Рішення
від 10.09.2024 по справі 914/119/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.09.2024 Справа № 914/119/24

За позовом: Приватного підприємства «РП Вест Транс», м.Львів-Рудне,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Коудайс Україна», с.Хильчиці, Золочівського р-ну,

про: стягнення заборгованості 679 726,13 грн.

Суддя І. КОЗАК

При секретарі Г.Гелеш

Представники сторін:

Від позивача: Б.ВЕНГЛЕВСЬКИЙ представник,

Від відповідача: І.ДУРКАЧ представник.

На адресу Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Приватного підприємства «РП Вест Транс» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Коудайс Україна» про стягнення 679 726,13 грн заборгованості.

Ухвалою суду від 07.12.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.01.2024. Ухвалою суду від 06.02.2024 закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 05.03.2024. Рух справи відображено у відповідних ухвалах та протоколах судових засідань.

Правова позиція позивача.

Представник позивача у судове засідання 10.09.2024 прибув, позовні вимоги підтримав. Позовні вимоги обґрунтовуються наступним. У порушення умов договору транспортного експедирування №24/05/21 від 24.05.2021 відповідач частково оплатив вартість послуг з внутрішнього перевезення товару по Україні, виконаного позивачем. Неоплаченою залишається сума 657750,08 грн основного боргу. Крім того, позивачем нараховано відповідачу 1973,25 грн інфляційних втрат, 3135,57 грн 3% річних, 16867,23 грн пені. Щодо суми пені, то у судовому засіданні 10.09.2024 позивач повідомив, що врахував заперечення відповідача щодо невірного розрахунку суми пені, виправив його та просив стягнути з відповідача 16741,09 грн пені.

Попередній розрахунок судових витрат позивача:

·10195,89 грн сплачений судовий збір;

·50000,00 грн- витрати на правову допомогу.

Правова позиція відповідача.

Відповідач у судове засідання 10.09.2024 прибув. У відзиві на позов (вх.№6374/24) проти позову заперечив повністю з таких підстав:

·Заперечив щодо отримання від позивача оригіналів Актів наданих послуг за спірний період, додатків до них (з 04.08.2023-по 21.08.2023);

·Заперечив щодо змісту актів наданих послуг. Стверджує, що жоден із документів заявок за спірний період не є погодженим зі сторони замовника, підпис є лише від експедитора;

·Ставить під сумнів наявність у позивача основних засобів (вантажних автомобілів та водіїв), які здійснювали перевезення вантажів у спірний період;

·Заперечив щодо правильності розрахунку штрафних санкцій позивачем. Вважає, що актуальний розрахунок пені повинен розраховуватися з 15.12.2023 по 21.12.2023;

·Зазначає, що суд має право зменшити штрафні санкції, коли вони надмірно завеликі порівняно зі збитками кредитора;

·Заперечив щодо заявленої позивачем суми правової допомоги, сума адвокатських витрат є необгрунтованою та неспівмірною.

Просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Обставини справи.

24 травня 2021 року між Приватним підприємством «РП ВЕСТ ТРАНС» (Експедитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю «КОУДАЙС УКРАЇНА» (Замовник) укладено Договір транспортного експедирування №24/05/21 (надалі Договір), за умовами якого в порядку та на умовах , визначених цим Договором, Експедитор взяв на себе зобов`язання за плату надавати Замовнику послуги транспортного експедирування організовувати здійснення перевезення вантажів за цим Договорам, надавати інші послуги, пов`язані з організацією перевезень вантажу Замовника, автомобільним транспортом у міському, Міжміському та міжнародному сполучені.

Згідно з пунктом 1.2. Договору, Експедитор в інтересах замовника може надавати пов`язані з організацією перевезення наступні види послуг: розроблення маршруту перевезення пошук перевізника, організація забезпечення відправлення та одержання вантажу, інші послуги, передбачені додатковими домовленостями між сторонами цього Договору.

Відповідно до п. п. 1.2. - 1.4. Договору, сторони визначили, що конкретний перелік послуг, що надається Експедитором за цим Договором у кожному конкретному випадку визначається у письмових замовленнях Замовника, що є невід`ємною частиною даного договору Послуги за цим Договором надаються на підставі Заявки Замовника про надання послуг по організації перевезення вантажів. Обсяг, вид, назва вантажу, дата та час, пункти завантаження та розвантаження вантажу, тривалість перевезення вантажів, маршрути прямування істотні умови надання послуг в кожному конкретному випадку, обумовлюються у заявці.

Згідно з п. 1.5. Договору заявки Замовника на здійснення перевезення можуть бути надані Експедитору електронною поштою.

Згідно з п. 1.7. Договору визначено, що на підтвердження виконання робіт Сторонами складається Акт наданих послуг, який надсилає (у інший спосіб надає) Експедитор Замовнику. Такий акт є невід`ємною частиною такого Договору.

Відповідно до п. 3.1. Договору, Вартість послуг, порядок та умови їх оплати визначається у Заявці та перераховується на поточний рахунок Експедитора. Остаточна вартість наданих Експедитором послуг визначається у відповідному акті наданих послуг. Загальна вартість наданих Експедитором Замовнику послуг за цим Договором визначається усіма Актами наданих послуг, складених впродовж строків дії цього Договору.

За умовами п. 3.4. Договору, для здійснення оплати за надані послуги Експедитор додатково надає Замовникові оригінали документів: рахунок-фактура, товарно-транспортна накладна з відміткою одержувача про прийняття вантажу, акт наданих послуг підписаний та завірений печаткою Експедитора.

Пунктом 3.2. Договору визначено, у випадку порушення Замовником зобов`язань з повернення протягом 3 (трьох) днів попередньо надісланих Експедитором на адресу Замовника акту наданих послуг, послуги, визначені таким актом вважаються наданими Експедитором належним чином, передані ним та прийнятими Замовником у повному обсязі та підлягають оплаті. Послуги за цим Договором вважаються наданими (передані Експедитором та прийняті Замовником) в момент, що є датою відповідного Акту наданих послуг).

На виконання умов укладеного Договору, Приватним підприємством «РП ВЕСТ ТРАНС» у проміжку часу з 21 червня 2022 року по 21 серпня 2023 року було надано Товариству з обмеженою відповідальністю «КОУДАЙС УКРАЇНА» послуги з транспортного перевезення вантажу на загальну суму 6060 300,00 грн, що підтверджується Актами наданих послуг. Копії актів, товарно-транспортних накладних, договорів-заявок знаходяться в матеріалах справи.

В силу підпункту 2.3.7. п. 2.3. Договору транспортного експедирування №24/05/21 від 24 травня

-року, Замовник взяв на себе зобов`язання сплачувати рахунки експедитора на умовах, передбачених у цьому договорі та в розмірах узгоджених в заявках.

За умовою п. 3.1. Договору, Остаточна вартість наданих Експедитором послуг визначається у відповідному акті наданих послуг. Загальна вартість наданих Експедитором Замовнику послуг за цим Договором визначається усіма Актами наданих послуг, складених впродовж строків дії цього Договору.

Згідно змісту п. 3.2. Договору, послуги за цим договорам вважаються наданими (переданими Експедитором та прийнятим Замовником) в момент, що є датою відповідного Акту наданих послуг.

Відповідно до п. 3.3. Договору - Оплата послуг здійснюється протягом 14 (чотирнадцяти) днів з моменту надання/приймання-передачі послуг за цим Договором.

Товариством з обмеженою відповідальністю «КОУДАЙС УКРАЇНА» свій обов`язок по оплаті за надані послуги приватним підприємством «РП ВЕСТ ТРАНС» з перевезення вантажу, згідно Договору та наведених вище Актів наданих послуг, виконало частково, а саме проведені оплати на загальну суму 5 402 549 (п`ять мільйонів чотириста дві гривні) 92 коп., що підтверджується відповідними платіжними інструкціями, що завірені банківською установою та знаходяться в матеріалах справи.

Пунктами 7.1. Договору передбачено, що останній діє з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2021 року, однак до моменту повного виконання Сторонами взятих на себе за його умовами зобов`язань. У випадку, якщо не пізніше ніж за календарний місяць до закінчення строку дії цього Договору жодна із сторін на повідомить іншу про припинення цього Договору, цей Договір вважається автоматично продовжений на кожен наступний календарний рік.

Приватне підприємство «РП ВЕСТ ТРАНС» зверталося до Відповідача у поштовому порядку (цінним листом із описом вкладення) із претензією від 20 жовтня 2023 року, згідно змісту якої просило здійснити оплату усієї суми заборгованості у розмірі 657 750,08грн., яка існує перед Приватним підприємством «РП ВЕСТ ТРАНС» за умовами Договору транспортного експедирування №24/05/21 від 24 травня 2021 року та підписати Акт звірки взаємних розрахунків. Факт надсилання претензії підтверджується поштовим відправленням цінного листа за трекінгом №7904091621810 від 26 жовтня 2023 року, відповідною поштовою накладною №7904091621810 та описом вкладення у цінний лист №7904091621810 від 26 жовтня 2023 року. Відповідно до інформації що міститься на сайті «Укрпошта» у розділі «відстеженню поштового відправлення» за трекінгом №7904091621810, даний лист «повернути за зворотньою адресою адресата - «за письмовою відмовою адресата», що додатково також підтверджується змістом відміток на повернутому конверті - Довідка про причини повернення - «адресат відмовився».

Додатково претензія надсилалася на електронну адресу відповідача. Проте такі звернення позивача щодо погашення усієї заборгованості Товариством з обмеженою відповідальністю КОУДАИС УКРАЇНА» проігноровані та як результат залишені без задоволення.

На виконання вимог ухвали суду від 07.05.2024 Головним управлінням ДПС у Львівській області надіслано на адресу суду податкову декларацію з ПДВ за серпень 2023 ТОВ «Коудайс Україна» (з додатком №1 та квитанцією №2 до такої декларації), де відповідачем задекларовано реалізацію по ТОВ «РП Вест Транс», ідентифікаційний код 43490152 (податковий код 434901513034) на суму 395458,32 грн в графі «обсяг постачання», ПДВ 79091,68 грн.

Позивач теж подав декларацію з ПДВ за серпень 2023.

Станом на дату винесення рішення відповідач не подав доказів погашення заборгованості.

Оцінка суду.

Згідно з приписами ст.11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини; інтелектуальної, творчої діяльності; завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти.

Між сторонами у справі виникли права і обов`язки на підставі укладеного договору поставки.

Згідно ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до частини 5 ст. 626 ЦК України, договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає із суті договору.

Стаття 599 ЦК України вказує на те, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Аналогічні вимоги встановлені ст. 193 ГК України.

Згідно ст. 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Частиною 1 ст. 612 ЦК України встановлено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідач у судовому засіданні підтвердив, що послуги з перевезення вантажів позивачем надавалися, однак у спірний період (серпень 2023) відповідач не підписував первинні документи з перевезення, зокрема: договори-заявки, акти наданих послуг, і не здійснював жодних оплат вартості виконаного перевезення.

На виконання вимог ухвали суду від 07.05.2024 Головним управлінням ДПС у Львівській області надіслано на адресу суду податкову декларацію з ПДВ за серпень 2023 ТОВ «Коудайс Україна» (з додатком №1 та квитанцією №2 до такої декларації), де відповідачем задекларовано реалізацію по ТОВ «РП Вест Транс», ідентифікаційний код 43490152 (податковий код 434901513034) на суму 395458,32 грн в графі «обсяг постачання», ПДВ 79091,68 грн.

У податковій декларації за серпень 2023 позивач не задекларував жодних операцій з відповідачем.

Суд оглянув первинні документи з перевезення за серпень 2023: договори-заявки, акти наданих послуг, товарно-транспортні накладні і встановив, що договори-заявки, акти наданих послуг, починаючи з 04.08.2023 не підписувалися від ТОВ «КОУДАЙС Україна». При цьому, на товарно-транспортних накладних за спірний період містяться відбитки печатки ТОВ «Коудайс Україна» та підписи відповідальних осіб у графі «прийняв (відповідальна особа вантажоодержувача).

Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою (абзац перший пункту 2.5 Положення).

Згідно з ч. 11, 12 ст. 9 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність", перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. Факт надання послуги при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Відповідно до розділу 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

У постановах від 20.12.2018 у справі № 910/19702/17, від 29.01.2020 у справі №916/922/19 Верховний Суд дійшов висновку, що відсутність у видаткових накладних назви посади особи, яка отримала товар за цією накладною, за наявності підпису у цій накладній, який засвідчений відтиском печатки покупця, не може свідчить про те, що такі видаткові накладні є неналежними доказами у справі. Відтиск печатки на видаткових накладних є свідченням участі особи у здійсненні господарської операції за цими накладними.

Відповідач фактично був замовником за спірним перевезенням і сторони спору тривалий час працювали разом. Оскільки відповідачем заперечується підписання первинних документів на вантажні перевезення за спірний період серпень 2023, умовами договору не передбачено окремої процедури передачі документів - оригіналів ТТН для оплати наданих послуг, частина ТТН підписана без вказання прізвища та посади уповноваженої особи, на деяких ТТН містяться відтиски печаток інших юридичних осіб, суд бере до уваги суму зареєстрованих ТОВ «Коудайс Україна» податкових зобов`язань щодо позивача як контрагента за серпень 2023 на суму 395458,32 грн ПДВ 79091,68 грн. Разом - 474550,00 грн.

У задоволенні решти вимог щодо основного боргу суд відмовляє через відсутність документального належного підтвердження перевезень.

На підставі ст.625 ЦК України позивач нарахував відповідачу 1973,25 грн інфляційних втрат, 3135,57 грн 3% річних.

Здійснивши власний перерахунок цих сум в межах визначеного позивачем періоду, суд встановив правомірність до стягнення з відповідача 1973,25 грн інфляційних втрат, 2223,00 грн 3% річних.

Відповідно до пункту третього частини першої статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Статтею 549 Цивільного кодексу України передбачено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Позивач правомірно нарахував відповідачу (із врахуванням уточнення в засіданні 10.09.2024) 16741,09 грн пені за порушення зобов`язання в частині вчасної оплати наданих послуг з перевезення вантажу на підставі п.п.4.2.1 Договору №24/05/21.

У задоволенні решти позовних вимог суд відмовляє.

Судові витрати.

Сплачений позивачем судовий збір покладається на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Позивач перед судовими дебатами подав заяву про стягнення з відповідача витрат на правову допомогу.

Керуючись ст.ст. 129, 231, 219-221, 238-242 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити частково.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Коудайс Україна» (вул. Заводська, 14, с.Хильчиці, Золочівський р-н, Львівська обл, 80750, ідентифікаційний код 33708884) на користь Приватного підприємства «РП Вест Транс» (вул.Підгірянки М., б.1, м.Львів-Рудне, 79493, ідентифікаційний код 43490152) 474550,00 грн основного боргу з ПДВ, 1973,25 грн інфляційних втрат, 2223,00 грн 3% річних, 16741,09 грн пені, 7432,31 грн. судового збору.

3.У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4.Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5.Апеляційну скаргу на рішення суду можна подати в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.

6. Інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за такою веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua.

Повний текст рішення складено та підписано 12.09.2024.

СуддяКозак І.Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121561435
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування

Судовий реєстр по справі —914/119/24

Ухвала від 18.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 18.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 09.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Рішення від 24.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Рішення від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 21.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні