Ухвала
від 13.09.2024 по справі 280/1434/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

13 вересня 2024 рокуСправа № 280/1434/24 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Богатинського Б.В., розглянувши заяву Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради про відстрочення виконання рішення суду у справі за позовом Заступника керівника Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Управління з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради, Запорізької обласної державної адміністрації до Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради про зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 30 квітня 2024 року у справі №280/1434/24 позовну заяву Заступника керівника Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Управління з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради, Запорізької обласної державної адміністрації до Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради (далі - відповідач) про зобов`язання вчинити певні дії, - задоволено, суд вирішив: зобов`язати Комунальне підприємство «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради вжити заходів щодо привести у готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту - сховище № 28406, що знаходиться за адресою: вул. Електрична, 239, м. Запоріжжя.

Рішення набрало законної сили 31 травня 2024 року, та 01 липня 2024 року у справі виданий виконавчий лист.

06 вересня 2024 року до суду надійшла заява відповідача про відстрочення виконання рішення суду, в якій заявник просить суд: відстрочити виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 30.04.2024 року по справі №280/1434/24 за позовною заявою заступника керівника Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Управління з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради, Запорізької обласної державної адміністрації до Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради про зобов`язання вчинити певні дії строком на один рік з дня ухвалення рішення.

В обґрунтування поданої заяви відповідач повідомляє, що основною обставиною, яка ускладнює виконання судового рішення є нестача власних обігових коштів та те, що основною діяльністю підприємства є управління/утримання багатоквартирних будинків (в складовій вартості послуг/тарифу поточний ремонт укриттів не передбачено).

Відповідно до ч.1, 2 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 13 вересня 2024 року о 14:15 год.

Учасники справи в судове засідання не з`явились, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином.

12.09.2024 Управлінням з питань попередження надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради подана заява про розгляд поданої заяви без участі представника.

13.09.2024 у додаткових поясненнях Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області просило питання відстрочки виконання рішення розглянути за відсутності представника.

13.09.2024 представником Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради подане клопотання про розгляд заяви без її участі.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути подану заяву без участі учасників справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

09.09.2024 Заступником керівника Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області подані до суду заперечення на заяву про відстрочення виконання рішення суду. Вознесенівська окружна прокуратура міста Запоріжжя Запорізької області не погоджується із заявою представника Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради, з огляду на наступне. Відповідач як балансоутримувач захисної споруди цивільного захисту №28406 має утримувати та експлуатувати вказане укриття за рахунок власних коштів та відсутність коштів не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю та здоров`ю громадян. Твердження відповідача про відсутність коштів на проведення капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту у готовність до використання за призначенням як підстава відстрочення виконання судового рішення не підтверджується жодними доказами, є необґрунтованим та ґрунтується на припущеннях.

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області надало додаткові пояснення у яких зазначено, що Комунальне підприємство «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» не підтверджено належними та достатніми доказами наявність виняткових обставин, які ускладнюють виконання рішення суду у даній справі, у зв`язку з чим відсутні підстави для задоволення заяви про відстрочення виконання рішення суду у справі.

Дослідивши матеріали заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, суд вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до частини першої статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, установлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами.

Частиною третьою статті 378 КАС України встановлено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (частина четверта статті 378 КАС України).

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (частина п`ята статті 378 КАС України).

Стаття 378 КАС України не містить конкретного переліку обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового рішення, а лише встановлює критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку дискреційні повноваження, які він реалізує за власними переконаннями, вирішувати питання про наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

До обставин, що ускладнюють виконання судового рішення та які є підставою для відстрочки/розстрочки його виконання, належать скрутне матеріальне становище боржника, наявність загрози банкрутства юридичної особи-боржника, стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочка/розстрочка виконання рішення має базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників. Ці заходи не повинні створювати боржнику можливість ухилятися від виконання судового рішення. До уваги повинні братися не лише реальний майновий стан боржника, але й його наміри, що свідчать про бажання виконати рішення.

Верховний Суд у постанові від 11 жовтня 2019 року у справі №810/4643/18 зазначив, що це питання суд вирішує із врахуванням конкретних обставин адміністративної справи, зокрема, суб`єктного складу сторін у справі, зобов`язаної сторони (боржника) за рішенням суду, складного майнового стану чи складної життєвої ситуації зобов`язаної сторони (боржника), впливу виконання рішення на спроможність зобов`язаної сторони (боржника) виконати інший публічний обов`язок чи зобов`язання перед особами, які потребують соціального захисту. У випадку розстрочення (відстрочення) виконання свого рішення суд, який здійснює контроль за його виконанням, повинен забезпечити баланс публічного і приватного інтересів.

Суд зазначає, що у зв`язку із розпочатою військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1ст. 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. У подальшому, у зв`язку з триваючою збройною агресією Російської Федерації проти України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні, який триває дотепер.

Суд враховує, що забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення у порівняні з інтересом відповідача.

Відповідно до статті 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

Не готовність до використання за призначенням захисної споруди цивільного захисту - сховища № 28406, що знаходиться за адресою: вул. Електрична, 239, м. Запоріжжя, є встановленою обставиною під час розгляду справи №280/1434/24 та створює очевидну загрозу життю та здоров`ю людей, а сукупність недоліків укриття, у період дії воєнного стану, вказує на максимальний ступінь такої загрози, що є неприпустимим і вимагає якнайшвидшого приведення укриття в готовність для використання за призначенням.

Суд зауважує, що питання виділення коштів відповідною радою не звільняє відповідача від виконання ним імперативних норм законодавства щодо утримання захисної споруди цивільного захисту - сховища № 28406, що знаходиться за адресою: вул. Електрична, 239, м. Запоріжжя, для готовності до використання за призначенням.

У той же час, чинне законодавство не ставить в залежність необхідність утримання захисних споруд цивільного захисту від наявності чи відсутності бюджетних коштів (фінансової спроможності) відповідача. Сама по собі відсутність коштів на приведення в готовність до використання за призначенням захисної споруди цивільного захисту не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю, здоров`ю громадян.

Окрім того, з огляду на пояснення заявника, неможливо встановити, чим саме, обумовлено заявлений річний строк відстрочення виконання судового рішення.

Тобто, доводи заявника не свідчать про неможливість виконання рішення суду у цій справі.

Таким чином, враховуючи не підтвердження заявником належними та достатніми доказами наявності виняткових обставин, які ускладнюють виконання рішення від 30 квітня 2024 року у справі №280/1434/24, а також ту обставину, що право на життя є пріоритетним, на переконання суду, відсутні підстави для задоволення заяви Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради про відстрочення виконання рішення суду у справі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241, 243, 248, 378 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Комунального підприємства «ЗАПОРІЖРЕМСЕРВІС» Запорізької міської ради про відстрочення виконання рішення суду у справі №280/1434/24, - відмовити.

Ухвала набирає законної сили відповідно до ст.256 КАС України з моменту підписання.

Ухвалу може бути оскаржено, апеляційна скарга на ухвалу суду подається в порядку та у строки встановлені ст.ст.295, 297 КАС України протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Третього апеляційного адміністративного суду.

Ухвалу складено та підписано 13.09.2024.

Суддя Б.В. Богатинський

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено16.09.2024
Номер документу121606827
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —280/1434/24

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Богатинський Богдан Вікторович

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 25.07.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Рішення від 30.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні