Рішення
від 13.09.2024 по справі 333/8005/24
КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЗАПОРІЖЖЯ

Справа №333/8005/24

Провадження №2-а/333/115/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2024 року м. Запоріжжя

Комунарський районний суд міста Запоріжжя у складі головуючого судді Піха Ю.Р. за участю секретаря судового засідання Гудіна І.В., розглянувши справу за адміністративним позовом Комунарського відділу у м. Запоріжжі Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області до громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ( ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ) про продовження строку затримання та перебування в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України -

ВСТАНОВИВ:

Комунарський відділ у місті Запоріжжі Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області звернувся до суду з адміністративним позовом до громадянина Грузії ОСОБА_1 про продовження строку затримання та перебування в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.

Позов обґрунтовано тим, що громадянин ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибув на територію України 30.10.2003 через КПП «Тополі» по паспортному документу громадянина Грузії № НОМЕР_1 виданому MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS 28.11.2001 терміном дії до 28.11.2006, в особистих справах, із вказаного часу територію України ніколи не покидав. Останнім часом проживав за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно Інформаційно-телекомунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон (система АРКАН), будь-які відомості про перетин державного кордону України відповідача у напрямках в`їзд/виїзд відсутні. Після закінчення встановленого законодавством 90 денного строку перебування, відповідач повинен був виїхати за межі України, однак територію України не покинув та залишився на території України нелегально. У результаті перевірки документів встановлено, що відповідач перевищив відповідний термін перебування на території України та ухилявся від виїзду з України, із клопотанням щодо продовження терміну перебування на території України не звертався. Положеннями п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», закріплено, що нелегальний мігрант - це іноземець або особа без громадянства, які перетнули державний кордон поза пунктами пропуску або в пунктах пропуску, але з уникненням прикордонного контролю і невідкладно не звернулися із заявою про надання статусу біженця чи отримання притулку в Україні, а також іноземець або особа без громадянства, які законно прибули в Україну, але після закінчення визначеного їм терміну перебування втратили підстави для подальшого перебування та ухиляються від виїзду з України. Згідно копії паспортного документа наявні штампи про прийняте рішення № 126 про примусове видворення від 28.08.2004 року, та заборони в`їзду на територію України до 30.02.2005 року. Штамп про перетин кордону в напрямку виїзду відсутній. Відповідно до абзацу першого ч. 4 ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» від 22 вересня 2011 року №3773-Vl (далі - Закон), центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках. За порушення строків перебування на території України та у зв`язку з відсутністю у громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспортного документа, або документа, який дає право на виїзд з України, 19.03.2024 Комунарським відділом у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області прийнято рішення про примусове видворення з України громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 . Рішення про видворення за межі України є чинним, не виконаним.

Рішенням Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 20 березня 2024 у справі № 333/2558/24 (провадження № 2-а/333/66/24) вирішено затримати громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , та помістити його до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з метою ідентифікації та забезпечення видворення за межі території України терміном на шість місяців, тобто до 20 вересня 2024 року. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2024 змінено резолютивну частину рішення, виклавши її в наступній редакції: Затримати громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , та помістити до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України терміном на шість місяців, тобто до 20 вересня 2024 року». На виконання рішення суду по справі № 333/2558/24 відповідач був поміщений до в ДУ «Миколаївський пункт тимчасового перебування в Україні ДМС України».

22.03.2024 року з метою посприяти в заповненні громадянином ОСОБА_6 , заяв- анкети на отримання сертифіката на повернення до Грузії та згод на обробку персональних даних для подальшого надсилання їх до Посольства Грузії в Україні щодо перевірки належності до громадянства Грузії та документування для повернення в країну походження, надіслано відповідного листа до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.

Листом від 03.04.2024 вих. № 4877.5/426-24 ІНФОРМАЦІЯ_5 надіслано відповідь, що громадянин ОСОБА_6 , відмовився від заповнення документів для отримання сертифіката на повернення до Грузії, назвавши себе громадянином російської федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

04.04.2024 року громадянин ОСОБА_6 , надав адміністрації ІНФОРМАЦІЯ_6 копію свідоцтва про народження серії НОМЕР_2 та копію військового квитка серії НОМЕР_3 на ім`я ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в зв`язку з чим данні копії використовуються для ідентифікації вищезазначеного громадянина.

06.04.2024 року за вих. № 4877.5/447-24 ІНФОРМАЦІЯ_5 повідомив Комунарський відділ у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області, що громадянин ОСОБА_6 , 05.04.2024 звернувся із заявою до ГУ ДМС України в Одеській області про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

10.04.2024 року за вих. № 2312/1459-24 та вих. № 2312/1460-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області було розіслано запити щодо здійснення перевірки за обліками територіальних підрозділів та ГУ (У) ДМС України в областях, ЦМУ ДМС у м. Києві та області, з метою отримання інформації за обліками підпорядкованих підрозділів.

12.04.2024 року за вих. №2 2312-491/2312.1-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області надіслано листа до ГУНП в Запорізькій області, з проханням, у випадку виявлення за вищевказаними даними громадянина у зв`язку із вчиненням ним кримінального, адміністративного правопорушень, або як учасника інших подій, повідомити Комунарський відділ у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області.

Листом від 17.04.2024 вих. № 970/2/01-2024 Управлінням інформаційно-аналітичної підтримки ГУНП в Запорізькій області надано відповідь, що в інформаційно-телекомунікаційній системі «Інформаційний портал Національної поліції України» інформації щодо вказаними у запиті даними громадянин до адміністративної відповідальності не притягувався, на обліку в підрозділах поліції не перебуває.

23.04.2024 року за вих. № 2312-547/2312.1-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області було надіслано листа до Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України, з метою перевірки, здійснення перетину кордону або наміру перетину кордону.

Листом від 25.04.2024 вих. № 19-28820/18/24 у межах повноважень, наданих Адміністрацією Держприкордонслужби, повідомили, що за результатами проведеної перевірки інформації, що зберігається в базі даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території» відомостей щодо перетинання державного кордону України, лінії розмежування з тимчасово окупованою територією України, громадянином Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , та громадянином російської федерації ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в базі даних - не виявлено.

23.05.2024 року з метою забезпечення примусового видворення громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , УДМС у Запорізькій області за вих. № 2312- 740/23.1-24, надіслано відповідного листа до Посольства Грузії в Україні щодо здійснення перевірки щодо підтвердження або спростування належності до громадянства Грузії, ідентифікації відповідача та видачі йому свідоцтва на повернення на батьківщину для перетину кордону.

Листом від 11.06.2024 вих. № 60/18797 Консульською службою Посольства Грузії в Україні надано відповідь, що згідно інформації від Служби з питань громадянства та міграції Агенства з розвитку державних сервісів Міністерства юстиції Грузії, громадянин ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вважається померлим від 22 серпня 2018 року.

Беручи до уваги, що через повномасштабну агресію рф проти нашої держави дипломатичні відносини між Україною та росією розірвані. Діяльність посольства та консульських установ держави-агресора на території України припинена. Представлення інтересів рф дипломатичним представництвом третьої держави в Україні не здійснюється. Зазначене унеможливлює надання органами дипломатичної служби України сприяння органам ДМС України у документуванні затриманих в Україні громадян рф.

Комунарський відділ у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області, тричі звертався (вих. № 2312/1456-24 від 09.04.2024, вих. № 2312/2405-24 від 06.06.2024, вих. № 2312/3139-24 від 01.08.2024) до ІНФОРМАЦІЯ_6 з проханням вручити листа громадянину ОСОБА_2 про те, що після надання адміністрації закладу копій документів на ім`я ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , що свідчить про ймовірну належність до громадянства російської федерації, звернутись особисто засобами електронного зв`язку до Посольства російської федерації у Республіці Молдова, з листом щодо підтвердження особи (ідентифікації), спростування або підтвердження належності до громадянства російської федерації.

Громадянин ОСОБА_2 на кожен лист надавав відмову від звернення, обгрунтовуючи тим, що не бажає бути видвореним до російської федерації та не бажає мати нічого спільного з державою агресором.

21.06.2024 року за вих. № 2312/2568-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області було надіслано запит до ГУ ДМС України в Одеській області з метою забезпечення належного виконання рішення про примусове видворення, та з`ясування питання щодо звернення громадянина ОСОБА_6 ( ОСОБА_2 ) про визнання його біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

Листом від 24.06.2024 за вих. № 5100.5.1/14402-24 від ГУ ДМС України в Одеській області було отримано відповідь про те, що із письмовою заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту до Головного управління - не звертався, на обліку не перебуває. Окремо, 05.04.2024 року відповідно до Закону України «Про звернення громадян», з ДУ «Миколаївський ПТПІ» на юридичну адресу територіального органу ДМС надійшла заява, де особа виявила інтерес до роз`яснення деяких положень сфери міжнародного захисту. У зворотному порядку особі надіслана відповідь, де роз`яснені особливості подачі заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту (лист від 08.04.2024 року № 5100.5.1/7916-24).

Станом на час звернення до суду з адміністративним позовом у відповідача по справі що називається громадянином російської федерації ОСОБА_2 ( ОСОБА_1 ) відсутні будь які документи, які б надавали йому право на проживання в Україні, а оскільки отримати інформацію з країни громадянської належності відповідача з метою ідентифікації та подальшого оформлення документів необхідних для його виїзду наразі неможливо, просить суд продовжити строк затримання з метою його ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України на строк 6 місяців.

Ухвалою Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 13.09.2024 року відкрито провадження у справі, розгляд справи призначений у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін для розгляду справи по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити.

Відповідач у судовому засіданні позов визнав.

Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, щогромадянин ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибув на територію України 30.10.2003 через КПП «Тополі» по паспортному документу громадянина Грузії № НОМЕР_1 виданому MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS 28.11.2001 терміном дії до 28.11.2006, в особистих справах, із вказаного часу територію України ніколи не покидав. Останнім часом проживав за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно Інформаційно-телекомунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон (система АРКАН), будь-які відомості про перетин державного кордону України відповідача у напрямках в`їзд/виїзд відсутні.

Згідно копії паспортного документа наявні штампи про прийняте рішення № 126 про примусове видворення від 28.08.2004 року, та заборони в`їзду на територію України до 30.02.2005 року. Штамп про перетин кордону в напрямку виїзду відсутній.

19.03.2024 Комунарським відділом у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області прийнято рішення про примусове видворення з України громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке є чинним та не виконаним.

Рішенням Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 20 березня 2024 у справі № 333/2558/24 (провадження № 2-а/333/66/24) вирішено затримати громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , та помістити його до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з метою ідентифікації та забезпечення видворення за межі території України терміном на шість місяців, тобто до 20 вересня 2024 року.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2024 змінено резолютивну частину рішення, виклавши її в наступній редакції: «Затримати громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_4 , та помістити до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України терміном на шість місяців, тобто до 20 вересня 2024 року».

22.03.2024 року з метою посприяти в заповненні громадянином ОСОБА_6 , заяв- анкети на отримання сертифіката на повернення до Грузії та згод на обробку персональних даних для подальшого надсилання їх до Посольства Грузії в Україні щодо перевірки належності до громадянства Грузії та документування для повернення в країну походження, надіслано відповідного листа до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.

Листом від 03.04.2024 вих. № 4877.5/426-24 ІНФОРМАЦІЯ_5 надіслано відповідь, що громадянин ОСОБА_6 , відмовився від заповнення документів для отримання сертифіката на повернення до Грузії, назвавши себе громадянином російської федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

04.04.2024 року громадянин ОСОБА_6 , надав адміністрації ІНФОРМАЦІЯ_6 копію свідоцтва про народження серії НОМЕР_2 та копію військового квитка серії НОМЕР_3 на ім`я ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в зв`язку з чим данні копії використовуються для ідентифікації вищезазначеного громадянина.

06.04.2024 року за вих. № 4877.5/447-24 ІНФОРМАЦІЯ_5 повідомив Комунарський відділ у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області, що громадянин ОСОБА_6 , 05.04.2024 звернувся із заявою до ГУ ДМС України в Одеській області про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

10.04.2024 року за вих. № 2312/1459-24 та вих. № 2312/1460-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області було розіслано запити щодо здійснення перевірки за обліками територіальних підрозділів та ГУ (У) ДМС України в областях, ЦМУ ДМС у м. Києві та області, з метою отримання інформації за обліками підпорядкованих підрозділів.

12.04.2024 року за вих. №2 2312-491/2312.1-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області надіслано листа до ГУНП в Запорізькій області, з проханням, у випадку виявлення за вищевказаними даними громадянина у зв`язку із вчиненням ним кримінального, адміністративного правопорушень, або як учасника інших подій, повідомити Комунарський відділ у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області.

Листом від 17.04.2024 вих. № 970/2/01-2024 Управлінням інформаційно-аналітичної підтримки ГУНП в Запорізькій області надано відповідь, що в інформаційно-телекомунікаційній системі «Інформаційний портал Національної поліції України» інформації щодо вказаними у запиті даними громадянин до адміністративної відповідальності не притягувався, на обліку в підрозділах поліції не перебуває.

23.04.2024 року за вих. № 2312-547/2312.1-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області було надіслано листа до Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України, з метою перевірки, здійснення перетину кордону або наміру перетину кордону.

Листом від 25.04.2024 вих. № 19-28820/18/24 у межах повноважень, наданих Адміністрацією Держприкордонслужби, повідомили, що за результатами проведеної перевірки інформації, що зберігається в базі даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території» відомостей щодо перетинання державного кордону України, лінії розмежування з тимчасово окупованою територією України, громадянином Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та громадянином російської федерації ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в базі даних - не виявлено.

23.05.2024 року з метою забезпечення примусового видворення громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , УДМС у Запорізькій області за вих. № 2312- 740/23.1-24, надіслано відповідного листа до Посольства Грузії в Україні щодо здійснення перевірки щодо підтвердження або спростування належності до громадянства Грузії, ідентифікації відповідача та видачі йому свідоцтва на повернення на батьківщину для перетину кордону.

Листом від 11.06.2024 вих. № 60/18797 Консульською службою Посольства Грузії в Україні надано відповідь, що згідно інформації від Служби з питань громадянства та міграції Агенства з розвитку державних сервісів Міністерства юстиції Грузії, громадянин ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вважається померлим від 22 серпня 2018 року.

Беручи до уваги, що через повномасштабну агресію рф проти нашої держави дипломатичні відносини між Україною та росією розірвані. Діяльність посольства та консульських установ держави-агресора на території України припинена. Представлення інтересів рф дипломатичним представництвом третьої держави в Україні не здійснюється. Зазначене унеможливлює надання органами дипломатичної служби України сприяння органам ДМС України у документуванні затриманих в Україні громадян рф.

Комунарський відділ у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області, тричі звертався (вих. № 2312/1456-24 від 09.04.2024, вих. № 2312/2405-24 від 06.06.2024, вих. № 2312/3139-24 від 01.08.2024) до ІНФОРМАЦІЯ_6 з проханням вручити листа громадянину ОСОБА_2 про те, що після надання адміністрації закладу копій документів на ім`я ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , що свідчить про ймовірну належність до громадянства російської федерації, звернутись особисто засобами електронного зв`язку до Посольства російської федерації у Республіці Молдова, з листом щодо підтвердження особи (ідентифікації), спростування або підтвердження належності до громадянства російської федерації.

Громадянин ОСОБА_2 на кожен лист надавав відмову від звернення, обгрунтовуючи тим, що не бажає бути видвореним до російської федерації та не бажає мати нічого спільного з державою агресором.

12.04.2024 року за вих. № 2312/2568-24 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області було надіслано запит до ГУ ДМС України в Одеській області з метою забезпечення належного виконання рішення про примусове видворення, та з`ясування питання щодо звернення громадянина ОСОБА_6 ( ОСОБА_2 ) про визнання його біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

Листом від 24.06.2024 за вих. № 5100.5.1/14402-24 від ГУ ДМС України в Одеській області було отримано відповідь про те, що із письмовою заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту до Головного управління - не звертався, на обліку не перебуває. Окремо, 05.04.2024 року відповідно до Закону України «Про звернення громадян», з ДУ «Миколаївський ПТП1» на юридичну адресу територіального органу ДМС надійшла заява, де особа виявила інтерес до роз`яснення деяких положень сфери міжнародного захисту. У зворотному порядку особі надіслана відповідь, де роз`яснені особливості подачі заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту (лист від 08.04.2024 року № 5100.5.1/7916-24).

Відповідно до частини 3 статті 9 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» від 22.09.2011 № 3773-VI (далі Закон № 3773-VI), строк перебування іноземців та осіб без громадянства в Україні встановлюється візою, законодавством України чи міжнародним договором України.

Пунктом 1 Порядку обчислення строку тимчасового перебування в Україні іноземців, які є громадянами держав з безвізовим порядком в`їзду, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20.07.2015 № 844 (далі Порядок № 844) передбачено, що громадяни держав з безвізовим порядком в`їзду можуть тимчасово перебувати на території України не більше ніж 90 днів протягом 180 днів, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України. Згідно із статтею 1 Угоди між Кабінетом Міністрів України (далі КМУ) і Урядом Грузії про взаємне скасування візових вимог, затвердженої постановою КМУ від 12.12.2018 № 1048, громадяни держави однієї Сторони в`їжджають, виїжджають, прямують транзитом та перебувають на території держави іншої Сторони без віз за умови, що тривалість їх перебування не перевищує 90 (дев`яноста) днів протягом 180 (ста вісімдесяти) днів, використовуючи пункти пропуску через кордон, відкриті для міжнародного сполучення, на підставі дійсних проїзних документів.

Пунктом 4 Порядку № 844 встановлено, що під час перебування на території України обчислення дозволеного іноземцю строку перебування здійснюють посадові особи Державної міграційної служби України шляхом відрахування 180 днів назад від дня контролю (дня, на який необхідно визначити законність перебування іноземця на території України). Іноземець не порушив зазначений строк, якщо в межах цього 180-денного періоду він перебував на території України не більше 90 днів.

За час свого перебування на території України відповідач клопотання щодо набуття/прийняття громадянства України, оформлення дозволу на імміграцію в Україну, документування посвідкою на постійне проживання в Україні не порушував. Документів на право проживання в Україні не має, зареєстрованого місця проживання в Україні не має.

Отже, відповідач перебуває в Україні з порушенням встановленого строку перебування та своїми діями порушив вимоги статті 9 Закону № 3773-VI. Його подальше перебування на території України суперечить законодавству України.

Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону № 3773-VI, нелегальний мігрант іноземець або особа без громадянства, які законно прибули в Україну, але після закінчення визначеного їм терміну перебування втратили підстави для подальшого перебування та ухиляються від виїзду з України.

Відповідно до статті 30 Закону № 3773-VI, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках.

19.03.2024 Комунарським відділом у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області прийнято рішення про примусове видворення з України громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке є чинне та не виконане.

Згідно із вимогами пункту 1 частини 1 статті 289 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАСУ), за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якого (якої) прийнято рішення про примусове видворення або реадмісію, ухилятиметься від виконання рішення про його (її) примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик його (її) втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, стосовно якого (якої) прийнято рішення про примусове видворення, документа, що дає право на виїзд з України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальний орган чи підрозділ, орган охорони державного кордону, орган Служби безпеки України подає до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням зазначених органів (підрозділів) або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, позовну заяву про застосування судом до іноземця або особи без громадянства, зокрема, затримання з метою ідентифікації та/або забезпечення примусового видворення за межі території України.

Водночас, встановлено, що дії відповідача протягом тривалого терміну порушують законодавство про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, (ухилення від виїзду з України після втрати підстав для перебування в Україні передбачених ст. 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»); відповідач не ідентифікований та не має дійсного паспортного документа, або документа, який дає право на виїзд з України, відсутні документи на право проживання в Україні; у відповідача відсутні законні підстави для працевлаштування в Україні, а отже, у відповідача відсутні законні джерела отримання фінансового доходу, що унеможливлює придбання транспортних квитків чи інших проїзних документів; відповідач вважається іноземцем, який нелегально перебуває на території України, упродовж тривалого часу порушуючи міграційне законодавство, а отже станом на теперішній час відсутні законні підстави для звернення щодо легалізації свого перебування на території України, оскільки відповідно до чинного законодавства України, для звернення іноземець повинен знаходитись на території України на законних підставах.

Частиною 15 вказаної статті передбачено, що адміністративні справи, передбачені цією статтею, розглядаються судом у день подання відповідної позовної заяви.

Відповідно до частини 19 тієї ж статті, за подання до адміністративного суду позовних заяв та апеляційних скарг у справах, визначених цією статтею, судовий збір не сплачується.

Згідно із пунктом 3 частини 1 статті 20 КАСУ, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України та затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України.

Враховуючи вищевикладене та зважаючи на те, що строк затримання громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, закінчується 20.09.2024 року, суд вважає за необхідне позов задовольнити.

На підставі ст.ст.26,30, 31 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», керуючись ст.ст.9,19,77,90,245,246,288, 289,371 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Позов Комунарського відділуу м.Запоріжжі УправлінняДержавної міграційноїслужби Українив Запорізькійобласті догромадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,( ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 )про продовженнястроку затриманнята перебуванняв пунктітимчасового перебуванняіноземців таосіб безгромадянства,які незаконноперебувають натериторії України - задовольнити.

Продовжити строкзатримання таперебування впункті тимчасовогоперебування іноземцівта осіббез громадянства,які незаконноперебувають натериторії України,громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 ,( ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ) терміном на шість місяців, тобто до 13 березня 2024 року.

Апеляційна скарга на судове рішення може бути подана у десятиденний строк з дня його проголошення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги усіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Комунарського районного суду

м. Запоріжжя Ю.Р. Піх

СудКомунарський районний суд м.Запоріжжя
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено18.09.2024
Номер документу121625055
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання

Судовий реєстр по справі —333/8005/24

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 04.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 13.09.2024

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Піх Ю. Р.

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Піх Ю. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні