Ухвала
від 04.09.2024 по справі 947/25538/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/25538/24

Провадження № 1-кс/947/11408/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.09.2024 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника - адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , яке погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про відсторонення від посади в рамках кримінального провадження №12024160000000724 від 07.06.2024 відносно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Донецьк, українця, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, маючого на утриманні малолітню дитину, начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається із матеріалів поданого клопотання, слідчими слідчого управління Головного управління Національної поліції в Одеській області за процесуального керівництва Одеської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №12024160000000724 від 07.06.2024 зха підозрою ОСОБА_4 , у вчиненін кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 15 лютого 2019 року № 73 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 829-р «Про погодження перетворення державного підприємства «Національна енергетична компанія «ІНФОРМАЦІЯ_2» у приватне акціонерне товариство», ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі - НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2») є юридичною особою, що утворено як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності.

У своїй діяльності НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також Статутом та іншими положеннями Товариства.

Наказом Міністерства енергетики України від 21.09.2021 № 218 затверджено Статут НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2».

Пунктом 2.1 Статуту передбачено, що метою діяльності Товариства є: здійснення диспетчерського (оперативно-технологічного) управління режимами роботи об`єднаної енергетичної системи України; надання послуг з передачі електричної енергії на недискримінаційних засадах відповідно до вимог, встановлених Законом України «Про ринок електричної енергії»; забезпечення технічного обслуговування системи передачі, підтримання її в експлуатаційній готовності та розвиток з метою забезпечення довгострокового попиту щодо передачі електричної енергії; забезпечення роботи ринку допоміжних послуг та придбання допоміжних послуг з метою дотримання операційної безпеки об`єднаної енергетичної системи України, та інше.

Відповідно до Розділу № 2 (б) Статуту, передбачено забезпечення ефективногооперативно-технологічного обслуговування та ремонту магістральних та міждержавних електричнихмереж, зменшення витрат матеріальних ресурсів та втрат електричної енергії велектромережах (п.п.2.2.25); організація та проведення ремонтно-технічного обслуговування та аварійно-відновлювальних робіт на об`єктах магістральних електричних мереж, розробка та виготовлення технічного оснащення, засобів захисту та засобів малої механізації, необхідних для проведення цих робіт (п.п. 2.2.28).

Крім того, наказом № 1 від 22.01.2017 ОСОБА_4 , призначено начальником Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок .

В своїй діяльності начальник Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», керується посадовою інструкцією, з якою ОСОБА_4 21.11.2022 ознайомлений під особистий підпис.

Так, п. 1.4 Інструкції визначено, що сферою діяльності начальника Департаменту є об`єднання функцій закупівельника, логіста, маркетолога в єдину систему категорійного менеджменту. Підвищення точності планування за рахунок єдиних інформаційних каналів, синхронізації бізнес-процесів, спільного прогнозування в межах функціонування підпорядкованих категорій авто та спецтехніки і господарчих товарів, пошук шляхів оптимізації витрат на постачання. Оперативне управління всіма процесами від формування потреби в закупівлі до повного задоволення потреб, своєчасне визначення відхилень і порушень у ланцюгу поставок.

Пунктом 2.1 розділу 2 Інструкції «Завдання та обов`язки», передбачено, що начальник Департаменту: планує та організовує роботу підлеглих; забезпечує своєчасне та якісне виконання підлеглими всіх поточних завдань, проектів, затверджених планів заходів, внутрішніх та зовнішніх нормативних документів тощо; координує роботу при плануванні закупівель у підпорядкованих йому категоріях; організовує розподіл закупівель, які плануються між підпорядкованим категорійними відділами; ініціює зміни в організаційній структурі, штатному розписі Департаменту, організації праці підпорядкованих відділів; забезпечує належний для виконання всіх виробничих завдань, визначених відповідним положенням про підрозділ, посадовими інструкціями, нормативними та розпорядчими документами тощо, рівень професійної підготовки, залучення та вмотивованості підлеглих. Вибудовує ланцюги поставок в межах підпорядкованих категорій і здійснює операційне управління системою розподілу всередині департаменту.

Згідно пункту 2.4 Інструкції організовує процес здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в межах визначених категорій відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та розпорядчих актів НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», в тому числі допорогових закупівель, закупівель за результатами маркетингових досліджень, укладання прямих договорів в НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2».

Також начальник Департаменту згідно пунктів:

- 2.10 - управляє процесом «Від Заявки до Оплати», координує взаємовідносини з контрагентом, здійснює контроль за виконанням договірних відносин;

- 2.11 - координує роботу між працівниками департаменту та уповноваженими особами, визначеними розпорядчими документами НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» відповідальними за організацію та здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2»;

- 2.12 - контролює роботу з підготовки проектів тендерних документацій з урахуванням вимог чинного законодавства України в сфері закупівель та розпорядчих документів НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2»;

- 2.13 - здійснює контроль за своєчасним оприлюдненням через авторизований електронний майданчик електронної системи закупівель Prozorro інформації про закупівлі (оголошення, тендерні документації для проведення закупівель, зміни до тендерних документацій, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, інформацію про відхилення пропозиції, договорів про закупівлю, інформацію про відміну закупівлі, звітів про виконання/розірвання укладених договорів тощо);

- 2.18 - здійснює контроль за веденням договірної роботи та супроводом укладених договорів в межах повноважень Департаменту;

- 2.21 - здійснює контроль за станом виконання зобов`язань за договорами, термінами дії договорів;

- п. 2.38 - дотримується розпорядчих актів та організаційно-правових документів НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», що належить до сфери діяльності працівника та розпоряджень керівництва.

Відповідно до вимог п. 4.1 він несе відповідальність за порушення нормативно-правових актів та внутрішніх організаційно-розпорядчих документів з питань охорони праці та пожежної безпеки, а також недотримання або порушення відповідних процесів, положень розпорядчих актів та / або організаційно-правових документів НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2».

Зокрема, процесом «П3.9.12 Перевірка договірної ціни перед підписанням договору на виконання робіт», затвердженого начальником Департаменту контролю витрат 24.12.2021 за вн. № П-118475 НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», передбачено, що Департамент закупівель робіт та послуг направляє пакет документів для аналізу ціни договору до відділу дослідження ринків та контролю вартості, яким перевіряється вартість ресурсів і основні вартісні показники кошторису.

Наказом НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» від 26.08.2021 № 485 «Про організацію діяльності уповноважених осіб» ОСОБА_4 , начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів, призначено упоноваженою особою, відповідальною за організацію то проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2».

Відповідно до пунктів 1.3, 2.10, 2.13 Положення про уповноважену особу НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», затвердженого протоколом засідання правління НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» від 27.04.2020 № 9/2020, метою діяльності уповноваженої особи є організація та проведення процедур закупівель / спрощених закупівель в інтересах Замовника на засадах обєктивності та неупередженості. Уповноважена особа під час виконання своїх функцій керується принципами максимальної економії та ефективності.

Враховуючи вищевикладене, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України

ОСОБА_4 , постійно обіймаючи посаду начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів ІНФОРМАЦІЯ_2, здійснюючи адміністративно-госоподарські та організаційно-розпорядчі функції, є службовою особою.

У відповідності до ст.ст. 19, 68 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», до принципів здійснення публічних закупівель, входить зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю це - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Також, ч. 3 ст. 8 Господарського кодексу України визначего, що господарська компетенція органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями замовників/державних замовників, що здійснюють такі закупівлі.

Разом з тим, згідно Постанови Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», у п. 9. визначено, що публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану відповідно до абзаців третього і четвертого підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 2022 р. № 185 "Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану" здійснюються замовниками без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель визначених Законом та цими особливостями.

Однак, ОСОБА_4 , будучи службовою особою, на яку покладено здійснення адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих обов`язків, при виконанні службових завдань за посадою вчинив службовий злочин, а саме неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, за наступних обставин.

Так, Указом Президента України та Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України ОСОБА_7 від 24.02.2022 № 64/2022 та Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-ХІ введено воєнний стан на всій території України, який у подальшому неодноразово продовжувався у встановленому порядку.

Внаслідок численних ракетних ударів російської федерації по енергетичній інфраструктурі Одеської області, зокрема упродовж грудня 2022 року, спричинено значні пошкодження високовольтним підстанціям НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2».

З метою відновлення електропостачання об`єктів критичної інфраструктури регіону листом керівництва Південного територіального управління обслуговування мережі НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» від 30.12.2022 запропоновано ТОВ «Чорноморенергоспецмонтаж» (код ЄДРПОУ 31207130), поміж іншого, приступити до реалізації будівельно-монтажних відновлювальних робіт електричного обладнання та мереж в найближчий термін, а також надати кошторисні пропозиції для подальшого укладання відповідних договорів. Серед запропонованих робіт передбачено виконання ремонтних робіт і заміну обладнання на ПС 330кВ «Усатово» та перевезення автотрансформатору ПС 330кВ «Подільськ» до ПС 330кВ « Аджалик ».

В той же час, 04.02.2023 о 07.00 на ПС 330кВ «Усатово» НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» сталася надзвичайна ситуація техногенного характеру, пов`язана з пожежею на автотрансформаторі 4АТ, що призвело до знеструмлення майже 500 тис. абонентів у місті Одеса та Одеському районі Одеської області, яку відповідно до п.п. 1 п. 6 Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 368, віднесено до надзвичайної ситуації місцевого рівня.

З метою усунення наслідків надзвичайної ситуації, відновлення електропостачання об`єктів критичної інфраструктури регіону, рішенням наради, проведеної 04.02.2023 під керівництвом голови Одеської обласної військової (державної) адміністрації, доручено ІНФОРМАЦІЯ_2 » та Регіональній філії « Одеська залізниця » АТ «Українська залізниця» пришвидшити перевезення автотрансформатора із ПС «Арциз» до ПС « Усатово ».

У свою чергу НЕК « ІНФОРМАЦІЯ_2 », до укладення договору, виконання робіт з демонтажу автотрансформатору на ПС « Подільськ », його перевезення та монтаж на ПС « Аджалик », а також демонтажу автотрансформатору на ПС « Арциз », його перевезення та монтаж на ПС «Усатово» доручило ТОВ «ЧЕСМ», з яким неодноразово мали господарсько-правові відносини щодо виконання договорів підрядів та яких листом від 30.12.2022 залучили до виконання ремонтних робіт.

У подальшому, в період з 11.01.2023 по 24.03.2023, ТОВ «ЧЕСМ» організувало виконання робіт з демонтажу автотрансформатору на ПС « Подільськ », його перевезення та монтаж на ПС « Аджалик », а також з демонтажу автотрансформатору на ПС « Арциз », його перевезення до ПС «Усатово» та їх монтаж силами ТОВ «ЧЕСМ», а виконання робіт з перевезення залізничним транспортом та експедиторського обслуговування було доручено ТОВ «ПРАЙМ ЛОГІСТИК ГРУП», яким з 05.03.2020 укладено договір № 99-40417623/2020-01 з АТ «Українська залізниця» про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, що на той час був діючим.

Так, 08.02.2023 за накладною № 40164071 відправника ТОВ «ПРАЙМ ЛОГІСТИК ГРУП» регіональною філією «Одеська залізниця» на станції Арциз прийнято до перевезення вагон № 39280037 з вантажем підстанції трансформаторні демонтованої на ПС «Арциз».

У той же день, 08.02.2023 о 19:10, вагон № 39280037 відправлений зі станції Арциз у складі поїзда № 4704 індекс 4039-028-4051.

Фактично регіональною філією «Одеська залізниця» перевезення вказаного вагону, згідно технічної документації, здійснювалось по території Одеської області, транзитом через станцію Білгород-Дністровський, та 08.02.2023 о 23:15 доставлено на станцію Одеса-Застава 1.

Наступного дня, 09.02.2023 о 10:00, вагон № 39280037 з вантажем підстанції трансформаторні подано під вивантаження.

Відповідно до накопичувальної картки № 26070140 та накладної

№ 40164071 від 08.02.2023 вартість перевезення регіональною філією «Одеська залізниця`вагону № 39280037 склала 115 874,66 грн, яка сплачена ТОВ «ПРАЙМ ЛОГІСТИК ГРУП».

Крім того, 23.02.2023 за накладною № 40371478 відправник

ТОВ «ПРАЙМ ЛОГІСТИК ГРУП» регіональною філією «Одеська залізниця» на станції Подільськ прийнято до перевезення вагон № 39920087 з вантажем підстанції трансформаторні демонтованої на ПС «Подільськ».

У той же день, 23.02.2023 о 21:55, вагон № 39920087 відправлений зі станції Подільськ у складі поїзда № 4403 індекс 4068-023-4011.

Фактично регіональною філією «Одеська залізниця» перевезення вказаного вагону, згідно технічної документації, здійснювалась по території Одеської області, транзитом через станцію Роздільна-Сортувальна,Одеса-Застава 1, Одеса-Сортувальна та 24.02.2023 о 05:17 доставлено на станцію Чорноморська.

Того ж дня, 24.02.2023 о 10:50, вагон № 39920087 з вантажем обладнання електротехнічне і запасні частини до нього подано під вивантаження.

Відповідно до накопичувальної картки № 02039001 та накладної

№ 40371478 від 23.02.2023 вартість перевезення регіональною філією «Одеська залізниця`вагону № 39920087 склала 335 115,4 грн, яка сплачена ТОВ «ПРАЙМ ЛОГІСТИК ГРУП».

При цьому, зазначені роботи та послуги згідно із п. 9, п.п. 13 п. 13 постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» проводилися ПАТ НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» без застосування процедур закупівель.

Крім того, з урахуванням нагальної потреби ремонту об`єктів критичної інфрастуктури, відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України, укладення відповідного договору між ПАТ НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» та ТОВ «ЧЕСМ» відбувалося після фактичного виконання робіт.

Ураховуючи ці обставини, посадові особи ТОВ «ЧЕСМ» та ТОВ «ПРАЙМ ЛОГІСТІК ГРУП» з метою незаконного заволодіння коштами ПАТ НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», у документальних розрахунках договірної ціни безпідставно завищили вартість перевезення автотрансформаторів: 330кВ із ПС 330кВ «Арциз» до ПС 330кВ «Усатове» на 1 408 522, 38 грн, а 330кВ із ПС 330кВ «Подільськ» до ПС 330кВ «Аджалик» на 2 299 404,24 грн.

Виготовлені підроблені документи (розрахунки вартості послуг з перевезення) посадові особи ТОВ «ЧЕСМ» надали до ПАТ НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» для погодження та укладення договорів № 01-004132-23 та № 01-004012-23.

Отримавши у березні 2023 року документи ТОВ «ЧЕСМ» про обсяг та вартість виконаних робіт з демонтажу автотрансформаторів з ПС «Подільськ» та ПС «Арциз», їх перевезення та монтаж, начальник Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів ОСОБА_4 , перебуваючи за адресою: АДРЕСА_2 , неналежно виконуючи свої посадові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча в силу займаної посади та досвіду роботи повинен був і міг їх передбачити, будучи достовірно обізнаним із порядком організації та проведення публічних закупівель від імені НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», в порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», 1.3, 2.10, 2.13 Положення про уповноважену особу (затверджену протоколом засідання правління НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» від 27.04.2020 №9/2020), процесу «П3.9.12 Перевірка договірної ціни перед підписанням договору на виконання робіт», затвердженого начальником Департаменту контролю витрат 24.12.2021 за вн. № П-118475 НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2, не забезпечив об`єктивність та додержання принципу максимальної економії закупівлі, не організував перевірку обґрунтованості вартості закупівлі підлеглими працівниками, самостійно погодив 22.03.2023 умови вказаних договорів власним підписом КЕП, в яких безпідставно завищена вартість перевезення залізничним транспортом автотрансформаторів з ПС 330кВ «Арциз» до ПС 330кВ «Усатове» на 1 408 522, 38 грн та з ПС 330кВ «Подільськ» до ПС 330кВ «Аджалик» на 2 299 404,24 грн.

У подальшому, відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України, 22.03.2023 НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» в особі директора Південного територіального управління обслуговування мережі Дирекції експлуатації та розвитку мережі НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» ОСОБА_12 та ТОВ «ЧЕСМ» в особі генерального директора ОСОБА_13 укладено договір № 01-004132-23 про надання послуг з перевезення автотрансформатору 330кВ із ПС 330кВ «Арциз» до ПС 330кВ «Усатове» (демонтаж, перевезення та монтаж відповідно) вартістю 6 539 750,47 грн (додатковою угодою № 1 від 27.03.2023 суму договору зменшено до 6 006 600,02 грн), до якої безпідставно включено вартість міжнародного перевезення автотрансформатору у розмірі 1 408 522, 38 грн, а також договір № 01-004012-23 про надання послуг з перевезення автотрансформатору 330кВ із ПС 330кВ «Подільськ» до ПС 330кВ «Аджалик» (демонтаж, перевезення та монтаж відповідно) вартістю 8 775 545, 90 грн (додатковою угодою № 1 від 22.03.2023 суму договору зменшено до 8 272 162,76 грн), до якої безпідставно включено вартість міжнародного перевезення автотрансформатору у розмірі 2 299 404,24 грн.

Згідно п. 4.2 Договору передбачено, що оплата здійснюється Замовником протягом 10 (десяти) банківських днів з дати підписання Сторонами Акту здачі-приймання наданих послуг за формою № КБ-2в та Довідки за формою № КБ-3 на підставі рахунку-фактури, наданого Виконавцем (після підписання Сторонами Акту здачі-приймання наданих послуг), а також з урахуванням того, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до вимог статті 201 Податкового кодексу України.

Надалі, ТОВ «ЧЕСМ» надано НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» акт форми КБ-2в № 2 за лютий 2023 року від 28.02.2023 приймання виконаних будівельних робіт, до якого внесено завідомо неправдиві відомості щодо фактичної вартості залізничного перевезення на суму 1 524 417, 04 грн. без ПДВ. Згідно цих документів НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» 08.03.2023 на рахунок ТОВ «ЧЕСМ» безпідставно сплачено на 1 408 522,38 грн більше ніж фактичні витрати Товариства за здіснене перевезення.

Також, згідно наданого ТОВ «ЧЕСМ» акту форми КБ-2в № 1 за березень 2023 року від 16.03.2023 приймання виконаних будівельних робіт, до якого внесено завідомо неправдиві відомості щодо фактичної вартості залізничного перевезення на суму 2 634 519,64 грн. без ПДВ, НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» 24.03.2023 на рахунок ТОВ «ЧЕСМ» безпідставно сплачено державні кошти у сумі 2 299 404,24 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 через несумлінне ставлення до службових обов`язків начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів, виконуючи функції уповноваженої особи НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», 22.02.2023, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_2 , не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча в силу займаної посади та досвіду роботи повинен був і міг їх передбачити, будучи достовірно обізнаним із порядком організації та проведення публічних закупівель від імені НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2», в порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», 1.3, 2.10, 2.13 Положення про уповноважену особу (затверджену протоколом засідання правління НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2» від 27.04.2020 №9/2020), процесу «П3.9.12 Перевірка договірної ціни перед підписанням договору на виконання робіт», затвердженого начальником Департаменту контролю витрат 24.12.2021 за вн. № П-118475 НЕК «ІНФОРМАЦІЯ_2, не забезпечив об`єктивність та додержання принципу максимальної економії закупівлі, не організував перевірку обґрунтованості вартості закупівлі підлеглими працівниками, самостійно погодив 22.03.2023 власним підписом КЕП умови договорів з ТОВ «ЧЕСМ», що стало підставою для необґрунтованого перерахунку на рахунок ТОВ «ЧЕСМ» грошових коштів у сумі 1 408 522,38 грн за договором № 01-004132-23 від 22.02.2023, а також у сумі 2 299 404,24 грн за договором № 01-004012-23 від 22.02.2023, що згідно Примітки 4 до ст. 364 КК України в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваних мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину, та є тяжкими наслідками.

За вищевикладених обставин, 22.08.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру за фактом можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, за кваліфікуючими ознаками: службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Сторона обвинувачення зазначає, що інкриміновані ОСОБА_4 дії стали можливими виключно завдяки його перебуванню на посаді начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок ІНФОРМАЦІЯ_2, та призвели до тяжких наслідків.

Враховуючи даний факт, а також те, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні службового злочину, шляхом зловживання своїм службовим становищем, а саме, у зв`язку із перебуванням на посаді начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок ІНФОРМАЦІЯ_2, слідчий за погодженням з прокурором звертаються з клопотанням про застосування відносно ОСОБА_4 заходу забезпечення у вигляді відсторонення від займаної посади.

У судовому засіданні:

-прокурор підтримав клопотання у повному обсязі та просив його задовольнити,посилаючись на те, що інкриміновані підозрюваному діяння були вчинення саме у вз`язку із неналежним виконанням своїх службових обов`язків;

-захисник підозрюваного заперечувала проти задоволення клопотання сторони обвинувачення, оскільки воно є необгрунтованим та наразі відсутня необхідність у відстронення ОСОБА_4 від посади. Просила врахувати міцні соціальні зв`язки підзахисного, який є одруженим та має на утриманні неповнолітню дитину. Долучила характеризуючі ОСОБА_4 документи, які просила слідчого суддю врахувати.

-підозрюваний, підтримуючи думку свого захисника, просив відмовити стороні обвинувачення у задоволенні клопотання.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, заслухавши думку учасників судового засідання, приймаючи до уваги надані стороною захисту матеріали, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

22.08.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Згідно п. 32 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Фокс, Кембелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року, термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення.

Слідчий суддя суд вважає, що надані стороною обвинувачення матеріали, які долучені до клопотання, на даній стадії досудового розслідування повністю доводять обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Крім того, питання обгрунтованості повідомленої ОСОБА_4 підозри перевірялося слідчим суддею при застосуванні відносно сотаннього запобіжного заходу у вигляді застави.

При цьому, слідчий суддя акцентує увагу, що слідчий суддя не вирішує питання винуватості особи у вчиненні тих чи інших кримінальних правопорушень, а лише на підставі долучених до клопотання доказів, вирішує питання наявності обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення таких кримінальних правопорушень.

Слідий суддя зауважує, що прокурор у судовому засіданні посилався на те, що підозрюваного було призначего на означену посаду наказом № 1 від 22.01.2017, при тому, що аналізом доулчених до клопотання матеріалів слідчим суддею було встановолено, що згідно до наказу Директора з управління персоналом ІНФОРМАЦІЯ_2» № 1286-1 від 16.09.2019 ОСОБА_4 було призначено на посаду начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок ІНФОРМАЦІЯ_2» код ЄДРПОУ НОМЕР_1. Правильність зазначеного висновку слідчого судді в судовому засіданні підтвердив й сам підозрюваний.

Слідчий суддя вважає доведеним в судовому засіданні, з огляду на обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого йому кримінального правопорушення, що займана ним посада та можливе вчинення останнім такого кримінального правопорушення знаходяться у безпосередньому причинно-наслідковому зв`язку.

Беручи до уваги обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, враховуючи, що останній на теперішній час обіймає посаду начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок ІНФОРМАЦІЯ_2», разом з цим, пред`явлена йому підозра обґрунтовується в тому числі обґрунтовується висновками експертів, анкетні дані яких містяться у матеріалах кримінального провадження. Так, підозрюваний ОСОБА_4 , займаючи посаду органів державної влади, місцевого самоврядування, правоохоронних органів, керівників підприємств, установ та організацій, які він може використовувати для здійснення прямого або посереднього впливу на експертів з метою уникнення ним ймовірної кримінальної відповідальності. З огляду на що, слідчий суддя погоджується з доводами сторони обвинувачення в частині існування ризику впливу на експертів (п. 3 . 1 ст. 177 КПК України).

Водночас, слідчий суддя критично оцінює посилання слідчого у клопотанні та прокурора у судовому засіданні на можливість здійснення незаконного впливу підозрюваним ОСОБА_4 на свідків. Так, як було встановлено слідчим суддею, що подане стороною обвинувачення клопотання з відповідними додатками не містить протоколів допитів свідків/пояснень, що дає підстави вважати, що в рамках даного кримінального провадження наразі не встановлено осіб свідків.

Слідчий суддя погоджується с доводами клопотання, що ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів ІНФОРМАЦІЯ_2, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, оскільки останінй має безперешкодний доступ до такої інформації/документів та в силу наданих йому повноважень має вплив на інших службових осіб Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів ІНФОРМАЦІЯ_2.

Крім того, на думку слідчого судді, не застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади, зокрема службових осіб стратегічно важливих підприємств в умовах воєнного стану на території України, може значно знизити їх авторитет серед громадян України та викликати значний суспільнмй резонанс.

Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання сторони обвинувачення є обґрунтованим, належним чином вмотивованим та таким, яке відповідає вимогам Кримінального процесуального кодексу України, а тому з огляду на наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від займаної посади, таке клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 131, 132, 154-157, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , яке погоджене прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в рамках кримінального провадження №12024160000000724 від 07.06.2024 - задовольнити.

Тимчасово відсторонити підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади начальника Департаменту закупівель техніки та господарчих товарів Дирекції управління ланцюгами поставок ІНФОРМАЦІЯ_2» код ЄДРПОУ НОМЕР_1, яку він займає відповідно до наказу Директора з управління персоналом ІНФОРМАЦІЯ_2» № 1286-1 від 16.09.2019 строком до 22.10.2024, в межах строку досудового розслідування.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її проголошення.

Копію ухвали вручити прокурору відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 - для виконання, та направити до ІНФОРМАЦІЯ_2» - для відома.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її проголошення безпосередньо до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення04.09.2024
Оприлюднено17.09.2024
Номер документу121612639
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —947/25538/24

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Копіца О. В.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Копіца О. В.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Копіца О. В.

Ухвала від 18.09.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Копіца О. В.

Ухвала від 16.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 04.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 04.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 04.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 04.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 30.08.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні