В.М.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 липня 2024 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

18 липня 2024 року на адресу суду через систему «Електронний суд» від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву вх.№28019/24, в якому представник відповідача не погоджується з доводами викладеними у адміністративного позові з огляду на наступне.

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки відповідно до вимог пункту 86.2 статті 86 Податкового кодексу України складено акт камеральної перевірки від 30.04.2024 року №33068/04-36-04-08/43922591 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до таких накладних за періоди складання: листопад, грудень 2021 року та вересень 2022 року.

Акт перевірки направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства та, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, отримано 08.05.2024 року.

Перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН, зокрема, відповідними квитанціями.

Так, відповідно інформації наведеній у матеріалах перевірки (акт перевірки, додаток до податкового повідомлення-рішення від 27.05.2024 року №0320610408) перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 10-ти податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних з періодами (датами) складання - друга половина листопада 2021 року (7 податкових накладних), перша половина грудня 2021 року (2 ПН), перша половина вересня 2022 року (1 ПН).

Дати (періоди) реєстрації - жовтень та листопад 2022 року.

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України граничний термін реєстрації податкових накладних складених Позивачем з 16 по 30 листопада 2021 року є 15 грудня 2021 року, складених з 1 по 15 грудня 2021 року є 31 грудня 2021 року, складеної 06.09.2022 року є 30.09.2022 року.

За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС відповідно до норм чинного законодавства, зокрема пункту 120-1.1 статті 120-1 та пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.05.2024 року №0320610408 про застосування штрафної санкції у загальній сумі 162516,23 грн.

Сума штрафних санкцій розрахована відповідно до терміну затримки реєстрації ПН починаючи з 27.05.2022 року (дата поновлення Законом України від 12 травня 2022 року №2260-ІХ застосування штрафних санкцій за таке порушення) - 10% та 40% від суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних, за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Реквізити (№, дата виписки) податкових накладних, розшифровка по кількості днів затримки реєстрації в ЄРПН та розрахунок сум штрафних санкцій наведені в акті перевірки та в додатку до податкового повідомлення-рішення від 27.05.2024 року №0320610408.

Щодо посилань представника позивача на судові рішення, то представник відповідача зазначив, що відповідно до абзацу 13 пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України штрафні санкції не застосовувались на період зупинення реєстрації податкових накладних до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних, в даному випадку рішень Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.07.2023 року по справі №160/11885/22 та по справі №160/23521/23.

Крім того, представник відповідача зазначив додатково, що колегія Верховного Суду у справі №160/10740/23 в постанові від 06.02.2024 року зазначила наступне:

«Закон № 2260-ІХ підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОУЮ-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин колегія суддів Верховного Суду зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати».

З огляду на викладене, на думку представника відповідача, товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» не здійснено (не забезпечено) своєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, а отже за наслідками проведеної перевірки ГУ ДПС правомірно застосовано до позивача штрафні санкції податковим повідомленням-рішенням від 27.05.2024 року №0320610408.

Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» - позивач, код ЄДРПОУ 43922591, місцезнаходження: вул. Базова, буд.8, к.404, місто Дніпро, 49127.

Товариство зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - 26 травня 2023 року за №100 224 107 000 509 97 96.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Лівобережна ДПІ (Самарський район м.Дніпра) як платник податків та як платник єдиного внеску з 21 грудня 2020 року.

Основний вид господарської діяльності за кодом КВЕД - 46.73 - Оптова торгівля деревиною, будівельники матеріалами та санітарно-технічними обладнанням.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки відповідно до вимог пункту 86.2 статті 86 Податкового кодексу України складено акт камеральної перевірки від 30.04.2024 року №33068/04-36-04-08/43922591 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до таких накладних за періоди складання: листопад, грудень 2021 року та вересень 2022 року.

Перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН, зокрема, відповідними квитанціями.

Так, відповідно інформації наведеній у матеріалах перевірки (акт перевірки, додаток до податкового повідомлення-рішення від 27.05.2024 року №0320610408) перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 10-ти податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних з періодами (датами) складання - друга половина листопада 2021 року (7 податкових накладних), перша половина грудня 2021 року (2 ПН), перша половина вересня 2022 року (1 ПН). Дати (періоди) реєстрації - жовтень та листопад 2022 року, а саме:

податкова накладна №308 виписана 17.11.2021, направлена на реєстрацію 17.11.2022 року, граничний термін реєстрації (для звільнення від відповідальності на підставі дії пункту 52-1 підрозділу 10розділХХХПК України) - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №320 виписана 24.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №321 виписана 25.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №324 виписана 26.11.2021, направлена на реєстрацію 10.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №327 виписана 29.11.2021, направлена на реєстрацію 25.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №326 виписана 29.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №329 виписана 29.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №331 виписана 01.12.2021, направлена на реєстрацію 25.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №336 виписана 03.12.2021, направлена на реєстрацію 25.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №3 виписана 06.09.2022, направлена на реєстрацію 03.10.2022 року, граничний термін реєстрації (визначено пунктом 201.10 статті 201 ПК України) - 30.09.2022 року.

Вищезазначеним податковим накладним було присвоєно статус «Документ прийнято. Реєстрація зупинена» в зв`язку з тим, що ТОВ «ТК Солюшн Про» 09.12.2021 року було включено до реєстру ризикових СГ згідно пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до абз. 13 пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України штрафні санкції не застосовувалися на період зупинення реєстрації податкових накладних до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних, в даному випадку рішень Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.07.2023 року по справі №160/11885/22 та по справі №160/23521/23.

На виконання рішень Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.04.2022 року по справі №160/2422/22 (яке набуло чинності 17.02.2023), від 31.07.2022 року по справі №160/11885/22 (яке набуло чинності 07.12.2023) та від 15.11.2023 по справі №160/23521/23 (яке набуло чинності 13.02.2024) визнано протиправними та скасовано рішення від 09.12.2021 року про відповідність підприємства критеріям ризиковості, скасовані рішення Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН та зареєстровані в ЄРПН податкові накладні фактичною датою їх подання, а саме:

податкова накладна №320 виписана 24.11.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 23.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №321 виписана 25.11.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 23.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №324 виписана 26.11.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 10.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №327 виписана 29.11.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 25.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №326 виписана 29.11.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 23.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №329 виписана 29.11.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 23.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №331 виписана 01.12.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 25.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №336 виписана 03.12.2021 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 25.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року);

податкова накладна №3 виписана 06.09.2022 - зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 03.10.2022 року (граничний термін реєстрації 30.09.2022 року).

податкова накладна №308 виписана 17.11.2021, зареєстрована в ЄРПН згідно рішення суду фактичною датою подання 17.11.2022 року (граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року).

У зв`язку з цим в ІС «Податковий блок» автоматично розрахувалась штрафна санкція за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Правомірність нарахування зазначених штрафних санкцій підтверджено проведеною камеральною перевіркою, враховуючи, що штрафні санкції нараховані не на період зупинення реєстрації податкових накладних, а після виконання рішення суду щодо їх реєстрації за фактичною датою їх подання.

Відтак за результатами перевірки встановлено порушення терміну реєстрації податкових накладних:

- №308 від 17.11.2021 на 174 дня;

- №320 від 24.11.2021 на 180 днів;

- №321 від 25.11.2021 на 180 днів;

- №324 від 26.11.2021 на 167 днів

- №327 від 29.11.2021 на 182 дні;

- №326 від 29.11.2021 на 180 днів;

- №329 від 29.11.2021 на 180 днів;

- №331 від 01.12.2021 на 182 дні;

- №336 від 03.12.2021 на 182 дні;

- №3 від 06.09.2022 на 3 дні.

За результатами розгляду акта перевірки Головним управлінням ДПС відповідно до норм чинного законодавства, зокрема пункту 120-1.1 статті 120-1 та пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.05.2024 року №0320610408 про застосування штрафної санкції у загальній сумі 162516,23 грн.

Сума штрафних санкцій розрахована відповідно до терміну затримки реєстрації ПН починаючи з 27.05.2022 року (дата поновлення Законом України від 12 травня 2022 року №2260-ІХ застосування штрафних санкцій за таке порушення) - 10% та 40% від суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних, за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Реквізити (№, дата виписки) податкових накладних, розшифровка по кількості днів затримки реєстрації в ЄРПН та розрахунок сум штрафних санкцій наведені в акті перевірки та в додатку до податкового повідомлення-рішення від 27.05.2024 року №0320610408.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0320610408 від 27.05.2024 року, оскільки зафіксовані актом камеральної перевірки №33068/04-36-04-08/43922591 від 30 квітня 2024 року порушення є наслідком прийняття відповідачем протиправних рішень, у зв`язку з чим представник позивача звернулася до суду з цим позовом.

Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 69.2 статті 69 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України та статті 76.3 Податкового кодексу України (в редакції на час здійснення камеральної перевірки) податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються крім, зокрема, камеральних перевірок.

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (1095 днів).

Статтею 75 Податкового кодексу України визначено, що предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Камеральна перевірка ТОВ «Торгова компанія Солюшн Про» щодо своєчасності реєстрації податкових накладних №308 віл 17.11.2021 року, №320 від 24.11.2021 року, №321 від 25.11.2021 року, №324 від 26.11.2021 року, №326 від 29.11.2021 року, №327 від 29.11.2021 року, №329 від 29.11.2021 року, №331 від 01.12.2021 року, №336 від 03.12.2021 року, №3 від 06.09.2022 року у Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація за період з жовтень 2022 року та листопад 2022 року проведена відповідачем у встановлені пунктом 76.3 статті 76 ПК України строки та порядку, визначеному статтею 76 цього ж Кодексу.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

З урахуванням викладеного, в період існування спірних правовідносин Податковий кодекс України передбачав обов`язок платників податку на додану вартість забезпечити своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Аналіз наведеної норми Податкового кодексу України свідчить, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України.

Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.

Судом встановлено, що відповідно до інформації наведеній у матеріалах перевірки (акт перевірки, додаток до податкового повідомлення-рішення від 27.05.2024 року №0320610408) перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 10-ти податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних з періодами (датами) складання - друга половина листопада 2021 року (7 податкових накладних), перша половина грудня 2021 року (2 ПН), перша половина вересня 2022 року (1 ПН). Дати (періоди) реєстрації - жовтень та листопад 2022 року, а саме:

податкова накладна №308 виписана 17.11.2021, направлена на реєстрацію 17.11.2022 року, граничний термін реєстрації (для звільнення від відповідальності на підставі дії пункту 52-1 підрозділу 10розділХХХПК України) - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №320 виписана 24.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №321 виписана 25.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №324 виписана 26.11.2021, направлена на реєстрацію 10.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №327 виписана 29.11.2021, направлена на реєстрацію 25.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №326 виписана 29.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №329 виписана 29.11.2021, направлена на реєстрацію 23.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №331 виписана 01.12.2021, направлена на реєстрацію 25.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №336 виписана 03.12.2021, направлена на реєстрацію 25.11.2022 року, граничний термін реєстрації - до 27.05.2022 року;

податкова накладна №3 виписана 06.09.2022, направлена на реєстрацію 03.10.2022 року, граничний термін реєстрації (визначено пунктом 201.10 статті 201 ПК України) - 30.09.2022 року.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року.

Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнений пунктом 69, яким встановлено, що тимчасово на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

У подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року №2260-IX.

У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:

«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон №2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин, суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

У той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України встановлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки зокрема щодо дотримання термінів реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

З матеріалів справи вбачається, що податкові накладні/розрахунки коригування складені позивачем в період з 17 листопада 2021 року по 06 вересня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН в період з 03 жовтня 2022 року по 24 листопада 2022 року (тобто після 15 липня 2022 року), а тому у контролюючого органу були підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.

У період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами Податкового кодексу України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.

Законом України від 12 січня 2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року №1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Закон №2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності.

Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, до внесення змін Законом №2876-IX) є неможливим.

Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Оскільки в межах спірних правовідносин податкові накладні позивач склав в період з 17 листопада 2021 року по 06 вересня 2022 року, а зареєстрував в ЄРПН в період з 03 жовтня 2022 року по 24 листопада 2022 року, з порушенням строку, визначеного пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, суд приходить до висновку про правомірність застосування контролюючим органом штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.

Крім того, при прийнятті рішення по справі, суд також враховує наступне.

Підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України визначено, зокрема, що порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 затверджений Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження.

Цим Порядком визначено, зокрема, підстави неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) та правила надання заяви та документів, що доводять неможливість виконання податкових обов`язків тощо.

Згідно Порядку №225 керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку на підставі відповідної заяви платника податків.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» впродовж розгляду справи не доведено наявність обставин звернення позивача до податкового органу з відповідною заявою на виконання положень Порядку №225, будь-яких доказів на підтвердження існування таких обставин не надавав, підставами позову не визначав.

Суд приходить до висновку, що посилання на сам факт запровадження воєнного стану в Україні не може безумовно вважатися поважною причиною для звільнення від відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних, норми пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України передбачають звільнення від відповідальності, зокрема за порушення строків реєстрації податкових накладних, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, і за умови підтвердження неможливості виконання платником податків обов`язків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду в справі №160/10740/23.

За змістом частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Оскільки тривалість граничного строку реєстрації власно виписаної податкової накладної в Реєстрі є наперед відомою платнику податків, то платник податків повинен організувати дотримання податкової дисципліни у спірних правовідносинах у спосіб реалізації щоденного наміру на реєстрацію податкової накладної в Реєстрі.

Відповідно до вищевказаних рішень Дніпропетровського окружного адміністративного суду ДПС України податкові накладні зареєстровані фактичною датою їх подання, а тому попередні рішення податкового органу про зупинення реєстрації податкових накладних не вплинули на порушення строків їх реєстрації в ЄРПН, які зафіксовані актом перевірки.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0320610408 від 27.05.2024 року є правомірним та скасуванню не підлягає.

Суд враховує положення Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява №65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), «Проніна проти України» (Заява №63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява №4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини 1 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про наявність обґрунтованих правових підстав для відмови в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про».

Щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з частиною 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Судом встановлено, що позивачем при зверненні до адміністративного суду з позовною заявою сплачено суму судового збору у розмірі 3028,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією АБ "Укргазбанк" №86 від 24 червня 2024 року.

З урахуванням відмови в задоволенні адміністративного позову, розподіл судових витрат судом не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія Солюшн Про» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121524649
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/16648/24

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 06.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні