Рішення
від 13.09.2024 по справі 420/16769/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/16769/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув у письмовому провадженні в м. Одеса за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області, в якому позивач просить суд:

Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ПФУ в Одеській області від 15.04.2024 року за № ЕОС 15001-39115667-2024-1 щодо відмови в призначенні та виплаті одноразової грошової допомоги.

Зобов`язати ГУ ПФУ в Одеській області відповідно до Закону України № 2980-IX «Про одноразову грошову допомогу за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України» та «Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 р. № 1396, призначити та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_1 року під час ракетного обстрілу портової інфраструктури території Південної філії ДП «АМПУ», ракета влучила у контрольно-пропускний пункт № 4 ДП «МТП «Південний», де знаходився на своєму робочому місці її чоловік. Від отриманих травм він загинув на місці. Відповідно до Закону України № 2980-IX, у позивачки наявні всі підстави для призначення та отримання одноразової грошової допомоги. Заява за формою та всі необхідні документи для призначення допомоги були подані нею в повному обсязі 05.04.2024року до ГУ ПФУ в Одеській області. Однак, ГУ ПФУ в Одеській області прийняло рішення № ЕОС 15001- 39115667-2024-1 від 15.04.2024 року про відмову у призначенні одноразової грошової допомоги, чим порушило права позивачки на отримання вказаної допомоги, що, в свою чергу, гарантується ч.1 ст.46 Конституції України.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 18.06.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

03.07.2024 року від відповідача надійшов відзив на позов, в якому вказано, що вимоги, викладені у позовній заяві є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Представник відповідача зазначає, що призначення страхових виплат у зв`язку зі смертю годувальника буде можливим після встановлення в судовому порядку факту знаходження на утриманні загиблого та факту проживання однією сім`єю з померлим станом на день настання нещасного випадку. 05.04.2024 отримано листа, в якому зазначено, що ТОВ «Служба Безпеки Бізнесу» не відноситься до переліку об`єктів критичної інфраструктури України. На підставі вищезазначеного, Головним управлінням винесено рішення про відмову у призначенні і виплаті одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України № 15001-39115667-2024-1.

04.07.2024 року від позивачки надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, згідно з якою позивачка наголошує на тому, що головною умовою для призначення вказаної допомоги є виконання особами своїх посадових обов?язків на об?єкті критичної інфраструктури без прив?язки до трудових відносин та способу їх оформлення. Посилання відповідача на страхові виплати у випадку втрати годувальника є недоречним, оскільки не стосуються предмета спору.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

01.06.2023 року ОСОБА_3 , який був чоловіком ОСОБА_1 , що підтверджується свідоцтвом про шлюб серії НОМЕР_1 від 23.08.2013 року (актовий запис № 133 від 23 серпня 2013 року Відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Южненського міського управління юстиції в Одеській області), уклав строковий трудовий договір за № 23/3 з ТОВ "Служба безпеки бізнесу" щодо виконання основного договору № 35-В-ПВФ-23 від 28.03.2023 року, укладеного між Державним підприємством "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» в особі начальника Південної філії ДП «АМПУ» (адміністрація морського порту Південний) та ТОВ "Служба безпеки бізнесу". Вказаним договором передбачено посаду ОСОБА_3 - охоронець, місце роботи - вул. Берегова, буд.11, м. Южне.

Відповідно до умов Основного договору № 35-В-ПВФ-23 від 28.03.2023 року передбачалося надання охоронних послуг з підтримання режиму перебування в морському порту «Південний» (ДП «МТП» Південний»»). Замовником та платником за послуги з підтримання режиму перебування в морському порту «Південний» є Південна філія ДП «АМПУ» (адміністрація морського порту Південний). Закріплене робоче місце - контрольно- пропускний пункт № 4 ДП «МТП» Південний»».

ІНФОРМАЦІЯ_1 року під час ракетного обстрілу портової інфраструктури території Південної філії ДП «АМПУ», ракета влучила у контрольно-пропускний пункт № 4 ДП «МТП «Південний», де знаходився на своєму робочому місці ОСОБА_3 , внаслідок чого останній загинув на робочому місці, про що складено акт спеціального розслідування нещасного випадку від 21.08.2023 року за формою Н-1.

05.04.2024 року ОСОБА_1 звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області із заявою про призначення і виплату одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, як члену сім`ї загиблого ОСОБА_3 .

До заяви були долучені наступні документи: акт спеціального розслідування нещасного випадку, що стався ІНФОРМАЦІЯ_1; паспорт громадянина України ОСОБА_1 ; реквізити рахунку в установі банку на ім`я ОСОБА_1 ; свідоцтво про шлюб НОМЕР_1 ; відоцтво про смерть ОСОБА_3 НОМЕР_2 ; довідка про причину смерті № 165 від 29.07.2023.

15.04.2024 року Головним управлінням прийнято рішення № ЕОС 15001-39115667-2024-1 про відмову у призначенні і виплаті одноразової дгрошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, у зв`язку із отриманням 05.04.2024 року листа , в якому вказано, що ТОВ «Служба Безпеки Бізнесу» не відноситься до переліку об?єктів критичної інфраструктури України.

Закон України «Про одноразову грошову допомогу за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України» (далі - Закон № 2980-IX) спрямований на підтримку деяких категорій осіб, які стали особами з інвалідністю у зв`язку з пораненням, каліцтвом, контузією або внаслідок захворювання, пов`язаних з виконанням посадових (службових, професійних) обов`язків у період військової агресії Російської Федерації проти України в районах проведення воєнних (бойових) дій або в районах, що піддавалися бомбардуванням, авіаударам та іншим збройним нападам, а у разі загибелі (смерті) зазначених осіб - на підтримку членів їхніх сімей.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 2980-IX, право на призначення і виплату одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю мають особи з числа працівників об`єктів критичної інфраструктури, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, які стали особами з інвалідністю у зв`язку з пораненням, каліцтвом, контузією або внаслідок захворювання, пов`язаних з виконанням посадових (службових, професійних) обов`язків у період військової агресії Російської Федерації проти України в районах проведення після 24 лютого 2022 року воєнних (бойових) дій або в районах, що піддавалися після цієї дати бомбардуванням, авіаударам та іншим збройним нападам.

Згідно з ч. 2 ст. 1 Закону № 2980-IX, у разі загибелі (смерті) осіб, зазначених у частині першій цієї статті, у зв`язку з пораненням, каліцтвом, контузією або внаслідок захворювання, пов`язаних з виконанням посадових (службових, професійних) обов`язків у період військової агресії Російської Федерації проти України в районах проведення після 24 лютого 2022 року воєнних (бойових) дій або в районах, що піддавалися після цієї дати бомбардуванням, авіаударам та іншим збройним нападам, одноразова грошова допомога за шкоду життю та здоров`ю призначається і виплачується членам їхніх сімей.

Приписами п. 2 ч. 3 ст. 1 Закону № 2980-IX передбачено, що до членів сімей загиблих (померлих) осіб, зазначених у частині першій цієї статті, належать: один із подружжя, який пережив загиблу (померлу) особу.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону № 2980-IX , одноразова грошова допомога за шкоду життю та здоров`ю, на яку має право особа згідно із цим Законом, встановлюється у таких розмірах: у разі загибелі (смерті) - 1 мільйон гривень.

Згідно з ч.ч. 1, 6 ст. 3 Закону № 2980-IX, одноразова грошова допомога за шкоду життю та здоров`ю призначається і виплачується за рішенням органу, визначеного Кабінетом Міністрів України.

Визначений Кабінетом Міністрів України орган безоплатно в порядку електронної взаємодії отримує необхідну інформацію від державних органів, які є власниками (розпорядниками, держателями, володільцями, адміністраторами тощо) інформаційних (автоматизованих), інформаційно-комунікаційних, комунікаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, у тому числі з Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру актів цивільного стану громадян, Єдиного державного реєстру судових рішень, Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім`ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів тощо, про осіб, які мають право на отримання одноразової грошової допомоги.

Порядок отримання інформації з реєстрів та інформаційних баз даних визначається розпорядником персональних даних, що містяться у відповідних реєстрах або базах даних.

Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 4 Закону Закону № 2980-IX передбачено, що призначення і виплата одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю особі, а у разі її загибелі (смерті) - членам її сім`ї, не здійснюються:

1) якщо загибель (смерть), поранення, каліцтво, контузія, захворювання, які призвели до інвалідності, є наслідком: вчинення особою кримінального або адміністративного правопорушення; алкогольного, наркотичного чи токсичного сп`яніння; навмисного спричинення собі тілесного ушкодження, іншої шкоди своєму здоров`ю або самогубства (крім випадку доведення до самогубства, встановленого судом);

2) у разі подання завідомо неправдивих відомостей для призначення і виплати одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю.

Одноразова грошова допомога за шкоду життю та здоров`ю не призначається особі, яка умисно позбавила життя чи вчинила замах на особу (осіб), яка (які) має (мають) відповідно до цього Закону право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги, або притягалася до адміністративної чи кримінальної відповідальності за вчинення правопорушення щодо загиблої (померлої) особи за рішенням суду, яке набрало законної сили.

У призначенні та виплаті одноразової грошової допомоги може бути відмовлено або її виплата припинена чи призупинена особі, щодо якої рішенням суду, яке набрало законної сили, встановлено факт ухиляння від виконання обов`язку щодо утримання загиблої (померлої) особи за її життя.

27 грудня 2023 року Кабінет Міністрів України постановою № 1396 затвердив Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України (далі - Порядок № 1396), який визначає механізм призначення і виплати одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України (далі - одноразова грошова допомога за шкоду життю та здоров`ю), передбаченої Законом України "Про одноразову грошову допомогу за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України" (далі - Закон).

Відповідно до 10 Порядку № 1396, призначення і виплата одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю здійснюється на підставі таких документів та відомостей:

заяви кожної особи, яка має право на отримання одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, або законного представника про призначення одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю (за малолітніх або неповнолітніх осіб заяву подає один із батьків, опікун, піклувальник або інший законний представник, за недієздатну особу або особу, цивільна дієздатність якої обмежена, - опікун або піклувальник відповідно);

копії особистого розпорядження (у разі наявності), засвідченої командиром/керівником підрозділу/керівником органу, в якому особа, зазначена в частині першій статті 1 Закону, служила/працювала, або нотаріусом;

копії паспорта громадянина України/тимчасового посвідчення громадянина України (для громадян України)/копії паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України, крім довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземців та осіб без громадянства), відомості про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);

копії документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону);

акта (копію нотаріально засвідченого акта) розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався (сталося/сталася) згідно з додатком 11 до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 337 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 34, ст. 1217), або акта (копію нотаріально засвідченого акта) спеціального розслідування нещасного випадку, що стався, за формою Н-1 згідно з додатком 11-1 до зазначеного Порядку (у разі їх наявності);

реквізитів рахунка в установі банку, відкритого на ім`я отримувача, а в разі виплати на користь малолітньої та/або неповнолітньої дитини - відкритого на ім`я одного з батьків, опікуна, піклувальника або іншого законного представника;

копії свідоцтва про шлюб або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу - для дружини/чоловіка загиблого (померлого);

копії рішення суду, яке набрало законної сили, що підтверджує факт проживання однією сім`єю, але не перебування у шлюбі між собою або в будь-якому іншому шлюбі, - для жінки/чоловіка загиблого (померлого);

копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження отримувача - для дітей загиблого (померлого);

копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження отримувача - для внуків загиблої (померлої) особи, якщо на момент її загибелі (смерті) їх батьки загинули (померли);

копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження отримувача - для батьків загиблого (померлого);

довідки про навчання (для повнолітніх дітей, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти (в тому числі в період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів та вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним рівнем освіти та продовженням навчання за іншим, за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), до закінчення цих закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років);

копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю);

копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності отримувача або визнання недієздатним отримувача (для осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, та недієздатних осіб);

копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення отримувачу опікуна або піклувальника (для опікунів та піклувальників);

копії свідоцтва про смерть (для членів сім`ї загиблого (померлого);

довідки судово-медичної експертизи про причину смерті;

засвідченої копії рішення суду, що набрало законної сили, або нотаріально посвідченого правочину, що підтверджуватиме факт перебування отримувача на утриманні загиблого (померлого) (для членів сім`ї загиблого (померлого), що перебували на його утриманні).

Заява із сканованими копіями необхідних документів може бути подана в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Заява подається отримувачем особисто або його законним представником.

Заяви, подані отримувачами до різних уповноважених органів, передаються разом з документами, передбаченими цим пунктом, уповноваженому органу, яким розглядалася (розглядається) заява, подана першою.

Уповноважений орган безоплатно в порядку електронної взаємодії (за наявності технічної можливості) отримує необхідну інформацію про отримувачів від державних органів, які є власниками (розпорядниками, держателями, володільцями, адміністраторами тощо) інформаційних (автоматизованих), інформаційно-комунікаційних, комунікаційних і довідкових систем, реєстрів і банків даних, зокрема з Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру актів цивільного стану громадян, Єдиного державного реєстру судових рішень, Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім`ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.

Порядок отримання інформації з реєстрів та інформаційних баз даних, зокрема через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, передбаченому законодавством, її структура і формат визначаються власником (розпорядником, держателем, володільцем, адміністратором тощо) персональних даних, що містяться у відповідних реєстрах чи базах даних.

За наявності електронної інформаційної взаємодії між Пенсійним фондом України та державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями, у володінні яких перебуває інформація, необхідна для призначення одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, така інформація особами, які мають право на її виплату, не надається.

У разі відмови від отримання одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю подається заява, справжність підпису на якій засвідчується нотаріально в установленому законодавством порядку.

Згідно з п. 11 Порядку № 1396, після отримання заяви з документами працівник уповноваженого органу здійснює заходи з ідентифікації отримувача шляхом отримання з відповідних інформаційних систем необхідних відомостей, передбачених пунктом 10 цього Порядку, перевіряє зміст і належне оформлення документів, відповідність викладених у них відомостей про отримувача, сканує документи, які надано в оригіналі, та повертає їх отримувачу.

Для підтвердження факту віднесення об`єкта інфраструктури, на якому служить/працює (служила/працювала) особа, зазначена у частині першій статті 1 Закону, до об`єкта критичної інфраструктури працівник уповноваженого органу надсилає до уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури на письмовий запит уповноваженого органу надається протягом 10 робочих днів з дати його надходження.

Відомості про об`єкти критичної інфраструктури з Реєстру об`єктів критичної інфраструктури містять інформацію з обмеженим доступом, захист якої забезпечується відповідно до вимог законодавства.

Для підтвердження наявності особистого розпорядження уповноважений орган надсилає до органу, в якому служить/працює (служила/працювала) особа, зазначена у частині першій статті 1 Закону, письмовий запит щодо надання інформації про наявність особистого розпорядження, оригінал якого зберігається в особовій справі.

Заява приймається уповноваженим органом за наявності документів, зазначених у пункті 10 цього Порядку.

Згідно з п. 13 Порядку № 1396, заява розглядається уповноваженим органом протягом 10 робочих днів з дати її подання з усіма необхідними документами.

У разі подання письмового запиту до уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури України датою початку розгляду заяви вважається дата отримання відповіді від уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури України.

У разі відсутності необхідних документів для призначення одноразової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, передбачених пунктом 10 цього Порядку, уповноважений орган приймає рішення про залишення заяви без розгляду та протягом трьох робочих днів з дня отримання заяви, а в разі особистого звернення із заявою негайно (за можливості) вручає під розписку таке повідомлення особі, яка подала заяву, безпосередньо в уповноваженому органі.

Суд встановив, що позивачці відмовлено у призначенні одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, у зв?язку із отриманням ГУ ПФУ в Одеській області листа від ТОВ «Служба Безпеки Бізнесу» в якому вказано, що ТОВ «Служба Безпеки Бізнесу» не відноситься до переліку об?єктів критичної інфраструктури України.

Разом з тим, як вказав вище суд 01.06.2023 року ОСОБА_3 , уклав строковий трудовий договір за № 23/3 з ТОВ "Служба безпеки бізнесу" щодо виконання основного договору № 35-В-ПВФ-23 від 28.03.2023 року, укладеного між Державним підприємством "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» в особі начальника Південної філії ДП «АМПУ» (адміністрація морського порту Південний) та ТОВ "Служба безпеки бізнесу". Вказаним договором передбачено посаду ОСОБА_3 - охоронець, місце роботи - вул. Берегова, буд.11, м. Южне.

Відповідно до умов Основного договору № 35-В-ПВФ-23 від 28.03.2023 року передбачалося надання охоронних послуг з підтримання режиму перебування в морському порту «Південний» (ДП «МТП» Південний»»). Замовником та платником за послуги з підтримання режиму перебування в морському порту «Південний» є Південна філія ДП «АМПУ» (адміністрація морського порту «Південний»). Закріплене робоче місце - контрольно- пропускний пункт № 4 ДП «МТП» Південний».

З наведеного вбачається, що ОСОБА_3 хоча й уклав трудовий договір з ТОВ "Служба безпеки бізнесу", фактично надавав охоронні послуги (виконував службові обов?язки) Південній філії ДП «АМПУ» (адміністрація морського порту Південний), що прямо передбачено умовами договору від 01.06.2023 № 23/3.

Робоче місце ОСОБА_3 було визначено як контрольно- пропускний пункт № 4 ДП «МТП» Південний» за адресою: вул. Берегова, буд.11, м. Южне.

Тобто, ОСОБА_3 працював на об?єкті ДП «МТП» Південний»» і саме належність вказаного об?єкту до об?єктів критичної інфраструктури мав визначити відповідач, а не ТОВ «Служба безпеки бізнесу».

Крім цього, п. 11 Порядку № 1396 передбачає звернення управління із відповідним запитом до уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури, а не безпосередньо до суб?єкта господарювання - роботодавця.

Враховуючи викладене, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення ГУ ПФУ в Одеській області від 15.04.2024 року за № ЕОС 15001-39115667-2024-1 щодо відмови в призначенні та виплаті одноразової грошової допомоги.

Разом з тим, щодо вимоги позивачки про зобов`язання ГУ ПФУ в Одеській області відповідно до Закону України № 2980-IX та Порядку № 1396, призначити та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу, суд зазначає, що оскільки ГУ ПФУ в Одеській області не було дотримано вимоги пункту 11 Порядку № 1396 щодо отримання інформації від уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури, то станом на час розгляду справи відсутні підстави для зобов?язання відповідача прийняти рішення про призначення вказаної допомоги.

У даному випадку, належним способом захисту прав позивачки є зобов?язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 та прийняти рішення, з урахуванням висновків суду.

Посилання відповідача на відсутність підстав для призначення позивачці страхових виплат у разі втрати годувальника суд не приймає до уваги, оскільки вказані доводи не стосуються предмета спору.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до часткового задоволення.

Згідно з ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Оскільки суд зробив висновок про часткове задоволення позову, з відповідача на користь позивача має бути стягнута половина суми сплаченого судового збору, що складає 605,60 грн.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити частково адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ПФУ в Одеській області від 15.04.2024 року за № ЕОС 15001-39115667-2024-1 щодо відмови в призначенні та виплаті одноразової грошової допомоги.

Зобов`язати ГУ ПФУ в Одеській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров`ю, завдану працівникам об`єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України та прийняти рішення, з урахуванням висновків суду.

В іншій частині позову - відмовити.

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір у сумі 605,60 грн. (шістсот п?ять гривень шістдесят копійок).

Відповідно до ст.255 КАС України, рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з ч.1 ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП - відсутній, паспорт НОМЕР_3 виданий 26 вересня 2013 року Комінтернівським РС ГУ ДМС України в Одеській області).

Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (вул. Канатна, буд. 83, м. Одеса, Одеська обл., 65107, код ЄДРПОУ: 20987385).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 13 вересня 2024 року.

Суддя Н.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено17.09.2024
Номер документу121602954
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —420/16769/24

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 13.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні