Ухвала
від 11.09.2024 по справі 540/5953/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/5953/21

УХВАЛА

11 вересня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Білостоцького О.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ» «АВТОДЕТАЛІ» про заміну боржника у рішенні суду, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Херсонського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "АВТОДЕТАЛІ" до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості та картки відмови.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року по справі №540/5953/21 було задоволено адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "АВТОДЕТАЛІ".

Визнано протиправним та скасовано прийняте Одеською митницею Державної митної служби України рішення про коригування митної вартості товарів №UA500020/2021/000046/2 від 02.09.2021.

Визнано протиправною та скасовано картку відмови Одеської митниці Державної митної служби України в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UА500020/2021/00561 від 02.09.2021.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці Державної митної служби України (м. Одеса, 65078, вул. Лип Івана та Юрія, буд. 21 А, код ЄДРПОУ 43333459) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "АВТОДЕТАЛІ" (73000, м. Херсон, вул. Робоча, 66, код ЄДРПОУ 41230480) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3068 (три тисячі шістдесят вісім) грн.

02.09.2024 року від представника товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ» «АВТОДЕТАЛІ» до суду надійшла заява в порядку ст. 379 КАС України про заміну сторони (боржника) у рішенні Херсонського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року, а саме з Одеської митниці Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 43333459) на Одеську митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ ВП 44005631).

Статтею 379 КАС України регламентуються питання заміни сторони виконавчого провадження.

У разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником (ч. 1 ст. 379 КАС України).

Згідно ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд зазначає, що указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні» в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб введено воєнний стан, дію якого пролонговано до теперішнього часу.

З огляду на зазначене, судом з метою недопущення загрози життю та здоров`ю учасників справи було розглянуто заяву представника позивача в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, подані до суду сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява представника позивача, оцінивши факти, які мають юридичне значення, суд дійшов висновку, що заява не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Статтею 52 КАС України визначено що, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно із ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Так згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби» постановлено реорганізувати територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком шляхом їх приєднання до Державної митної служби, зокрема Чорноморську митницю Держмитслужби.

При цьому територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються.

Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них.

Наказом Державної митної служби від 16.10.2020 року №456 «Про заходи з реформування територіальних органів Держмитслужби» затверджено План заходів з реорганізації територіальних органів Держмитслужби шляхом їх приєднання до Державної митної служби України.

Наказом Державної митної служби України «Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів» від 19 жовтня 2020 року №460 вирішено утворити територіальні органи як відокремлені підрозділи Державної митної служби України за переліком згідно з додатком.

Відповідно до Додатку до наказу Державної митної служби України «Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів» від 19 жовтня 2020 року №460, до переліку територіальних органів як відокремлених підрозділів Державної митної служби України, що утворюються, включено, зокрема, Одеську митницю.

Наказом Держмитслужби від 29.10.2020 року №489 «Про затвердження положень про територіальні органи Держмитслужби» затверджено Положення про Одеську митницю.

Згідно з пунктом 1 Положення про Одеську митницю, затверджене наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 року №489, Одеська митниця (далі - Митниця) є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України (далі - Держмитслужба) як її відокремлений підрозділ.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 06.12.2020 року Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) зареєстровано в якості відокремленого підрозділу Державної митної служби України.

При цьому, відповідно до наказу Державної митної служби України від 30.06.2021 року №472 роботу Одеської митниці як відокремленого підрозділу Державної митної служби України розпочато з 00 год. 00 хв. 01.07.2021 року.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, юридична особа Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459) перебуває у стані припинення.

Таким чином, Одеська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ ВП 44005631), здійснює повноваження та функції Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459), як юридичної особи.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно з ч.ч. 1-2 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Згідно п. 10 ст. 51 Бюджетного кодексу України у разі утворення державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених державним органам, які ліквідуються або реорганізуються у зв`язку з утворенням таких нових державних органів. У разі ліквідації або реорганізації державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у наступних бюджетних періодах до завершення процедур ліквідації або реорганізації здійснюється в межах видатків, передбачених новим державним органам, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються.

Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до частини 4 статті 379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Разом з тим суд зауважує, що згідно відомостей КП «ДСС» Херсонським окружним адміністративним судом не було видано виконавчого листа по справі №540/5953/21. Крім того, представником товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ» не було надано до суду доказів відкриття виконавчого провадження щодо виконання рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року по справі №540/5953/21.

На підставі вищезазначеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для заміни сторони виконавчого провадження або заміни боржника у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження відповідно до приписів статті 379 КАС України, оскільки відсутні відповідні докази щодо видачі виконавчого листа або відкриття виконавчого провадження на виконання рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року по справі №540/5953/21.

З цього ж приводу суд зазначає про відсутність підстав для задоволення заяви представника товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ» «АВТОДЕТАЛІ» про заміну боржника у рішенні Херсонського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року, оскільки процедура заміни боржника у рішенні суду не передбачена приписами КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-11, 42, 48, 52, 241, 243, 248, 293, 295, 370, 372, 379 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ» «АВТОДЕТАЛІ» про заміну боржника у рішенні Херсонського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя О.В. Білостоцький

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121530670
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —540/5953/21

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні